656 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 2 Svar

MOPS MOPS

Hej alle.

Vi har længe snakket om, at anskaffe os en mops. Det bliver en tæve, da vi har en Welsh Corgi hanhund i forvejen smiley

Jeg har sat mig godt ind i, hvordan den skal passes og plejes - men hvad skal man kigge efter når man skal ud og købe? Kan man selv "lyn" tjekke om den fejler noget (med luftvejene eller patella?)

smiley

Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• samling af lille ikea skab. Ophænging af lille skab, gardinstang, spejl og loftslampe 1.500 kr.
  • Leak on radiator 2.500 kr.
  • Rengøring 700 kr.
  • Hækklipning 1.400 kr.
  • Gravet forhave op og anlagt granitskærver 5.000 kr.
  • Fældning og bortkørsel af hæk/kræt 2.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  MOPS
  • #1   10. jun 2012 tjek forældrenes luftveje..

hvalpen vil først kunne få problemer (i hvert fald større) når dens lange gane er udvokset.

hvis man opererer for brachiocephalt syndrom skal hunde helst ikke være ældre end 2 år da der så kan være dannet så meget arvæv at en operation ikke med garanti hjælper.

er forældrene opereret så køb ikke hvalpe af dem, og sørg for at mød både far og mor inden, og evt også efter de har været aktive - vil vove skidet og sige at mange mopser er motionsintolerente fordi de ikke kan få ordentlig luft.

og det samme gælder for patella lux. sørg for foældrene er testede....

• #2   10. jun 2012 Du kan ikke selv tjekke hverken for patella, hårsækmider eller vejrtrækningsproblemer(medmindre det er så slemt du kan høre det).
    Jeg kan kun anbefale dig at finde en god opdrætter som avler med tavle, umiddelbart vil jeg anbefale DKK, men ved ikke om DRU har strengere krav til mops.
    Det er en hund med stor risiko for helbredsproblemer, og pengene sparet uden tavle kan være hurtigt tabt. Hos en registreret opdrætter har di mulighed for garanti, støtte og hjælp fra klubben;)

Kommentér på:
MOPS

Annonce