{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.638 visninger | Oprettet:

Mikela K
Mikela K
Følger: 1 Emner: 2 Svar: 6

HJÆÆLP er din hund købt på Kennel Nord? {{forumTopicSubject}}

Jeg står og skal købe en gravhund ved Kennel Nord, nogen der har nogen erfaring, altså har købt hund derfra eller kender nogen der har??? I dette opslag ønsker jeg ikke folks negative udmeldelser om hvad de tror og hvad de kan danne sig af indtryk udfra deres hjemmeside. Ønsker nogen der kender hund derfra eller selv har. Både gode og dårlige historier :).

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nedtagning af TV fra vægophæng 650 kr.
  • Opsætning af dampspærre 800 kr.
  • Solid dæk sæt på 400 kr.
  • Rengøring 500 kr.
  • Installation af loftslampe 645 kr.
  • Slibning af egetræs trappe 4.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  HJÆÆLP er din hund købt på Kennel Nord?
  • #3   5. feb 2013 Det er en hvalpefabrik.

Jeg ville holde mig langt væk og på ingen måde støtte dem, ved at købe hvalpe derfra.

• #4   5. feb 2013 lad være !!!!!!!!!!!

• #5   5. feb 2013 vil også råde dig til at lade være..

• #6   5. feb 2013 Hvis du kun ønsker rosenrøde historier, så er mit råd at lade være med at oprette en tråd om den kennel!

• #7   5. feb 2013 Hvad er det du vil vide? Når du googler emnet, kan du se at du skal holde dig væk. hvorfor så alligevel kaste sig ud i det?

• #9   5. feb 2013 tror jeg køber en hund i kennel nord nu hihi

• #11   5. feb 2013 ;/

• #12   5. feb 2013 Hvis man allerede i startindlægget frabeder sig negative kommentarer, så ved man inderst inde godt at det er et skidt sted, for ellers ville man ikke forvente at der kommer noget negativt.

• #13   5. feb 2013 Hvorfor frabeder man sig negative kommentare i et indlæg der starter med HJÆÆÆLP?? For så har man vel allerede skidt i nællerne..

• Mikela K
    Mikela K Tilmeldt:
    feb 2013

#14   5. feb 2013 Alle folk skriver bare det er en hunde fabrik. Men hvad er deres agument? Vil gerne hører fra folk der kender hunde derfra, om de har sundheds problemer mm. ?

• #15   5. feb 2013 Jeg synes, du skal finde et andet (og mere seriøst) sted, at købe en hund.

• #18   5. feb 2013 Mikela..
    Synes du skal lade være, med alle de negative erfaringer ..
    Eller selv tage derud og se hvordan hundene og stedet er..
    Har selv købt en hund fra kennel sukkerpels og troede det var udemærket. indtil keg jeg kom derud ;( men så dum som jeg var købte jeg ham fordi jeg synes det var synd... Fik så en totalt ødelagt hund med hjem som var bange for alt og alle.. Her 1 år senere er han heldigvis blevet bedre efter en masse masse masse træning ...

hvalpe fabrik? hvorfor skal det uddybes?.... Hvalpe fabrik?tænker at det siger sig selv..

• #19   5. feb 2013 Hmm jeg har været og se forholdene ikke fordi jeg skulle købe der, men for at danne mit eget indtryk af stedet. Da jeg netop havde hørt en masse dårligt om stedet.

Hvis du vil vide mere, så skriv en pb.

Da det ellers er udhængning...

• #21   5. feb 2013 OB's udhængning kan det jo ikke være hvis man viderefortæller noget man selv har oplevet!

• #22   5. feb 2013 Hvorfor skal det uddybes at det er en hvalpe fabrik? hvordan definerer du hvalpefabrik?

• Mikela K
    Mikela K Tilmeldt:
    feb 2013

#23   5. feb 2013 Jeg ved udmærket hvad en hvalpe fabrik er. Men hvad bygger i jeres udtagelser på, hvorfor kalder i det en hvalpefabrik, har i selv været der? Eller kæbt hund der? Men jo ikke man kan vurderer en opdrætter udfra "ry" man skal have set noget selv. Ogdet er det jeg søger, en der har kæbt hund der, eller selv besøgt stedet.

• #25   5. feb 2013 Jamen du overser åbenbart det jeg skriver, men IKKE et sted jeg vil købe hvalp eller sætte min ben igen...

• #27   5. feb 2013 En hvalpefabrik er et sted hvor der bliver masseproduceret hvalpe - lyder det godt i dine øre?

• #28   5. feb 2013 Mon ikke TS har en tilknytning til omtalte hundehandler:)

• #30   5. feb 2013 Bodil D.: det kan godt være. Men syntes da det er udhængning... Ik at de ik fortjener det...

