2.606 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 36 Svar

Politihund Politihund

Min datters børnehave er en naturbørnehave hvor de har dyr. Lederen fortæller at de engang har haft en politihund ude på besøg. Hunden skulle så finde en person, men hundeføreren sagde at han ikke stole nok på sin hund til at den måtte finde børn. Hmmm..... Så er det her jeg tænker at den måske slet ikke skulle ha være med som besøgshund i en børnehave.

En anden ting: En veninde fortalte mig at de ville have en hvalp og den hvalp de kikkede på var en kasterat som politiet ikke kunne bruge. Hun siger så også at politiet ikke har ikke kasterede hanhunde. Men det mener jeg altså de har, også for evt at avle vidre med en go ham??

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Bygge terrasse for spejderhytte 5.000 kr.
  • USM HALLER disassembly - today! 1.410 kr.
  • montering af sovesofa 800 kr.
  • Replacing smoke alarm battery 375 kr.
  • Sætte lampe op 500 kr.
  • TV mounting / hanging 600 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Politihund
  • #1   27. nov 2012 Øhm en kastrat kan man ikke avle på?
    Og politiets hunde er (oftest) intakte...

• #2   27. nov 2012 Nej det er jo det smiley

• #4   27. nov 2012 jeg tror mere det var en pæn måde at fortælle at han ikke stoler nok på børne til at lade sin udfører en opgave i blandt dem, børnehavebørn tænker ikke altid logisk, og selvom man instruere i at der nogle ting de ikke må gøre, kan de meget vel finde på det.

• #5   27. nov 2012 ja det ville være lidt trist hvis barnet lavede noget, som hunden havde lært at reagere på smiley

• #6   27. nov 2012 Undskyld jeg tænker bare at der også bliver brugt politihunde til at søge efter forsvundne børn i virkeligheden, men hundeføre stoler ikke nok på børn til hunden må finde dem. Hmm må den så heller ikke finde børn der er væk??
    Må politihunde slet ikke søge børn??? Da jeg var barn læste jeg en bog om en politihund der skulle finde et barn der var blevet væk og det er skisme over 20 år siden jeg læste den bog, men i dag må de ikke søge børn??

• #8   27. nov 2012 jo men der er forskel på at skulle finde et forsvundet barn og skulle lege i en børnehave med 20 børn omkring sig.

• #11   27. nov 2012 bugsy - hunden bider sig ikke bare fast hvis personen står stille.. der giver de sig forhåbentligt til at gø godt og grundigt. Men hvis personen vil lave en flugt eller angreb mod hund, så må den gerne sige haps..

• #13   27. nov 2012 En grå schæfer er en rå schæfer: Der er nu begyndt at være tæve hunde i politiet styrke

• #15   27. nov 2012 Louise Britt P

Sikker ? Ved at de forsøgte med en tæve for et års tid siden, men den blev ikke godkendt.

• #16   27. nov 2012 Hanhunde bliver jo heller ikke bare uden videre godkendt til politi tjeneste.. smiley

• #17   27. nov 2012 Cawani -

Nej .. og ?

• #18   27. nov 2012 M selv -

Det mente jeg også.

Ved at Søren Bjæverskov forsøgte sig med en tæve for et års tid (eller mere) siden, men hun gik ikke igennem.

• Max H
    Max H Tilmeldt:
    dec 2008

Følgere: 9 Emner: 11 Svar: 3.225
    #19   27. nov 2012 Hvorfor skulle en hund ikke kunne lave en rundering på børn.Hunden skulle da gerne kunne finde en person uden at den kan finde på at bide.

Tror at mange overvurdere politiets hunde.Der er helt sikker flere af deres hunde der ikke kan lide det ene eller andet.Ligesom alle andre hunde.Det er først et problem såfremt føren ikke handler her efter.Det er ikke andet en et par dage siden en hund i tyskland der bed 4 børn i sin fritid.Hunden var løs og blev ikke provokeret på nogen måde

• #20   27. nov 2012 M selv
    Det er ikke fordi hanhunde "puster" sig op over for hinanden at der ikke er tæver som tjenestehunde.
    Det skyldes ene og alene løbetider. Politiets hunde skal kunne arbejde sammen blandt andet i en eftersøgning, så hjælper det ikke, at der går en tæve sammen med dem som er ved at være i løbetid.

