12 mdrs hund begynder at ødelægge ting når han er alene. 12 mdrs hund begynder at ødelægge ting når han er alene.
Hej..
Først ved jeg godt at der er massere forskellige tråde om alene hjemme... Men syntes ikke altid der er lige det svar som jeg mangler...
Søger råd til hvordan vi kan få lille hunden til at trives med at være alene hjemme igen..
Vi har den her fantastiske vovse, "gravbeaglerussell" på 12 mdr.
Han har lært alene hjemme siden han var lille og der har ikke være de store problemer med ham, vi valgte det første stykke tid bare at flytte de ting som kunne være et problem, og gradvist sat tingene ud igen.. de sidste 2 måneder har der stået et par klipklapper ved døren som har stået der uden problemer når han har været alene.
Men siden torsdag har han flået vores tæppe under sofabordet, flået de klipklapper som han ellers hidtil har kunne lade stå, og i dag har han være alene i 2 timer og havde fået fat i et par af mine ørevarmere som var over hele huset.. de gange han har ødelagt noget har han max været alene i 5 timer.
Før når vi er kommet hjem har han bare puttet i sin seng på gulvet, nu står han ofte med en af de ting han har ødelagt i munden.. vi har ikke lavet om på vores rutiner eller noget som helst, hverken flyttet eller lignende..
Han har alverdens ting han må gnave i, men han rør dem ikke, og har desuden aldrig gjort når han er alene, får sin bløde pind når vi går også hopper han i seng.
Håber nogle kan hjælpe med nogle gode råd.
Vi har ikke mulighed for at lukke ham af i et enkelt rum, da vi bor på 44 kvm, og kun har et stort rum, udover badeværelse.
Det er ham her hiphopperen jeg snakker om.
maj 2010
Følger: 3 Følgere: 2 Hunde: 1 Emner: 26 Svar: 383
Start forfra med alene hjemme træning. Hunde har det med pludselig at "glemme" meget af det de har lært når de kommer i den såkaldte lømmelalder..
mar 2009
Følger: 67 Følgere: 135 Hunde: 9 Annoncer: 1 Emner: 158 Svar: 12.769
I den periode vil der blive testet grænser og udforsket nye veje. Mange ting skal indlæres forfra.
Så det er altså bare forfra med træningen - helt fra bunden. Stimuler hunden mere end normalt, så den ikke har overskud til at lave pjat.
mar 2008
Følger: 1 Emner: 4 Svar: 26
Men så hedder det bare væk med ikke tingene som ikke skal flåes og frem med stimulering før alene hjemme tid.. og være lidt mere på med det mås man ikke og det må man godt. får han har vi været en lille smule bløde, men har godt kunne mærke at han er begyndt at trække grænsen mere og mere..
Men glæder mig da til en yders spændende og lærerig periode..
jan 2007
Følger: 3 Følgere: 6 Hunde: 2 Emner: 119 Svar: 432
jan 2012
Følger: 6 Følgere: 5 Hunde: 1 Emner: 39 Svar: 308
mar 2008
til tider er han måske lidt under stimuleret mentalt.. men syntes ikke det har været tilfældet de sidste par dage.. Men kan godt være han måske har krævet lidt mere mentalt end han plejer...
feb 2012
Følger: 10 Følgere: 9 Hunde: 3 Emner: 113 Svar: 5.582
I sidste uge åd hun min mands vinterjakke...
Jeg oprettede også en tråd og fik sikkert mange af de samme råd som dig (har ikke læst alle svar i din tråd)..
