{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.776 visninger | Oprettet:

Så skete det utænkelige :'( {{forumTopicSubject}}

ja som overskriften siger, så er det utænkelige sket i går aftes. Vi har 3 hunde. 2 Huskyer (Begge 2 år) og vores blandings hund på 8 år (gravhund/foxterrier).. I går aftes inden jeg skulle i seng, lukkede jeg hundene ud i haven som jeg gør hver aften, men da jeg kaldte dem ind igen kom Oswald ik (vores blanding).. Jeg kunne ik forstå det fordi han plejer ALTID at være den første der vil ind.. Jeg kaldte igen, men ingenl at Oswald.. Der var torden og regn udenfor men jeg gik ud i haven at lede efter ham, men han var bare ik til at finde smiley Vi brugte stort set hele natten på at lede efter ham men måtte give op til sidst da vi havde to døtre der lå og sov og som vågner meget tidligt.. I morges da vi stod op, var han heller ik til at finde.. Jeg fatter ik hvad der sker smiley Han er 8 år gammel og han er ALDRIG stukket af før.. Han er kastereret, så han er ik ude og jagte damer eller noget.. Vi har ringet til politiet, falck, dyreinternater og alle dyrelæger i nærheden, men ingen har hørt noget smiley jeg ved ikke hvorfor jeg skriver det her, men tror bare jeg vil lætte hjertet fordi vi er kommet til at tænke det værste. at han nok er død smiley det er bare ik til at bære at ik vide hvad der er sket med ham eller hvor han er henne smiley Det der skulle have været en dejlig weekend sammen med børnene, er blevet til dyb sorg og vi gør ik andet end at lede, kalde og kigge ud gennem vinduet smiley
Hvad ville DU have gjort? Kan vi gøre mere?? Nogen der ved hvorfor en hund pludselig stikker af??

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Afhentning af fliser 500 kr.
  • Opsætning fjernsyn på væg 500 kr.
  • Frithængende emhætte installation 3.000 kr.
  • Skift af radiatorventil 1.600 kr.
  • Grave 205 kr.
  • Opsætning af loftlampe, ophæng af 2 billeder, ophængning af lille TV, opsætning af spejl 600 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Så skete det utænkelige :'(
  • #1   27. aug 2011 Kan han være blevet bange for lyn/ tordenvejret?

• #2   27. aug 2011 Uha, det må være grimt. Men mon ikke han er blevet bange i tordenvejret. Både torden og fyrværkeri kan skræmme en eller nervefast hund. Håber i finder ham så i kan få ro i sjælen.

• #3   27. aug 2011 Hvor bor i henne? Hvis det er i nærheden kan man jo lige holde øje med ham.. Håber i finder ham..

• #4   27. aug 2011 Nej jeg håber da virkelig i finder ham hurtigst muligt. Hvor bor i henne? Så kan man lige holde øjnene åbne eller bede evt. bekendte i området om det samme

• #5   27. aug 2011 det er så frygteligt smiley Vi bor i Aabybro.. Vi har hængt sedler op i håb om at nogen har set ham og reagerer.. Jeg tror også at han er blevet bange, men jeg forstår ikke hvorfor han så ik er kommet ´hen til døren så i stedet for at stikke af smiley Vi fatter ingenting og vi kan ikke rigtig gøre mere nu end bare at vente og HÅBE at han bliver fundet i live.. Men det er svært at være positiv efter så lang tid smiley

• #6   27. aug 2011 Hvis han bliver fundet eller andet skulle ske - vil jeg meget gerne have en update!

Hvor er det forfærdeligt! Håber det lille pus kommer hjem igen.

• #7   27. aug 2011 åh hvor forfærdeligt, har i ringet til politi eller internater eller dyrlægen i omegnen om de har fået bragt en hund ind, eller blevet ringet op af nogen der har meldt en hund der løber rundt...

• #8   27. aug 2011 Da Nelly var væk i vinters ringede vi til samtlige dyrlæger i en meget stor omkreds af hvor hun var løbet væk.

