{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.226 visninger | Oprettet:

Racer, der er no-go {{forumTopicSubject}}

Nu bor jeg ikke alene og er på en eller anden måde nødt til at indgå en eller anden form for kompromis, som jeg ikke havde ville være nødt til hvis jeg havde boet alene .. som i alle parforhold.

Men !!!

Der er et par racer - navnlig én - som jeg aldrig-aldrig-aldrig kommer til at acceptere at få indenfor mine døre, og det <i>må</i>kæresten bare leve med - kompromis eller ej.

Rotweileren ! Den race kommer ALDRIG ind her - hvis kæresten får lyst til sådan en, kommer han til at bruge alt hvad han har af charme, selvtillid og lækkert hår for at få mig overtalt til at acceptere, at den står i en hundegård og ALDRIG er inde i huset når jeg er hjemme.

Cavalier King Charles - den er bare FOR kedelig til at jeg gider glo på den.

De to racer kommer jeg ikke til nogensinde at bo sammen med - der er et par stykker mere, som heller ikke stå højt på prioriteringslisten, men som jeg dog ville kunne lære at leve (nogenlunde) med .. men lige de der to .. never gonna happen !!

Er der racer, som I bare siger no-fucking-way til ? Og hvorfor ?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Afhentning af fliser 500 kr.
  • Opsætning fjernsyn på væg 500 kr.
  • Frithængende emhætte installation 3.000 kr.
  • Skift af radiatorventil 1.600 kr.
  • Grave 205 kr.
  • Opsætning af loftlampe, ophæng af 2 billeder, ophængning af lille TV, opsætning af spejl 600 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Racer, der er no-go
  • #1   6. sep 2012 Rottweileren vil jeg aldrig nogensinde heller ikke have inden for mine døre, de er alt for utilregninge og deres vogtergen gør jeg ikke tør....

chihuahua - ikke en hund smiley bliver væk her, og den vælter når man aer den ...

• #4   6. sep 2012 generalt små skødehunde - de siger man intet -

• #5   6. sep 2012 jeg er heldigvis typen der kan accepterer alle dyr og ikk lukker dem i en hundegård... Så nej har ikk nogen der vil sige no go til... Alle racer er velkomene i mit hjem

• #6   6. sep 2012 generelt racer der ikke har bare lidt pleaser gen, men ellers er jeg nok tilpas dyreglad generelt til at jeg ikke vil sige aldrig

vil dog gerne sige en rotte og en malle ikke er noget jeg har planer om med mindre jeg om mange år har meget erfaring og virkelig brænder for hundesport

• #7   6. sep 2012 Ja, det er da heldigt for den, der skal bo med dig Nugganæse ....

• #8   6. sep 2012 hmm og så newfoundlænder, bernersennen, malamut, langhåret collie mv al den pels, er bare lidt voldsomt (når det ikke sidder på hunden altså)

• #11   6. sep 2012 Min kæreste syntes så beaglen er noget så sød at se på, men ikke om jeg nogen
    sinde vil eje en. Det er mig der træner hundene så den er et absolute no-go.

• #12   6. sep 2012 ja store muskelhunde simpelthen fordi jeg ikke kan magte dem..og det er mig der går ture, og så buldogs, synes de er dejlige men det luftvejssystem de har, og så at de prutter.....:)

• #13   6. sep 2012 Det er aldrig helt til at sige hvad Nugganæse snakker om - jeg taler om ejerskab smiley

• #14   6. sep 2012 Martine
    hvorfor vil du ikke have en rottweiler inden for dine døre--

• #15   6. sep 2012 Citronmåne -

Jeg kan <i>virkelig</i> ikke lide den race - og kan ikke finde på en eneste god ting at sige om den ..

• #16   6. sep 2012 nå ja for søren, "du vil altid" beagel, blodhund og bassethound har jeg heller ikke lige lyst til - nogensinde

og aldrig en sharpei har aldrig set en der ikke fejlede noget, hudlidelse, øjenlåg hudfulder over øjne osv, og så er temperamentet ikke min stil heller

• #17   6. sep 2012 Martine hvad mener du med at det aldrig er til at sige hvad jeg snakker om? :s hvad har jeg nu gjort?

jeg talte oss om ejerskab men oss om besøg.. når du siger ikke inden for dine døre så må det gælde generelt.. og to twistede jeg den bare lidt.. intet andet.. men vil da gerne vide hvad jeg har gjort dig Martine siden jeg nu allerede uden at have gjort noget, skal hakkes på :S

• #19   6. sep 2012 En alaskan malamut kommer heller ind her, men det er simpelthen fordi den ikke høre til inde i en stue - men wow det er en smuk hund, som jeg gerne ville eje -

• #20   6. sep 2012 Kathrine - haha tror nu ikke alle med en d/s er en pestilens smiley

• #21   6. sep 2012 Vi holder os til ST, den passer bedst til os og vores dagligdag :o)

• #22   6. sep 2012 Nugganæse -

For sjov for pokker smiley

Kender dig overhovedet ikke så lad nu være med at tage det så personligt, ikk smiley

• #23   6. sep 2012 Hvad der aldrig skal ind for vores døre herhjemme, hverken besøg eller ejerskab er.

Schæfer, mops, grand danois, kinesisk hårløs, wippet og ja der er flere.. men de er top 5.

• #24   6. sep 2012 man kan aldrig høre tonefaldet af en skriftelig samtale Martine, derfor spørger jeg ..

• #25   6. sep 2012 Rottweiler fordi den er egenrådig og en kæmpe vogter, den kommer aldrig til at bo her.. Inkl shæfer, er blevet bidt af en engang..

• #27   6. sep 2012 Nugganæse - helt ok, men det var altså kun for sjov smiley

• #28   6. sep 2012 Alle racer der er mindre end én fuldvoksen kat ville jeg ikke eje smiley

De går nemlig under betegnelsen "skadedyr" herhjemme .. smiley

• #29   6. sep 2012 En mops. Den hund siger mig bare intet o.o

• #30   6. sep 2012 Der er en del racer jeg aldrig selv ville vælge af forskellige grunde (aktivitets niveau, pelspleje eller at jeg simplthen er fuldstændig uinteresseret i racen)

Men der er kun en race jeg ville have fuldstændig no-go forhold til at bo med og der er dobberman, jeg synes de er super smukke, men jeg hr bare mødt så mange ustabile eksemplarer af racen til at jeg ville have tillid til sådan én

• #31   6. sep 2012 Vestergård; Tør vædde med at Vaks ville kunne charmere dig alligevel smiley

• #33   6. sep 2012 Martine- i orden smiley

• #34   6. sep 2012 Til at jeg IKKE ville have tillid skulle der stå

• #35   6. sep 2012 Stort set alle de helt små hunde, de siger mig intet..
    For mig er den eneste rigtige en muskelhund smiley

• #36   6. sep 2012 Der er virkelig få racer jeg ikke ville dele hjem med, forudsat at kæresten sørgede for at træne osv. Men de meget skarpe vogtere ville jeg ikke have, jeg gider ikke have en hund som må lukkes væk når der kommer gæster.

• #37   6. sep 2012 Alexandoria: det kunne han sikkert godt, meeen jeg ville aldrig selv have en lille hund smiley

• #39   6. sep 2012 Jeg elsker min skøde dværggravhund og min DSG blandet med Greyhound... der findes ikk bedre hunde i mine øjne

• #40   6. sep 2012 Stefano -

Så har du jo ingen racer, der er no-go .. som jo egentlig var lidt det tråden oprindelig handlede om.

