3.377 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 5 Svar

Brug af hundehår til pude Brug af hundehår til pude

God aften-

Jeg stod her til aften og børstede min hun godt i gennem og der var meget underuld bagefter, så jeg tænkte på om man ikke kan bruge det som pudefyld, så man har en minde pude?

Skal hundehårne behandles på nogen måde, tænker selv det bare skal vaskes?

Gof jul til er alle.

Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Samle IKEA-møbler 800 kr.
  • Hækklipning 1.500 kr.
  • Stoppet handvask på badeværelse 900 kr.
  • Rensning af sofa 475 kr.
  • Skal have hængt tre egetræsrundstokke (trærør) op. De skal monteres fra en væg til en anden samt en hylde. 1.400 kr.
  • Jeg har brug for hjælp til 3 forskellige ting. 1.300 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Brug af hundehår til pude
  • #1   23. dec 2012 Jeg lavede en pude engang, da jeg kun havde en enkelt hund. Den holdt i fem minutter, for hun synes den duftede så godt at hun sprættede den op. Så hvis du laver noget af ulden, så hold det væk fra hunden, bare et godt råd smiley Men jeg ved ikke, om det skal forarbejdes først dog smiley

• #3   23. dec 2012 jeg har gemt en stor pose med hår fra mine hunde og givet det til mine forældre, der så hænger det i holdere om foråret til fuglene og deres redebygning.

Man skal bare være helt sikker på ens hund ikke har lopper i hvert fald.

Om det ellers skal behandles hvis man bruger det til f.eks. en pude, det ved jeg ikke lige. smiley

• #5   24. dec 2012 Du kan sagtens bruge en huskys hår som fyld i en pude, og ville nok vaske dem først... Problemet med ulden er, at den filter meget nemt, og ulden samler sig i små knuder - nøjagtig som alm. uld ville gøre, hvis den blev vasket. Man kan dog karte den efterfølgende - små hunde-og kattekarter kan bruges.... - Man kan sagtens - men det kræver arbejde.

Jeg har ikke spundet særligt meget, da jeg kun har en hånd-ten, men har filtet med både heste, hunde og kattehår - og Husky-hår er ret fantastiske til lige dét formål..

Mit sidste "mesterstykke" står oppe på lærerbordet i min klasse, og har - af en eller anden grund - udløst utallige "AAAADDDDDRRR". Det er en mus filtet af kattehår og fyldt med hundehår.

Af en husky kan man filte alt - handsker, huer, tørklæder, stofstykker etc... -Og man kan også bruge det som pudefyld, men der kræver det som sagt en kartning efterfølgende - eller en skånsom håndvask, hvor man kan trække det fra hinanden efterfølgende....

• #6   24. dec 2012 - og nå ja, man skal selvfølgelig gøre det samme, hvis man har syet en pude, som man beslutter sig for at vaske...

• #7   24. dec 2012 Vi laver både puder, vanter og trøjer at hundenes underuld. Ulden spindes til garn.

Kommentér på:
Brug af hundehår til pude

Annonce