5.791 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 30 Svar

cecilie K
cecilie K
Følger: 1 Emner: 4 Svar: 26

12 mdrs hund begynder at ødelægge ting når han er alene. 12 mdrs hund begynder at ødelægge ting når han er alene.

Hej..

Først ved jeg godt at der er massere forskellige tråde om alene hjemme... Men syntes ikke altid der er lige det svar som jeg mangler...

Søger råd til hvordan vi kan få lille hunden til at trives med at være alene hjemme igen..

Vi har den her fantastiske vovse, "gravbeaglerussell" på 12 mdr.

Han har lært alene hjemme siden han var lille og der har ikke være de store problemer med ham, vi valgte det første stykke tid bare at flytte de ting som kunne være et problem, og gradvist sat tingene ud igen.. de sidste 2 måneder har der stået et par klipklapper ved døren som har stået der uden problemer når han har været alene.

Men siden torsdag har han flået vores tæppe under sofabordet, flået de klipklapper som han ellers hidtil har kunne lade stå, og i dag har han være alene i 2 timer og havde fået fat i et par af mine ørevarmere som var over hele huset.. de gange han har ødelagt noget har han max været alene i 5 timer.

Før når vi er kommet hjem har han bare puttet i sin seng på gulvet, nu står han ofte med en af de ting han har ødelagt i munden.. vi har ikke lavet om på vores rutiner eller noget som helst, hverken flyttet eller lignende..

Han har alverdens ting han må gnave i, men han rør dem ikke, og har desuden aldrig gjort når han er alene, får sin bløde pind når vi går også hopper han i seng.

Håber nogle kan hjælpe med nogle gode råd.

Vi har ikke mulighed for at lukke ham af i et enkelt rum, da vi bor på 44 kvm, og kun har et stort rum, udover badeværelse.

Det er ham her hiphopperen jeg snakker om.

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Justering af TV der er hængt op for lavt 400 kr.
  • Hovede Rengørring og folde tøj 350 kr.
  • Utæt wc x 2 1.400 kr.
  • Ophængning af gardiner og persienner 1.800 kr.
  • Elektriker 400 kr.
  • Bygge terrasse for spejderhytte 5.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  12 mdrs hund begynder at ødelægge ting når han er alene.
  • #1   17. mar 2013 Din hund opfører sig såmænd bare som de fleste andre hunde på omkring et år (:
    Start forfra med alene hjemme træning. Hunde har det med pludselig at "glemme" meget af det de har lært når de kommer i den såkaldte lømmelalder..

• #2   17. mar 2013 Din hund er formentlig i lømmelalderen og nærmer sig den psykiske modning, som er skridtet før hunden kaldes voksen.
    I den periode vil der blive testet grænser og udforsket nye veje. Mange ting skal indlæres forfra.
    Så det er altså bare forfra med træningen - helt fra bunden. Stimuler hunden mere end normalt, så den ikke har overskud til at lave pjat.

• cecilie K
    cecilie K Tilmeldt:
    mar 2008

#4   17. mar 2013 Den fantastiske lømmelalder som jeg har læst så mange "sjove" historier om, og tænker det tager jeg når det kommer. men hold da op den kommer da med fuld knald på. En positiv ting er han er noget mere trænings villig end han før har været.

Men så hedder det bare væk med ikke tingene som ikke skal flåes og frem med stimulering før alene hjemme tid.. og være lidt mere på med det mås man ikke og det må man godt. får han har vi været en lille smule bløde, men har godt kunne mærke at han er begyndt at trække grænsen mere og mere..

Men glæder mig da til en yders spændende og lærerig periode..

• #5   17. mar 2013 Velkommen til lømmelalderen nu starter den vedvarende opdragelse såmænd smiley

• #6   17. mar 2013 Som alle andre siger; Velkommen til lømmelalderen! Vi har fået gnavet en del væg i stykker af Aslan, så vi har måtte gå og spraye "gå væk hund" på hvergang vi tog nogen steder.. Han er dog ved at stoppe med det igen smiley

• cecilie K
    cecilie K Tilmeldt:
    mar 2008

#9   17. mar 2013 Isabella, lige nøjagtig det med at falde til ro inden vi tager afsted, fandt vi ud af da han var mindre var meget vigtigt, vi går aldrig morgentur, for han kan simpelthen ikke falde til ro igen inden vi tager afsted, og det resulterede i da han var lille at der skete ulykker.. hehe. efter vi stoppede med gåturen om morgenen stoppede hans ulykker også. hehe..

til tider er han måske lidt under stimuleret mentalt.. men syntes ikke det har været tilfældet de sidste par dage.. Men kan godt være han måske har krævet lidt mere mentalt end han plejer...

