{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.277 visninger | Oprettet:

Hund nr 2 {{forumTopicSubject}}

Hej med jer .

Jeg har længe gået og overvejet hund nr 2 , og jeg kan både se fordele og ulemper ved det .. Så kunne godt tænke mig at høre jeres erfaringer ...

Grunden til at jeg gerne vil have nr2 er fordi jeg gerne vil give Balder lidt selskab , lidt glæde i hans liv .
Vi har 2 små børn og har bare ikke så meget tid til ham mere . Han kan ikke med hanhunde og der er stort set ingen tæver i nærheden af hvor vi bor , så han hilser aldrig på nogen af sin egen slags . Hvis det var mig der ikke måtte hilse på nogen og ikke havde nogen af mine egne slags at være sammen med og snakke - så var jeg ganske enkelt blevet skør ...

Jeg syntes bare at han virker deprimeret og ensom.. Og det gør ondt på mig , for selvom jeg gerne vil , så kan jeg áldrig give ham det som en anden hund vil kunne give ham .

Min plan for hund nr2 er at det skal være en mindre race ,der ikke kræver for meget af os , Balder er selv doven , så de skal matche rent energi mæssigt og så ville jeg gerne have at den skal være et par måneder gammel så vi ikke skal kæmpe med renlighed og så skal det være en tæve (Balder er kastreret) .

Hvad syntes i ?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Shelf units need fixing to wall 650 kr.
  • Varme i radiator - stiften virker ikke 800 kr.
  • IKEA PAX garderobeskab 2.500 kr.
  • Samle to pax skabe uden låger 650 kr.
  • Hjælp af fagmand til tilslutning af nyt komfur (rette kabel haves) 500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hund nr 2
  • #1   31. mar 2011 jeg hefter mig ved at du skriver "og har bare ikke så meget tid til ham mere "
    hvordan vil du så finde tid til hund nr 2....altså Balder kan jo ikke opdrage den nye hund, aktivere og træne.

jeg synes i skal vente til i har overskuddet til endnu en hund og ikke mindst til i har lyst og tid til at en ny hund kommer ind i familien.

hvis det udelukkende er for Balders skyld, så lad være

• #3   31. mar 2011 2 hunde = stort set dobbelt arbejde. Brug den tid du har på den hund du har. Det fortjener den.

• #4   31. mar 2011 Synes ikke, at det lyder som en god idé med endnu en hund..
    Du skriver at han virker ked og deprimeret, måske han ville have det bedre af at komme ud i et helt andet hjem - For hans skyld?
    Lyder ikke til at I har tiden til ham, som du også ærligt skriver.
    En hund nummer to tror jeg udelukkende vil skabe problemer, når I ike har tiden til træning og opdragelse.
    Man skal vælge sine kampe, og personligt synes jeg denne kamp virker som et nederlag for jer.
    Jeg kan selvfølgelig kun skrive MIN mening ud fra hvad jeg læser i dit oplæg.. Men synes I skal overveje det en ekstra gang, om det ikke i forvejen er for tor en mundfuld med én hund?
    :o)

• #5   31. mar 2011 Hvis I ikke har tid nok til én hund, ville det da være super dumt at få en mere?!

• #6   31. mar 2011 shame on the danish government: jeg fik hund nr.2 d.23 december...det bliver bestemt ik nemmere. du har endnu en du skal opdrage og lære hverdagen's rytmer. tid er guld værd med et nyt familie medlem. jeg holdte ferie til d.10 januar så vi kunne lære hinanden at kende. 2 børn 2 hunde= 4 gange mere af dig kræver det...dit valg...dit ansvar. undskyld måden at sige det på men husk at hunden ik har noget valg her, du træffer det for den/dem og den elsker dig ubetinget fra første øjekast.

• #7   31. mar 2011 Jeg er hjemmegående og skal være det i et godt stykke tid , så vil få masser tid til at lære den nye at kende , træne osv. Jeg ved at starten vil være hård og krævende for mig . Men når alt kommer på plads , så bliver det nemmere .

Jeg vil gøre alt for Balder , også hvis det kræver mere af mig selv .

• #8   31. mar 2011 Hvis jeg var dig ville jeg starte med at bruge al den tid du nu har, på Balder.
    Du siger selv du vil gøre alt for ham?

• #10   1. apr 2011 Jeps, 2 hunde er lig med dobbelt arbejde. Var det ikke bedre at bruge tiden på Balder i stedet?

• #11   1. apr 2011 Enig med de andre. I mit hovede giver det slet ikke mening at du ikke har tid til 1 hund så du overvejer at få nr. 2. Det er altså ikke kun det første halve år en hund kræver meget. Det er hele dens liv !

Kommentér på:
Hund nr 2

Annonce