• #21   27. nov 2012 Man kunne vel i realiteten sterilisere så ?

• Max H
    Max H Tilmeldt:
    dec 2008

#22   27. nov 2012 M selv.Enig.Kan den udfører sit arbejde må det være fint.Om den så kan lide børn er jeg ret ligeglad med.Er klart at en hund som jeg nævner kan man ikke have som politihund.Der må være gået noget helt galt.Tror bestemt ikke det er en selvfølge at en politi hund kan lide børn.

• Max H
    Max H Tilmeldt:
    dec 2008

#23   27. nov 2012 Martine.Ja,det er også hvad jeg tænkte.Tror uden at skal gøre mig klog på det at det er noget med,at sådan har vi altid gjort.

• #24   27. nov 2012 Det kan være, ja. De bruger tæver i andre lande, så det burde da kunne lade sig gøre, skulle man tro.

• #25   27. nov 2012 Bugsy -der er jo ingen der siger at en politihund ikke kan fejle og komme til at bide hvor den ikke skulle.
    Men en politihund der er veluddannet og udfører sit arbejde som den skal, bider altså ikke folk den finder. Den stopper forbryderen (eller hvem det nu er den er sendt efter) hvis denne prøver at stikke af, men står han stille, så skal hunden ikke andet end at gø til hundeføreren kan overtage.
    At du så har været uheldig, kan jo skyldes så meget -måske hunden ikke var trænet godt nok, måske hundeføreren ikke er dygtig nok, måske har du stået tæt på og hunden har troet du var en del af træningen, hvem ved... Men det er altså ikke sådan at de løser opgaver ved at bide ved først givne lejlighed.

At man ikke vil sende hunden ud og finde et barn i en børnehave bare for sjov, kan jeg sådan set godt forstå. Med 40 unger i en alder hvor de ikke altid følger instrukserne og med risiko for at den slags kunne give ballade, ville jeg heller ikke sende min hund afsted, selvom den var nok så veltrænet.
    I dg skal der jo intet til før det eder på forsiden af EB eller bliver anmeldt af forældrene.

• #26   27. nov 2012 Det handler vel også om forsikring. En politihund er der investeret ufattelig mange penge i og det er et redskab jeg heller ikke ville misbruge ... Hvorfor risikere hund og børn i en ikke akut situation?

Og ja der er forskel på grupper. Jeg så årets politihund blive kåret i Herning og han var gruppe (den ypperste gruppe).

• Max H
    Max H Tilmeldt:
    dec 2008

#27   27. nov 2012 M selv.Måske størrelsen har noget at gøre med det.Er nok flere der bliver afskrækket af en stor han hund i forhold til en lille tæve.Når det er sagt kan jeg ikke se at en tæve der har det,ikke skulle kunne udfører samme arbejde.

• #28   27. nov 2012 Bugsy
    Når politiets hunde er på eftersøgning er de IKKE i snor. Hvis de var det, så blev de jo aldrig færdig med en eftersøgning, da mennesker ikke kan løbe så hurtig.

Skulle hunden være i snor under en eftersøgning kunne de kun afsøge en lille brøkdel af det de ellers kan.

Politihunde har kun snor på når de går spor.

• #29   27. nov 2012 Arr .. mon ikke de også er i snor, når de er ude til demonstrationer og den slags smiley :D smiley smiley

• #30   27. nov 2012 Ved eftersøgning er hundene ikke i snor, og hvis en hund bliver sendt ud for at lede efter et barn, og finder det, vil den højest sandsynlig hyle-gø fremfor VOV VOV VOV... En politi kan sagtens kende forskel på hvilke opgaver den skal på ve at aflæse føreren.
    Politihunde, altså "brugshundene" er kun hanner, hvorimod narko og sprængstof hunde er begge køn.