Kontaktede taxaselskaber, buschauffører, folk på gaden, satte opslag op i byen, og delte måske 3000 efterlysninger ud, samt hængte dem op alle steder.

Hun var 200 meter fra hvor hun var løbet væk, men kunne åbenbart ikke finde tilbage. Hun blev fundet efter 3 dage.

Hold modet oppe! De er mere hårdføre end vi tror.

Nelly er korthåret, og var uden for uden jakke i tre dage, i minus grader - og overlevede uden men.

• #9   27. aug 2011 Hep.. vi bor i Biersted, -var næsten i Aabybro ad banestien i formiddags, der var desværre intet at bemærke, vi går en tur den vej igen om 5 min.

Jeg spreder det, hos dem jeg kender her omkring.

Ham må vi jo lige få fundet!

• #10   27. aug 2011 Håber det bedste for jer og at i finder ham igen ;o(

• #11   27. aug 2011 *Da Nelly var væk i vinters ringede vi til samtlige dyrlæger i en meget stor omkreds af hvor hun var løbet væk.

Kontaktede taxaselskaber, buschauffører, folk på gaden, satte opslag op i byen, og delte måske 3000 efterlysninger ud, samt hængte dem op alle steder.*

Husk alle internater i området. Er hun chippet?

Enig med Camilla.

Jeg lægger den i en gruppe for efterlyste dyr på FB.

• #12   27. aug 2011 Karen A mange tak, det ville være en stor hjælp smiley
    Hele vores have er indhægnet.. Vi har hæk rundt om det hele, og så har vi sat et hønsehegn inde i hækken bare for at være sikker, så jeg ved ikke hvordan han er blevet væk. Der må have været et hul et eller andet sted, men vi har ik fundet det endnu, vi har kigget flere gange smiley Jeg har fået et vennepar til at køre mig rundt så længe man kan se noget i aften. de kommer om en times tid, så jeg er ved at gøre mig klar. jeg har taget den fløjte som jeg plejer at træne ham med, klikkeren og så er vi 3 om det i aften, så jeg håber virkelig at vi finder ham.. Vi sidder sønderknuste herhjemme og føler os så magtesløse, og det er virkelig den værste følelse i verden at vide at en som man elsker så højt, er forsvundet smiley Som jeg skrev tidligere, så kontaktede vi politi, falck, dyreinternater og dyrelæger i hele omegnen, men der er ikke sket noget, han er stadig væk smiley Vi har også hængt sedler op og snakket med alt og alle som vi har mødt på vejen... Så nu går jagten igen igang snart, og jeg skal nok holde jer opdaterede, men vil lige sige at hvis det værste er sket og vi finder ud af det i aften, så bliver nok først i morgen jeg skriver noget.. smiley

• #13   27. aug 2011 Puha, håber virkelig i finder ham udskadt, og han kan komme hjem igen smiley

• #15   27. aug 2011 pøj pøj, håber virkelig han dukker uskadt op... tænkte om han kan være løbet i ly i et skur i en nabo have hvor døren så er blæst i eller ligende....
    håber alle naboer checker

• #16   27. aug 2011 vi har sedler i alle postkasser i nabolaget og bedt dem og at holde øje og kigge i deres skur/kælder... Kæresten er ude og lede nu, så jeg venter bare på at han kommer hjem så vi andre kan komme afsted.. Vi er 3 med bil, og resten går rund omkring. Vi har fået samlet ret mange mennesker der hjælper os nu, men der er stadig ik noget spor af ham smiley jeg får hedebølger igennem hele kroppen hver gang min tlf ringer.. jeg er simpelthen så bange for at det er nogen der ringer for at sige han er død smiley jeg fungerer vist ik helt så godt i dag, og føler som om at alle mine sanser og tanker kører på max... Mine børn, hunde og familie er min største styrke, men har fundet ud af at de samtidig også er min største svaghed.. det er så frygteligt det her... Mange tak for al jeres støtte.. det varmer... tak

• #17   27. aug 2011 Puuuha det var ikke så godt smiley har hørt at hunde er gode til at finde hjem smiley Ved ikke om det virker med hunde, men med katte kan man tage noget brugt kattegrus og ligge ud i haven. Så tænker jeg du kan prøve at ligge noget der lugter af ham et tæppe,legetøj feks.

