3.313 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 24 Svar

transportbur vario/g-line/schmidt? transportbur vario/g-line/schmidt?

hva synes i er lækrest hvis man nu skal ud og have nyt bur ??
Jeg har egentlig altid synes vario var lækkert og luftigt men så det her g line den anden dag og synes bare det var lækkert og ja så er der jo burene fra henholdsvis schmidt/vordinborg hundesport også som er anderledes. hva ville i købe hvis i skulle have bur?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Maling af 2-3 meter skur 1.300 kr.
  • Problemer med vaskemaskinen 500 kr.
  • Fjernelse af gammel oliefyr/kedel 500 kr.
  • Flytte vandhane og tilrette afløbsrør 1.200 kr.
  • Græsslåning (højt græs) og fjerne ukrudt imellem fliser 1.200 kr.
  • Lugning af ukrudt i hæk 1.130 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  transportbur vario/g-line/schmidt?
  • #1   6. nov 2011 Jeg har Artfex og er rigtig glad for det. Solidt bur og ikke mindst lydløst, både med og uden hund i smiley

• #2   6. nov 2011 Hvis du har en hund, der gør og skaber sig i buret, så lad være at købe Vario.... Det er det værste l...

Har haft mit i 2 år, og stængerne der deler dobbeltburet i to, er knækket af, malingen begyndte ret hurtigt at skalle af, og det ser rustent og miserabelt ud, til trods for, at bilen stort set altid har holdt parkeret i carport. Og det er ikke ret gammelt. Og alene det, at buret kan indstilles til forskellige længder gør, at det helt sikkert ikke kan holde til ret meget, hvis ulykken er ude, og der kører en op bagi en....

Penge ud af lommen, og jeg har set mange med schæfere, rottweilere osv. med nøjagtig samme problemer. I Kenjan hvor jeg købte buret, er man forlængt gået helt væk fra, at sælge omhandlende bure.

• #3   6. nov 2011 ok tak for det men gad vide om g line er bedre eller jeg skal have noget helt andet

• #4   6. nov 2011 MO: om det kommer til at se slidt ud, skal jeg ikke kunne sige, men det med at den ikke kan holde til påkørsel passer ikke - den er en af de få bure, der faktisk er crashtstet og har en godkendelse.

• #5   6. nov 2011 Jeg kender også en hvis Vario er rustet og ser forfærdeligt ud. Men der har han nu fået nye låger til, det var dem der var rustet. Så servicen var der ikke noget at sætte en finger på.
    Jeg har G Line og jeg er så glad for det. Når jeg skifter hundenes tæpper, så tørrer jeg gerne lige buret af samtidig, for det bliver jo beskidt og når der er tørret af ser det ud som nyt igen.

• #6   6. nov 2011 Platugler: Som jeg skriver, du kan sige dig selv, at når buret er fleksibelt, så kan det aldrig nogensinde tåle det et bur der ikke er fleksibelt kan. Logik. Måske det er crashtestet, men jeg kan se hvor vakkevorent mit er. Ingen skal helst ramme mig, for buret holder da helt sikkert ikke til noget. Som skrevet øverst, så er stængerne også knækket af, så særligt solid er det helt sikkert ikke.

Men selv om det kunne, så er det stadig det værste bras jeg nogensinde har oplevet.... Ydermere, når man har hunde der gør og skaber sig, når de holder på træningspladsen, så skærer hundene deres snuder, på den underste bølgede kant, som er særdeles skarp... Flere blødende snuder på mine hunde.

Men hvis du har hunde, der ligger stille i buret, og aldrig udsætter buret for speciel meget regn og fugt, så er det måske fint.

• #7   6. nov 2011 g-line burene er super lækre, med faste sider så hundehår bliver i buret, med hærdet aluramme, og det er crastestet...

• #8   6. nov 2011 MO: tja, den jeg har haft i hænderne har holdt til 2 super energiske boxer, helt uden problemer og uden at se slidt ud og uden at bilen holder i garage... så måske ud har haft fået en mandagsmodel.

• #9   6. nov 2011 Nu var det så ikke kun min, men samtlige andre i klubben, der også havde investeret i sådan et bur. Og som skrevet, Kenjan forhandler ikke længere det bur, af selvsamme årsager.

Men fint du er glad for dit, og tvivler så også på, at en energisk boxer skaber sig på samme måde, som sure schæfere og rottweilere...