• #41   6. sep 2012 Puha, listen er lang over dem jeg Ikk vil eje, alle er velkomne..
    Dem jeg IKKE vil eje:
    Hårløse
    Schnausere (eller hvordan det staves)
    Gravhund
    Mops
    Chivaua (staves)
    Mynder
    DSG
    Terrier i helhed

Men dermed Ikk sagt noget ondt om disse racer, har mødt adskelige fantastiske hunde af disse racer.

• #43   6. sep 2012 Med fare for at der er nogle der bliver stødt, venter jeg selv på en masse indlæg med Pudlen (min race) og det er altså helt fint:).. Vi kan ikke alle have samme smag, og Phyt kan ikke tage det personligt, hende har i ikke mødt endnu;)

Siberien husky --- Synes det er en lækker hund, men ville blive sindssyg over at den ALTID skulle være i snor og konstant være nervøs for at den slap ud for at strejfe..

Rottweiler --- Jeg har mødt for mange ustabile eksemplarer, stoler ikke på dem mere desværre..

Chihuahua & Jack russell terrier --- De irriterer mig..

Fransk bulldog --- Jeg har svært ved at læse dem og de keder mig, tror ikke det kun er pga. bygningen, men jeg mangler kropssprog og mimik hos dem. (Det ville sikkert være anerledes hvis jeg havde en, men kommer aldrig til det.)

• #44   6. sep 2012 Hmm den er jo svær, for selvom alle racer kan være dejlige, så er der dog et par grupper som aldrig kommer til at bo her. Det er mynderne og hydehundene.
    Undtagelsen skulle være Australian Cattledog, men den er lidt uden for liga (desværre også uden for min tid til aktivering)

• #48   6. sep 2012 "Taskehunde" er ikke lige mig.. de er sikkert vældig søde og alt det, men det er ikke nogle jeg ville eje.. minimum str på en hund skal være Bernersenne, Golden, Formel 1 størrelser.
    Max str.. hmm ja den er jo svære for har jo selv en der er over 86 cm smiley meeen vil nu sige at den næste hund skal være mindre end ham, da han fylder meget og så er det utrolig svært at få ham passet pga hans str, Men så det godt vi selv har 3 hk han kan lege på.. smiley

Men hey, Alle hunde er fantastiske uanset størrelse.. smiley

• #49   6. sep 2012 Puddel, den vil jeg hverken eje eller have, nix nej!
    Og så giver jeg dig ret i rotten.

• #50   6. sep 2012 Hos mig er alle racer også velkommen:
    Små som store, hårløse som langhårede, fladsnudede som spidssnudede, gøende som gryntende.
    For mig er der ikke nogen hund der er "mere" hund end en anden, har altid synes den sætning var latterlig.
    Der er dog racer som jeg ikke personligt ville vælge, og som jeg personligt ikke ville opfylde kravene på, så som:
    -Jagthunde
    -Korthåret Schæferhund (normal grå)
    -Labrador
    -Cairn Terrier
    -Ruhåret Gravhund
    Generelt er jeg ikke til terriers temperament, og udseendet af ruhårede hunde.
    Men hvis det f.eks. var min partner der havde sådan en, og han selv stod for størstedelen pasningen ville jeg sagtens kunne acceptere, elske og bo med den - samt deltage i pasningen.
    Ville dog aldrig bo med en aggressiv hund, heller ikke en kønsaggressiv race.

• #51   6. sep 2012 Har nok en rigtig lang liste men her er nogle: (Det er ikke fordi jeg har noget imod de hunde, men ikke nogen jeg vil bo sammen med)

Malinois (Har aldrig sagt mig noget og de er lige lovlig aktive i forhold til mig)
    Schæfer (Se Malinois begrundelse)
    De fleste vogtende racer (Jeg er ikke til hunde der vogter)
    Slædehunde (Alt for selvstændige og aktive)
    Mynder som Afghaneren, Greyhound, Whippet (Heller ikke hunde som siger mig noget)
    De helt små selskabshunde, som chihuahua, pappilion og yorkshire terrier (De er for små til mig)
    Nogle hyrdehunde som Border Collie.
    Retrievere
    spaniels

Nogle af de hunde jeg nævner kunne jeg tildels gå med til, hvis det var en anden der stod for aktivering og eventuelt gik på jagt (Dette gælder spaniels)

• #52   6. sep 2012 jeg er sikker på at af de racer jeg kender lidt til, men som ikke for lov at bosætte sig her er rottweiler, beagle, husky, malemute, dobermann, DSG, jack russel, schæfer, yorkshire terrier, corgi cardigan, og ja, mange andre.. har det som Kathrine så sådan at jeg kan godt synes at et enkelt individ af en given race (jeg ellers ikke kan lide) er sød, men hvis ikke den passer til mig, hvilket jeg ikke tror nogen af disse racer gør, så skal jeg ikke eje sådan en!

• #53   6. sep 2012 Jeg vil ALDRIG eje en hund der snorker og grynter hele tiden. Er det ikke en mops?
    Jeg vil helst heller ikke eje en chi. Den er simpelthen for lille og for urolig synes jeg.
    Bullterrier (staves) for de er SÅ grimme synes jeg. Sikkert flere. Også fordi de er grimme. (som jeg dog dømmer på udseende)

• #54   6. sep 2012 Schæfer, har altid været bange for den race.

Chinese crested, bryder mig ikke om deres manglende pels.

Gravhunde, er blevet bidt af en lille hidsig en, og synes ikke de er kønne

Granddanois (sikkert stavet forkert) Alt for stor en hund

• #55   6. sep 2012 Nu hvor jeg har Malinois kan jeg ligeså inkludere alle belgiske hyrdehunde smiley

• #56   6. sep 2012 Stefano -

Jeg har skam boet med en rotweiler engang - nu bor jeg med endnu en mollos hund, og det bliver med 1000% sikkerhed den sidste. ER ikke til den slags hunde - og bliver det heller aldrig smiley

• #57   6. sep 2012 <i>Nu hvor jeg har Malinois kan jeg ligeså inkludere alle belgiske hyrdehunde</i>

Uha nej - det ville være som at sige, at "nu hvor jeg har collie, kan jeg ligeså godt inkludere samtlige hyrdehunderacer".

Mallen er MEGET anderledes end de tre andre varianter smiley

• Charlotte
    Charlotte Tilmeldt:
    aug 2012

Følger: 1 Emner: 8 Svar: 855
    #58   6. sep 2012 Gravhund, både i kort og langhårs variant !!

• #59   6. sep 2012 Martine: Ja, men de andre siger mig heller ikke noget. Kender dog ikke så meget til dem så skal ikke kunne sige om de er anderledes smiley

Jeg er nysgerrig hvilke racer du kun kan leve nogenlunde med. Jeg er virkelig nysgerrig anlagt smiley

• #60   6. sep 2012 Kan faktisk lide alle hunderacer, men der er mange som jeg ikke kan eje pga. manglende tid/overskud til dem.

• #61   6. sep 2012 C, så de ruhåret er ok? smiley

• #62   6. sep 2012 Emma -

Det er de smiley

• Charlotte
    Charlotte Tilmeldt:
    aug 2012

#63   6. sep 2012 Ingen gravhunde , uanset pels type smiley

Cavalier King Charles er faktisk en meget kedelig hund at se på, virkelige smukke øjne, dejlige bløde øre, men intetsigende i mine øjne .

