Løbetid - deprimeret?? Løbetid - deprimeret??
Hejsa..
Luna's 4. løbetid slutter nu her i morgen og jeg ville blot høre om der er nogle af jer med tæver, der oplever følgende:
Fra i torsdags og fremad er det som om al energi er røget ud af hende.. Vores lange gåture er nu en pine. Hun er begyndt at have munden åben tidligere (sveder hun? Forpustet)...
Var nede hos dyrlægen fredag, han lyttede til hendes hjerte og lunger og tjekkede hendes hofter.. der var ikke noget. Hun var "bare ude af form"...
Hun vejer ca 1 måske 2 kg for meget, som vi kæmper med at få af.. hvilket er svært, når hun ikke vil ud og gå..
Bliver jeres tæver også deprimerede så sent i løbetiden? Det skal så også siges at hun lider af falske graviditeter.
Dette er hendes sidste løbetid, hun bliver steriliseret i juni.
Men jeg kan da ikke lide at se min dejlige og normalt friske labrador pige ikke nyde at være ude på tur:-(
dec 2005
Følger: 38 Følgere: 38 Hunde: 3 Emner: 82 Svar: 6.144
Dejligt hun er stereliseret...
mar 2006
Følger: 54 Følgere: 54 Hunde: 4 Emner: 91 Svar: 283
mar 2006
Følger: 54 Følgere: 54 Hunde: 4 Emner: 91 Svar: 283
jan 2005
Følger: 161 Følgere: 154 Hunde: 3 Emner: 300 Svar: 30.794
Det gør mig ikke så meget.. Det er mere det her at hun slet ikke har noget energi..
Vi plejer at gå ture på 1½-2 timer uden problemer.. Nu i dag gik vi så "Kun" 45 minutter og det er i hendes eget tempo vel at mærke.. Hun er løs
feb 2006
Følger: 98 Følgere: 96 Hunde: 2 Emner: 644 Svar: 9.375
jan 2005
Cilla'H J: okay hun bliver simpelthen mere aktiv??
Skal jeg tvinge hende med ud på ture.. Bare små nogle??
Jeg håber det bare er løbetiden og at hendes falske graviditet denne sidste gang ikke er så slem..
Jeg justerer hendes mad så hun kan tabe sig den vej og så må vi se..
Har lige været nede og besøge min veninde, hendes hund og 2 børn, som Luna elsker, og der peppede hun da lidt op:-)
jan 2005
Tak for svaret. Ja det ville jeg ønske Luna var...
Hun driver sin mor (mig) til vanvid..
Jeg er et stort pylrehoved
jan 2006
Følger: 19 Følgere: 57 Hunde: 2 Emner: 1.742 Svar: 21.736
Den sidste vi lige har været igennem har dog været en del anderledes, hun har ikke pevet som hun plejer og indtil videre er der ikke tegn på falsk drægtighed.
Jeg har ligesom jeg også en hund der vejer et par kilo for meget og prøvede i starten at skære ned på foderet det hjalp dog ikke (desværre), så nu får hun Oliver´s weight loss og nu har hun tabt omkring 1½.
nov 2004
Følger: 43 Følgere: 45 Hunde: 5 Emner: 37 Svar: 1.320
At hun virker deprimeret, træt og ugidelig er et af tegnene - sæt hende en smule ned i fodermængde og gør gåturene mere spændende, måske kunne du bruge en del af hendes fodermængde til sjove øvelser undervejs :o)
jan 2005
Det ville jeg meget gerne, men det bliver lidt svært, for Luna bliver råfodret:-) Har ikke lyst til at have sådan 100 gram kød i lommen, men en knaldgod ide:-)
Ja, Luna's tegn er meget tydelige ved de falske drægtigheder, men denne gang er det også allerede i løbetiden..
Jeg vil prøve at lege lidt med hende på turene.. Men har I nogle gode tips til lege osv, så kom med dem:-)
Det skal siges at vi bor i lejlighed på første sal, så vi kan ikke lave lege i en have desværre:-(
Rene: Ja jeg ville nok også vælge et light foder, hvis jeg fodrede tørfoder, men istedet sætter jeg hendes kød ned og giver hende ekstra grønsager.. Nu har jeg heldigvis en hund, der elsker grønt:-)
jan 2005
jan 2006
Ja madglade er de kære labber, Fie elsker også alt grønt...øhhh eller hun elsker alt mad *G*
Fie har også sin faste plads i sengen, men i løbetiden skal hun som regel ligge hoved mod hoved, ikke altid så fedt
jan 2005
Men som sagt bliver hun steriliseret til juni, så vil vi da forhåbentlig blive fri for alle de her op og nedture..
Du, som lab-ejer, må kunne forestille dig, hvor skræmmende det er, når din hund pludselig ikke vil spise.. Ja det oplever jeg så hver gang nu, men det første gang, var jeg klar til at få hende indlagt og alt muligt he he he
jan 2006
I de efterflg. har jeg sat foderet ned så snart hun viste tegn på løb og det hjalp*G*
Ja man bliver squ bekymret når de kære dyr ikke vil spise, jeg overvejer også at sterilisere hende her til sommer.
dec 2005
Følger: 38 Følgere: 38 Hunde: 3 Emner: 82 Svar: 6.144
jan 2005
Tusind tak:-)
Jamen det vil jeg så gøre:-)
Rene: Ja min dyrlæge sagde også at det var normalt og jeg er heller ikke nervøs over det længere.. Og hey pt ville det ikke gøre noget, så kunne hun måske tabe sig lidt:-)
Løbetid - deprimeret??