• #10   6. nov 2011 jeg må sige jeg har samme mening og afaring variocage, jeg syntes slet ikke det er sine penge værd, det bliver hurtigt slidt og ustabilt.

jeg vælger at få lavet mine bure så de passer 100 % til bilen i stedet for, jeg har fået lavet 2 hos www.herfoelge-trailer.dk (lidt nede på siden kan man trykke på hundebure) og er meget glade for dem ..

skulle jeg vælge så et færdiglavet et ville jeg nok tage g line

• #11   6. nov 2011 MO: det er ikke mit... smiley og tror nu heller ikke du kender boxer smiley jeg er vokset op med schæfer og en boxer kan nu lave lige så meget ravage... men nu boxer heldigvis ikke samme tendes til at skabe sig, når de er i bilen, som schæfer er kendte for, så måske forskellen er der.

• #12   6. nov 2011 Ja det var jo det der var min pointe smiley

• #13   6. nov 2011 Det er jo andre ting der er hårde ved et bur, lige end at skabe sig smiley så som at prøve at skrabe og bide sig vejen ud og det er noget en boxer har talent for smiley men det virker til at andre heller ikke synes den holder, så måske den jeg har set, bare har været solidt bygget smiley

• #14   6. nov 2011 Jeg har vario og er super glad for det. Kan slet slet ikke genkende M Os beskrivelse. det er super stabilt, skillevæggen er super god, larmer ikke når man kører og nemt at gøre rent. Og som allerede skrevet et af de eneste bure der er crash testet.

• #15   6. nov 2011 Ja og som skrevet: Forskellen er store og sure hunde, der rumsterer rundt i buret. Alle bure kan selvfølgelig holde til, at der ligger en rolig hund, det siger sig selv.... Jeg vil skyde på, at vi var 5-6 stykker, der samtidig fik Variocage bure, og ALLE havde problemer fra starten.

Men prøv at ring til Kenjan, som jo forhandler hundeudstyr i stort omfang, hvorfor de ikke længere har det bur.

• #16   6. nov 2011 Ja må indrømme at mine hunde er for velopdragne til at forsøge at splitte et bur ad.. Jeg har købt bur for at de skal sidde sikkert under transport, og synes det er praktisk man kan aflåse dørene så man kan lade bagklappen stå åbent.

• #17   6. nov 2011 Det har vist ikke noget med velopdragenhed at gøre, men race.....

Og ja, jeg købte det også, så de kunne sidde sikkert, men når l..... falder fra hinanden, så sidder de nok ikke så sikkert igen smiley

Og ja, det er smart med låsen, det er der heldigvis efterhånden flere bure, man kan det på.

• #18   6. nov 2011 Jeg har schæfer i buret så jo har nok også noget med opdragelse og træning at gøre. Men kvit bur skulle nu nok holde til hvis de prøvede at komme ud.
    Tænker I skal prøve at klage over burene, gad vide om i har fået fra samme sending?
    Kender flere med schæfere der bruger variocage, bl.a. Fordi skillevæggen er stabil og "lukket"

• #19   6. nov 2011 Kvit = mit

• #20   6. nov 2011 Nu er der så også forskel på schæfere ...... Og da racen er meget territorial, som du så godt ved, ja så passer de på hus og bil bl.a..... Nogen noget mere end andre.

Men gider ikke engang, for der var nogen der forsøgte ved forhandleren, og det kom der INTET ud af...

• #21   7. nov 2011 Jeg har schmidt bure... og de er rigtig gode... jeg køber aldrig andet.... dog køber jeg direkte fra forhandleren så jeg sparer det dyre mellemled....
    Det med at schæferen er territoral er noget bras.... de skal lære at holde mund og forholde sig roligt i bilen uanset om der foregår gr. c arbejde ved siden af dem... min siger ikke en lyd nogensinde i bilen... og det har ingen af mine hunde gjort fordi det vil jeg ikke have.... måske min rotte han gjorde lidt:-)

• #22   7. nov 2011 Laila N...... Passer schæferhunde ikke på det de synes er deres ????????

Så er det meget pudsigt, at der på SAMTLIGE træningspladser af schæferhunde, er SÅ mange tumper, der ikke formår at TRÆNE deres hund til at holde kæft.....

Men jo...NOGEN schæferhunde holder kæft, det har du da ret i.......

• #23   7. nov 2011 Mine naboer har CC i deres variocage og ved at de er super glade for det!

• #24   17. nov 2011 Vi bruger G-line Condor. Vi/hundene er rigtig glade for det. Larmer ikke og er robust.

Kommentér på:
transportbur vario/g-line/schmidt?

Annonce