• #64   6. sep 2012 Hov, jeg glemte "hvorfor":
    -Jagthunde: Fordi jeg selv har en masse smådyr, og vil f.eks. gerne have mine papegøjer kan flyve rundt i stuen uden at blive jagtet. Desuden vil aldrig gå på jagt eller lignende, og vil heller ikke bo sammen med en jæger.
    -Korthåret Schæferhund (normal grå): Fordi jeg synes de er kedelige, udseende mæssigt. Ville dog godt kunne bo sammen med en, hvis den selvfølgelig var sød og venlig.
    -Labrador: Samme grund som schæfer.
    -Cairn Terrier: Fordi jeg generelt ikke er til denne race, har haft dårlige møder med dem, og bryder mig generelt heller ikke om udseendet. Ville dog også kunne bo med sådan en hvis den var venlig.
    -Ruhåret Gravhund: Samme grund som Cairn Terrier.
    Ville heller ikke være henrygt over at bo med en Mollos, dog vil jeg gerne have en Grand Danois engang.
    Er mest til slanke og elegante hunde, størrelsen er ligegyldig, men de små er mest praktiske, da jeg rejser en del.

Men ja, alle er velkommen som besøger i mit hus, men de overstående mm. er nogle racer som jeg helst ikke vil bo med, trods de fleste gerne måtte bo her så længe jeg ikke stod for grundtræning + pasning.

• #66   6. sep 2012 Obs: Dette er udelukkende fordomme, jeg har ikke så meget at have det i! smiley

Dsg og gravhund gider jeg ikke, synes på en måde de er kedelige?

Schæfer kommer aldrig aldrig ALDRIG til at ske. Jeg har mødt EN sød schæfer i mit liv. Hver gang vega og jeg møder en schæfer, går vi i en lang bue udenom, for selvom Vega ignorerer dem totalt, skal de altid gø, vise tænder, knurre og snappe efter hende.

• #68   6. sep 2012 Hunde jeg bare IKKE vil eje:

Gravhund (ALLE varianterne... De er grimme og lange smiley )
    Cavalier King Charles Spaniel
    Papillon
    Basset Hound
    Corgi (begge varianterne)
    Schæfer
    Mallinos
    Blodhund
    Shiz Tzu (staves??)
    Lhasa Apso
    Bichonerne
    Labrador

Racer der er MEGET mere end velkomne:
    PUDLER smiley eeeeelsker pudler..
    Og de fleste af mynderne smiley

• #69   6. sep 2012 Line -

Hvad med en golden retriever - vil du godt eje sådan en smiley

• #70   6. sep 2012 Der er mange racer jeg ikke kunne tænke mig, men der er kun én som jeg ALDRIG kommer til at dele hjem med... Med mindre den bliver i sin hundegård når jeg er hjemme smiley

Og det er schæferen... Begrundelsen er dybt irrationel; jeg er bange for dem.. helt uden grund smiley Har mødt for mange lede sataner.. Og selvom jeg godt er klar over, at årsagen nok nærmere findes i den ande ende af snoren, så bryder jeg mig altså ik om dem..

• #71   6. sep 2012 engelsk bulldog, ville ikke kunne holde deres prutteri og snorkeri ud...

• #73   6. sep 2012 Martine - niks.. Heller ikke en golden smiley Medmindre det er Margit's Charlie... Men det tror jeg ikke jeg får lov til smiley

• #74   6. sep 2012 Morten - det er lige før det er nemmere at sige hvilke racer du <i>vil</i> eje smiley

Line - okay smiley

• #75   6. sep 2012 Tror faktisk ikke rigtig jeg kan komme i tanke om nogen - altså hvis vi snakker besøgsmæssigt. De fleste hunde er gode hunde (afhængigt af ejer dog). Ville jo aldrig lukke en bidsk hund eller tæve med kønsaggression ind til lille Gaja men der kan man jo ikke sige bestemte racer :o)

Skulle jeg eje en hund, så har jeg da nogen præferencer og ved hvad jeg kan magte, så nogen racer ville self blive valgt fra.

• #76   6. sep 2012 Martine, ska lige høre om jeg har misforstået emnet.. Jeg forstår det som racer man ikke vil dele hjem med uagtet at ens partner brænder for at eje den, og ikke en tråd om racer man ikke selv har et brændende ønske om at komme til at eje en dag??

• #77   6. sep 2012 Alt over 10-12 kg kommer jeg aldrig til at eje. Så bliver de for store, og jeg skal ikke have store hunde. Taler vi sådan racer så har jeg nogle stykker:

- Shar pei (bryder mig hverken om sind eller udseende.)
    - Rottweiler (jeg stoler ikke på dem, har ikke mødt en normal rottweiler i hele mit liv.)
    - Malle (nok den jeg sidst vil have. Der er bare ikke noget ved den hund der passer til mig, og så synes jeg ikke den er særlig pæn..)
    - Schæfer (smuk hund, men ellers det samme som ved mallen.)
    - Labrador (alt for kedelig)
    - Chihuahua (den er aaaaaaalt for lille til mig.)

+ slædehunde som malamute osv.

Listen er lang, og jeg kan blive ved. Men tror bare jeg stopper her. smiley

• #78   6. sep 2012 Michelle -

Altså oprindeligt var det jo meningen at folk skulle skrive de racer, de absolut ikke ville have indenfor dørene, hvis kæresten ville have sådan en.

Men du bestemmer da selv hvad du vil skrive om smiley

• #79   6. sep 2012 Der er mange racer jeg ikke vil eje, nogle af dem er der ikke noget galt med, det er bare ikke hunde for mig.
    Det er f.eks spidshunde, retrievere, spaniels og de store mynder.

Men her er dem der absolut ALDRIG kommer til at bo her:

Dogue de Bordeaux
    Mastino napoletano
    Sankt Bernhardshund
    Små terriere og hele FCI's gruppe 9, bortset fra Fransk bulldog
    Gravhund
    Schæfer

For mit vedkommende er det langt nemmere at sige hvilke racer jeg gerne vil eje ;oP

• #81   6. sep 2012 Men lad os da udvide emnet lidt - er der racer I vælger fra fordi I ikke synes de er smukke nok ?

For mit eget vedkommende er det ikke grunden til "mine" to no-go racer - den ene, rotweileren, kan jeg ganske enkelt ikke lide, stoler ikke på den - og den anden, cavalier´en er mere kedelig end at se maling tørre ..

Men specielt grimme eller kønne synes jeg nu ikke der er nogen af de to racer der er.

• #82   6. sep 2012 Schæfer hunden kommer aldrig nogensinde indenfor mine døre ALDRIG !! Det er en race der på ingen måder tiltaler mig udseendsmæssigt og personlighedsmæssigt, og har derudover haft en dårlig barndomsoplevelse som lille, der gør jeg ikke kan lide dem idag. jeg vil tilgengæld, når jeg engang får hus, anskaffe mig en rottweiler, jeg synes de er nogle dejlige dyr, med en ordentlig opdragelse. smiley sådan er vi jo så forskellige :b

• #83   6. sep 2012 Kæresten får da ikke lov til at bestemme noget som helst! Nemmere er det ikke smiley

Hmm nej, synes alle racer er pæne på hver deres måde. Enkle er utrolig smukke, men har aldrig set en sund og rask hund, hvor jeg har sagt eller tænkt at den var grim.

• #85   6. sep 2012 Jeg ville ikke ønske ejerskab over hunderacer, der savler meget. Jeg synes, det er så klamt. Guirlanderne der hænger og dingler i mundvigene. Hunden ryster sig, savlet splatter på væggene, lofterne etc. Ad! Søen i ens skød, når hunden gerne vil kæle. Svineriet i skålene. Nej føj det er slet ikke mig.

En anden ting jeg har det svært med er pleje af hudfolder f.eks. Jeg finder det simpelthen unaturligt at skulle holde hudfolder rene med vatpinde, lotion og andet.

Og som en sidste ting ønsker jeg ikke hunde, der kræver meget pelspleje:)

Inden vi fik Buddy, nedlagde jeg veto mod siberian husly. Jeg ønskede ikke en hund, der krævede oceaner af motion og som ikke var træbingsvillig, så man kunne brænde noget aktivitet af der. Jeg må indrømme, att de er bedre end jeg havde troet:) men jeg er stadig skeptisk overfor at holde dem som familiehund, da de ofte lider af separationsangst pga. deres flokfornemmelse.

