1.006 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 9 Svar

tynd mave, og lange hår bag i.... tynd mave, og lange hår bag i....

min dejlige miniature langhåret gravhund max har lidt tynd mave, og oven i det har han meget lange hår bag i, hvilket gør at alt sætter sig fast i håret, og han kan ikke få det af da det er så tyndt. burde man klippe ham lidt kortere bag i, så det ikke hænger fast? eller hvad? jeg ved faktisk ikke hvor meget hundens hår vokser...

Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Forhave + have 1.500 kr.
  • Klipning af hæk 2.000 kr.
  • Hækklipning 1.600 kr.
  • Græsslåning 350 kr.
  • Hjælp til fjernelse af ukrudt i forhaven 1.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  tynd mave, og lange hår bag i....
  • #1   4. dec 2012 Du vasker din hund bag i hvergang han har lavet..

• #2   4. dec 2012 okay, så du mener ikke at han skal klippes? synes også det ville være synd, men det er det andet nu også..

• #3   4. dec 2012 Hvis mine har haft tynd mave, skyller jeg dem bag i, når de har været ude. Tager kun et øjeblik og det må da være lettere med en lille hund. Uden at kende pelstypen, ville jeg ikke bare klippe det af..

• #4   4. dec 2012 Man godt klippe til så det er nemmere at komme af med det uden at det sidder fast i pelsen. Tag evt på salon og bed om at få det ordnet, hvis du ikke selv kan. Ordnede lige en langåret gravhund i dag på salonen, men det lange hår bag i startede da først ved de hvirvler der er sidder på hver side af åbningen og længere nede. Kan han nå at ramme det? Eller er det oppe ved åbningen at det kommer på?

• #6   4. dec 2012 Jeg klipper også i mine sheltiers pels, som går til udstilling. Jeg behøver ikke en korthåret race.!

Selvfølgelig kan man "klippe" på en langhåret gravhund. Vi har mange som kommer ind og bliver ordnet. Hår ordnet poter, rettet faner til og vasket. Fordi man "klipper" i fanerne klipper man dem nødvendigvis ikke af. Og man kan godt rette i fanerne "bagi" så afføringen ikke sidder fast, uden at den langhårede gravhund ikke ligner en langhåret gravhund når den er blevet "ordnet".

• #7   4. dec 2012 Vi barbere Cocio i måsen, da det ellers sætter sig som klumper pga pelsen, selvom vi tørrer ham med babyservietter hver gang vi har gået tur. På ham kan det så heller ikke ses, da det kun er helt oppe ved åbningen vi fjerner hår. Hvis han har tynd mave, så det render ned i pelsen ved benene, ville jeg bare vaske ham, men hos os er det som sagt et permanent problem, selvom han har normal afføring.

• #8   4. dec 2012 Min kære bella har også meget hår bagi, vi har fra hun var lille lært hende at når hun var beskidt bagi, så skulle hun ud og have skyllet rumpen. Bella synes det er herligt, især når hun er ren og kommer op og putter fordi hun er lidt fugtig. Vil også lige sige at Bella rent faktisk meget tit bliver undervognsvasket grundet hendes meget hår på maven og hendes ikke så lange ben. Især som nu hvor det er snevejr. Det sviner sådan, hvis ikke jeg gør det. Og så skal det da lige nævnes at jeg har kridhvide sofaer (læder) så små sorte poter er no go.

• #9   4. dec 2012 jeg korter også hårene en smule bag til, OG så skyller jeg med lunkent vand.
    Når den tynde mave er overstået, så er det et hel-bad med shampoo og balsam, samt ordentig kæmning og føn.
    Så er vuffer så god som ny.

• #10   9. dec 2012 Tak for alle de gode råd. smiley jeg vasker ham også altid bagi hvis der sidder noget fast, men det er også normal afføring der sidder fast, og synes det er synd for ham, når han prøver ihærdigt at fjerne det, men at det ikke vil af, da det sidder helt oppe.

Kommentér på:
tynd mave, og lange hår bag i....

Annonce