6.723 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 16 Svar

Løbetid - deprimeret?? Løbetid - deprimeret??

Hejsa..

Luna's 4. løbetid slutter nu her i morgen og jeg ville blot høre om der er nogle af jer med tæver, der oplever følgende:

Fra i torsdags og fremad er det som om al energi er røget ud af hende.. Vores lange gåture er nu en pine. Hun er begyndt at have munden åben tidligere (sveder hun? Forpustet)...

Var nede hos dyrlægen fredag, han lyttede til hendes hjerte og lunger og tjekkede hendes hofter.. der var ikke noget. Hun var "bare ude af form"...

Hun vejer ca 1 måske 2 kg for meget, som vi kæmper med at få af.. hvilket er svært, når hun ikke vil ud og gå..

Bliver jeres tæver også deprimerede så sent i løbetiden? Det skal så også siges at hun lider af falske graviditeter.

Dette er hendes sidste løbetid, hun bliver steriliseret i juni.

Men jeg kan da ikke lide at se min dejlige og normalt friske labrador pige ikke nyde at være ude på tur:-(

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Udskiftning udendørsstik 750 kr.
  • 4 timers rengøring af 100 kvm kontor 1.000 kr.
  • Et kabel er gravet gravet over, der mangler ca 10 cm ledning 890 kr.
  • tilpasning af dør 1.500 kr.
  • Hjælp til at male og spartle 1.500 kr.
  • Samle kommoder 880 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Løbetid - deprimeret??
  • #1   28. mar 2006 Havde samme problem med Abby den gang hun var i løb. Tog 2 kg. på hvilke er meget til hendes størrelse ... Vi var uvenner fordi hun var skør, ikke mig. ;o)) og indbildt gravid hver gang.. Et rent h.......

Dejligt hun er stereliseret...

• #2   28. mar 2006 - Ditte Laver Mer' Når Hun er i løbetid ..

• #3   28. mar 2006 Altså leger og alt det der ;D

• #4   28. mar 2006 Luna er også en puttegøj:-)

Det gør mig ikke så meget.. Det er mere det her at hun slet ikke har noget energi..

Vi plejer at gå ture på 1½-2 timer uden problemer.. Nu i dag gik vi så "Kun" 45 minutter og det er i hendes eget tempo vel at mærke.. Hun er løs

• #5   28. mar 2006 Nej Zif er helt normal hele løbet igennem

• #6   28. mar 2006 Tak Mette - Det giver mig en smule ro i sindet.. Og jeg ser frem til juni... På en måde og alligevel ikke.. Er lidt skræmmende at skulle aflevere min lille pige:-)

Cilla'H J: okay hun bliver simpelthen mere aktiv??

Skal jeg tvinge hende med ud på ture.. Bare små nogle??

Jeg håber det bare er løbetiden og at hendes falske graviditet denne sidste gang ikke er så slem..

Jeg justerer hendes mad så hun kan tabe sig den vej og så må vi se..

Har lige været nede og besøge min veninde, hendes hund og 2 børn, som Luna elsker, og der peppede hun da lidt op:-)

• #7   28. mar 2006 Hej Lise

Tak for svaret. Ja det ville jeg ønske Luna var...

Hun driver sin mor (mig) til vanvid..

Jeg er et stort pylrehoved

• #8   28. mar 2006 Fie er ikke "normal" sin løbetid *G*, hun er mere kontaktsøgende og er en velcrohund, kunne hun ligge i sengen og hygge gennem de 3 uger tror jeg hun valgte dette *G*

Den sidste vi lige har været igennem har dog været en del anderledes, hun har ikke pevet som hun plejer og indtil videre er der ikke tegn på falsk drægtighed.

Jeg har ligesom jeg også en hund der vejer et par kilo for meget og prøvede i starten at skære ned på foderet det hjalp dog ikke (desværre), så nu får hun Oliver´s weight loss og nu har hun tabt omkring 1½.

• #9   28. mar 2006 Hej Jeanette > Alle tæver gennemgår en kunstig drægtighedsperiode i forbindelse med løbetiderne - det er bare ikke lige tydeligt hos alle tæver.
    At hun virker deprimeret, træt og ugidelig er et af tegnene - sæt hende en smule ned i fodermængde og gør gåturene mere spændende, måske kunne du bruge en del af hendes fodermængde til sjove øvelser undervejs :o)

• #10   28. mar 2006 Hej Christel

Det ville jeg meget gerne, men det bliver lidt svært, for Luna bliver råfodret:-) Har ikke lyst til at have sådan 100 gram kød i lommen, men en knaldgod ide:-)

Ja, Luna's tegn er meget tydelige ved de falske drægtigheder, men denne gang er det også allerede i løbetiden..

Jeg vil prøve at lege lidt med hende på turene.. Men har I nogle gode tips til lege osv, så kom med dem:-)

Det skal siges at vi bor i lejlighed på første sal, så vi kan ikke lave lege i en have desværre:-(

Rene: Ja jeg ville nok også vælge et light foder, hvis jeg fodrede tørfoder, men istedet sætter jeg hendes kød ned og giver hende ekstra grønsager.. Nu har jeg heldigvis en hund, der elsker grønt:-)

• #11   28. mar 2006 Rene: Luna er også en lille velcro hund:-) Og så er hun jo så heldig at hun ligger i sengen med mig og katten, så kan hun komme til at ligge helt op af mig:-)

• #12   28. mar 2006 Hæhæ

Ja madglade er de kære labber, Fie elsker også alt grønt...øhhh eller hun elsker alt mad *G*

Fie har også sin faste plads i sengen, men i løbetiden skal hun som regel ligge hoved mod hoved, ikke altid så fedt smiley

• #13   28. mar 2006 Nej det er jo det:-) Luna ligger langs med mig og på sin egen dyne (et gammel vattæppe)

Men som sagt bliver hun steriliseret til juni, så vil vi da forhåbentlig blive fri for alle de her op og nedture..

Du, som lab-ejer, må kunne forestille dig, hvor skræmmende det er, når din hund pludselig ikke vil spise.. Ja det oplever jeg så hver gang nu, men det første gang, var jeg klar til at få hende indlagt og alt muligt he he he

• #14   28. mar 2006 I den første løbetid ville Fie heller ikke spise om morgen og fik så at vide af dyrlægen det var helt normalt.

I de efterflg. har jeg sat foderet ned så snart hun viste tegn på løb og det hjalp*G*

Ja man bliver squ bekymret når de kære dyr ikke vil spise, jeg overvejer også at sterilisere hende her til sommer.

• #15   28. mar 2006 Jeanette - nu har min franske bulldog et lab. gen mht. til mad og jeg har osse været nervøs i hendes løbetider osv. og det bedste jeg har gjort for hende er at sterilisere hende... det har sparet mange konflikter og bekrymninger... så jeg vil næsten sige, glæd dig til det er overstået mht. sterilationen... det er det hele værd ;o))

• #16   28. mar 2006 Hej Mette

Tusind tak:-)

Jamen det vil jeg så gøre:-)

Rene: Ja min dyrlæge sagde også at det var normalt og jeg er heller ikke nervøs over det længere.. Og hey pt ville det ikke gøre noget, så kunne hun måske tabe sig lidt:-)

Kommentér på:
Løbetid - deprimeret??

Annonce