339 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 3 Svar

Nogen som er geniale til formler i Excel??? Nogen som er geniale til formler i Excel???

Sidder med et lidt irriterende problem, og har søgt og søgt på google for at finde en løsning, men har endnu ikke fundet den..

Problemet går ud på at jeg gerne vil have at hvis der står 1 i en celle skal den kopiere data fra en anden celle. Men den løsning jeg har fundet nu, virker bare ikke helt som jeg ønsker..

=HVIS('Blank side til '!C7=2;'Blank side til '!D7;HVIS('Blank side til '!C8=2;'Blank side til '!D8;HVIS('Blank side til '!C9=2;'Blank side til '!D9;HVIS('Blank side til '!C10=2;'Blank side til '!D10;HVIS('Blank side til '!C7=3;'Blank side til '!E7;HVIS('Blank side til '!C8=3;'Blank side til '!E8;HVIS('Blank side til '!C9=3;'Blank side til '!E9;HVIS('Blank side til '!C10=3;'Blank side til '!E10;HVIS('Blank side til '!C7=1;'Blank side til '!E7;HVIS('Blank side til '!C8=1;'Blank side til '!E8;HVIS('Blank side til '!C9=1;'Blank side til '!E9;HVIS('Blank side til '!C10=1;'Blank side til '!E10))))))))))))

Men hvis C7=1, så kopierer den teksten fra D8 (altså går videre til næste "HVIS")
Og på denne måde skabes der jo 2 gange samme navn..

Hjæææææælp! smiley

Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Ukrudt 800 kr.
  • Græsslåning 800 kr.
  • Wc + armatur installation 1.500 kr.
  • Samle et skrivebord 400 kr.
  • Reparation af vaskemaskine 1.000 kr.
  • Græsslåning maskine skal medbringes 675 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Nogen som er geniale til formler i Excel???
Kommentér på:
Nogen som er geniale til formler i Excel???

Annonce