751 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 29 Svar

hvilket foder skal jeg snart vælge?? hvilket foder skal jeg snart vælge??

ja nu har vi snart prøvet al slags foder, og unden held med at finde det rigtige.

milo er kasteret og har svært ved at holde vægten.
nala kører hurtig "træt" i foder.

vi foder lige nu med hils. milo får light og nala får aktiv foder.

men problemet er at jeg syntes ikke det lever op til mine forventinger.

de skider jo nærmest sig selv ihjel. (ej en overdrivelse, men de laver min. 3 gange om dagen. og det er sådan noget der smuldre så det næsten ikke er til at samle op.)

så ville hører hvad i ville anbefale?
det skal være noget som har god smag, og uden for meget fedt til milo.
og så skal det være noget de har nemmere ved at optage.

nogen der kan hjælpe? har ikke plads til BARF.

Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Ukrudt 800 kr.
  • Græsslåning 800 kr.
  • Wc + armatur installation 1.500 kr.
  • Samle et skrivebord 400 kr.
  • Reparation af vaskemaskine 1.000 kr.
  • Græsslåning maskine skal medbringes 675 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  hvilket foder skal jeg snart vælge??
  • #1   9. jun 2010 Hvilke mærker har I prøvet?

• #2   9. jun 2010 Uha der er ikke andet for end at prøve dig frem, hunde optager foder meget forskelligt jo..

Men prøv at se efter hvad der er i Hills og kig så efter et foder hvor det er sammensat anderledes og med andre råvarer.

Måske du skulle prøve et foder med fisk?

• #3   9. jun 2010 vi startede med olivers hvalpe til milo. men han ville ikke spise det da han var lille.
    så fik vi noget hos dyrlægen som hedder vetpro. men det kunne nala ikke lide og milo ikke trives på.

så prøvede jeg esay barf, da jeg ikke har plads til rigtig kød. men det varrede kun meget kort da jeg syntes de ikke fik nok at spise.

så prøvede vi gourmix, men det ville nala slet ikke spise.

og nu er vi så på hills.

så vi har været en del i gennem.

• #4   9. jun 2010 nina. ja har jeg også overvejet. men jeg har købt fiske olie for noget tid siden. og det ville de ikke have. og heller ikke de der små tørrede fisk som godbidder. derfor er jeg bange for de ikke ville spise et foder med fisk.

• #5   9. jun 2010 jeg har altid været glad for arion smiley

• #8   9. jun 2010 http://www.trenddog.dk/shop/external/da/hundefoder.html

er der nogen der kender til nogen af de her produkter?

• #9   9. jun 2010 Hvad med Acana? De har 3 varianter uden korn..

Eller Wolfsblut? Der er hele 6 varianter at vælge imellem...

Mvh. Gitte

• #10   9. jun 2010 ulla. ja det overvejde jeg også. kan man kun købe det via nettet?

• #11   9. jun 2010 Jeg har været rigtig glad for både Orijen og Acana.
    Nu har jeg netop skiftet begge hunde over på KIngsmoor - og der bliver de. Jeg er ovenud tilfreds med pels, afføring og foderstand.
    Du kan læse lidt om det her: http://kingsmoor.dk/

• #13   9. jun 2010 ulla. kan du linke til en side hvor man kan købe det?

michael. jeg bor i odense c. hvorfor da?

• #14   9. jun 2010

Vi er også gået over til Wolfblut, og det er bare rigtig lækkert.

Quark gad ikke rigtig spise sit foder, da vi fodrede med Nutra Nuggets og From.
    Han kunne også sk'de 3-4 gange om dagen før, og det var altså ikke lige små klatter han lavede.. smiley
    Men efter vi skiftede, er han begyndt at spise op med det samme, han har fået en rigtig lækker pels, og sk'der knap så meget mere. Plus klatterne er blevet mindre smiley
    Han får den med laks. Det stinker godt nok lidt, men så længe han synes det er lækkert så skal han ha' lov at få det smiley

• #15   9. jun 2010 Jeg vil anbefale Royal canin eller hills ..
    Vi har både være glade for rc & hills .. ¨
    Der er jo lavet mange forskellige slaks foder, og nogen vil nogen hunde have, andre ikke ..
    Der er ikke så meget andet end at prøve noget forskelligt, og så beholde de som de syntes bedst om ..
    Jeg bruger selv hills, og hailie skider også mindst 3 gange om dagen, og det er næsten på alt foder hun gør det, og hendes bliver også tynt i løbet af dagen, men det plejer først at være efter en del godbidder smiley ..

Hvor langt tid har du brugt hills, for måske deres maver ikke helt har vændt sig til det endnu ?