• #10   17. mar 2013 Vi går igennem det samme med Emmi, hun er 16 mdr. og en værre teenager..
    I sidste uge åd hun min mands vinterjakke...

Jeg oprettede også en tråd og fik sikkert mange af de samme råd som dig (har ikke læst alle svar i din tråd)..

Efterfølgende har vi lavet en masse hjerne arbejde, hun har hver anden dag leget med andre hunde og så har hun et par gange fået et lækkert kødben at hygge sig med. De dage hun ikke får ben, får hun sin Kong kegle med leverpostej. Det har hjulpet helt gevaldigt og det eneste hun har lavet siden er at hun har hugget en tube tandpasta smiley

• cecilie K
    cecilie K Tilmeldt:
    mar 2008

#11   17. mar 2013 kunne være man skulle investere i sådan noget kong legetøj til ham, og se om han gider at bruge det istedet for en klipklap. hehe. syntes bare det er lidt små dyrt, man har selvfølgelig også snart fødselsdag.. smiley

• #12   17. mar 2013 Emmis Kong er fra hendes hvalpetid, så på et tidspunkt skal hun have en ny og større en smiley Hun kan bruge timer på at slikke leverpostejen ud..

• #13   17. mar 2013 Der findes en masse forslag til aktivering på denne side
    http://www.grosserguiden.dk/Aktiverings-guiden/aktiverings-guiden.html

I stedet for en Kong kan du også fylde og genbruge marvben, komme dem i fryseren og give dem frosne. Så tager det som regel også lidt tid at få slikket det hele ud - og de er ikke så dyre.

• #14   17. mar 2013 jeg ville prøve thundershirten,hvis jeg var dig. vi bruger den til vores chihuahua som er ked af at være alene,den gør hende så rolig at hun bare ligger og sover trygt og godt hele dagen.helt uden problemer

• cecilie K
    cecilie K Tilmeldt:
    mar 2008

#15   17. mar 2013 Syntes thundershirt virker lidt drastisk, han har ikke haft problemer før. så tror ikke vi er over i separationsangst, nok mere lømmelalder som de andre siger. og bare en periode i hans liv vi skal over..

• cecilie K
    cecilie K Tilmeldt:
    mar 2008

#17   17. mar 2013 han har bare aldrig kedet sig før.. det der er lidt små træls..

• #19   17. mar 2013 Nogle vil nok mene, at det er et dumt spørgsmål - Men hvad får din hund at spise??

Da min mors labs kom i lømmelalderen fik han Olivers, og kunne nærmest løbe på væggene. Så kom han over på et andet foder, og faldt lidt mere til ro....

• #20   17. mar 2013 kan ikke se at trøjen kan være drastisk....det er da det mest stille og rolig ting man kan prøve på sin hund, en dejlig tryg trøje,som ikke kun bruges ved angst,men ved meget andet. den kan gøre ham mere rolig så han kun gider at sove når han er alene og det er da "guld"......aya elsker sin trøje nu, hun hopper selv op i sengen og ligger sig på maven så jeg nemt kan lægge trøjen på ryggen af hende smiley

• #22   17. mar 2013 Hvordan får han mad om morgenen, prøv med at gå en tur med ham og så efterfølgende at lave fodersøg på græsplænen, alternativt bruge denne

http://www.desundedyr.dk/shop/product/green-slowfeeder---morkegron

Så dæmper han sig ned ovenpå turen og har arbejdet lidt for foderet.

Thundershirt er da lidt overkill, hvis han egentlig bare keder sig. Og skulle det være stress, så ville jeg da hellere prøve med D.A.P. (link fjernet) - meget nemmere end at skulle have klædt hunden på hver gang den skal være alene.

• cecilie K
    cecilie K Tilmeldt:
    mar 2008

#23   17. mar 2013 Ulla M. lige det samme jeg tænkte med en thundershirt. for hvis det er fordi han går og små keder sig, ville stimulering om morgenen nok gøre arbejdet bedre end en trøje som skal give ham tryghed.

Derfor jeg mente det var lige drastisk nok... også derfor jeg søger råd til noget aktivering af ham inden han vi tager afsted.

Gitte. tror sagtens du kan have ret i det med foder, er faktisk igang med at finde nyt foder. kan bare ikke vælge mellem orijen, acana, wolfblut eller tast of the wild..