• #18   27. aug 2011 Held og lykke med at få ham tilbgage smiley det skal nok gå!

• #19   27. aug 2011 nok skræmt af vejret, men ja hvorfor så ikke løbe hjem til mor?

Lig evt din jakke ud på græsset, det gør at de nogen gange kan finde tilbage til det kendte igen.
    Håber i finder den lille, og i god behold. ! Bor desværre MEGET langt væk så jeg ikke til megen hjælp udover alle mine tanker.

• #20   27. aug 2011 Håber i finder ham. Kan ikke forestille hvor forfærdeligt det må være ikke at vide hvor han er:-(

• #21   27. aug 2011 ønsker jer aaaalt held og lykke og håber han snart kommer tilbage..

• #22   27. aug 2011 Er desværre på den anden side af jordkloden - min kæreste bor ellers i nordjylland, så chancen for at jeg kunne have hjulpet til ved en eventuel eftersøgning havde været stor.

Har han hundetegn med?
    Er han øremærket/chippet som loven foreskriver?
    Det bedste I kan gøre, er vel at blive ved med at lede, og lade være med at give op. smiley

Han er nok blevet skræmt af tordenvejret, og så er kommet så langt væk, at han ikke kan finde hjem igen. Tag længere væk, end I eventuelt ville have gjort først. Gør det på cykel, så I hele tiden kan kalde.

Håber virkelig I finder bassen igen!

• #23   27. aug 2011 Held og lykke

• #24   27. aug 2011 Puha, håber virkelig i finder ham! D:

• #25   27. aug 2011 vil lige holde jer opdateret men det bliver kun hurtigt.. Vi har fundet Oswald, men han var desværre død smiley han var blevet kørt over af en bil smiley Vi har lige begravet ham ude i haven så vi har udsigt til ham fra vores terrasse... Vi er sønderknust så jeg vil ik skrive mere. I morgen kommer dagen til at gå med at fortælle det til børnene og derefter skal vi ud og finde nogle blomster som vi kan plante på hans lille grav smiley mange tak for jeres støtte, det betyder meget for os..

• #26   27. aug 2011 Åh nej dog smiley føler med jer. Trøste krammer herfra

• #27   27. aug 2011 Det gør mig ondt at høre. Mine bedste tanker....

• #28   27. aug 2011 Ej, hvor er det dog forfærdeligt! ): Føler virkelig med jer..

• #30   27. aug 2011 Ej hvor forfærdeligt. Sender dig og din familie de varmeste tanker.
    R.I.P. oswald

• #31   27. aug 2011 R.I.P. lille Oswald.

Trøstekrammer til jer....

• #32   27. aug 2011 åhh nej..
    Hvor forfærdeligt.

RIP Oswald

• #33   27. aug 2011 Det gør mig ondt:-(

• #34   27. aug 2011 Årrrh stakkels ham og jer :´( R.I.P Smukke Oswald :´( hvor er det dog bare frygteligt! Trøstekrammer til familien. Jeg kender præcis følelsen af at miste en ven for livet :´( Hvor fandt i ham?

• #35   27. aug 2011 Får helt ondt i hjertet

• #36   27. aug 2011 Fælder en tåre for Oswald, er ked af det på Jeres vegne :-(.....

• #37   27. aug 2011 Ej.. for fanden da osse. Håber på lidt lidt flere oplysninger... Når i lige har fundet jer selv. Varme tanker til jer - og ungerne, når de får de triste nyheder:(((

• #38   27. aug 2011 Åhhhh hvor trist :-(( Men i det mindste er han fundet og i går ikke i uvisheden mere. R.I.P.

