2.502 visninger
|
Oprettet:
FølgFølg ikke
12 Svar
Borelia vaccine Borelia vaccine
Jeg har set på flere dyrlæger sider på Google at det er muligt at vaccinere hunde mod borelia, men jeg kan intet finde om hvem som producere vaccinen eller hvad den hedder. Har kigget på Nobivac produktside.
Nogen som har fået deres hunde vaccineret mod borelia og som kan være behjælpelig.
0 synes godt om
jul 2006
Følger: 30 Følgere: 28 Hunde: 4 Emner: 18 Svar: 3.044
Har lige prøvet at google Merial.de. og hjemmesiden har sparsomme oplysninger hvad angår produkter, jeg har også søgt direkte på hjemmesidem efter borelia..
Jeg er skrækslagen for de flåter man finder på hundene og efter at have læst at hver 3 flåt er inficeret og at det kan give hundene menigitis - så skal de bare have den vaccine. Jeg må prøve lige at ringe ned til Karlslunde og høre om de evt kan skaffe vaccinen.
aug 2006
Følger: 37 Følgere: 68 Hunde: 4 Emner: 649 Svar: 47.191
Til gengæld er den smitte, der desværre er begyndt at brede sig i landet, TBE, meget mere aggressiv og sværere at styre.
Der findes vacciner til mennesker mod TBE, men om der gør det til hunde tvivler jeg faktisk på. Men det er bestemt værd at undersøge, for det er et problem, vi alle må forholde os til i fremtiden.
jul 2006
Venter på at en dyrlæge fra karlslunde ringer tilbage i eftermiddag, så vender tilbage med update.
aug 2006
jul 2006
aug 2006
Det var også hvad jeg havde hørt i min øresnegl - at der kun fandtes TBE-vaccine til mennesker.
Så må de kære forsker-dyrlæger godt komme i svingninger, så vi kan gøre noget for vores hunde, tak.
jul 2006
Chine
Har dine hunde haft nogle bivirkninger fra Borrelia vaccinen ? for racen mops tåler så dårligt vaccination og jeg skal jo gøre op med mig selv om der er flere risici forbundet med vaccinen end der er fordele.
CH
Vil du så også vaccinere din hund for Borrelia så ?
aug 2006
TBE smitter med det vuns, har en inkubationstid på over en uge, og der er ingen behandling - så den ville jeg gerne lige vaccinere mig ud af.
Dog har jeg det som dig - jeg vil ikke vaccinere for hver en pris.
feb 2008
Følger: 36 Følgere: 38 Hunde: 3 Emner: 76 Svar: 4.082
Det er trodsalt levende vira der kommer ind i hunden.
Mine hunde bliver ikke vaccineret hvert år, der bliver taget en antistoftest for at vise OM de har behov for vaccine eller om de er fuldt dækket mod de sygdomme der vaccineres for..
(min den yngste har kun fået 1 vaccine som 8 ugers, så havde hun allerede dannet antistoffer mod sygdommene)
jul 2006
De har netop ringet fra Karlslunde og sagt nærmest det samme som CH skriver, og at man i langt de fleste tilfælde kan behandle borreliose, og så obs som jeg er på mine hunde, så ville jeg ikke være et sekund i tvivl... så jeg undlader at vaccinere og håber på at de aldrig 7...9...13 bliver smittet.
jul 2006
Mine hunde er også sunde og raske, men til gengæld er de meget sarte hvad angår vacc, og man kan ikke finde ud af via forskning hvad det lige er der tricker mopsen når den bliver vacc. I værste fald kan det udvike sig til en fatal autoimun sygdom, som det gjorde ved min hund der kun blev 2 år. Hun var netop blevet vaccineret og mange mopsopdrættere havde frarådet mig at få det gjort hvert år, da det på mopsen ville virke som en overdosis.
Allerede 14 dage efter vaccinen ( duramune ) ændrede den total adfærd og ingen prøver viste noget unormalt, indtil en rygmarvsprøve konstaterede pug dog encephalitis, en fatal sygdom hvor man intet kan stille op og det værste man kan forestille sig med skrig og kramper.
Så de sidste 2 aftener har jeg brugt 2 timer på at gå hundene systematisk igennem fra hoved til hale af bar frygt for de flåter.
maj 2012
Følger: 1 Følgere: 1 Hunde: 3 Emner: 22 Svar: 141
Enzo var meget heldig, men det var en utrolig hård kamp, som vi heldigvis vandt over. Men det tog rigtig mange måneder, masser af tåre, sved på panden, bekymringer, frygt osv.
Jeg spurgte min dyrlæge omkring det med at vac i mod borrelia, og på det tidspunkt fortalte han at de vac imod borrelia i udlandet, men ikke her hjemme endnu, tror nok det var sådan, vil ikke hænges op på det, men vil da spørger ham igen.
Borelia vaccine