{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.948 visninger | Oprettet:

"Kom her" - hundefløjte {{forumTopicSubject}}

Vores træner har anbefalet os at købe en hundefløjte til at træne indkald langt væk fra da Maggie reagerer rigtig godt på den.

Men nu sidder jeg herhjemme og leder på nettet, og der er jo tusind forskellige - og forskellige toner ovenikøbet.
Hvilken bruger i, og hvad er den mest "normale"?

Vi skal ligeledes finde et indkaldsord til "langt væk fra" - da det åbenbart ikke må være det samme som vi bruger indenfor og på gåturen. Vi bruger (sjovt nok) "Kom Maggie".
Men hvad i alverden skal man så finde på som "kom ord" langt væk fra? smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opsætning af gardinstang 250 kr.
  • Montere en kattelem i en dør 1.000 kr.
  • El løbehjul - skift af bremseklodser - kugoo g2 600 kr.
  • Flytterengøring 2.500 kr.
  • Samling af 2 garderober fra jysk 2.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  "Kom her" - hundefløjte
  • #1   24. feb 2013 Jeg bruger denne fløjte i bøffelhorn:

http://www.gemina.dk/foto.asp?ID=3222.jpg

• #2   24. feb 2013 Det andet kan jeg ikke hjælpe dig med, for jeg har en kommando uanset hvor i verden de befinder sig smiley

• #4   24. feb 2013 Jeg bruger dem her:

http://www.gemina.dk/prod.asp?side=6

Man skal så huske altid at købe ny fløjte med samme tone/nummer, hvis den gamle bliver væk.

Hvis mine hunde er lige i nærheden af mig, så siger jeg "Her". Hvis de er langt væk fra mig, siger jeg "Kom". Men man kan som Mette sagtens have én kommando til hjemkald uanset hvor langt væk hunden er.

• #5   24. feb 2013 "Her" er et meget fint kaldeord. Kort og kan råbes smiley

• #6   24. feb 2013 Den er godt nok flot Mette smiley Ved ikke helt hvorfor det er hun mener vi bør have to kom kommandoer, det var kæresten der var afsted til tæning idag fordi jeg har influenza..

• #7   24. feb 2013 Vi bruger en 210½ - mest fordi det er den jeg fik udleveret til den første spanieltræning, den er god, høj, kan fåes i 1000000 farver og kan sidde i mine husnøgler så jeg har den altid med.

http://hike.dk/-844

• #8   24. feb 2013 Krumme: Det er også indkaldsord, måske er det fordi "Kom Maggie" er for langt, og hun forbinder det med noget andet end at hun skal komme asap?
    Jeg bruger det meget når vi går tur, hvor det betyder noget i retning af "Hold dig tæt på mig". Aner ikke det store om hundefløjter overhovedet.. Min fars gamle hund kunne både kom, sit, dæk, gø, hent, blive sendte af sted og dreje til højre og til venstre. Jeg tror bare jeg holder mig til "Kom" fløjet lige til at starte med smiley

Tror Her er et rigtig godt bud på hvad vi kunne kalde, god idé i to smiley

• #9   24. feb 2013 Jeg bruger osse ACME-fløjter... De fungerer godt for os. Jeg har haft en i bøffelhorn osse, men foretrækker ACME fløjterne

Hvis an går og påtænker at få indlært stop o.l. på fløjte osse, kan det i øvrigt betale sig liiiiige at tænke sig om hvordan man vil indlære fløjten. De fleste der kuns kal bruge den til indkald lærer nemlig vovse fløjten ved at fløjte og give godbid (gentages mange mange gange) så hunden forbinder fløjtet med at den får godbid.
    -det kan give bøvl hvis osse man vil indlære stop, søg og what ever på fløjte,

eller, det er i hvert fald min erfaring efter at have forsøgt mig med Reiki og rettet lidt til da jeg startede med Gaia smiley

• #10   24. feb 2013 He he Michelle. Det er derfor der findes flertonede fløjter med og uden trille.
    Så kan der lægges rigtigt mange kommandoer i en fløjte.

• #11   24. feb 2013 Marietta -I know. Men selv med en og samme fløjte kan der jo sagtens lægge en del kommandoer med forskellige fløjt. Min erfaring (som jo så begrænser sig til 2 hunde;)) er blot at hvis man bruger den gængse "fløjt-godbid-fløjt-godbid" til at lære vovsen indkald med fløjte, og så senere finder på at nu skal fløjten (omend med et andet fløjt) osse betyde stop eller hvad man nu finder på, kan det være lidt bøvlet at få kræet til at forstå at den ikke bare skal komme så snart den hører fløjtet smiley

Der er sikkert masser af jagthundeførere der kan give gode tip til indlæring af fløjte til en masse ting -jeg fik i hvert fald meget ud af at snakke med sådan en, inden jeg gik igang med Gaia (og efter at have erfaret det ikke var så ligetil med Reiki efter han havde lært at opfatte fløjten som "godbidsautomat"). Så med Gaia gik det hele meget nemmere:)

• #12   24. feb 2013 Det er det samme du gør med de andre kommandoer, altså "dækfløjt" godbid, "dækfløjt" godbid, simpelthen med hunden lige foran dig. Når den sidder fast, så fløjter du fra relativt kort afstand, går ud til hunden og belønner. Altså de første mange gange uden at kalde hunden hjem for godbidden. Det plejer de at fatte lynhurtigt.

• #13   24. feb 2013 Michelle: hehe, han er da kvik når han finder ud af det er en godbidsautomat smiley Hvad gjorde du så forskelligt fra Reiki til Gaia smiley ? Hvis jeg må spørge

Marietta: Tænker også det er svært at indlære sådan noget uden nogen form for belønning. Nu er Maggie jo ikke en jagthund overhovedet, men synes nu alligevel det er yderst brugbart at lære hende at lystre fløjten smiley

Kommentér på:
"Kom her" - hundefløjte

Annonce