Efterfølgende har vi lavet en masse hjerne arbejde, hun har hver anden dag leget med andre hunde og så har hun et par gange fået et lækkert kødben at hygge sig med. De dage hun ikke får ben, får hun sin Kong kegle med leverpostej. Det har hjulpet helt gevaldigt og det eneste hun har lavet siden er at hun har hugget en tube tandpasta
mar 2008
feb 2012
aug 2007
Følger: 28 Følgere: 53 Hunde: 2 Emner: 314 Svar: 16.244
http://www.grosserguiden.dk/Aktiverings-guiden/aktiverings-guiden.html
I stedet for en Kong kan du også fylde og genbruge marvben, komme dem i fryseren og give dem frosne. Så tager det som regel også lidt tid at få slikket det hele ud - og de er ikke så dyre.
feb 2007
Følger: 36 Følgere: 27 Hunde: 2 Emner: 35 Svar: 1.212
mar 2008
mar 2008
mar 2010
Følger: 8 Følgere: 8 Hunde: 1 Emner: 6 Svar: 861
Da min mors labs kom i lømmelalderen fik han Olivers, og kunne nærmest løbe på væggene. Så kom han over på et andet foder, og faldt lidt mere til ro....
feb 2007
Følger: 36 Følgere: 27 Hunde: 2 Emner: 35 Svar: 1.212
mar 2008
Følger: 8 Følgere: 23 Hunde: 8 Emner: 24 Svar: 3.194
http://www.desundedyr.dk/shop/product/green-slowfeeder---morkegron
Så dæmper han sig ned ovenpå turen og har arbejdet lidt for foderet.
Thundershirt er da lidt overkill, hvis han egentlig bare keder sig. Og skulle det være stress, så ville jeg da hellere prøve med D.A.P. (link fjernet) - meget nemmere end at skulle have klædt hunden på hver gang den skal være alene.
mar 2008
Derfor jeg mente det var lige drastisk nok... også derfor jeg søger råd til noget aktivering af ham inden han vi tager afsted.
Gitte. tror sagtens du kan have ret i det med foder, er faktisk igang med at finde nyt foder. kan bare ikke vælge mellem orijen, acana, wolfblut eller tast of the wild..
mar 2008
De dage hvor der har været vejr til det har han fået det udenfor i haven, der bruger han lige 5 minutter også står han og kradser på døren. vi købte i tidernes morgen sådan en buster labyrint til ham, da han er ret forslugen. men den fandt han hurtig ud af..
mar 2008
Har også prøvet flere gange at give hans foder i et tæppe som er godt kludret sammen. det kan han godt bruge lidt tid på han bliver bare så overgearet når han ikke kan få fat i det i første omgang.
okt 2010
Følger: 17 Følgere: 48 Hunde: 10 Emner: 78 Svar: 7.993
mar 2008
Følger: 8 Følgere: 23 Hunde: 8 Emner: 24 Svar: 3.194
Den vi har, der er hullerne ikke ret store, ikke meget større end foderbidderne og, det kræver tålmodighed at få dem op.
mar 2008
dec 2012
Følgere: 21 Emner: 49 Svar: 3.665
dec 2012
Følgere: 21 Emner: 49 Svar: 3.665
aug 2007
Orv, det var smart
Min får også spredt foderet ud i sneen.
Og ja, nu er hunden blevet teenager, og så skal der ske noget mere, så sanserne bliver brugt, og der må lidt mere hjernearbejde til under træning/aktivering, så han ikke keder sig. Det trætter nemlig meget mere end mange km gåtur
En velstimuleret hund slapper af inde. Men selvfølgelig skal man regne med narrestreger, sålænge hunden kun er i "lømmelalderen".
feb 2012
Og så lige et spørgsmål til jeg hvis hunde er på den anden side af lømmelalderen
Hvor længe er de teenagere med tendens til lømmelstreger? Sådan ca.
aug 2007
Det kommer meget an på racen. Nogle først når de er omkring 2 år andre stort set aldrig
Men selvfølgelig skulle det med at ødelægge gerne aftage, hvis hunden ellers bliver godt aktiveret og lærer hvornår der skal være "ro"
feb 2012
Det skal dog siges at et godt kødben eller lidt ekstra hjernegymnastik har hjulpet en hel del
mar 2008
aug 2010
Følger: 2 Følgere: 1 Hunde: 4 Emner: 1 Svar: 14
12 mdrs hund begynder at ødelægge ting når han er alene.