• cecilie K
    cecilie K Tilmeldt:
    mar 2008

#25   17. mar 2013 kirsten R.
    De dage hvor der har været vejr til det har han fået det udenfor i haven, der bruger han lige 5 minutter også står han og kradser på døren. vi købte i tidernes morgen sådan en buster labyrint til ham, da han er ret forslugen. men den fandt han hurtig ud af..

• cecilie K
    cecilie K Tilmeldt:
    mar 2008

#27   17. mar 2013 skal lige have vinden til at feje det sidste sne væk fra græsset, så får han uden for. han er bare så hammer hurtig til det der med at kringle hvordan man finder eller får maden ud af en foder boldt f.eks.
    Har også prøvet flere gange at give hans foder i et tæppe som er godt kludret sammen. det kan han godt bruge lidt tid på han bliver bare så overgearet når han ikke kan få fat i det i første omgang.

• #28   17. mar 2013 Vores gravhund får foder i haven også, når det ligger sne (op til 20-25 cm), det tager længere tid, end på snefrit område, men hun får spist sig mæt hver dag smiley

• #29   17. mar 2013 Når vi er "rigtig modbydelige", så får vores hunde foder/godbidder i en gummimåtte af denne type - den er næsten ikke til at få dem op af. Kan også bruges indenfor, hvis de skal være alene.

Den vi har, der er hullerne ikke ret store, ikke meget større end foderbidderne og, det kræver tålmodighed at få dem op.

profilbillede
  • cecilie K
    cecilie K Tilmeldt:
    mar 2008

#30   17. mar 2013 syntes ikke lille hunden er så ivrig efter at søge foder hvis vi smider det i sneen.. han er vist lidt sart.. er heller ikke den vilde duft det tør foder kommer af med.. hehe. men det der med gummimåtten lyder godt nok som noget af en udfordring, kunne være man skulle finde noget lignende til ham...

• #31   17. mar 2013 Sne er ingen hindring for fodersøg, spred foderet ud over et stort areal, dvs minimum 200m2 i sne eller det dobbelte hvis der ikke er sne

• #32   17. mar 2013 Hvis hunden ikke vil søge foder i sne er den ikke sulten nok, skær ned på godbidder

• #33   17. mar 2013 Kirster R
    Orv, det var smart smiley

Min får også spredt foderet ud i sneen.

Og ja, nu er hunden blevet teenager, og så skal der ske noget mere, så sanserne bliver brugt, og der må lidt mere hjernearbejde til under træning/aktivering, så han ikke keder sig. Det trætter nemlig meget mere end mange km gåtur smiley
    En velstimuleret hund slapper af inde. Men selvfølgelig skal man regne med narrestreger, sålænge hunden kun er i "lømmelalderen".

• #34   17. mar 2013 Emmi kan ikke "tåle" leg inden hun skal være alene, så fortsætter hun efter vi er gået..

Og så lige et spørgsmål til jeg hvis hunde er på den anden side af lømmelalderen smiley
    Hvor længe er de teenagere med tendens til lømmelstreger? Sådan ca. smiley

• #35   17. mar 2013 Tine A
    Det kommer meget an på racen. Nogle først når de er omkring 2 år andre stort set aldrig smiley Nu kan jeg se at Emmi er Bokser, og så har du mere eller mindre fået dig en "evighedsfjollerik" *GG*
    Men selvfølgelig skulle det med at ødelægge gerne aftage, hvis hunden ellers bliver godt aktiveret og lærer hvornår der skal være "ro"

• #36   17. mar 2013 Hehe ja det er jeg klar over smiley men selvom hun er boxer håber jeg hun bliver lidt mere fornuftig og mindre impulsiv med tiden smiley

Det skal dog siges at et godt kødben eller lidt ekstra hjernegymnastik har hjulpet en hel del smiley

• cecilie K
    cecilie K Tilmeldt:
    mar 2008

#37   18. mar 2013 Det der morgen tur var ikke noget hiphopperen syntes lød som en god ide imorges. Derfor lavede han denne. (Håber billedet kommer med er på min telefon)

profilbillede
  • #38   18. mar 2013 Vi har frosene kraftben i fryseren.. når vi skal noget i flere timer, få hver af hundene et inden vi smutter ud af døren, så er de aktiveret længe smiley Tit laver de ødelæggelserne i den første halve time, de er alene.. Der udover tænder vi for radioen, så der er lidt uro..

Kommentér på:
12 mdrs hund begynder at ødelægge ting når han er alene.

Annonce