Øv Øv
Jeg blev i dag spurgt om der er Amstaff i min dreng Jack, som er Boxer/Labrador. Jeg har været bange for at folk ville tro at han er en farlig farlig kamphund, fordi han har et bredt hoved og en flad Boxertud, for folk skal ikke blive bange for ham.
Desuden er der jo så mange "falske Boxerblandinger" rundt omkring efterhånden, og det er altså surt når man rent faktisk har sådan en blanding, og det ender jo med at folk ikke tror på hvad man siger fordi der er så mange andre der lyver om deres hundes racer
Øv, bare et lille surt opstød herfra, hvor er det surt at andre skal lyve om deres hunde og gøre det surt for os andre.
jan 2007
Følger: 9 Følgere: 9 Hunde: 3 Svar: 169
M.V.H. Mark (morbærhaven)
aug 2007
Følger: 12 Følgere: 10 Hunde: 5 Emner: 32 Svar: 269
Ja, han er meget farlig
jan 2007
jan 2007
der er da i mine øjne lige gyldigt hvad det er for en hund, så er det ikke bare noget man skal gøre eller tænke at ens hund kan med alle andre, men man har vel sin hund i snor blandt andre hunde hvis den kan udrette så meget skade, som f.eks. den race jeg ejer kan..... eller man er den mindste smule i tvivl om de kan sammen?
dec 2009
Følger: 2 Følgere: 1 Hunde: 2 Emner: 2 Svar: 18
feb 2006
Følger: 85 Følgere: 86 Hunde: 4 Emner: 182 Svar: 15.253
apr 2005
Følger: 64 Følgere: 61 Hunde: 4 Emner: 146 Svar: 1.589
Jeg var klar over hvad jeg gik ind til da jeg købte bull terrier, og hvis du viste hvor mange gange jeg har måtte forklare det IKKE er pit bulls jeg har... det træls men sådan er det bare.
apr 2005
Følger: 64 Følgere: 61 Hunde: 12 Emner: 85 Svar: 4.027
Men som der bliver skrevet, ha´et pænt svar forberedt, og gå aldrig i forsvarposition, en god dialog kommer man altid længst med...
Min bror har samme blanding, og han har til gengæld ikke flad snude, de er blevet spurgt et utal af gange om det er en "kamphund" og svaret er, jeps, når han kæmper om pladsen i sofaen, men ellers er han en blanding af to racer som ikke er ulovlige, men som desværre kan give dette udseende..
Vi har fået mini Bull, og hold da op, i den korte tid vi har haft ham nu, er der kommet flere reaktioner end vi har på vores AST, om jeg begriber at folk ikke holder deres mund, når de vitterligt ikke ved noget om hunderacer, men folk kan åbenbart lide at gøre dem selv til grin:o))
apr 2005
apr 2005
apr 2005
Men ja, pli fra voksne, er der sg rigtig mange der ikke har lært...
apr 2005
apr 2005
Du har en ung hund, jeg vil bestemt ha´en finger på pulsen med din.. Og har jeg en mindre race, vil den ikke få lov at omgåes din i en hundeskov...
Er dog ikke enig i den udtalese der er kommet, det er skam alle hundeejere uanset race, der ikke bare skal gå rundt og tro at deres hunde kan med alle andre....
Jeg har da levende beviser på dette herhjemme og min egen tommelfinger:o) idet det bestemt ikke er " listehunde" der har overfaldet dem, men hunde der aaaaldrig har gjort sådan noget før....
apr 2005
Det sidste "din race" har brug for lige nu, er dårlig omtale, så var jeg ejer af en sådan hund, gik jeg hellere med livrem og seler, og tænkte mig godt om med hvor min hund er løs og hvilke hunde den fik lov at omgåes...
Jeg ville ha´ faste legekammerater, og nøjes med gåture i snor med andre hunde, så hunden stadig ville kunne omgåes fremmed hunde..
apr 2005
Her i huset er legekammerater valgt med omhu, og sådan har det altid været, og sådan bliver det ved at være, og vores lider bestemt ingen nød..
apr 2005
Hvad har det med det at gøre, vores hunde er AST, og derhjemme bestemmer vores Cavalier ubetinget... Og ingen af dem har nogensinde gjort skade på ham, de omgåes ham meget stille, og er helt bevidst om hans lille str. men de har også altid været vandt til ham...
Jeg taler om din race, og min ville aldrig få lov bare at komme ind i en hundeskov og få fri leg med din, kender så udmærket racen og omgåes dem privat, og gentager din race kan gøre betydelig skade på min, både bevidst og ubevidst idet det er en en meget kropslig race..
apr 2005
Folk der ikke har oplevet hvad de er istand til har en tendens til at gøre dem til små pussenusse hunde, og det er en stor stor fejl for racen!! Man gør dem bestemt ikke en tjeneste ved at fornægte hvad de er istand til.... Men bla. pga af deres str. bliver det gjort til en bagatel, men jeg vælger at forholde mig til hvad jeg har oplevet, samt de opdrættere der har haft racen i mange mange år har at sige om deres egen race.... (desværre ikke alle der taler helt ud af posen) Og dette er en af tingen der gør at de figurer på en liste, fornægtelse er roden til alt ondt....
Øv