964 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 20 Svar

Hvilke racer er der i Blackie? Hvilke racer er der i Blackie?

Min Kæreste og jeg fik her den 25/8 vores nye vaps hjem, og vi er såå glade for hende og vil ikke bytte hende for noget i verden..
Men der er noget der har presset sig lidt på, vi fik afvise at hun er en blanding mellem en labrador og border collie. Men da vi får hendes papirer står der at det er labrador og retriever der er i hende??

vi håber i kan/vil hjælpe os så vi ved hvilken hund vi har...

ps. vi ved godt det ikke er de bedste billeder men vi håber i vil prøve alligevel.

hilsen
Martin, Laura og Blackie

Afspil videoAfspil video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Reperation af opvaskemaskine 970 kr.
  • Service af fjernvarme anlæg 1.447 kr.
  • rede en fjernsyn fra at falde ned 700 kr.
  • nedsat gastryk - de 4 blus kan ikke fungere samtidig. 1.500 kr.
  • Opsætning af gardinstang og opsætning af 2 rullegardiner. 750 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hvilke racer er der i Blackie?
  • #1   26. aug 2016

profilbillede
  • #2   26. aug 2016

profilbillede
  • #3   26. aug 2016 Retriever er ikke et racenavn i sig selv.

Men det er labrador retriever smiley

• #4   26. aug 2016

profilbillede
  • #5   26. aug 2016 okay tak smiley

• #6   26. aug 2016 men hvad med det hvide på maven??? er det fra retrieveren? smiley

• #7   26. aug 2016 Hun kan sagtens være en blanding af Labrador Retriver og Border Collie, men der kan også sagtens være andre racer gemt i hende- Det ved man jo aldrig helt med blandinger. I jeres tilfælde virke det somom sælger ikke har haft helt styr på det med racer og hvad der egentlig er i hende. I har med stor sansynlighed fået jer en aktiv hund, der vil have stor glæde af det, hvis i vil dyrke en form for hundesport med hende smiley

• #8   26. aug 2016 du har rat i det med sælger, han er en ælder herre på 85 der også elskede Blackie meget højt men han kunne ikke magte en så ung hund (hun er 5 måneder) og derfor fik vi tilbudet om at købe hende billigt. og ja hun er meget aktiv når vi er sammen med andre men når vi bare er hjemme er hun faktisk meget stille og rolig smiley

• #9   26. aug 2016 er det fra retrieveren

Jeg gentager lige en anden i tråden: Retriever er ikke en race.

Retriever er en gruppe af hunde, som er lavet til at apportere (retrieve). Altså labrador retriever, golden retriever, flatcoated retriever osv. De hedder allesammen retriever til "efternavn".

Det hvide kan sagtens komme fra border collien. Fra labben er det i hvert fald ikke -en labbe kan godt have lidt hvidt på brystet, men i så fald vil det kun være en lille hvid plet, ikke et helt hvidt bryst.
    Tolleren er den eneste retriever der kan have en del hvidt, og den race tænker jeg ikke umiddelbart din hund ligner. Så ja, border collie er sandsynligt.

• #12   26. aug 2016 ok -hovedbilledet havde jeg ikke set da jeg skrev. Jeg tænker også spaniel kunne være et bud, for ja, ørerne er store (også større/længere end jeg umiddelbart ville forvente at se ved en ren labbe).

• #13   26. aug 2016 @Emma: Jeg kender et par andre BC/lab mix, der ikke ligner BC særligt meget. Det eneste der afslører BC'en er de hvide aftegn på dem jeg kender smiley De er forøvrigt gode hunde at træne med smiley Men ja, der kan der jo sagtens være alt muligt andet i Blackie også.
    Jeg kender faktisk et kuld BC/Lab blandinger, der er blevet solgt som rene labber.

• #14   26. aug 2016 Jeg tænkte det samme mht de tunge, firkantede ører. Nok ikke border collie. Men det kan jo snildt være en blanding af blandinger - det ser, ligegyldigt hvad, ud til at være en dejlig hund. smiley

• #15   26. aug 2016 hun er også en meget dejlig hund smiley og vi elsker hende meget højt smiley og 1000-tak for jeres hjælp smiley

• #16   26. aug 2016 du kan gå ind på min profil og se vores Blackie hun er blanding af d.s.g. og labrador, mindre end jeres Blackie og meget mindre ører.....bare for at blandinger ser meget forskellige ud.

• #20   26. aug 2016 har fundet et billede af vores Blackie

profilbillede
  • #21   26. aug 2016 Jeg synes at Blackie minder lidt om Mack, hva er det lige, der er i ham ? er det ikke spaniel ? smiley

• #22   26. aug 2016 Emma: Det jeg siger er at Blackie godt kunne være en lab/BC blanding. Jeg kender et par stykker der med sikkerhed er lab/BC blandinger og de liger sg* meget godt Blackie - også på ørene smiley Det er ikke umuligt, men det er bestemt heller ikke umuligt at der er alt muligt andet i smiley
    Det kuld lab/bc jeg kender til som blev solgt som rene labber. Havde forholdsvist tunge øre, labradorpels osv. Det eneste der ikke var så lab-agtigt var nogle små hvide brystpletter og lidt hvidt på nogle tæer.

• #23   26. aug 2016 du kan se på min profil. der er både lab og border i Aya

• #24   26. aug 2016 Mack er blanding af noget dansk svensk og to slags spaniels..mener det er cocker og springer smiley

Jeg tror Blackie her er lidt større end Mack smiley

• #26   28. aug 2016 Det kan være noget skægt noget, det med blandinger.
    Så det vil jeg ikke gøre mig klog på smiley
    Vores Dooley (til venstre på billedet), har f.eks ikke ret meget fra moren smiley

profilbillede
Kommentér på:
Hvilke racer er der i Blackie?

Annonce