Da jeg var derude, stod de som tremmekalve. Man gik ind i midten og der var bokse på hver side af midten, og når man gik til den ene side var der bokse overfor hinanden. Og der var mange bokse, vil skyde på der var ihvertfald 12 på hver side af midten, ja det skal du så gange med 4. Og der var hunde i dem alle, og ikke kun en hund i hver... Hvis det ikke er hvalpefabrik så ved jeg ikke hvad, og mange af dem var sky hunde. Der jeg siger skrev når man gik ind til dem, og flygtede ned bagerst i boksen... Det var så kun den ene boks der skete det ved, men det var også en for mange efter min mening. Der var møgbeskidt og fyldt med lort i boksene, kan ikke forstå det skulle være lovligt...

• #32   5. feb 2013 Hvor er det synd. Hvis det er sådan et forfærdelig sted, kan det så ikke anmeldes? Det er jo direkte dyremishandling, hvis det foregår på den måde i siger! Hvordan kan sådan et sted overhovedet være en kennel!

• #33   5. feb 2013 Hvad man bygger sine udtalelser på??
    Hvis de avler på 7 forskellige racer, siger det så ikke sig selv?
    Det behøver man ikke at have været der for at regne ud!!

Alle advare dig, og alligevel er det ikke nok.
    Så køb hunden, og lær af det senere hen i dens liv.

Hvis jeg fik så mange advarsler mod en kennel, så var jeg ret sikker på, at jeg holdt mig fra det sted!

• #34   5. feb 2013 du er jo pisse ligeglad med de råd du får ... skynd dig ud og bidrag til dyremishandlingen ...

• #35   5. feb 2013 Lød som om Jackie og Billie havde noget info du kunne bruge ? men det er altså ris til egen og hundens rumpet når man støtter steder som det. folk har jo netop delt deres erfaring på nettet for at advare andre købere fra at begå samme fejl... ikke for at narre dem jo.....

• Mikela K
    Mikela K Tilmeldt:
    feb 2013

#36   5. feb 2013 Også derfor jeg spørger, jeg syntes denne debat er blevet lovlig nærgående. Jeg spørger ind til folk erfaringer. Så de eneste indlæg jeg tager til mig er fra folk der selv har besøgt stedet. Og til alle jer andre syntes jeg det er forkasteligt at i skriver sådan, jeg er en hunde ejer der spørger om hjælp og det ender med sådan en debat. Men tak for svar til alle dem der har været søde og dele deres oplevelse af kennel nord.

• #37   5. feb 2013 Men hvad vil du have hjælp til Mikela, du har jo valgt?

• #38   5. feb 2013 Men Mikela K - du vil jo ikke høre på de folk der har besøgt kennelen ?

• Mikela K
    Mikela K Tilmeldt:
    feb 2013

#39   5. feb 2013 Jo de folk der har besøgt kennelen og det de skriver tager jeg 100% til mig. Og hvem har sagt jeg har valgt at købe hvalp der? Det er der ingen der har sagt, så at skrive jeg har valgt er måske forkert skrevet.

• #40   5. feb 2013 Du skriver i aller aller første indlæg "jeg står og skal købe en gravhund hos kennel nord" hvis man ikke har bestemt sig formulerer man med "overvejer" "planlægger" "tænker over" osv.
    Beklager jeg læser det skrevne!

• #41   5. feb 2013 Jeg læser også det som at du vil købe hvalpen der, og du skriver ikke til dem der har været der eller i det mindste skriver ok jeg har set hvad i har skrevet...

Men køber du hvalpen der eller hvad? det kunne jeg da godt tænke mig at vide, ja hvis den ikke allerede er købt...

• Mikela K
    Mikela K Tilmeldt:
    feb 2013

#42   6. feb 2013 Den bliver først født i uge 7 :). Jeg tager ud og kigger og er forholdene som folk skriver køber jeg bestemt ikke hvalp der men anmelder dem for vanrøgt af hundene ..

• #46   6. feb 2013 Eller mikela er i familie med stedets ejere, eller på anden måde har tilknytning til:), det er da tankevækkende at man starter en sådan tråd og vælger at overhøre alle advarsler, mon ikke der kommer en opfølgning om hvor pragtfuldt stedet er og hvor søde alle de rigtig mange hunde er:)

• #47   6. feb 2013 nogle af jer der har været der ,kunne i få dyreværen og politi til at tage på besøg ,så der var en muglighed for at lukke dem ned de skulle jo ikke vide der kom nogen,

