valg af hund, skal have ny hund. {{forumTopicSubject}}
hej, jeg står og skal købe en hund, så ville høre om der var nogen her der vidste noget om hunderacer, jeg søger en hund der skal være meget lille (måske chihuahua) eller noget,´for bor i lejlighed så har ikke rigtig plads til en stor schæfer som jeg ellers godt ville have. men syns at en chihuahua er meget dyr, så ville høre om der måske var nogle andre foreslag til hvad jeg skal købe. den skal være lille og også gerne lærenem og skal kunne enes med andre dyr, og helst ikke alt for langhåret, eller alt for dyr, og den behøver ikke at være ægte eller have stambog eller noget.
kender i nogle racer der ville være god til mig???
MVH
Daniel
maj 2005
Følger: 35 Følgere: 36 Hunde: 2 Emner: 235 Svar: 2.566
sep 2004
Følger: 57 Følgere: 57 Hunde: 2 Emner: 643 Svar: 3.041
Men selvfølgelig hopper jeg med på at anbefale dig den race jeg har :o) En Dansk/Svensk gårdhund er en stor hund i en lille krop. Den er meget lærenem, og den kan sammen med andre hunde ( min og flere andre jeg kender kan ). Det er en hund der sagtens kan bo i lejlighed, dog skal den ud og gå nogen gode lange ture. Jeg ved at min opdrætter helst sælger til folk der bor i lejlighed end i hus, og det er fordi hun ved at en hund i lejlighed den får en snor på og kommer ud og gå, en hund i hus kommer måske kun ud i haven ( og her vil jeg lige skynde mig at skrive, at det selvfølgelig ikke er i alle tilfælde, men hun har set flere eksempler på det, derfor har hun den holdning ).
Hvis du er interesseret i at vide mere om den fantastiske race, så skriv endelig, kan fortælle meget mere :o)
maj 2005
Følger: 35 Følgere: 36 Hunde: 2 Emner: 235 Svar: 2.566
jan 2005
Følger: 37 Følgere: 58 Hunde: 8 Emner: 398 Svar: 2.780
feb 2006
Følger: 16 Følgere: 15 Hunde: 1 Emner: 38 Svar: 176
han er ikke en billig hund og skulle ud og købe men det er self.. hellere ikke det som det skal komme an på.. men vores cavaler han er lære nem og er en dejlig familie hund, han kan også med alle andre hunde og elsker menneske kontakt...
held og lykke med hunde købet
apr 2005
Følger: 1 Følgere: 1 Hunde: 1 Emner: 71 Svar: 836
er der links til 5 test - hvor man skal svare på nogle spørgsmål, derefter får man at vide hvilke hunde der måske kunne passe til dig og din familie.
apr 2005
Følger: 1 Følgere: 1 Hunde: 1 Emner: 71 Svar: 836
mar 2005
Følger: 50 Følgere: 47 Hunde: 5 Emner: 172 Svar: 3.019
Det er ikke altid størelsen med gørelsen.. *GGGGG*
mar 2005
Følger: 8 Følgere: 8 Hunde: 1 Emner: 88 Svar: 399
feb 2006
Følger: 12 Følgere: 27 Hunde: 2 Emner: 56 Svar: 564
jan 2006
Følger: 26 Følgere: 26 Hunde: 4 Emner: 38 Svar: 505
maj 2006
Følger: 12 Følgere: 12 Hunde: 1 Emner: 73 Svar: 1.224
men mere konktret om hvad jeg søger:
maks højde over ryg: maks 40 cm.
pelslængde: mellem eller kort håret.
det er ikke min første hund, har haft schæfer og labrador og akita inu.
jeg ville godt have en lille men meget lærenem en, er ikke så interesseret i en lille forstyrrede hund der bare render rundt og bjæffer og er svær at lære noget.
men kigger på dem i har foreslået.
men i er velkommende til at komme med flere til mig.
maj 2006
(link fjernet)
og
(link fjernet)
tror de ville være gode til mig, men venter på at høre fra ejerne.
jun 2005
Følger: 8 Følgere: 8 Hunde: 2 Emner: 1 Svar: 300
Når du skal vælge hund, skal du huske også at kigge på hundens behov. Det nytter jo ikke noget at købe en lille hund, bare fordi den er lille.
Der er jo flere forrskellige ting der spiller ind.
Hvorfor vil du have hund?
Hvor meget tid og lyst har du til at træne og aktivere den?
Hvad skal du bruge den til? Hovedsageligt som familiehund, jagt, konkurrence eller andet?
Hvad vil du træne med den. Agility, spor, cirkuskunstner, alm. lydighed???
Der er j mange ting der spiller ind. Folk glemmer tit hundens behov,og tænker kun på sine egne.
mar 2006
Følger: 65 Følgere: 65 Hunde: 1 Emner: 499 Svar: 20.326
De to du viser der er blandet med jagthunde.. Jeg håber at du ikke søger en *doven* hund for de har høje aktivitetsniveauer.
maj 2006
maj 2006
valg af hund, skal have ny hund.