• #39   27. aug 2011 Øv en træls slutning, godt nok har I nu vished, men man havde jo håbet på en bedre nyhed... Mange tanker herfra til jer alle....

• #40   27. aug 2011 Åh for pokker hvor forfærdeligt smiley
    R.I.P til Oswald - og varme tanker til jer. smiley

• #41   27. aug 2011 Mine tanker har været med jer hele tiden, og det bliver de ved med. Det var dog forfærdeligt. Jeg håber i finder nogle rigtig smukke blomster i morgen, og at i finder styrke i hinanden og de andre hunde.

• #42   27. aug 2011 Det gør mig ondt at læse!
    Det er forfærdeligt, at han er død, men en lille bitte trøst er dog, at I har fundet ham.
    Mange tanker herfra.

• #43   27. aug 2011 Åh nej, ..det var uretfærdigt!

• #44   27. aug 2011 Her på denne vor side af himlen findes et sted kaldet Regnbuebroen. Når et dyr, som har stået et af os mennesker særlig nært, dør, rejser det hen til Regnbuebroen. Dér er grønne enge og bakker, så vore særlige dyrevenner kan løbe rundt og lege sammen. Der er masser af mad, vand og solskin, som sørger for at vore venner er glade og har det godt.

Alle dyr, som engang var syge og gamle, får deres styrke tilbage. De som var skadede eller lemlæstede bliver gjort hele og stærke igen, præcis sådan som vi husker dem og mindes dem, som de var engang. Dyrene er glade og tilfredse på nær een enkelt ting; alle som een savner de deres kære, som engang var dem nær, og som de måtte lade tilbage.

Sammen løber de og leger; men den dag kommer, da et af dem med ét stopper op og ser hen mod horisonten. Blikket er klart og opmærksomt, kroppen begynder at skælve. Pludselig begynder dyret at løbe bort fra gruppen, det næsten flyver henover det grønne græs så hurtigt, som dets ben kan bære det.

Det har set dig, og når du og din specielle ven endelig mødes, omfavner I hinanden i glædeligt gensyn for aldrig nogensinde mere at skilles. De glade kys nærmest regner ned over dit ansigt, dine hænder kærtegner igen det elskede dyr, og du ser endnu engang ind i disse dit dyrs trofaste øjne. Alt for længe var det borte fra dit liv; men aldrig et øjeblik fra dit hjerte.

Derpå krydser i Regnbuebroen sammen…

• #45   28. aug 2011 årh hvor uretfærdigt:(

sender jer en masse tanker til denne svære tid...

• #46   28. aug 2011 til jer der ville opdateres...
    Oswald stak af fredaaften da han blev bange for tordenvejret. Vi ledte efter ham det meste af natten, men ingen Oswald.. Lørdag morgen, ringede vi til politi, falck, dyreinternater og dyrelæger i hele området, men intet spor af ham.. Vi var ude og lede stort set hele dagen, og om eftermiddagen kom et vennepar for at hjælpe. Vi bestemte os for at køre til Biersted dyrelæge og undersøge om han var dukket op der, men da vi var på vej dertil, så vi ham ligge på vejkanten smiley Vores lille skat var blevet kørt ihjel smiley Det var et frygteligt syn, og noget jeg aldrig glemmer igen... Vi lagde ham ind i bilen og kørte hjem til min kæreste (det var hans hund først, inden det blev vores)... Og da han så hvordan jeg græd, da vidste han hvad der var sket og han knækkede ligeså meget sammen som jeg gjorde.. Vi gravede et hul i haven, og pakkede ham ind i hans yndling tæppe og det pæne halsbånd og lagde ham stille ned smiley Nu ligger han og hviler udenfor hvor vi altid kan gå hen og snakke med ham smiley Han vil aldrig blive glemt og vi husker ham for alt det han har været for os, og det han altid vil være selv om han ik er her mere.. Tak til alle jer der har fulgt med.. det hjalp..

Kommentér på:
Så skete det utænkelige :'(

Annonce