694 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 6 Svar

Overfaldshund uden forsikring Overfaldshund uden forsikring

Jeg har en kammerat hvis hund er blevet overfaldet af en anden hund. det resulterede i et flænset ører og et korsbånd der blev beskadiget.....

Sagen er nu den at min kammerat har alle papirer i orden på hans hund, men overfaldshundens ejer har vidst ikke rent mel i posen.....

Er det korrekt at vi bare melder overfaldet til hans forsikring også tager de sagen derfra eller er der noget andet vi skal gøre ?

Afspil videoAfspil video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Skift af vandlås og rør under håndvask 750 kr.
  • Et par ørakeleret og nedfaldne tegl i Næstved som jeg ønsker udskiftet og repareret - har selv tegl til rådighed. 2.000 kr.
  • Gulvvarme styringsopsætning 2.000 kr.
  • Blikkenslager 600 kr.
  • Samle 1 bordtennisbord 600 kr.
  • Skifte fronter på køkken (ikea) 2.460 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Overfaldshund uden forsikring
  • #1   3. okt 2011 Yes. Der findes en pulje der dækker skader forårsaget af ikke-forsikrede hunde. Det skal dog også politianmeldes i samme omgang da forsikringen skal bruge anmeldelsen.

• #3   3. okt 2011 okay, jamen så bliver de så lige politianmeldt i dag også.... Hvad jeg har forstået så har hunden ingen forsikring ejer kan ikke betale kontant også er hunden vidst også pænt ulovlig.... Ja stakkels hund men sådan er det med en ejer der er en nar...........

• #4   3. okt 2011 Det er virkeligt synd for hunden - men det nytter ikke hvis den render og bider andre og manden ikke oplever konsekvenser.

• #5   3. okt 2011 niks det jo det.......

• #6   3. okt 2011 ja for det er det..... Men har det også sådan at man slipper sku ikke bare en hund løs når der er en fremmed hund.....

Har sagt til min kammerat at han skal have navn og adresse på dem for deres tlf er ikke nok da det er et taletidskort....... Han har da heldigvis en en bekendt som kender dem som er behjælpelig med navn og adresse............

• #7   3. okt 2011 det er noget rigtig øv med dem der ikke har forsikringen iorden.... men som de andre siger navn og adresse evt tlf nr. og så skal de politi anmeldes i samme ombæring.... så kommer problemet... hvis den hund ik står i deres navn som har den så er det den ejer som er sidst registreret på hunden som uforvarende for skylden, medmindre den tidligere ejer kan bevise, i form af slutseddel den er solgt videre. så hvis de ikke har haft hunden fra hvalp så kan der godt blive en del problemer ud af det.... det er jo desværre ikke alle der sørger for at ha hundns/ejers oplysninger opdateret i hunde registret...

Kommentér på:
Overfaldshund uden forsikring

Annonce