976 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 1 Svar

Hunde "overfald" - Hvad gør man Hunde "overfald" - Hvad gør man

Overfald er temmelig misvisende... Men jeg ved ikke hvad jeg ellers skulle kalde overskriften. Her er historien.

Min hund, Laika, har fået hofteprotese og er i genoptræning. Deraf kan hun selvf. ikke tåle så meget belastning. Da vi var ude at gå i mandags (Mig, Laika og min løbetidstæve), kom der en legesyg golden retriever rendende over til os. Jeg prøvede at skærme mine hunde af og få ejeren til at kalde på den. Men med to store hunde, hvoraf den ene blev bange for hundens meget anmassende opførsel, og den anden ikke har hilst på andre hunde i 1½ måned, og så sådan et monstrum der, der virkelig var overkåd og legesyg, var det svært. Ejeren kom ikke over og tog fat, han kaldte 4 gange på hunden og stilte sig så til at snakke med en ung mand. Jeg prøvede at få golden retriveren væk, men den fik sprunget lige i siden på Laika.
Efter lidt springen rundt og prøven at få kontakt til ejeren, slap vi væk fra den.
Det skal lige siges hunden KUN var legesyg og overkåd. Ikke aggressiv. Problemet var at ejeren ikke havde styr på den... Og at den fik tumlet op Laika...
Og det store problem er så, at min hund haltede en enkelt gang i mandags. I går haltede hun nogle få gange og i dag lidt mere. Hun skal selvf. til dyrlæge og sikkert igennem røngten...
Jeg fik ikke ejerens navn. Da jeg havde for travlt med at prøve at slippe væk fra hunden. Hvordan står man i sådan en situation? Tænker vi sætter sedler op og efterlyser ham (da hans forsikring jo bør dække hvad Laika nu må igennem... Forhåbentlig bare et enkelt dyrlægebesøg og noget ekstra ro) Men hvad hvis han nægter? Hvad gør man så?
Og skal det anmeldes til eget forsikringsselskab også? Hvordan er proceduren ved sådan noget?

Det skal lige siges det ikke var et friløbsområde.

Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Samling af spisebord 1.350 kr.
  • Reparation af opvaskemaskine 1.200 kr.
  • 2 lamper og 2 billeder 500 kr.
  • Tilslutning af komfur 350 kr.
  • Tage ned en lampe i taget 335 kr.
  • Havemand til ukrudsrydning i indkørsel 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hunde "overfald" - Hvad gør man
  • #1   27. feb 2013 Tja du er jo nødt til at finde ham først, derefter ville det nok også være godt at finde den unge mand der kan bevidne at hunden var løs og at den dansede rundt om dine, ellers kan hundens ejer jo nemt sige at det ikke skete...

Finder du ham og erkender han bær hans sorsikring vel dække..

Kommentér på:
Hunde "overfald" - Hvad gør man

Annonce