• #31   27. nov 2012 * en politihund kan godt skelne... Skulle der stå

• #33   27. nov 2012 Øhh jo - narko og sprængstofhunde er begge køn.

• #34   27. nov 2012 (link fjernet)

Blot et eksempel

• #35   27. nov 2012 Nu skulle den jo ikke søge skoven igennem efter 40 unger. Men kun efter en enkelt, men hundeføren valgte en voksen da han ikke stolende på sin hund når det var et barn den skulle finde. Det var der jeg undrede mig hvorfor katten man så sendte en hund ud til en børnehave der måske ikke var helt tryg ved børn.

• #37   27. nov 2012 En grå schæfer - dit indlæg kom bare lige efter mit, så troede det var til mig du skrev at der ikke fandtes tæver i dansk politi. Min fejl - sorry:(

TS - hvis barnet bliver forskrækket over at have en guldvinder schæferhunde gøende op ad sig, kan barnet reagere uhensigtmæssigt, hvilket kan give en uønsket reaktion hos hunden. Det er noget andet idet virkelige liv, hvor det handler om liv og død. I bund og grund handler det vel om at føreren kender sin hund, og ikke vil risikere at give hverken børn eller hund en dårlig oplevelse.

• #38   27. nov 2012 Damn you autocorrect;)

Guldvinder schæfer, den er fin;)

Fuldvoksen var ordet....

• #39   29. nov 2012 De har en tæve der hedder Cash som er en tjeneste hund der finder falske penge

• #40   29. nov 2012 Louise Britt -men det er jo så heller ikke en patruljehund, som er det der tales om her i tråden smiley

For ja, i andre afdelinger er der masser af tæver, kastrater mm.

Simba -fuldstændigt enig. Der er jo slet ingen grund til at tage den risiko, blot for sjov skyld. Og jeg tror helt ærligt ikke det handler om at hunden er "børnefjendsk" og alligevel sendt ud i en børnehave, men simpelthen som du siger, at forskrækket barn + hund kan være en dårlig kombination.

Har selv været figurant for helt "almindelige" hunde til en A-konkurrence i DCH. Der var et par schæfere og en malle med, og skal dælme love for at sådan noget kan blæse trommehinderne ud, når de gør 10 cm fra ens hoved.

• #41   29. nov 2012 Tanja det er nok fordi den flinke politimand ikke stoler på ungerne, børn er nogen fandens karle når de er i flok, og tør det hele, men når de. Så står i skoven alene med en stor hund foran, er der ikke nogen der ved hvordan de reagerer.
    Og det lyder ikke så pænt at man ikke stoler på ungerne.
    Man sender ikke en hund ud der ikke er god til børn, men en tjenestehund er altså trænet til at gøre bestemte ting i bestemte situationer.
    Og børn er altså ikke særlig forudsigelige.

• #42   30. nov 2012 Politimanden gjorde det eneste rigtige. Helt klart.

• #43   30. nov 2012 Skal måske lige indskyde at første gang jeg stod som figurant for en bjæfer, og det var endda en jeg kendte godt, synes jeg faktisk den var temmelig skræmmende.
    Sådan et "rovdyr" med savl i hele hovedet, helt oppe at køre og så kan den sige VOV, også så man virkelig kan høre det.
    Det er altså ikke for børn smiley

• #44   30. nov 2012 Det er jo så ganske bevist at kastrater har tendens til større usikkerhed og større aggression end ikke-kastrater. Dertil kommer at hos schæferen er der et vist driftsfald ved kastration - og i kombination med de to andre virker det simpelthen ikke.

En skrev at der var to grupper blandt politihundene, der er faktisk 3.

Og - ærligt, så kan jeg mere end godt forstå at betjenten ikke for sjov ville lade hunden søge et barn. De skulle have sendt en af de voksne ud i stedet, det havde givet langt mere mening for alle.
    Ingen børn behøver at opleve at blive gøet af lige i øjenhøjde bare for sjov. Med alt, hvad der dertil hører af konsekvenser.

Kommentér på:
Politihund

Annonce