• #48   6. feb 2013 Mikela - når der er så mange racer og så mange kuld fra et og samme sted, så vil der ikke være særlig meget tid til den enkelte hvalp. Den tid hvalpene er hos deres mor i kennelen er uhyre vigtig for hvordan din hund vil takle verden når den kommer hjem til dig.
    Hvis hvalpen ikke er vant til at omgås mennesker fra helt lille af, så skal du først til at bruge tid på at træne en form for tillid - og det vil alt andet lige tage meget længere tid at få din hvalps fortrolighed end det vil være tilfældet med en hvalp der er vokset op et sted, hvor lige præcis det kuld som DIN hvalp skal komme fra, har været i centrum for al opmærksomhed.
    Ud over det, så kræver det en del forarbejde at finde frem til den helt rigtige parring - altså at bruge tid på at sætte sig ind i en race og finde de rigtige hunde der skal parres. Det er et stort arbejde med en race - og næsten umuligt at gøre i dybten for mange racer samtidigt.
    Hvis man så samme sted vælger at lave blandinger samtidigt, så kan man nok ikke regne med at der er helt styr på hvem der bliver parret med hvem - og så ved du i princippet ikke hvem der er far til din hund.

Der udover kommer så selvfølgelig at det i de tilfælde hvor der er så mange hunde er meget sjældent at det er hunden der er i første række - det er som reglen pengene. Jeg fristes meget til at skrive altid...

• #49   6. feb 2013 Anmelde for vangrøgt, det er de blevet flere gange...

• #50   6. feb 2013 der må da kunne gøres noget ,for de hvalpe køber der udtilfres må da støtted op om at stå frem og få dem andmelt igen igen ,

• #51   6. feb 2013 En gand dyreværnet/dyrens beskyttelse skulle komme der, brændte staldbygningerne kort inden...
    Man kan jo komme til at tænke sit...

• #52   6. feb 2013 shit mann så er man totalt ligeglad :S hun er stadig igang med at købe mutant hvalp der hehe så er man sku lidt blank :S stakkels dyr

• #53   6. feb 2013 hvis jeg havde købt min hvalp der ville jeg grave mig selv ned i et dybt hul og aldrig sige det til nogen folk bliver jo totalt sindsyge når man siger "KENNEL NORD"

• #54   6. feb 2013 Men Mikela, som jeg forstår det har jackie og Billie været der ? Så måske du skulle høre på hende når du ikke vil høre på andre ? Jeg har selv haft købt en dalmatiner hvor jeg ikke burde have købt en, og det kostede mig over 150.000 i dyrelæge regninger på fem år, hun var syg 70% af tiden og som femårig måtte jeg aflive hende og jeg græder stadig over hende når jeg tænker på hende - det var en dyrt købt fejl både økonomisk og følelsesmæssigt- Så lyt til dem der forsøger at guide dig, før det er for sent...

• #55   6. feb 2013 Min nabos hund kommer derfra. Til trods for at det er en Cairn Terrier og burde være en robust lille hund af sind og på trods af at den er trænet utrolig meget, kan den ikke være alene. Den er så bange for at blive efterladt at den hyler hjerteskærende bare den er alene i 5 min.
    Da de skulle op og besøge kennelen igen, nægtede hunden purre at komme ud af bilen. Den ville ikke med ind, men ville bare hjem.

• #56   6. feb 2013 Jeg har været der, men lad nu hende selv få de erfaringer med at købe der...
    Det lader til at hun har bestemt sig.

Men hvis ikke så gå da igang med at lede efter gravhunde andre steder, der er mange steder med stamtavle også i nordjylland.

• #57   9. feb 2013 Synes deres hjemmeside siger alt..
    Købt grunden sommer 2013??
    Se billederne for chihuahuaerne - puttet ned i barbie biler, og dukke vugger, samt iklædt tøj ! smiley
    Ihh suk ! Synes mange af voksenhundene ser ud til at være bange og sky ? men under billedet står der så bare "lidt flov over at have kjole på"
    ahh..

• #58   9. feb 2013 Forstår ikke hvad der får dig til at tænke på at købe der??
    Er de billige??? ellers er der sku da mange andre steder der er 100 gange bedre ;D
    Tag rundt og kig smiley

• #59   13. feb 2013 de er opvokset i hundegårde og ikke vant til livet indendøre, med alle de lyde der er,det giver utrygge hunde...ikke godt.

• #60   24. feb 2013 Lige kigget på deres hjemmeside....Gal de avler mange forskellige hunde!