• #86   6. sep 2012 Maj-Britt

Okay, tak for svar.

• #88   6. sep 2012 Kathrine -

Helt enig i dit sidste indlæg.

Udseendet på en hund kan ikke interessere mig - det er og bliver indholdet, jeg tager stilling til smiley

• #89   6. sep 2012 Ja.. Jeg går da efter udseende. Gider f.eks. ikke have hårløs.

• #90   6. sep 2012 En corgi er mange ting, Maj-Britt - smuk er så bare IKKE en af dem smiley

• #91   6. sep 2012 Mette -

Men hvis nu den hårløse var sød og rar og din kæreste ville elske at have sådan en - og han selv tog sig af den og gnubbede den ind i creme og hvad man ellers stiller op med sådan et dyr - ville du så sige NO WAY til at han købte sådan en, hvis I boede sammen ?

• #93   6. sep 2012 Ingen terriers - dog har jeg mødt en enkelt race jeg klikker med.
    Ingen race der ikke matcher med mig og heller ikke en hund uden jeg kender dens baggrund flere generationer tilbage.

• #94   6. sep 2012 Tror ikke jeg går så meget efter udseende, i hvert fald ikke som jeg lige kan sætte race på. Kan se det søde/charmerende i de fleste racer.
    Kan også godt se på en beagle og syntes den ser sød ud og kender også flere lækre eksempla af racen, men ikke en jeg nogensinde vil bo sammen med

• #96   6. sep 2012 hmm.. jeg synes der er mange racer jeg på ingen måde ville have i huset. Men hvis kæresten virkelig brændte for det, kunne jeg nok gradbøje kriterierne lidt.

Men jeg giver ham ikke lov til mops, fransk og engelsk bulldog, shar pei, på grund af sundhed. chihuahua, poms og andet småkravl, da jeg ville være bange for at de blev ædt - og så kunne han sgu lige så godt få en hamster smiley

Der er sikkert nogen jeg ikke har tænkt på. Men han har været meget hooked på bulldoggerne, og der må jeg altså sætte foden ned! Jeg gider heller ikke rense hudfolder hele tiden..

• #97   6. sep 2012 Jeg vil ikke vælge en hund med det rette sind fra pga. udseendet, men jeg kunne godt vælge den til hvis jeg skulle vælge mellem en køn og grim race med samme sind og personlighed (hvis sådan nogle findes?).

Men det var da klart Staffens smukke ydre der fik mig til at kigge nærmere på racen.

• #98   6. sep 2012 Nej, jeg vælger ikke hund udfra udseendet... Når indholdet passer til én, bliver hunden automatisk smuk smiley

De hunde der normalt appelere til mig rent udseendesmæssigt er de hunde der ligger langt fra det klassiske (langsnudede med stop) såsom bull terrier, bull mastiff, fransk bulldog.. Men i mine øjne er Asti da det smukkeste af det smukke smiley Og det ka sgu da kun være fordi kærlighed gør blind smiley

Er enig med Kathrine! Selvom jeg måske ikke ville forbyde en kæreste at have en dsg fx, så tror jeg sgu jeg ville have det stramt ved at dele hjem med sådan en fætter, simpelthen fordi dens sind slet ik passer med mit..

• #99   6. sep 2012 Helt klart Schæfer og Jack russel + parson. Kan ikke udholde schæferens sind.. Dens lyd og den måde den stresser på (ift hyrdehunde som jeg selv har). Er opvokset med parson russel og Jacks - aldrig nogensinde mere. Jagtinstinktet og selvstændigheden tænder mig bare slet ikke!

• #100   6. sep 2012 Martine

Ja det tror jeg faktisk.. Jeg synes en hårløs er så ucharmerende, og det er nok den hunderace jeg synes er grimmest. Jeg ville gerne give lov til andre små hunde, men en hårløs det er 100% no go her ved mig. For selvom han tager sig af det hele, så kan jeg jo ikke undgå kontakt med den når jeg bor sammen med den.

Hvis vi nu siger han havde en hårløs inden han flyttede ind til mig så fik han selvfølgelig lov til at beholde den, ingen tvivl om det.

• #101   6. sep 2012 Jeg ville aldrig forbyde min partner i at bo sammen med mig, selvom han havde en hund der var tudegrim i mine øjne, den ville være velkommen, så længe den var sød og rar. MEN jeg ville ikke bo sammen med hunden hvis den var aggressiv overfor andre dyr og mennesker. Det er det eneste "no-go".
    Der er mange racer jeg ville fravælge, hvis det var en jeg selv skulle eje, både dømt på udseende og racestandartens væremåde, de eneste racer jeg som sådan er interesseret i at eje er: Chinese Crested, Xoloitzcuintle (helst standart), Saluki, Alaskan Klee Kai, Grand Danois og Italiensk Mynde. Dog passer de mig ikke alle personligheds mæssigt. Jeg ELSKER mynder, men deres jagtinstinkt passer mig overhoved ikke. Chinese Crested, Xolo, Alaskan Klee Kai og Grand Danois passer mig perfekt personligheds mæssigt, efter hvad jeg har læst og oplevet.

• #102   6. sep 2012 Jeg har nok noget mere overordnet.

1. Ingen Terrier
    2. Ingen savlehunde
    3. Ingen muskelhunde typer
    4. Ingen Retriever
    5. Ingen Spaniels
    6. Ingen Selskabshunde.

Hmmm.. Det er måske nemmere at sige at jeg kun er til mynder og hyrdehunde.

• #103   6. sep 2012 For mig er det nemmere at sige hvilke racer jeg gerne vil have smiley Men nogle der helt sikkert ikke vil komme til at bo i mit hjem er Muskelhunderacerne og hunde under knæhøjde.. Ikke fordi jeg har noget decideret imod små hunde, men fordi en hund skal være en hund og ikke en håndtaske eller noget smart tilbehør til aftenkjolen! Den eneste hund der(nogle gange) er under knæhøjde, som ville kunne bo hos mig er en Sheltie - fordi jeg nok engang ude i fremtiden vil gøre noget mere i Agility, og fordi de Sheltier jeg har mødt, bestemt ikke selv her været klar over at de er små :o)
    Muskelhunderacerne passer bare ikke til mit temperament og aktiviteter..

For mig skal en hund også være smuk.. Kunne aldrig drømme om at købe en hund, jeg ikke selv syntes var smuk..!

• #104   6. sep 2012 Der er kun få stykker inde for de "forkerte" katagorier som jeg kan lide.

• #105   6. sep 2012 Mette -

Okay, tak for dit svar. Jeg er meget enig med dig, og kunne naturligvis heller ikke drømme om at forlange, at min kæreste skilte sig af med sin cane corso tæve. At jeg ville blive glad hvis han gjorde det er en anden sag - jeg ville aldrig bede ham om at gøre det.

Iøvrigt enig mht hårløs - den er ikke ret pæn smiley

• #106   6. sep 2012 Har ingen kæreste, så jeg kan heldigvis også selv bestemme. Men som flere andre, vil jeg heller ikke have hunde, der savler ud over altting. Jeg vil ikke have hunde med hængeøjne eller al for meget overskudshud. Jeg vil heller ikke have hunde, der virker deforme.

Så ikke overraskende er den absolute bund for mig Nepolitansk Mastiff. Men generelt vil jeg hverken have buldogtyper eller mastiftyper. Shar Pei er også ganske udelukket.
    Og ja, det er i første omgang udseendet jeg udelukker på her.

Der er også ganske mange, jeg ikke kunne tænke mig at have rent temperamentsmæssigt, Ikke a tdet nødvendigvis er hunde med dårligt temperament, bare ikke noget der passer til mig.

