Hund i lejlighed Hund i lejlighed
Hej HG!
Det er sådan at mig og min kæreste meget gerne kunne tænke os en hund, men vi bor på 2. sal i en ca 95 mc2 lejlighed midt i Kolding.
Vi har tænkt på at anskaffe os en labrador eller noget i den stil (gerne en blanding). Men nu er det at jeg tænker om det er synd for hunden at den skal være i en lejlighed? Det skal siges at den næssten ikke komme til at være alene da kæresten arbejder om dagen og jeg om aftenen + at der en lille have her hvor vi bor, og den vil self blive luftet tit.
Så nu spørg jeg jer til råds kære HG, ville I synes det ville være synd? Eller har I måske en ide til hvorfor en hunderace som ville passe bedre ind i en lejlighed?
KH Lærke
sep 2011
Følger: 2 Følgere: 1 Hunde: 1 Emner: 28 Svar: 334
Du kan sagtens have en hund i en lejlighed, men som du selv skriver er det vigtigt at i tænker på hvilken race i vælge..
Jeg bor selv i lejlighed på 60 kvadratmeter, og som du kan se har jeg en mellem lille hund..
Jeg vil nok personligt ikke vælge en labrador eller størrelser derover.. Selv vil jeg dog gerne have en en dag jeg flytter i hus. Jeg bærer min lille hund op og ned af trapperne hver dag, ingen hunde har særlig godt af at gå op og ned af trapper for meget og for mange..
aug 2011
Følger: 21 Følgere: 40 Hunde: 3 Emner: 36 Svar: 827
maj 2011
Følger: 5 Følgere: 4 Hunde: 1 Emner: 13 Svar: 310
Labben bukkede desværre under for allergi, men han havde det rigtig godt her også, og splittede aldrig noget ad af kedsomhed og hvad de ellers kan finde på
maj 2004
Følger: 43 Følgere: 36 Hunde: 6 Emner: 79 Svar: 1.425
jun 2009
Følger: 6 Følgere: 5 Hunde: 2 Emner: 168 Svar: 1.128
maj 2007
Følger: 5 Følgere: 36 Hunde: 4 Emner: 421 Svar: 13.116
Og så blandingshunde ikke mindre disponeret for HD og andre arvelige sygdomme.
nov 2007
Følger: 7 Følgere: 6 Hunde: 1 Emner: 43 Svar: 1.421
Lærke T
det kan sagtens lade sig gøre, men for at skåne hunden, som de andre siger skal i bære den så længe i kan når den skal gå på så mange trapper, samt er det en god ide at starte med den til svømning så hurtigt i kan, det er vigtig den får bygget godt med muskler til at støtte for/bag partiet, men det skal gøres så det passes i hundens tempo :))
mar 2009
Følger: 67 Følgere: 134 Hunde: 9 Annoncer: 1 Emner: 158 Svar: 12.853
nov 2007
Jeg har selv brugshund i lejlighed, det er ingen problemmer her
jan 2012
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 5
Har I så måske en ide til en lidt mindre race som har det samme sind som en labrador har..? Er vi så måske ude i en svensk gårdhund eller?
maj 2007
Følger: 5 Følgere: 36 Hunde: 4 Emner: 421 Svar: 13.116
Hvad er det ved labben i godt kan lide? Hvis du kan svare på det er det nok lidt nemmere at vejlede.
sep 2011
jan 2012
Nu er jeg aktiv (løber osv) og der vil jeg gerne have en hund med mig, men samtidigt skal den kunne være rolig og ligge i sofaen sammen med os andre. Det skal være en hund som vi har 'nemt' ved at træne og er villig til at lære og en vi kan tage med hundetræning. + at den skal kunne være alene nogle timer om dagen (vi har dog en kat den kan lege med). Her synes jeg labben faldt godt ind under + at jeg tror den er en god første gangs hund. Eller tager jeg helt fejl?
okt 2008
Følger: 10 Følgere: 32 Hunde: 2 Emner: 118 Svar: 8.166
hvad med en sheltie? lidt nemmere og bære og en hund der er let trænbar, der sagtens kan løne med på tur, når den er voksen.
okt 2007
Følger: 14 Følgere: 14 Hunde: 2 Emner: 42 Svar: 536
Hvad med en king charles spaniel?
jan 2012
Følger: 4 Følgere: 3 Hunde: 1 Emner: 3 Svar: 96
Racen er normalt også meget sociale hunde, som trives godt med andre hunde og fremmede mennesker.
