1.065 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 16 Svar

Jane L
Jane L
Følger: 1 Emner: 5 Svar: 7

Pomeranian - stor pels? Pomeranian - stor pels?

Hej jeg går og kigger efter en hvalp, men er meget i tvivl omkring pelsen. Jeg synes jo de ser super søde ud med en stor pels som denne:
(link fjernet)

Men hvordan sikre jeg mig at den hvalp jeg køber også har mulighed for at få en sådanne pels? Er det bare enten eller, eller kan man gøre noget for at pelsen ikke bare hænger?

Håber i kan hjælpe da det er det sidste jeg mangler at få på plads.

Mvh. Maria

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Havearbejde 3.150 kr.
  • Have arbejde 205 kr.
  • Reparation af opvaskemaskine 1.200 kr.
  • Klippe hæk ned 1.000 kr.
  • Elektriker 1.500 kr.
  • Hjælp til hænge lamper op 500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Pomeranian - stor pels?
  • #1   1. aug 2011 Køb en med DKK bog så kan opdrætter sikkert vise dig hvordan du får en optimal pels på hunden smiley

• #2   1. aug 2011 jamen er det ikke fordi den hund på billedet er børstet til udstilling den ser sådan ud ???

• #3   1. aug 2011 nej genetikken spiller en rigtig stor rolle i forhold til pelsen..

• #4   1. aug 2011 Se på forældredyrene. Men den der er også klippet og børstet til udstilling

• #5   1. aug 2011 hundemutter ok syntes bare det ser ud som en poms gør når den er børstet til udstilling

• #6   1. aug 2011 Jamen vil man gerne have en poms der ser sådan ud hele tiden er det vel bare at børste den sådan hver dag smiley

• #7   1. aug 2011 tinna er du sikker på den pels rent faktisk ville kunne tåle at blive børstet sådan til hverdag :-)))

• #8   1. aug 2011 Har ikke den fjerneste idé smiley Har aldrig haft med poms at gøre. Men kunne ikke forestille mig at det skader pelsen vildt?

Jeg selv gør Silas udstillingsklar mange gange i løbet af en måned - til trods for at han kun har været til udstilling 3 gange i sit liv, for jeg ønsker at han ser sådan ud hele tiden, så vidt muligt smiley

• #9   1. aug 2011 Den er klippet og gjort klar til udstilling smiley
    Så de skal børstes og klipped på en bestemt måde samt tørres for at de skal være så smukke som der.

Jeg tror ikke at deres pels kan tåle at de skal igennem sådan en tur hver dag.

• #10   1. aug 2011 Jeg har læst at man skal børste dem en gang om ugen men jeg gør det hver 2-3 dag ellers filtre hendes pels meget. Og pelsen kan blive slidt så derfor skal den være lidt våd, man kan brug en blanding af balsam og vand til at komme i pelsen.

Og pelsen kan godt tåle at blive børstet tit hvis det er 'almindelig' børsting:-)

• #11   1. aug 2011 når man vælger en pels race så skal man jo være indstillet på at den skal holdes. og vis man ønsker den skal se puffet ud skal man være over den med børsten. ---

men der er stor forskel på linierne hos pomserne - og nogle ville ikke kunne se sådan ud om så de blev blank poleret hver eneste dag efter alle kunstens regler -- der er genetikken vigtig.

• #12   1. aug 2011 Det er egentlig sjovt med pomserne, for man kan ofte se forskel på dem fra DKK og så de andre. De andre ligner ofte mere kleinspitz og er knapt så pelsrige.

• Jane L
    Jane L Tilmeldt:
    apr 2011

#13   2. aug 2011 Okay, tak for jeres svar. Så det er åbenbart kun DKK hundene der har sådan pels? smiley

• #14   2. aug 2011 Tja, jeg skal da ikke kunne afvise der også findes "rigtige" pomsere uden for DKK, men det er nok nemmest at finde en inde for DKK.

• #15   9. aug 2011 Pelsen hos en Pomeranian skal stå ud fra kroppen, så det ligner en pudderkvast.
    Hvis hunden har en kraftig pels, vil den se sådan ud også selvom den ikke lige er børstet.
    Mine Pomeranier bliver børstet en gang om ugen og deres pelse ser alle "fluffy" ud.
    Der er ikke så stor pelspleje, som nogen vil gøre det til. En Pomeranians pels er meget let at holde, fordi den er smuds- og vandafvisende, og racen lugter feks. ikke efter en tur i regnvejr, som mange andre racer gør.
    Jeg har haft Pudler før Pomeranian, og her kan man tale om en meget besværlig pelspleje,

• Jane L
    Jane L Tilmeldt:
    apr 2011

#16   9. aug 2011 Tak Fru Pomrus smiley Dine hunde ser jo fantastiske ud!! smiley

Kommentér på:
Pomeranian - stor pels?

Annonce