• #108   6. sep 2012 Morten, GS osv:
    Må jeg spørge hvad det er I synes der er uhyggeligt/klamt ved <b>Chinese Crested (Hårløs)</b>? Og er det racen generelt, eller dømmer I efter de hunde med tungerne ud af munden osv. som har deltaget i "Grimmeste hund" konkurrencerne?
    Mennesker er da også hårløse. Personligt synes jeg selv en hårløs hund er lækkere end en savlende baby, haha smiley
    Det er ikke negativt ment, men da racen er min store passion er det meget sjovt at vide, da jeg tit oplever folk er meget generaliserende om bla. mine to racer;
    Chinese Crested; bumset, klam hund med tungen ud af munden.
    Chihuahua: lille hysterisk kræ der kun kan bæres rundt på, og ryster hele tiden.
    Det er nemlig de færreste under disse racer der passer på de beskrivelser. Desværre viser medierne dem oftes fra den side.

• #110   6. sep 2012 Jeg kommer aldrig til at bo sammen med en chihuahua eller anden lille bitte race. De er for små og gøer for meget.

• #111   6. sep 2012 Yasmin -

Jeg har en veninde med en hårløs kat - den er helt hudfarvet og underlig, og har ingen pels, heller ikke i hovedet. Den er sød nok, men jeg kan ikke lide at røre ved den .. og synes altså den mangler noget pels til at dække dens krop en anelse.

Det er lidt det samme med den hårløse hund - jeg foretrækker dyr med pels, men altså .. ikke for meget af det. Jeg er i grunden ikke nem at gøre tilpas smiley

• #113   6. sep 2012 Altså.. Jeg har tidligere haft diskussionen med min kæreste omkring boxer - han synes de ser dødcharmerende ud, og jeg får fnidder bare ved tanken. Smider jeg argumentet om energiniveauet og det faktum, at jeg nægter at stå for træningen, trækker han dog hurtigt i land igen.

Der er masser af racer jeg ikke ville bryde mig om at dele hus med, men jeg ville nok næppe forbyde min kæreste at få den hund han drømte om, hvis det var det han ville. Heldigvis er min ligeså glad for banannæserne som jeg er, og vi har generelt set meget ens smag i hunde.

• #114   6. sep 2012 Martine: Haha, det er jo også en ærlig sag smiley
    Jeg er vild med både Sphynx katte og hårløse hunde, synes de er så lækre at røre ved og ekstrem elegante og atletiske. Fersken hud, og så er der ikke noget bedre end at ligge med et blødt og varmt hårløs dyr på maven, på en kold vinterdag, haha smiley En rigtig varmedunk.
    Chinese Cresteds Hårløs synes jeg ligner små ponyer, hvor Powder Puff versionen (også utrolig smuk efter min mening) liger mini Afganske Mynder. Lige hunde for mig! smiley

• #115   6. sep 2012 Kamphunde skal aldrig bo hos mig og det skal schæfer hunde heller ikke

• #116   6. sep 2012 Ligesom dig, rottweileren. Divs. muskelhunde, men det kommer nok heller ikke på tale.
    Alle hunde med flade snuder, vil simpelthen ikke kunne klare at høre på dem, og så synes jeg ærligt bare ikke at de er særlig pæne eller charmerende.

Jeg vil gerne en gang eje en grand danois smiley Ellers vil jeg umiddelbart holde mig til schæfere, men hvis jeg vil have hund når jeg flytter hjemmefra bliver jeg nok nød til at finde en hund der passer i en lejlighed, og så kunne jeg godt finde på at få en cocker spaniel igen.

• #117   6. sep 2012 Danielle - hahaha, banannæser; den har jeg ik hørt før smiley

Herhjemme er vi også ganske enige om valg af race; kan ikke forestille mig at vi skal have andet end mbt og evt en malle som træningspartner... Elsker begge racer!

Jeg bryder mig bestemt heller ik om at røre ved nøgen-hundene - synes de føles ru og rynkede... smiley

• #118   6. sep 2012 Morten R:
    Okay, det er en ærlig sag og du træder ikke på mig, jeg er bare nysgerrig da jeg som er helt vild med racen. smiley
    De Chinese Cresteds jeg kender har dog ikke nogle skaldede pletter, medmindre det er hele kroppen (undtagen sokker, hale og crest)? Jeg synes personligt selv de er meget mere hårdføre end de ser ud. De kan løbe non stop i flere timer, hvis det skulle være. Jeg ville personligt aldrig ønske mig en hund der skulle bæres rundt på hele tiden, og som brækker benene ved at hoppe ned fra en sofa.
    Men det er helt i orden med mig at du ikke kan lide dem, jeg var som sagt bare nysgerrig.
    Tak for svar smiley

Kathrine: Okay smiley
    Personligt kan jeg virkelig ikke se hvad det ulækre er ved hud, men det er helt i orden du har den mening.
    Tak for svar!

Undskyld Martine hvis det lige blev lidt off topic, men bare meget sjovt at høre grundende som du også selv skrev smiley

• #119   6. sep 2012 Michelle - det er et glimrende øgenavn smiley

• #120   6. sep 2012 Schæfere, diverse terriere, selskabshunde racerne (udover boston terrier og fransk bulldog), pudler af alle størrelser og welsh corgi. De må da godt komme på besøg men de skal ikke føle sig for godt tilpas for de ryger uuuud igen.

• #121   6. sep 2012 Amstaff (Pitbull) - den kommer jeg aldrig til at eje, om den bliver lovlig igen eller ej.
    Der er seriøst ikke en race jeg hader mere end den. Og ved godt, at det må man ikke sige som hundemenneske, men jeg hader seriøst den race fra det dybeste af mit hjerte. Det handler nok mest om at jeg er hammer bange for dem og endnu har til gode at møde en med et sind jeg turde stole på.

Ud over det er der mange racer jeg nok aldrig kommer til at eje. Men hvem ved - er meget åben, bare jeg kan have mine selskabshunde.

• #122   6. sep 2012 Snakker vi bare besøgsmæssigt, så er det kun muskelhunde - også dem der ikke er på listen, der ikke kommer inde for en dør her. Nægter fuldstændig og er hverken til at hakke eller stikke i.

• #123   6. sep 2012 Danielle - så længe det kommer fra dig smiley Det var ik noget jeg ville tage pænt, hvis folk råbte efter min hund på gaden.... Så sart er jeg nemlig smiley

• #126   6. sep 2012 Tror det vil være

Gravhund
    Pittbul (Ved godt de er ulovlig men alligevel smiley
    Rottweiler (Har stor respekt for dem
    Schæfer
    Hyrtehunde (kan ikke lide deres øjne)
    dogo agentino
    små jagthunde

• #127   6. sep 2012 Michelle - Haha! Vi mødte engang to begejstrede kvinder, der bare MÅTTE hilse på bananhunden. De havde et familiemedlem, der var tosset med racen, så de kendte til den, men de kunne ikke huske hvad den hed - så hos dem gik den under ''bananhund'' smiley

- og så har den bare hængt ved her hjemme lige siden smiley

• #128   6. sep 2012 Der er bare så mange racer jeg ikke vil eje, om jeg så fik dem forærende!!

I tilfældig rækkefølge, disse vil jeg ikke eje:

1. Bulldogs
    2. Terrier
    3. Mynder
    4. Hårløse
    5, Pudler
    6. Hønsehunde
    7. Kamphunderacer
    8. Racer: malinois, mops, cavalier, DSG, chihuahua, shar pei, schnausere - ja og sikkert mange flere.

Mine ynglings er collie langhåret, rottweiler, landseer, newfoundlænder, og jeg kan faktisk også lide få af de små, nemlig pomserne og tibetansk spaniels.