Cavalieren er nem at have i en lejlighed; racen gøer nemlig ikke ret meget, og de fleste Cavalier King Charles Spaniels elsker at putte i sofaen. Man bør dog sikre sig, at hunden ikke skal efterlades alene i mange timer dagligt; da racen trives bedst i nær kontakt med sin familie. Så alt i alt vil jeg mene det er en god race til jer
sep 2011
Cavalieren er sjov hund, den er nysgerrig og legesyg. Den er sød og mild, men kan bestemt også være fræk.. Den er lærenem, og rigtig god til lydighedstræning f.eks agility træning. Den har et godt temperament, og er en særdeles aktiv hund hvis ejerne også er det... plus den er en total putte-sofa-gris
en absolut genial første gangs hund
nov 2007
selv om i bor på 2.sal er det ikke en forhindring at få en stor hund, jeg boede selv på 2. sal med min schæfer de første 2 ½ år af hans liv, han har værken HD eller AD. der er mange ting man skal tage højde for men det skal man alligevel om man bor på 2. sal eller ej.. alfa omega er korrekt fodring og motion af hvalpen, de kan altså klare mere end man tror de vovser, i skal heller ikke skåne den for meget for så er det går helt galt. man kan få sådan nogle sliders til bil som hunde går op i bilen på, den kan sagtens bruges til trapper også,
aug 2008
Følger: 5 Følgere: 4 Hunde: 3 Emner: 45 Svar: 437
man skal bare være indstillet på at vade op og ned 8-10 gange om dagen i starten når man renlighedstræner, det er ikke altid lige sjovt...
men synes ingen problemer der er mht at han er brugshund... bor på 57 kvm, synes der er masser af plads... vi går lange ture, han har aktiveringslegetøj og jeg træner med ham så der er ingen problemer
jan 2012
Altså vil sige at hvis vi virkelig gerne vil have fx en lab jamen så gør vi selvfølgelig det også må vi bære den ned af trapperne (der er heldigvis steder hvor man lige kan holde et pitstop :D) Men synes faktisk at en Cavalier King Charles Spaniel er en rigtig god ide, ved bare ikke om kæresten vil synes om den er for "tøset".
Synes det ligner lidt at den findes i forskellige størelser, eller er det bare mig? Hvor stor bliver en Cavalier King Charles Spaniel ca?
sep 2011
Kan godt følge din kæreste lidt i det med at det ligner en tøse hund, men hvis i nu vælger en f.eks han i blak/tan (som er skide charmerende), så synes jeg den bliver noget mere maskulin at se på.. og som en hver anden hvalp/teenager hund så kan de altså også være en rigtig lille bandit!
jan 2012
Er der nogen der har lidt erfaring med en border collie? Mener de er lidt mindre end en lab.. Eller tager jeg fejl? Ville det være en god førstegangs hund?
maj 2004
Følger: 43 Følgere: 36 Hunde: 6 Emner: 79 Svar: 1.425
sep 2011
jan 2012
Men 1000 tak for al jeres hjælp. Nu vil vi lige tage det op til overvejelse også går der nok ikke alt for lang tid til i kan byde velkommen til en ny hund
Hvis jeg får nye ideer til en hunderace så hører I fra mig igen
aug 2011
Følger: 21 Følgere: 40 Hunde: 3 Emner: 36 Svar: 827
jun 2011
Følger: 8 Følgere: 7 Hunde: 1 Emner: 17 Svar: 1.215
sep 2011
Min hund Perle, har tidligere boet hos min onkel i hus, og kom faktisk kun i haven.. det resulterede i at du hun så flyttede ind til mig tabte hun sig heldigvis lidt pga alle de gå ture
Hund i lejlighed