• #61   4. sep 2013 Tør da næsten ikke skrive at Sigurd er købt der smiley Han er nu verdens dejligste, kærligste hund smiley Han har været lærenem lige fra start, blev hurtigt renlig og har altid elsket både hunde og mennesker, uanset hvor mange der er. Håber da ikke han bliver syg, men det skal jeg jo ikke kunne sige nu. Indtil videre har han intet fejlet, ud over skrækkelig lækkerhed ;p

• #62   4. sep 2013 Klappe hunde..det er første jeg jeg hører det.... Og der står ejendommen er købt i 2006 og ikke 13 som nogle her skriver? Men kan da se at den er opdateret den 02.09.13...
    Hvad i h...... Er meningen med at putte dem i tøj?!?!?

Og så lige et spørgsmål..jeg ser masser af hvalpe.... Hvor er de voksne hunde?
    Dem ville jeg da gerne se billeder af også...ik kun hvalpe.

• #63   4. sep 2013 Da jeg var derude, fortalte han at de lige havde overtaget stedet, men kan godt se at der står 2006 på siden. Sigurd er købt Januar 2013... At de putter dem i tøj for at tage et billede, skader ikke hunden og man kan mange steder købe trøjer, sløjfer, hatte, sko og alle mulig andre mærkelige ting til hunde. Og at de sætter dem i en dukkevogn, har jeg også før set fotografer gøre, men der ser folk ikke ned på det.. Efter hvad jeg har læst og hørt, siger jeg ikke at jeg ville støtte stedet igen (havde ikke læst om stedet før jeg købte ham), men syntes bare man kan finde fejl ved alt hvis man virkelig vil. Jeg er glad for jeg valgte stedet, ellers havde jeg ikke haft min fantastiske geser nu smiley smiley

Jeg har også et spørgsmål, hvorfor snakker I så aggressivt herinde? Den eneste der kan give dig svaret på hvad meningen med tøj er og billeder af voksne hunde, er kennelnord smiley

• #64   4. sep 2013 Jannie- dejligt din hund er frisk og rask. Ingen tvivl om du elsker den.
    Problemet er af ingen elsker din hunds forældre...
    De er avlsmaskiner i et foretagende der kun tjener ejerens bankbog.
    De gør hvad der tjener forretningen bedst - ikke hundene...

Hvis man er indtægtsafhængig af at en tæve føder x antal kuld i sin tid - hvad tror du så der sker med den tæve som ikke kan det?
    Hvis man har betalt mange penge i en hanhund, og han viser sig måske ikke at leve op til etiske normer for sundhedskrav til racen - tror du så den bliver taget ud af avlen?

Tænk på de hunde der sidder tilbage og skal lave næste kuld. Det er dem det er synd for.

• #65   4. sep 2013 De voksne hunde går i staldbygning, i båse og der er mange båse. Ja derved mange hunde. Hvis man vil vide mere om stedet, så er det i en pb.

• #66   4. sep 2013 Alt det er jeg indforstået med, som sagt har jeg først læst om kennlen nu og ikke da jeg købte ham smiley Siger bare, det med tøjet og at sætte dem i barnevogn - er der som sådan ikke noget galt i - kun fordi der er sat had på dem smiley Om hunden syntes det er en sjov oplevelse kan diskuteres, men det er nu ikke unormalt at se det smiley

Jeg har ingen steder sagt at det de gør er okay, for jeg havde faktisk slet ikke tænkt i det perspektiv da jeg købte Sigurd. Han var indenfor hos dem, sammen med de andre pekingeser hvalpe og uanset hvad - ja så var mit hjerte bare faldet for ham, allerede da jeg fandt ham på guloggratis smiley

Selvfølgelig er det ikke i orden at bruge dem som maskiner! Det er der ingen tvivl om at det er forkert! Men der bliver skrevet (Kan ikke lige huske om det er den her tråd eller en af de andre omkring emnet) at man ikke kan få en ordentlig hund uden starts problemer, og det ville jeg bare fortælle at det kan man nu godt smiley smiley
    Kan også være jeg bare har været heldig, det skal jeg slet ikke kunne sige da jeg ikke kender andre der har købt derfra smiley

• #67   5. sep 2013 Hvis du virkelig vil have hund der fra så insister i det mindste på at se der hvor alle de andre hunde er (for hvalpene vil nok være inde i huset så du ikke behøver komme ud "bagved")
    men som sagt jeg har kun negative oplevelser med dem. jeg synes du bør spørge dig selv om det er okay at nogle har så mange hunde (har de tod til hver enkelt hund dagligt, har den et godt liv, er det fair overfor hunden, er det okay at de skal bo i et bur osv. For det er hvad du støtter. Og ja jeg kan også godt huske den gang det "pludselig" brændte - meget heldigt tidspunkt hvis man må være så fri smiley

• #68   5. sep 2013 hmm skulle nok lige have tjekket dato fra trådoprettelse. Nå men vil da gerne høre fra TS hvad det blev til?

Kommentér på:
HJÆÆLP er din hund købt på Kennel Nord?

Annonce