Hund nr 2 {{forumTopicSubject}}
Hej med jer .
Jeg har længe gået og overvejet hund nr 2 , og jeg kan både se fordele og ulemper ved det .. Så kunne godt tænke mig at høre jeres erfaringer ...
Grunden til at jeg gerne vil have nr2 er fordi jeg gerne vil give Balder lidt selskab , lidt glæde i hans liv .
Vi har 2 små børn og har bare ikke så meget tid til ham mere . Han kan ikke med hanhunde og der er stort set ingen tæver i nærheden af hvor vi bor , så han hilser aldrig på nogen af sin egen slags . Hvis det var mig der ikke måtte hilse på nogen og ikke havde nogen af mine egne slags at være sammen med og snakke - så var jeg ganske enkelt blevet skør ...
Jeg syntes bare at han virker deprimeret og ensom.. Og det gør ondt på mig , for selvom jeg gerne vil , så kan jeg áldrig give ham det som en anden hund vil kunne give ham .
Min plan for hund nr2 er at det skal være en mindre race ,der ikke kræver for meget af os , Balder er selv doven , så de skal matche rent energi mæssigt og så ville jeg gerne have at den skal være et par måneder gammel så vi ikke skal kæmpe med renlighed og så skal det være en tæve (Balder er kastreret) .
Hvad syntes i ?
feb 2006
Følger: 70 Følgere: 139 Hunde: 7 Emner: 758 Svar: 27.198
hvordan vil du så finde tid til hund nr 2....altså Balder kan jo ikke opdrage den nye hund, aktivere og træne.
jeg synes i skal vente til i har overskuddet til endnu en hund og ikke mindst til i har lyst og tid til at en ny hund kommer ind i familien.
hvis det udelukkende er for Balders skyld, så lad være
okt 2008
Følger: 10 Følgere: 32 Hunde: 2 Emner: 118 Svar: 8.147
apr 2009
Følger: 81 Følgere: 83 Hunde: 4 Emner: 200 Svar: 6.862
Du skriver at han virker ked og deprimeret, måske han ville have det bedre af at komme ud i et helt andet hjem - For hans skyld?
Lyder ikke til at I har tiden til ham, som du også ærligt skriver.
En hund nummer to tror jeg udelukkende vil skabe problemer, når I ike har tiden til træning og opdragelse.
Man skal vælge sine kampe, og personligt synes jeg denne kamp virker som et nederlag for jer.
Jeg kan selvfølgelig kun skrive MIN mening ud fra hvad jeg læser i dit oplæg.. Men synes I skal overveje det en ekstra gang, om det ikke i forvejen er for tor en mundfuld med én hund?
:o)
mar 2010
Følger: 7 Følgere: 7 Hunde: 2 Emner: 91 Svar: 3.092
okt 2009
Følger: 55 Følgere: 55 Hunde: 6 Emner: 17 Svar: 894
dec 2006
Følger: 12 Følgere: 5 Hunde: 3 Emner: 149 Svar: 967
Jeg vil gøre alt for Balder , også hvis det kræver mere af mig selv .
apr 2008
Følger: 6 Følgere: 5 Hunde: 2 Emner: 8 Svar: 29
Du siger selv du vil gøre alt for ham?
maj 2007
Følger: 5 Følgere: 36 Hunde: 4 Emner: 421 Svar: 13.115
mar 2010
Følger: 7 Følgere: 7 Hunde: 2 Emner: 91 Svar: 3.092
Hund nr 2