6. jan 2012 Følger: 8 Følgere: 7 Hunde: 1 Emner: 25 Svar: 340
Nogen som er geniale til formler i Excel??? Nogen som er geniale til formler i Excel???
Sidder med et lidt irriterende problem, og har søgt og søgt på google for at finde en løsning, men har endnu ikke fundet den..
Problemet går ud på at jeg gerne vil have at hvis der står 1 i en celle skal den kopiere data fra en anden celle. Men den løsning jeg har fundet nu, virker bare ikke helt som jeg ønsker..
=HVIS('Blank side til '!C7=2;'Blank side til '!D7;HVIS('Blank side til '!C8=2;'Blank side til '!D8;HVIS('Blank side til '!C9=2;'Blank side til '!D9;HVIS('Blank side til '!C10=2;'Blank side til '!D10;HVIS('Blank side til '!C7=3;'Blank side til '!E7;HVIS('Blank side til '!C8=3;'Blank side til '!E8;HVIS('Blank side til '!C9=3;'Blank side til '!E9;HVIS('Blank side til '!C10=3;'Blank side til '!E10;HVIS('Blank side til '!C7=1;'Blank side til '!E7;HVIS('Blank side til '!C8=1;'Blank side til '!E8;HVIS('Blank side til '!C9=1;'Blank side til '!E9;HVIS('Blank side til '!C10=1;'Blank side til '!E10))))))))))))
Men hvis C7=1, så kopierer den teksten fra D8 (altså går videre til næste "HVIS")
Og på denne måde skabes der jo 2 gange samme navn..
Hjæææææælp!
jul 2008
Følger: 20 Følgere: 16 Hunde: 5 Emner: 55 Svar: 1.529
jan 2012
Følger: 8 Følgere: 7 Hunde: 1 Emner: 25 Svar: 340
Hihi det er desværre lidt mere bikset end det
Cellen skal jo kun kopieres hvis det opfylder et krav. Og problemet med den formel jeg er kommet frem til nu, er at hvis nu det første "hvis" krav ikke opfyldes, går den jo selvfølgelig videre til det næste.. Men så går der jo ged i den i næste celle..= der vil stå samme resultat i 2 celler..
Jeg vil derfor gerne tilføje i formlen, at hvis cellen ovenover har brugt samme beregning som cellen jeg er i nu har, skal den benytte den næste "hvis" regel.
Ved ikke om det giver mening..haha
jan 2012
Følger: 8 Følgere: 7 Hunde: 1 Emner: 25 Svar: 340
Nogen som er geniale til formler i Excel???