ingen at lege med ingen at lege med
Jeg møder indimellem en meget sød hund, når jeg er ude og gå med min egen. Det er som min en halv stor hvalp og de leger rigtig godt sammen, når den anden ejer og jeg har tiden til det.
Ejeren af den anden hund giver udtryk for, at hun er specielt glad for disse møder, da hendes hund sjældent har nogen at lege med.
Andre hunde ejere vil simpelthen ikke lade deres hunde komme i nærheden af hendes, fordi det er en muskelhund.
Det har aldrig været nogen form for problemer eller aggressivitet i vores møder. De har bare tumlet rundt, som hvalpe nu gør.
En af mine veninder skulle passe hendes lille nevø og niece. De tog en tur i parken, mødte en hund og efter aftale med ejeren fik børnene lov til at lege med hunden.
Efter et stykke tid, hvor bør og hund havde leget, spurgte hundeejeren om min veninde var helt sikker på at det var okay at børnene legede med hans hund. Min veninde kunne ikke rigtig forstå hvorfor det ikke skulle være det, for det gik da rigtig godt. Børn og hund havde sjovt, så hvorfor ikke? Joh, hans hund var en Pittbull og han var ikke vandt til at nogen turde komme i nærheden af hans hund, selvom den aldrig havde været aggressiv.(legen fik lov at fortsætte)
Jeg synes racisme er uretfærdigt også når det gælder hunde. Jeg vil til enhver tid bedømme hver hund jeg møder udfra dens adfærd.
'Det giver nogle gode møder, gode oplevelser for min hund og jeg undgår de dårlige.
Selvom en hund jeg møder har en "god" race, er det bestemt ikke sikkert at det er en god hund, eller omvendt.
At lave lister over racer, løser intet.
Bedøm den enkelte hund og indfør et kørekort til alle hundejere. Det er den rigtige vej.
nov 2008
Følger: 8 Følgere: 7 Hunde: 2 Emner: 31 Svar: 613
feb 2009
Følger: 39 Følgere: 30 Hunde: 3 Emner: 205 Svar: 3.353
men at være bange for dem udelukkende pga racen kan jeg simpelthen ikke forstå
her hvor jeg bor er der en mand som har en mellemstor hund (noget bjørnehund ligne) og anden gang vi mødte ham, og skulle forbi hinanden, stopper Ginga som altid op og ligger sig ned. han gør det samme og så stod vi der! jeg spørg så om de må hilse da jeg ikke rigtig kan komme vidre, hvis ikke han også går vidre(eller jo kan jeg godt men så skal jeg slæbe Ginga efter mig) han kigger så og siger jo, men trækker så i land og spørg til hvilken race det er,, jeg fortæller så at hun er af racen amerikansk bulldog og så måtte de ikke hilse. Whaat!!
nu har de mødt hinanden og der sagde han ingenting..
men hvergang vi kommer gående så kan man se frygten på ham, og han løber næsten væk... det er nok et år siden de mødtes og hilste og 2 år siden han ikke ville lade dem hilse og nu løber han igen væk!! og det kan jeg simpelthen ikke forstå.
maj 2004
Følger: 13 Følgere: 28 Hunde: 6 Emner: 126 Svar: 5.042
Men det er jo hurtigt at bedømme om hunden kan finde ud af at lege.
Dog får de aldrig lov at hilse på NOGEN når de er i snor.
jun 2006
Følger: 4 Følgere: 68 Hunde: 5 Emner: 907 Svar: 17.422
Vi har nogle faste " playmates" som vi kommer sammen med og hygger os med.
jeg vil kende hund og ejer godt for bedst muligt at forebygge dårlige oplevelser, og så gider jeg i øvrigt ikke at min hund trækker helt vildt når den ser andre hunde eller smider sig ned og nægter at gå videre før den har hilst.
Jeg selv har intet problem med specielle racer ( eller dvs jeg er ikke så tryg ved schæfer og rottweiler)
Jeg vil ikke lade min lille pige lege med fremmede hunde.. Man ved ikke om der pludselig er noget hunden ikke bryder sig om.
feb 2009
Følger: 39 Følgere: 30 Hunde: 3 Emner: 205 Svar: 3.353
Ginga kan godt gå vidre selv om hun ikke hilser men hun gør det ikke før den anden hun er passeret,, plus at hvis hun opdager der er en anden hund bag sig kan hun også godt finde på at sætte sig og så står jeg der og skal hive hunden med mig!?
kan godt undgå det hvis hun kun lige har fået øje på at der er nogen bag hende hvis jeg løber!
jul 2009
Følger: 16 Følgere: 18 Hunde: 3 Emner: 51 Svar: 192
Jeg har aldrig selv mødt en aggressiv muskelhund.
Ja tværtimod, har mødt en masse søde og legegalde muskelhunde.
Men har mødt en lab, og nogle små terrier der var meget aggressiv.
Så det er bestemt ikke muskelhundene der er noget galt med, det er ejerne..
Der er bare nogle der ikke tager der seriøst hvis det er små hunde der er aggressive.
Tror bare desværre listen bliver der, og bliver forlænget i 2013:/
ingen at lege med