• #129   6. sep 2012 Westien! hihi! smiley Dén kommer jeg aldrig til at have tålmodighed til!

• #130   6. sep 2012 For mig handler det om hvad der kommer ind i mit hus smiley

• #132   6. sep 2012 Danielle - Haha! Nu ender det garanteret med at jeg også fremover kalder dem bananhunde smiley ;) Det er lidt sjovt og sødt når det er sådan det er foregået smiley Det er lidt noget andet når folk synes de har ret til at kalde ens hund alverdens ting mens de bare går forbi.... Oplevede det dog kun med de franske..

• #133   6. sep 2012 Min kæreste og jeg er faktisk meget enige om hunderacer. Men den eneste hund han ikke vil have er scæferen. Jeg er opvokset med racen. Men har heller ikke lyst til at have en igen.

Ligenu har vi en labrador/goldenretriver. Han er vokset op med ruhårdtgravhund. I starten ville han kun have sådan en igen. Men jeg fik min "vilje" om labradoren. Men han er jo også sindsyg glad for hende.. Og kunne ikke ønske os en bedre hund..

Vi snakker lidt om at prøve en anden race. Bla Rottweileren. Men den er vi ikke hel sikker på. Netop fordi jeg ved den kræver noget. Og ja spørgsmålet er om vi har tiden og styrken til at opdrage den. Så jeg læser lidt på forskellige hunde.

• #135   6. sep 2012 Kathrine: Jo bestemt, så længe det ikke er en Amstaff, dem vil jeg ikke have inden for min dør.

• #136   6. sep 2012 Var jeg blevet spurgt for 6 mdr. siden havde jeg bla. nævnt Dommermann.
    Men så mødte jeg en helt fantastisk en af slagsen og så var jeg solgt..

Jeg synes de fleste hunde er skønne, men af dem der er absolut no go her hjemme ville være :

Rottweiler
    Hårløs - af enhver slags
    Jaa generelt er jeg ikke så meget til små hunde racer..

• #137   6. sep 2012 Jeg vil aldrig have muskelhunde ( amstaff, pitt m.m ) inkl Rotten indenfor mine døre, stoler ikke på dem. Dobbermanden vil jeg heller ikke have i mit hjem.
    Alle andre er ok, hvis manden selv passer dem og træner/aktiverer dem ordentligt, hvis jeg skal indblandes i daglig pasning er der mange jeg ikke vil have : jagthunde, retrivers, Cavalier, Gravhund, Mastiffer, Schnauser, Jack Russel terrier-
    Yasmin, jeg syntes både den hårløse og Powder Puffen er skønne smiley

• #138   6. sep 2012 Hvis min bedre halvdel satte foden i jorden og forbød mig et par racer (og det har han gjort.. ) så er det:

Dobberen
    Rotten
    Engelsk Bulldog
    Grand Danois (den er simpelthen for stor til ham)
    Irsk ulvehund
    Samtlige hunde på den nuværende liste (passer mig fint, for vil ikke eje nogen af dem)
    Afghansk mynde

• #140   6. sep 2012 Jeg har ALDRIG oplevet en sheltie prutte, bare for information Stefano smiley

• #141   6. sep 2012 Ikke at jeg hader racen, men en labrador kommer aldrig til at bo her. Synes det er en meget intetsigende, alt for neutral hund.
    Lidt hundeverdenens svar på en fjordhest.. Intetsigende. I mine øjne;)

• #144   6. sep 2012 Rottweiler -stoler simpelthen ikke på dem.

Schæfer af udstillingslinier, synes det er misfostre af både sind og skind.
    Min mand havde schæfer, da vi i tidernes morgen flyttede sammen, og skulle han ønske en igen, skal det være en brugsmodel.

Chihuahua- De eksemplarer jeg har mødt, som jeg synes om sindet på, kan tælles på en hånd.

Cavalier - Den er for blød, jeg har med mange en fornemmelse af, at sparkede jeg til den, ville den vende sig om og sige undskyld.

Der er mange andre racer jeg ikke bryder mig om, men som jeg alligevel kunne acceptere, at dele hus med.

Som hovedregel vælger jeg hund efter egenskaber og sind, men da mine hunde pt. kun er klappekage hunde, vælger jeg også en race som jeg finder smuk.

Eneste hunderacer min mand oprindeligt ikke ville have var whippets og andre korthårede mynder smiley

• #145   6. sep 2012 G.S.:
    Det er nu langt fra alle Chihuahuaer + ejere der er som du beskriver, men okay.
    Tak for svar smiley

• #147   6. sep 2012 schæfer er NO GO.. synes direkte at de er ulækre.. og pelsen bryder jeg mig heller ikke om.. og heldigvis er min bedre halvdel enig.. og har aldrig stolet på en schæfer og kommer heldigvis aldrig til det smiley

og så generalt små hunde som chi osv.. det er ikke hunde..

men fransk bulldog osv er dejlige hunde..

• #148   6. sep 2012 Langhåret racer, gider ikke bade og børste dagligt.

• #149   6. sep 2012 G.S:
    Det er sandt smiley

• #150   6. sep 2012 christina - langhårede hunde behøver da ikke at blive badet og børstet hver dag, mine kan da gå i ugevis uden at skulle børstet smiley

• #151   6. sep 2012 Nej det ved jeg men det var mere pointen i at jeg ikke gider børste og bade, min mors st var jo nærmest i bad en gang om ugen for pelsen osv..

• #152   6. sep 2012 Schæfer! Aldrig i mit liv om jeg vil bo sammen med sådan én. Jeg synes de er SÅ luskede at se på og jeg vil aldrig kunne stole på den!

Bedlington terrier. Udelukkende fordi den er så f*ndens grim at jeg ikke gider glo på den. Samme med Puddel. nej, nej, nej.

Og så de der griffon hunde.. De ligner små gargoyles.. nej tak!

Og alle former for Spaniels.. de siger mig simpelthen nul og niks.

• #153   6. sep 2012 Nu er jeg kun til EN race, nemlig Schæferen... Men der er racer jeg aldrig nogensinde kommer til at eje.

Feks. Ruhåret Hønsehund, de fladnæsede hunde, de hårløse, hunde med deller smiley osv.

• #156   6. sep 2012 Engelsk bulldog
    Bullterrier
    Hårløse
    Shar Pei

Og der er mange flere, men det er vist top 4 - de kommer aldrig, aldrig til at bo her. Og begrundelsent er en blanding af udseende og sundhed.
    Den hund jeg har nu, er det absolut mindste, jeg kan gå med til, så jeg kommer heller aldrig til at eje eller bo sammen med noget, der er mindre end det.

• #157   7. sep 2012 Det er egentlig utrolig så mange der skriver schæfer, taget i betragtning at den ligger øverst i registreringer i år. pudsigt.

• Charlotte
    Charlotte Tilmeldt:
    aug 2012

#158   7. sep 2012 *Labradoodles
    Chiweenies
    Maltipoos
    Pomchis kommer aldrig til at bo her..*

Hahahaha smiley

• #159   7. sep 2012 Det der med tavle er jeg ligeglad med - køber hund med tavle pt, da det er en nødvendighed for min deltagelse i konkurrencer.

Men - hellere en blanding mellem eksempelvis malle og schæferhund, hvor begge forældredyr er hd og ad samt fotograferet i ryggen, end en usund race med stamtavle.

Meeen .. ville nok ikke kalde den en schnois eller mallæfer .. nok bare en .. tja, blanding smiley

• #160   7. sep 2012 En puddel kommer aldrig inden for min dør.....