• #16   9. jun 2010 det er lige over to måneder siden vi skiftede til hills.
    men før da de fik gourmix sked de altså kun 1-2 gange om dagen.
    og det duer bare ikke når nala ikke får den mad hun har brug for. hun er lille nok i forvejen.

• #18   9. jun 2010 Jeg vil til hver en tid anbefale, at kigge på ingredienserne i hundefodret.

Hunde spiser KØD og ikke korn og ris.

• #19   9. jun 2010 helene. omkring 70 g. om dagen. og det er ingenting syntes jeg.

ulla. kan du evt. hjælpe mig med hvad de indeholder? kan ikke så godt tysk.
    og jeg skal jo bruge noget forskelligt til mine hunde. de kan desværre ikke få det samme.
    kunne se den med and var med lavt fedt.
    men hvilken af dem kunne der være lidt ekstra fedt i?

• #23   9. jun 2010 Ja jeg er også fan af wolfsblut
    jeg har en vildt kræsen hund men med wolfsblut har jeg fundet noget han både kan lide og fungerer supergodt på

• #25   9. jun 2010 michael. kunne da godt prøve hvis det var.

ulla. kan man bare sådan unde videre skifte mellem de forskellige varianter? altså uden deres maver skal vænnes til det?
    for så er det helt sikkert noget for os.

og hvis man ser på priserne, så er det vel ikke dyre med det end med hills?

• #27   9. jun 2010 Kaoz får også forskellige varianter af Nutra Nuggets som jeg fodrer med, hans mavesiger intet til det; og han får endda "noget" på sin tørkost hver dag =)

• #28   9. jun 2010 Altså jeg har skrevet under på at jeg fodre hende med rc eller hills i de første 2 år, på købekontrakten..
    Og det skulle være fordi dem vi har købt hende af, har brugt mange forskellige, og det de fungere bedst på er de 2 slaks foder .. ¨

• #30   9. jun 2010 ulla. ja så er det vidst billiger. jeg tror jeg prøve og bestille det hjem.
    regnede med at tage en green valley og en dark forest.:)

michael. jeg tror jeg springer over. det virker super godt det andet med at jeg kaan skifte mellem varianterne. især når hende den lille er så krædsen.

men tak for tilbudet:)

• #32   9. jun 2010 mange tak for hjælpen.

• #33   9. jun 2010 ved ikke om det er det bedste for hende, men kan heller ikke finde ud af om hun fungere anderledes på andet, så længe hun er under to, for hvis der skulle ske hende noget, altså at hun blev syg på den ene eller anden måde, holder vores garanti ikke .. og har det også sådan at anbefaler de det, så er det de vi bruger til aftalen er ovre smiley

• #35   9. jun 2010 Har lige fået en sæk wolfsblut hjem fra tyskland, er det virkelig meningen det skal lugte så stærkt krydret? lugter jo nærmest som en kryddersnaps... og hunden viser bare ingen interesse for det smiley suk havde håbet på det bare var det rigtige, men med den lugt tror jeg heller ikke jeg ville spise det??

• #36   9. jun 2010 ja det er jo ikke lang vente tid.

glæder os til at komme i gang med det:)

• #38   9. jun 2010 jeg syntes den her variant lugter meget stærkt af krydderurter, og hunden gad slet ikke sætte tænderne i det smiley havde sådan håbet det her foder var det rigtige, hun er meget kræsen og jeg har prøvet så mange mærker til hende efterhånden... det her er med lam og laks, men lugter som sagt meget stærkt af krydderurter

• #39   9. jun 2010 Lad hunden vænne sig til det... vi andre propper jo heller ikke bare nyt mad der lugter anderledes i munden.

• #40   9. jun 2010 Mette J: ja jeg lader hende selvf. også vænne sig til det, men tror desværre ikke det bliver et hit heller, det andet foder hun har fået, bl.a. hills, royal canin, orijen osv har heller ikke været et hit, og har ladet det stå i 14-21 dage, uden at hun fik tilbudt andet, men ingen succes, hun tabte sig bare i stedet. til gengæld elsker hun råt kød, men det kan hun bare ikke rigtig få, da jeg ikke har nogen fryser endnu

• #41   9. jun 2010 men hun har da nippet til det de andre gange(så hun har ikke sultet i 3 uger), men hun har bare aldrig vist glæde ved at spise det... smiley
    havde håbet hun bare ville kaste sig over det fordi det bare skulle være så godt, men nej... øv

• #44   9. jun 2010 Nu har jeg kun prøvet womfsblut varianten der hedder wild pacfic og det eneste det lugter voldsomt af er fisk

Kommentér på:
hvilket foder skal jeg snart vælge??

Annonce