{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.176 visninger | Oprettet:

Hund haves - barn på vej {{forumTopicSubject}}

Hej alle..

Vi venter os en lille dreng i starten af september, og vi har en dejlig engelsk bulldog, Bertha.

Bertha bliver 4 til september og hun er en rigtig kælehund. Hun er vant til al vores opmærksomhed, og derfor har vi snakket en del om hvordan hun mon vil tage imod en lille ny..
Vi har efterhånden en del venner med småbørn, som vi har passet flere gange, og der har aldrig været nogle problemer.
Når vi får børn på besøg bliver hun meget glad. Nogen gange er hun lige lidt for voldsom og går lidt for tæt på (det er jo ikke alle børn, der synes det er lige sjovt).. Men når hun har fået sagt hej og har vænnet sig til, at der er børn her, så er hun meget rolig.
Hun er meget nysgerrig når børnene sidder og leger og hvis de bliver kede af det, så er hun der med det samme.
Når min kæreste og jeg sætter os ned for at lege med børnene, så giver Bertha sig til et eller andet åndssvagt, nærmest for at hun ikke går glip af noget opmærksomhed..

Hun er en dejlig, glad, kærlig og beskyttende hund..

Hvad er Jeres erfaringer med at hunden skal til at dele opmærksomheden med en lille baby?
Kan man på nogen måde forebygge evt. ubehagelige/uheldige situationer?

På forhånd tak for hjælpen :o)


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hund haves - barn på vej
  • #2   29. maj 2011 Jeg eller vi står næsten i samme situation. Venter en dreng til august og har en hvid schæfer som bare fylder alt hos os. En del snakken med bekendte har vi fundet ud af at vi stille og rolig tager lidt mere tid fra Carlo (hunden) fra nu af så han vender så til gradvist at han ikke altid er fokus. Men jeg ved han nok skal klare det, tror hundene hurtigt kan mærke det er ens afkom... Men kigger lige med hvad folk skriver..

  • #3   29. maj 2011 God ide med kluden Krumme. Godt tænkt.

  • #5   29. maj 2011 Min hest er godt nok mega ligeglad med min mave med mindre jer har noget guf inde under trøjen (0:

  • #7   29. maj 2011 Griner det er lyder sku utroligt.

  • #8   29. maj 2011 ***Krumme***: Det er også sådan noget vi har snakket om.. Vi har et hold venner hvis hund begyndte at tisse indenfor igen efter de havde fået barn, så de måtte begynde at træne deres hund til at blive renlig igen..
    Vi håber virkelig at hun kan finde ud af det!


  • #9   29. maj 2011 Vi havde Lúa, vores husky, og fik så en lille dreng i oktober. Der har aldrig været problemer, fordi vi forberedte det hele grundigt.
    Vi miljøtrænede med lånebørn og barnevogn under graviditeten, Vi vaskede babytøj, som hunden snusede til osv.
    Efter fødslen tog far en stofble med babylugt med hjem til hunden, så hun kendte hans lugt.
    Da baby så skulle med hjem, tog min mor hunden ud. Vi kom hjem og satte os i sofaen med baby. Da Lúa så kom hjem, snusede hun til baby og så var han ellers accepteret. Han sad jo mellem os, og når floklederen får afkom, så skal de lavere flokmedlemmer acceptere det.
    Hvis man får problemer barn og hund imellem, så vil jeg mene at det hænger sammen med uklar flokstruktur.

    Lad hunden være tæt på barnet under opsyn. Lav tingene sammen og lad hunden være med. Vær opmærksom på at give hunden den samme mængde motion og stimulering som før.

    Held og lykke.


  • #10   29. maj 2011 Jeg står selv til at skulle føde til September, og min plan er helt sikkert ikke at udelukke mine drenge i hverdagen. På nuværende tidspunkt er de allerede med i alt, så det synes jeg de skal fortsætte med.

    Når jeg har født, er planen at min kæreste tager et eller andet med hjem som baby har ligget med/på, og når vi så kommer hjem, vil jeg sætte mig på gulvet sammen med baby, og lade begge drenge komme til og snuse som de lyster.

    Det er mega vigtigti for mig at mine hunde accepterer baby, og indtil videre har der aldrig været problemer med børn (har to niecer på 2½).


  • #11   29. maj 2011 Jeg tror også på det med fornemmelser. Da min søn kom til verden havde vi en ældre gnaven RR. Han havde aldrig været synerligt interesseret i børn, en heller ikke overhovedet aggressiv. Da jeg blev gravid, ændrede han sig fuldstændig. gik mig i hælene konstant, lå altid med hovedet forsigtig på min mave, også da den lillle begyndte at sparke, dem tog han bare imod. Da jeg havde født, tog manden hjem. Han fortalte det eneste Frode gjorde, var at snuse, pive og lede efter mig. Dagen efter jeg havde født tog jeg hjem. Frode blev ellevild, men var eget rolig i sine bevægelser (dog ikke halen, den kunne han ikke styre) Jeg satte mig i sofaen med knægten i armene, og Frode kom op og sagde hej. Efter der forlod han sjældent den lilles side. Hver gang jeg ammede, lå han lige ved min side, med hovedet på mine ben, og betragtede den lille. Når jeg satte den lille ud i barnevogn for at sove, lagde han sig hver gang ved siden af, og rejste sig først når vi kom ud og hentede Sønnikke. Det to var bedste venner, indtil vi desværre måtte aflive ham grundet alderdom for næsten tre år siden.

