Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Sætte 2 lamper op 500 kr.
  • Fallen dryer blocking entrance into bathroom 2.000 kr.
  • Reparation af sage espessomaskine 1.000 kr.
  • Flydespartel 1.500 kr.
  • Montering af låge på intregreret opvaskemaskine / Siemens 1.540 kr.
  • Ukrudt fjernes 1.200 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  levealder på griffon brabancon?
  • #1   6. mar 2010 Gennemsnitslevealder for Petit Brabancon er 12-14 år

• kenneth s
    kenneth s Tilmeldt:
    jan 2009

Følger: 1 Emner: 6 Svar: 46
    #2   6. mar 2010 Det var godt nok ikke lang tid for sådan en da.

Troede du mente Griffon (Korthals) Ligner lidt en Ruhåret hønsehund.

• #3   6. mar 2010 Forhåbentlig rigtig rigtig længe..... smiley

• #4   6. mar 2010 3-5 år? smiley
    Ej dét har jeg da godt nok aldig hørt, tror Tinna har helt ret!
    Hvem har fortalt dig dét?

• janni c
    janni c Tilmeldt:
    jan 2008

Følger: 1 Emner: 1 Svar: 4
    #5   6. mar 2010 Det var en griffon petit brabancon jeg havde. jeg har forhørt mig ved en hundeavler. hun ville selv avle på racen men pga undersøgelser der havde bevidst de fleste af den slags race ikke havde en gennemsnitlig lang levealder ville hun ikke avle på dem. men jeg kender ikke andre der har racen, så jeg har kun min egn meget korte 2,5 års erfarring med racen. derfor er jeg meget interesseret i at høre andres erfarring fordi jeg gerne ønsker at få den race hund igen.

• janni c
    janni c Tilmeldt:
    jan 2008

#6   6. mar 2010 jeg har fundet ud af det er dansk kennel klub der havde lavet undersøgelsen på de 400 griffon brabancon hvor kun 12 af dem blev mere end 3-5 år. de har generelt prolemer med gigt, hofter, diskuspolaps fordi de er så tynde og skrøbeligt bygget. men det er en rigtig dejlig hund og jeg fortryder aldrig jeg fik givet fabian et dejligt liv selvom det var meget kort.

• #7   6. mar 2010 Janni - Hold da op!! Det havde jeg ikke regnet med, det er da helt vildt med så kort en levealder! Der bor en griffon her ved os der vidst er 3½ år, og han er helt på toppen uden problemer.. Hmm..
    3-5 år.. Jesus, jeg kunne ikke undvære mine efter så kort tid.. Mine bliver 50 år smiley

• #8   6. mar 2010 Arh, det tror jeg så ikke helt på. Jeg kender flere der har gamle griffoner over 8 og 10 år. Det er kun et par dage siden, at en ældre griffon dame døde mæt af dage. Mener hun blev 13-14 år gammel. Gammel var hun i hvert fald.

• janni c
    janni c Tilmeldt:
    jan 2008

#9   6. mar 2010 det er kun en gennemsnitlig alder. så selvfølgelig er der nogen der bliver ældre end andre. jeg taler kun af egen erfarring og hvad jeg har hørt. jeg påstår ikke alle bliver den alder. det er jo en risiko man må tage med. fortæller bare mine erfarringer og ikke sikkert andre har erfaret det samme som mig.

• #10   6. mar 2010 Janni - Du har skrevet: ''Dansk kennel klub der havde lavet undersøgelsen på de 400 griffon brabancon hvor kun 12 af dem blev mere end 3-5 år''
    Det må jo siges at være en meget meget meget lille andel der blev mere end 5 år gammel..?

• janni c
    janni c Tilmeldt:
    jan 2008

#11   6. mar 2010 ja det er hvad jeg har fået af vide af en hundeavler der er medlem af dansk kennel klub. derfor ville hun ikke avle på den race.

• Heidi S
    Heidi S Tilmeldt:
    jan 2009

Følger: 2 Følgere: 1 Svar: 1
    #12   20. feb 2011 Det er det reneste opspind, det dér.
    Hvis det var en undersøgelse foretaget af DKK så kan det undre mig at der i 2010 ikke var nogen avlsrestriktioner på racen, såfremt at den skulle være særligt disponeret for gigt, HD og discusprolaps.

Griffonen er i det store hele en race der har puttet sig i mange mange år, dvs at den ikke er blevet rov-avlet ligesom mange andre populær-racer. Og af samme grund er den ikke synderligt disponeret for avls-skavanker....endnu ihvertfald.

mvh.
    Danegriff's.dk

• #13   21. feb 2011 Heidi - Ja enig!
    Jeg blev først så overrasket/forskrækket da jeg læste denne tråd, da jeg gik med tanker om en griffon herhjem til. Men da jeg på ingen måde kan se logiken i dette, og aldrig is hørt andre sige det, tror jeg ganske enkelt ikke på det.
    Så nu har jeg taget springet og købt en skøn Petit. Brabancon, og hende regner jeg også med bliver 50 menneskeår! Smil.. smiley

Kommentér på:
levealder på griffon brabancon?

Annonce