1.205 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 13 Svar

Mad / afføring Mad / afføring

Ja underligt emne jeg ved det, men jeg har 2 labber herhjemme som vi fodrer med noget billigt foder, det skal siges at de begge er i fin foderstand og pelsen er fin blank, så de tager bestemt ikke skade af det, MEN mit spørgsmål er så, når de får et billigt foder..ja undskyld mit sprog...skider de så mere??? Mine hunde skider gerne 1 eller 2 gange på hver tur og det er uanset om vi går 3 eller 5 ture med dem dagligt, hvor jeg har en veninde, hvor hendes hund får Bosch kun skider 1-2 gange dagligt, med 2 hunder der skider så meget bliver det altså noget at samle op...hænger foder og afførring sammen???

Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Samling af Kyoto kommode / delvist samlet 500 kr.
  • Udskifte vandhane til opvaskemaskine 1.200 kr.
  • Nedtagning af radiator. 2.380 kr.
  • Flytte haveaffald 833 kr.
  • Montere fatning 400 kr.
  • Komfur& kogepladen tilkobling 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Mad / afføring
  • #1   4. apr 2011 Ja det hænger meget sammen, jo flere biprodukter og affaldsstoffer der er i fodret jo mere "lort" kommer der ud. Hvis det er ren protein så optager hunden hele fodret også er der mindre der kommer ud. Hvis man er på de dyre foder, så er det ca 1-2 gange om dagen der er afføring.

• #2   4. apr 2011 Ja det hænger meget sammen. Dog kan man ikke kategorisk sige, at en hund skider mindre på dyrt foder. Det kommer helt an på, hvordan den enkelte hund optager foderet. Men hvis jeres hunde skider 5-10 gange om dagen, ja så ville jeg nok overveje et andet foder. Overvej evt. om det i virkeligheden er billigere, når der ryger så meget direkte ud igen...

Vores skider halvanden gang om dagen (den ene er bare sådan en bette kugle) på Royal Canin Dental.

• #3   4. apr 2011 Jamen går mærket som Bosch som dyrt foder?
    Jeg havde tidligere en am. collie som jeg kun kunne får Precept foder i, og det synes jeg var vildt dyrt 450 kr. for 10-15 kg (kan ikke helt huske om det var 10-12 eller 15kg i sækken)
    Men labber spiser jo alt, så derfor skiftede vi til noget billigt da vi fik dem, men hold da op mand, hvor de skider ....hele tiden..

• #4   4. apr 2011 Jeg kan se, at man kan få 15 kg for 300 kr, så nej, det er vel ikke så dyrt. Men nu kommer det jo heller ikke an på prisen om det er kvalitet eller ej.

Jeg giver uden at blinke 309 kr for 4 kg Royal Canin, fordi det simpelthen er det bedste til hans tænder. Alt andet til små hunde er i alt for små bidder og han fungerer bare rigtig godt på det.

• #5   4. apr 2011 Ja men vi skiftede primært fordi vi nu har 2 store hunde og efter at vi så i forbrugerprogram i fjernsynet, at det billige foder var ligeså godt i test som det dyrere, at det kun var navnet man betalte for, men jeg kan godt se forskel fra vi havde collien til dem vi har nu mht. mængden af afføring.

• #6   4. apr 2011 Hvor meget de skider , har klart noget med foderet at gøre... des mindre optageligt, des mere skider de !

Acana og Orijen har høj optagelighed... og giver perfekte små pølller , ha, ha smiley

• #7   4. apr 2011 Katrine: igen kommer det an på hunden. Jeg kørte Louie over på Acana- og han sked min. 4 gange om dagen på det.

Tanja: Nogle hunde fungere sikkert også fint på det billige- men det lyder ikke til, at jeres gør. Og det er vist heller ikke alle, som er enig i, at det billige er lige så godt, som noget af det dyre:

http://www.taenk.dk/index.php?sid=2&cid=3440&paid=5&scid=3550

• #8   4. apr 2011 Jeg er også klar til at skifte og kan også sagtens se at der er en sammenhæng, men underligt når de begge er så fine, Max måske lidt for tyk :-), og vi har lige fået så meget ros for pels og foderstand da vi var til det årlige dyrlægetjek, så nu må jeg vel lige sidde og søge lidt på forskellige fodermærker, for spørger jeg herinde, fodrer I alle med noget forskelligt som altid er det bedste smiley

Katrine: Kan sige at vi prøvede Acanas hvalpefoder til Zepp fordi vores hunde altid har fået godt foder i opvækstperioden, men det kunne han ikke tåle, han fik røde plamager og kløede sig, så han fik Eukanuba, det vil jeg nok ikke turde prøve igen.

• #9   4. apr 2011 Suzy: Tak jeg vil da prøve at tjekke de sider ud, men jeg er lidt grøn og jeg aner ikke rigtig hvad jeg skal vælge, men jeg vil prøve at læse lidt om de forskellige mærker, og nej jeg har slet ikke lagt mig fast på Bosch, jeg nævner det kun fordi min venindes hund får det.

• #10   4. apr 2011 Suzy:
    Ja det er lidt en jungle for mig fordi jeg netop har 2 at tage hensyn til:
    Max min ægte lille formel 1-dreng (4år), kastreret og med 2 kg. overvægt iflg. dyrlægen
    Zepp (2år), blanding mellem lab og springer spaniel, slank og muskuløs, super form iflg. dyrlægen
    Har da overvejet de der produkter som er specielt egnet til en race, der står labrador eller schæfer eller lign. på poserne, men nu vil jeg lige granske din side lidt.

• #11   4. apr 2011 Begge hunde er vokset op på Eukanuba til de var knap 1½ år, Zepp prøvede dog Acana, fordi vi synes han virkede så sulten hele tiden, men det kunne han ikke tåle.
    Derefter skiftede vi til et billigt mærke fra Aldi, fordi vi som sagt så i et dansk forbrugerprogram at det var ligeså godt som de andre, og det havde da stemplet Sehr gut fra det tyske Stiftung Warentest, men nu har jeg gået og lagt mærke til det her afføringsproblem, så jeg vil lige prøve at undersøge markedet lidt.

• #12   4. apr 2011 Tanja ja det er næsten sikkert der kommer mere ud ved brug af det billige foder. Det er så ikke sikkert, at det billige foder er det der er billigst at fodre med .
    Du skal se på hvor mange gram foder du skal bruge pr.kg hund.
    og så kan du regne ud hvad det koster at fodre dine hunde,

hvis du skal bruge 400 - 500 g billige foder, så skal du måske kun bruge 250- 300 g dyrt foder.

• #14   4. apr 2011 hmm... synes kingsmorr ser interessant ud... tror det er det jeg vil prøve til dem

Kommentér på:
Mad / afføring

Annonce