  • #14   29. maj 2011 Malou-- Nej vi har faktisk ingen backup plan på hånden, men jeg er ikke i tvivl om at enten forældre eller en god veninde vil steppe ind og hjælpe skulle det blive nødvendigt.

  • #16   29. maj 2011 Jeg fødte sidste år i september... Og her passede min far hundene imens.... han fik en stofble med hjem, som de snusede godt til..... Da vi kom hjem, kom min far en halv time efter med hundene... kæresten sad på gulvet med vores dreng i armene, og en masse godbidder.... de hilste, og snuste, og fik møsset lidt fødder og hænder... Jeg gik meget op i at lade dem være med.. Nogle gange satte jeg på gulvet og ammede, så de kunne se og snuse.... Skiftede nogle gange ble på gulvet, så de også kunne lære og omgås min dreng, når han lå på gulvet.... Idag 8 mdr efter, har de allerede et super godt bånd.... Hundene elsker ham, og lægger sig hele tiden tæt på ham.... De er forsigtige når han ligger på gulvet.. Ja de har bare accepteret ham, fra dag 1.... smiley

  • #18   29. maj 2011 Malou C: Det er meget normalt at bækkenbunden bliver hurtigere træt efter en fødsel. Jeg fødte ved kejsersnit, så kender det ikke; men kender mange med problemet. Alle de proffe siger at træning vil afhjælpe det. Så du må i gang med flere bækkenbundsøvelser..

  • #20   29. maj 2011 Malou-- Jeg kan heller ikke tage de helt lange gåture længere. Halvanden time, men så skal jeg også hjem og sidde ned. Sån er det jo bare, så længe man kommer ud og gå.

  • #22   29. maj 2011 Malou C: Mave og underliv hænger sammen, så du kan sagtens føle smerten lavt i maven. Mavemusklerne skal bygges op igen sammen med bækkenbunden, og på trods af at man får trænet rigeligt, kan man godt blive ved med at føle tyngdefornemmelse og ekstra træthed. Hvis det bliver ved på trods af øvelser dagligt, så tal med lægen smiley

    Jeg var tilbage på normal vægt og kropsform 6 uger efter kejsersnittet, og tog straks ud med Lúa og slæden. Jeg skulle så nok have ventet lidt længere, for endte med en fibersprængning i lysken ved siden af arret. Men sådan er det når man brænder for hund og sne..


  • #25   29. maj 2011 Her bliver hunden hentet af en veninde når jeg tager på hospitalet..
    Et par dage efter jeg er kommet hjem, kommer hunden så hjem..

    Jeg regner ikke emd nogle problemer, udover at hunden liiige skal lære at man ikke rigtig kan lege med baby, eller ligge og putte på ham..

    Malou,
    det er normalt at have ondt når man er gravid.
    jeg har ondt i bækkenet, bækkenbunden, ryggen og maven hele tiden.

    hvis jeg skal ud at handle skal jeg sidde ned efter højest 5-10 minutter, for jeg får simpelthen SÅ afsindigt ondt i lænden, og nedenfor føles det som om hele mit underliv er ved at ryge ud..

    34 dage til termin..


  • #27   29. maj 2011 Malou,
    jaaa, jeg blev også noget overrasket over hvor hårdt et arbejde det egentlig er at bære på sådan et barn smiley

    Selvom man har en forholdsvis let graviditet som mig f.eks, så er det mærkbart..

    Men din krop arbejder helt anderledes pt - det er jo det.. Bare mængden af blod!.. Det er jo også derfor til blodtryk stiger, og du kan tillade dig at tage en morfar smiley


  • #28   29. maj 2011 Bedste,
    men det er stadig hårdt arbejde?

    jeg kan som sagt ikke være ude at handle mere end 5-10 minutter, før jeg har helt afsindigt ondt i ryggen.
    Jeg har ondt i bækkenet hele tiden, og kan knap gå. Får voldsomme plukveer hver gang jeg lufter hunden..

    Nej, det er ikke en sygdom, men hårdt arbejde, og der er immerværk stor forskel fra graviditet til graviditet!


  • #29   29. maj 2011 Bedste,
    jeg binder et tørklæde om maven, som hjælpe med at løfte smiley Det giver lidt lindring..