• #161   7. sep 2012 He he jeg synes det er lidt sjovt at flere skriver de ikke vil have chihuahua fordi de ikke vil have en taskehund, men så lad være med at proppe den i en taske smiley
    Min datter har en chi (jeg er normalt heller ikke til små hunde) men han er aldrig i en taske og bliver ikke båret rundt
    Han går altid selv smiley

• #162   7. sep 2012 Ditte - jeg bryder mig ikke om chihuahua - det er ikke noget med om det er en taskehund, men deres meget ofte utilregnlige temp- og deres meget meget små størrelser - jeg vil virkelig frygte en sådan hund ville forsvinde her

• Charlotte
    Charlotte Tilmeldt:
    aug 2012

#164   7. sep 2012 Citronmåne; så kender du ikke racen, de forsvinder sørme ikke bare smiley

• #165   7. sep 2012 c
    haha - indrømmet- jeg kender dem ikke- men små ser de ud

• #168   7. sep 2012 EB FB, Mops og Shar pai - Vi har tildels fælles økonomi, og at købe en hund som ofte kræver mere dyrlæge end de fleste, det er for mig idioti...
    Plus den sorg man føler når hunden bliver syg og dårlig...
    Også hunde som jeg ikke mener vi kan tilfredsstille mht. levevis og aktivering osv. Der ville jeg også slå i bordet og sige nej.

Jeg ville aldrig sige nej til en hunderace fordi den er kedelig - hvis det var kærestens drømme race... Jeg ville ikke selv vælge en Lab f.eks. Men fair hvis det var det kæresten brændte for.

• #169   7. sep 2012 Kirsten H

Haha, der ramte du plet. smiley Jeg er sikker på, at hvis du kom til at sparke til Silje, ja så sagde hun undskyld til dig. smiley

• #170   7. sep 2012 Kirsten H og Mette

Hehe, min cavalier ville have sat i et hyl, flyttet sig hurtigt og så sendt et fornærmet blik *GG*

Jeg er helt sikker for min mor har fået sparket ham nogle gange, hvor han lå og sov i mørket ude på klinkegulvet i køkkenet. smiley

• #171   7. sep 2012 Der er langt mellem cavalierer som jeg kunne tænke mig, men Buller var bare fantastisk smiley

Det hænder da jeg møder nogle med lidt samme temperament - sådan lidt mere bestemte og selvbevidste end en gængs cavalier, men det er desværre ikke ofte. Men nøjs de er dejlige, når det sker smiley

Og hvor er jeg dog overlykkelig for at hans opdrætter i sin tid udvalgte den helt perfekte hvalp i kuldet til mig smiley

• #172   7. sep 2012 Loan: Nu kan du jo heldigvis opdrage din hund som du lyster - så fordi damens Cavalier sidder med til bors, betyder det jo ikke at alle Cavaliere partout skal sidde med til bors smiley

• #173   7. sep 2012 Mette - Så har jeg ikke set helt galt smiley
    Jeg tror ikke mine fløjlshandsker er bløde nok til sådan en hund.

Sarah - det lyder lidt mindre blødt smiley

• #174   7. sep 2012 Alt med kaliber over en hovawart, eller skulderhøjde under en sheltie. Alt der hedder "terrier" eller "bulldog" til efternavn (de fleste spidshunde også). Fladnæset racer, og racer der ikke kan løbe hurtigere end jeg kan.

Bum. Jeg er måske temmeligt begrænset, men jeg ved hvad jeg kan magte. smiley

• #176   7. sep 2012 Christian

Du må have en trækvogn med til den "lille" hund *GG*

Ej, det har jeg godt nok aldrig da smiley

• #177   7. sep 2012 Tror, at det for de flestes vedkommende er nemmere at spørge til, hvilke racer, man godt kunne se sig selv med smiley

Hunderacer og hundetyper der er et no-go for mig er:
    Terriere
    Engelsk Bulldog
    De fleste hyrdehunderacer
    De fleste retrievere
    Dobberman
    Rotweiler
    SBT
    Miniaturehunderacerne

Hunderacer, jeg derimod synes er lækre og kunne muligvis passe til mig.
    Malinois
    Grosser Schweizer Sennenhund
    Newfoundlænder
    Bullmastiff
    Leonberger
    Sankt Bernhard
    Mops
    Golden Retriever

• #179   7. sep 2012 Christian

Jeg havde samme problem med min golden retriever. Det var bestemt hellere ikke sundheden, snarere stædigheden, de var problemet.. smiley

• #181   7. sep 2012 Har ikke læst alle indlæg, men faldt lige over denne påstand, som skuede i mine "øre"

"Ikke kun pga. hunden, som var en pestilens, men også pga. hans personlighed. De to ting går altså gerne hånd i hånd - valg af hunderace, og hvem man er som person"

Man kan da ikke udfra en persons hunderace valg, konkludere hvordan ejeren er som person ! ? Det vil da være det samme som at påstå, at alle som har f.eks. Chi'er er nogle dumme blonde tøzer, at alle med Amstaff er "Johnny'er, Brian'er eller Muhammed" som bare skal have en potensforlænger, at Cavalier-ejere er blød og Pekingeser-ejere ikke er særlig intelligente ??

• #182   7. sep 2012 Hvilke racer kommer ikke ind her (mere):
    Gravhunde
    Muskelhunde racer
    Decideret jagthunde racer
    Store hunde (selv om jeg er dybt betaget af GD'en)

• #184   7. sep 2012 Derfor man skal have en hårløs hund *GG*

• #187   7. sep 2012 Haha nu er I sku sarte smiley
    I kan da bare få en Peruviansk - den er stor som en Schæfer, bare uden håret *GG*

• #188   7. sep 2012 chihuahua - Ville godt nok se for dumt ud hvis jeg kom luntende med sådan en med hængerøv og hættetrøje
    og schæfer, dem har jeg ingen tillid til overhovedet. Ellers er jeg pænt ligeglad, elsker hunde udover de to racer er jeg ret ligeglad, elsker hunde så længe de er under kontrol, og velopdragne smiley

• #191   7. sep 2012 Kirsten H
    Sådan er vi så forskellige. smiley Jeg er ikke hård nok til de mere stædige hunde, så i min verden kunne Silje/cavalieren ikke passe mere perfekt ind hos mig.

• #192   7. sep 2012 Maria, du skriver :

<i>Hunderacer, jeg derimod synes er lækre og kunne muligvis passe til mig.
    Malinois
    Newfoundlænder
    Bullmastiff
    Leonberger
    Sankt Bernhard
    Mops
    Golden Retriever</i>

Nu er jeg malinois ejer, og synes selv at racen passer fortræffeligt til mig .. racer, der derimod IKKE ville passe til mig er :

Newfoundlænder
    Bullmastiff
    Leonberger
    Sankt Bernhard
    Mops
    Golden Retriever

smiley

Hvordan kan du få en malinois med dens turbo-flyvsk-forvirrede osv væsen og væremåde til at passe til dig, når den på ingen måde bare minder om nogle af de andre på din liste ?

• #193   7. sep 2012 Mette - Ja, heldigvis smiley
    Hundeverdenen ville blive frygtelig kedelig, hvis den bestod af gravhunde eller cavalier' og nok temmelig utålelig, hvis det kun var gravhunde smiley

• #194   7. sep 2012 Kirsten
    Ja jeg kunne ikke være mere enig. smiley

• #195   7. sep 2012 Mette med bettefisen Silje, du skriver:

Sådan er vi så forskellige. Jeg er ikke hård nok til de mere stædige hunde, så i min verden kunne Silje/cavalieren ikke passe mere perfekt ind hos mig.

Nu skal man bestemt ikke være "hård" for at have stædige hunde, hvis de da findes, tvætimod, vil jeg sige.
    Men hvor er det godt, der findes så mange forskellige racer, så vi alle kan få den hund som passer ind i dagligdagen.

