rensning af stoppede tårekanaler rensning af stoppede tårekanaler
Er der nogen der kan fortælle mig hvilket prisleje sådan en rensning af stoppede tårekanaler ligger i?
Der er selvfølgelig forskel fra dyrlæge til dyrlæge, men hvis man nu kan sammenligne med fx. en tandrensning, så kan det måske give en ide af hvad jeg skal af med hos min egen når jeg ved hvad en tandrensning koster..
aug 2007
Følger: 80 Følgere: 106 Hunde: 4 Emner: 480 Svar: 3.848
apr 2010
Følger: 4 Følgere: 3 Hunde: 2 Emner: 71 Svar: 287
jeg kan se er der er et produkt tholo sælger der hedder Jean Peau Eye Care, som skulle forebygge tilstoppede tårekanaler. Kan det mon være et alternativ til en behandling som kræver narkose?
aug 2007
Følger: 80 Følgere: 106 Hunde: 4 Emner: 480 Svar: 3.848
okt 2006
Følger: 29 Følgere: 48 Hunde: 4 Emner: 135 Svar: 4.930
jul 2009
Følger: 23 Følgere: 38 Hunde: 4 Emner: 81 Svar: 3.495
Jeg spurgte selv hos et par dyrlæger pga mine maltesere, og jeg fik diverse forskellige priser, uden at de overhovedet havde kigget på hundene. Så nævnte jeg det for en gammel dyrlæge, som jeg kender, og han lavede en test med noget farve, som gik fint igennem fra øjet til næsen, og så mente han, at det nok ikke var så nødvendigt med en rensning af tårekanalerne, og han fik ret.
Hvis jeg renser øjenomgivelserne med øjenrens fra Jean Peau et par gange om ugen, så har mine hvide hunde ikke nogen problemer.
Det er ikke for at kloge mig, og jeg kender heller ikke din hund eller dens problemer med tårekanalerne, og derfor ved jeg heller ikke, hvad der er det rigtige for dig og din hund. Men jeg ville ikke lade min hund bedøve, med mindre det er helt nødvendigt.
Prøv evt. med Jean Peau´s øjenrens, jeg synes den virker rigtig godt. Husk bare, at der ikke er noget der virker efter få dage, du skal regne med et par uger.
apr 2010
Følger: 4 Følgere: 3 Hunde: 2 Emner: 71 Svar: 287
Det er nemlig også lige præcis det med narkose jeg gerne vil undgå, hvis det ikke er 100% nødvendigt.. Man ved jo aldrig..
Det virker ikke til at hun selv er generet af det, hendes øjne løber bare ret meget, men hun klør ikke i det eller noget.
Tror jeg vil prøve at starte med jean peau øjenrens i en måneds tid, og hvis det ikke er blevet bedre, må jeg tage det op med dyrlægen.
Og tak til jer alle for svar omkring hvad pengepungen må bøde
rensning af stoppede tårekanaler