    Men jeg har stadig ondt i maven og ryggen.. Og bæltet der skulle hjælpe mod bækkensmerter hjælper mig i en del af bækkenet, men gør det værre i en anden del, så det er lidt ligegyldigt smiley


  • #30   29. maj 2011 Bedste,
    jeg tager den bare med ro smiley

    Starter barsel lige om lidt og går hjemme i forvejen, så kan jo bare slappe af og ordne lidt redebyggeri til jeg skal nedkomme smiley

    Og når jeg skal handle stort ind, tager min mor med mig, så jeg får lidt hjælp smiley

    Der er jo ikke længe til, så det er til at overkomme.. Men jeg synes nu stadig at en graviditet er til at mærke og føle smiley


  • #31   29. maj 2011 Bedste,
    ja, det er rart! Hun er også en god hjæp til at få gjort klar herhjemme, og køre ud og hente de nødvendige ting smiley

    hehe, det lyder dog på dit navn som om du skal satse mere på børnebørn om nogle år, frem for en baby selv smiley


  • #32   29. maj 2011 Bedste,
    orrh, så har du jo en til pasning, og der kommer sikkert flere med tiden smiley hehe..

    Jaaa, man får nok de perioder hvor man bliver lidt skruk..

    Min mor har længe været fuldstændig besat af babyer, og skal hilse på ALLE små børn i supermarkedet. Så da min søster i sommers fortalte at hun var gravid, blev hun overlykkelig!..
    Og da hun så i vinters kom sig over chokket med mig, blev hun endnu mere glad!.. hun er ikke til at skyde igennem..


  • #34   30. maj 2011 Malou: Åh sorry. Jeg troede du havde født. Så vil jeg anbefale dig sådan et aflastningsbælte, som løfter maven og samler hofteskålene. hele bækkenet giver sig op til fødslen, og det derfor gøre meget ondt. Jeg havde perioder hvor jeg slet ikke kunne gå. Tal med en fysioterapeut - de udlejer nemlig sådanne bælter.

  • #35   30. maj 2011 Malou,
    jeg er kæææmpestor!.. hehe.. Skal til JM i morgen, og er noget spændt.. Sidst jeg var hos lægen viste mit SF-mål at jeg er en smule større end gennemsnittet for en der venter tvillinger smiley så det undrer mig ikke at folk tror jeg er ved at føde lige nu..

    Jeg får lidt hjælp til at handle stort ind, men klarer mig ellers selv..
    Min mor hjælper mig med de store ting, skal jo handle stort ind en gang om mdr. og det er skidehårdt, samt tungt at få poserne op i lejligheden!..

    Det der trokanterbælte som Malene foreslår havde min søster stor gavn af (de kan også købes brugt og billigt på DBA.) men for mig gør det bare smerterne bagtil langt værre.
    Jeg synes egentlig det værste er tyngden og ømheden i maven, så for mig hjælper det at binde et tørklæde lidt stramt om maven til at løfte lidt..


  • #37   30. maj 2011 Malou,
    ved ikke hvordan det ser ud på en tegning, ved bare hvad målet er i cm smiley

    Yeps, var hos lægen. og var dagen efter jeg havde været til 3D hvor han blev målt til at veje 2271.. Og dermed var ca ti dage større end han reelt er.. Så ejg er meeeeget spændt på i morgen!.. hehe..

    Jeg er kæmpestor, og de sidste to mdr har alle troet det var nu..

    Har endda måtte droppe et par af mine ventebukser, fordi elastikken ganske enkelt er slidt op i dem..


  • #39   30. maj 2011 hold da op - jeg har da virkelig fået startet en hel graviditetstråd her :o)

    Det er dejligt at vide, at man ikke er den eneste der skal have barn efter man har fået hund..

    Når vi tager afsted på fødegangen, så har vi aftalte med min lillebror og hans kæreste at de tager ud og ser efter Bertha, og har hende indtil vi kommer hjem igen!
    Vi vil gerne undlade at fortælle vores forældre når vi tager derop - og så overraske dem med en oprigning i stedet for ;o)

    Jeg nyder min graviditet i fulde drag - døjer overhovedet, slet ikke med noget som helst (7-9-13 bank under bordet).. Vi er 6 der er gravide på mit arbejde, og de døjer alle enten med deres bækken, ryg, kvalme osv osv.. Jeg ved godt, at der er stor forskel på hvordan ens krop reagerer på en graviditet - men der ER virkelig mange, der ser det at være gravid som en eller anden sygdom! Hvilket egentlig er utrolig ærgeligt!


  • #40   30. maj 2011 Line-- Jeg har heller ikke haft nogle gener endnu. Jeg så småt begyndt at få plukveer, som nogle gange gør ondt, så skal til lægen på mandag, men ellers har jeg ingen kvalme, halsbrand, vand i kroppen eller lignende. Super dejlgit. smiley

Kommentér på:
Hund haves - barn på vej

Annonce