God weekend til jer

• #196   7. sep 2012 Det var nu også mere ment som et eksempel, ikke noget alvorligt. smiley

• #197   7. sep 2012 Helt fint smiley men mange tror faktisk man skal være hård (træls ord), ved stædige hunde, Intet kunne være mere forkert, Kreativ må være det rette smiley

• #198   7. sep 2012 spændende tråd. Den hopper jeg da også lige ind i.

Jeg tror ikke at jeg kunne finde på at lade være med at flytte sammen med en fyr fordi hans valg af hund ikke lige er mig.
    Men det ville være langt mere din hund/min hund end det ville være VORES hunde.

Jeg ville have svært ved at leve sammen med hunde der er korthårede og muskuløse. Det er både store og små racer, så staffen og den franske f.eks.
    Jeg har det heller ikke super med hunde der savler, grynter eller prutter utrolig meget.
    Og så er min livsstil bare ikke til en hund der kravler på væggene hvis den ikke bliver både fysisk og psykisk stimuleret i mange, mange timer hver dag.
    Hunde der er meget beskyttende overfor hvad de betragter som deres flok/familie er heller ikke lige mig.

Men nej... i bund grund og har jeg ikke nogen hunde jeg bare ikke vil have indenfor mine fire vægge at bo, ikke på den måde som nogen af Jer beskriver.

Men som skrevet: der er nogle racer der vil være nemmere for mig at holde af end andre.

• #200   8. sep 2012 Ville ikke have de grimme hårløse. Poms er jeg heller ikke vilde med . Arrige små sataner ...

• #201   8. sep 2012 Jeg kan slet ukke komme i tanke om nogen race, som jeg ikke vil dele hjem 'ed, hvis det er min kærestes hund....om det så var en ulv krydset med gravhund (et MEGET tænkt og usandsynligt eksempel), skulle den have lov at blive indtil den dør. smiley

Der er da at par racer jeg ikke selv ville anskaffe, men ingen jeg ikke kan acceptere, hvis min kæreste holder af den. Han måtte for min skyld også have taranteller, leguaner og slanger, bare jeg ikke skal passe dem smiley

P.S. Hvem fa'n har lige bildt nogen ind at Rottweiler og Akita skulle være aggressive??? 2 af mine yndlingsracer....hmmmmmm ;oo)

• #202   8. sep 2012 Ha ha, Rikke. Jeg kunne nu sagtens gå hen og blive glad for en bette øgle smiley
    Eller en hårløs hund, kat eller rotte.

synes iøvrigt at xolo og chinese crested hårløse er flotte. Sidstnævnte minder om bitte små tinkerheste smiley og xolo'er er betydeligt mere elegante end ruhårrde og de fleste korthårede efter min mening. Kan dog bedsy lide MEGET pels smiley

• #203   8. sep 2012 Ha ha, Rikke. Jeg kunne nu sagtens gå hen og blive glad for en bette øgle smiley
    Eller en hårløs hund, kat eller rotte.

synes iøvrigt at xolo og chinese crested hårløse er flotte. Sidstnævnte minder om bitte små tinkerheste smiley og xolo'er er betydeligt mere elegante end ruhårede og de fleste korthårede efter min mening. Kan dog bedst lide MEGET pels smiley

• #204   8. sep 2012 Noget med slanger og misser??? *Gg* Nej jeg må vist også hellere sove lidt igen..... smiley

• #206   8. sep 2012 HAHA Christian Poulsen, min grænse var ellers nået ved mops, den gik liiiiige smiley Haha, men ja jeg må se om jeg kan få lokket konen til en chi smiley

• #207   8. sep 2012 Sorry Palle - det var ikke meningen smiley

• #208   8. sep 2012 Tilgengæld deler jeg gerne hjem en gang i fremtiden med en mynde og en kineser smiley

• #210   8. sep 2012 Palle - De har da ikke andet end kød, men flæsket mangler smiley

• #212   8. sep 2012 Ulovlige hunde. Det er de eneste jeg ikke ville kunne acceptere.

Men... Nu er det mig der er hundenørden, så det bliver nok ikke det store problem :o)

• #213   8. sep 2012 Hm, det er lidt svært spørgsmål, for jeg er egentlig rimelig large over for de fleste racer og de hunderacer, jeg ikke er den store fan af, ville jeg godt kunne få ind i huset, hvis min kæreste virkelig insisterede..
    Når det så er sagt, er der altså alligevel nogle hunde, jeg ville vælge fra på nuværende tidspunkt, fordi jeg ikke vil kunne give dem, hvad de krævede:
    - hyrdehunde
    - jagthunde
    - muskelhunde
    Ja, generelt bare meget aktive (og evt. store) hunderacer, som kræver tid og rum (især det sidste kan vi ikke tilbyde lige pt.)

• #214   8. sep 2012 uha, den var svær.
    jeg kunne ikke bo med dovne racer..her menes alt der ikke har aktivitets niveau på højde med border og jack russell.
    Der skal være gang i den hele tiden og de skal være klar til at arbejde.
    Det aller værste ville være hvis kæresten kom slæbene hjem med en engelsk bulldog eller en gigant race hund.

• #215   8. sep 2012 Martine så er det da godt jeg meldte fra igen, jeg var nemlig meldt til dit kursus hos Lise for nogen uger siden med min cavalier, som sorry er alt andet end kedelig og bare elsker at arbjede *GG*

Men jeg gider ikke begynde at næsvne racer her som aldrig kommer ind i mit hjem for dem er der godt nok mange af, tror kun der er 1 håndfuld eller 2 som jeg nogensinde ville overveje at eje, resten er et no go herfra.

Vil dog sige at den eneste gruppe 9 hund jeg gider er cavalieren, de andre siger mig ikke noget.

• #216   8. sep 2012 Nadja -

Jeg elsker når jeg kommer til at æde mine ord i mig igen (og er IKKE for stolt eller stædig til at indrømme når jeg tager fejl) - så jeg synes da bestemt det er møg ærgerligt at du meldte fra .. for seriøst - har du en cavalier med knald på, så ville jeg da have nydt at møde den smiley

• #217   9. sep 2012 Så må jeg jo melde til næste gang smiley Selv Kisser siger han er sej, fordi han rent faktisk har drifter, og allerede ved vores første træning hos hende som hvalp fik jeg ham til at gå fri ved fod smiley

• #219   9. sep 2012 Nadja -

smiley

• #220   11. sep 2012 Her i huset er vi begge til spids- og hyrdehunde.

Generelt ville de fleste racer af muskel- og jagthunde ikke komme til at bo hos os.

• #221   11. sep 2012 Martine: apropos lydighedskursus, har du planer om at holde et sådant igen på et tidspunkt?

• #222   11. sep 2012 Her i huset er vi til Rottweiler..
    No-go er :
    Labrador :Kan slet ikke ha deres (latterlige) adfærd, alt bag halsbåndet logre
    Chihuahua og andre skødehunde: Det er ikke hunde i min verden, synes der skulle findes et ord, som er dækkende i hundeverden, som i hesteverden, altså Hest/Pony, Hund/?

• #224   11. sep 2012 Kenzo O: Det er der. Det kaldes Stor hund / Lille hund... Er det ikke dækkende nok? smiley

• #230   12. sep 2012 Jeg har ikke nogen hunde som ikke må komme ind for mine døre. Og her i huset er det kun mig som drømmer om flere og flere dyr, så det er mig som skal overtale den bedre halvdel til at få lov til at få dem smiley
    Men en race jeg bare slet ikke gider at tænke på AT EJE det er en Cavalier King Charles... Den race siger mig ganske enkelt INGENTING.

Kommentér på:
Racer, der er no-go

Annonce