{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.140 visninger | Oprettet:

"du kan da bare holde styr på din hund" {{forumTopicSubject}}

Jeg går tit ned på den lokale rideskole (der står min hest) så jeg har selvfølgelig vaks med indimellem.
I tirsdags gik vi der ud om eftermiddagen og gik lidt sent derfra.
Men nok om det. Lige før vi når hovedgaden på vej hjem så springer en stor schæfer ud i hækken, hun kan heldigvis ikke komme gennem hækken.
Men hun gør og virker virkelig aggresiv. Det er hun på alt der går forbi. Så min lille vaks blev virkelig bange.
Jeg stoppede op og forsøgte at berolige min hund, og jeg kunne ikke få kontakt til ham. Han havde travlt med at flygte.
Så står damen og kalder på sin hund, som kun har at æde vaks i tankerne og kommer selvfølgelig ikke.
Så siger hun om vi skal forbi eller om vi bare skal stå og tire hendes.
Hvor jeg siger at jeg er da nød til og have kontakt til min hund igen før vi kan gå vidre. Hvorefter hun råber efter mig at jeg jo bare kan holde styr på min hund.
Og vi bor selvfølgelig så tæt på tæven så vaks kan høre hendes aggresive udslag.
(fandt jeg ud af til morgen) han tør ikke gå ud og gøre hvad han skal. Han satte sig istedet mellem mine ben og tissede der.

Hvordan får jeg dog lært ham at hunden ikke kan nå ham derfra ?

Undskyld mit lille vredesudbrud, men blev lige ramt at et øjebliks vrede


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  "du kan da bare holde styr på din hund"
  • #2   1. apr 2013 Det er bare SÅ typisk. Nogle hundeejere har godt nok brug for en god gammeldags lussing!! Tror jeg ville være eksploderet på den dame hvis jeg havde været dig.
    Måske du kan træne ham til at lære, at haven er et sikkert sted - så han forbinder det med noget positivt? F.eks. starte med at give ham godbidder eller ros når han er i haven?

    Da jeg havde den gamle Buller mødte jeg også et par åndssvage hundeejere. Jeg gik med Buller i snor, fordi der var en bæk på den ene side, og en stor vej på den anden side. Så møder vi et par med 1 stor labrador og 3 små hunde. De tre små forskrækker både mig og Buller da de kommer spændende hen med deres hidsige små bjæf, og lige pludselig står Labradoren tæt op af Buller. De rejser begge deres haler, puster sig op og jeg kan se, at det ikke er godt. Lige pludselig bliver den fremmede hund aggressiv mod Buller og går i flæsket på ham. Nøøøøøj jeg blev gal - og bad dem om at styre deres køtere!! Så kom kvinden flabet hen og sagde: Du kunne da bare have taget snoren af din hund!! &%¤#/" Der var jo ligesom en grund til at jeg havde ham i snor. Øøøøøj manner, til tider går jeg meget ind for hunde kørekort.


  • #4   1. apr 2013 Var jeg bare gået vidre med ham så havde han bakket ud af både sele og jeg havde kvalt ham med halsbåndet (hvis ikke også det var faldet af)

    Og jeg står med en hund der tilsyneladende ikke er madfikseret. Jeg har endnu ikke funden den godbid som er værd at arbejde for.
    Jeg har kun haft ham en uge. Så den optimale godbid skal lige findes først smiley


  • #5   1. apr 2013 Han har altid været glad for at komme ud i haven.
    Han elsker normalt at komme ud. Men da han kunne høre tæven så ville han ikke ud. Også selvom jeg går med ham ud.


  • #9   1. apr 2013 Folk reagerer tit med vrede i situationer hvor deres egne mangler bliver udstillet... desværre!

    Din hvalp er så lille endnu så den skal nok vokse fra og glemme denne oplevelse. Du må løfte den derud og gøre haven til et godt sted ... leg, godbidder o.l. Det er svært at lokke en så ung hvalp videre når først den er blevet bange for noget - havde nok valgt at løfte den op og så eller gået forbi haven menseg havde ignoreret hunden. Tålmodighed og lokken... udvidelser af gåturen er vist hvad der sjal til. Skal du forbi haven og schæferen er ude så tror jeg simpelthen jeg vil løfte hvalpen forbi og sætte den ned lige på den anden side af haven igen...


  • #10   1. apr 2013 Jeg har en 6-9 forskellige hunde i omegnen som han har set, mødt og leger sammen med smiley den mindsre er en chichuar mens den største er en new foundlænder mix smiley
    må deres maver godt få pølsestykker og bacon, allerede når de er 9 uger ?


  • #11   1. apr 2013 Han løftes også når vi går forbi nu. Allerede når vi går oppe på den anden vej før vi drejer så løfter jeg ham for han vil ikke længere end der til og små 50 meter efter huset så sætter jeg ham ned igen. Og han skyder afsted for at komme væk fra haven.
    Jeg har kun den vej for at komme ud til min hest. Eller jo vi har en vej mere, men så stal vi en omvej på ca. 8 km. Og det bliver for langt for vaks (og mig)


  • #13   1. apr 2013 Jeg må ud og købe pølser til ham smiley
    Ellers må vi prøve med bacon smiley


  • #14   1. apr 2013 Altså... er ked af at sige det, men havde du "parkeret" op ad vores hæk med din hund i længere tid, havde du nok fået noget lignende at vide....

    Og så burde du nok finde et eller andet, han IKKE kan smutte ud af, at lufte ham i....

    De få gange mine hvalpe er gået i panik, har jeg enten valgt at fortsætte som om intet var hændt, eller simpelthen at fjerne hvalpen fysisk fra det den var bange for.....


  • #15   1. apr 2013 Gokke - nu kan jeg jo så rent faktisk godt kalde min hund ind...
    Ja jeg har to schæfere... og JA de larmer, hvis der er en hund på den anden side af hækken.... Men jeg kan stadig kalde dem ind....
    de gør ikke fordi de ikke er lydige...

    Men det ville stadig virke usandsynligt provokerende på mig, at en eller anden vælger at "parkere" lige op og ned af min hæk med deres hund...

    Hvis det er fordi man gerne vil træne sin hund til ikke, at være bange for den slags scenarier (som hunden unægteligt vil opleve tusindvis af gange i løbet af et hundeliv i et villakvarter) ville det være en helt anden sag... der stillede jeg gerne mine bæster til rådighed, hvis vedkommende spurgte pænt smiley

    Men hvis du gjorde som du beskriver, ville det så absolut optrappe konflikten yderligere.... jeg ville ikke blive bange for at du tyede til vold, for det ville da så absolut være dit problem.....


  • #17   1. apr 2013 Enig med Gokke.

  • #19   1. apr 2013 Jeg er altså enig med T her. Jeg ville også blive små irriteret, hvis en hundejer holdt "pause" uden for hækken, og Silje bare stod og gøede. Det er vel frustrerende for begge hunde. Jeg har før mødt en, der også lige "holdt pause" uden for hækken, hvor Silje begyndte at gø af dem. Dog spurgte jeg ham PÆNT, om han ikke lige ville gå et lille stykke videre, og væk fra min hæk. Det var fint med ham.

  • #20   1. apr 2013 Må ens hund nu ikke gø i egen have, fordi den ikke må skræmme forbipasserende? Ej, den holder altså ikke.

  • #21   1. apr 2013 Gokke - så du mener simpelthen, at mine hunde burde aflives fordi de gør i deres have? LOL
    Kan du ikke selv se det?

    Så var der dælme mange hunde i villakvarterer rundt omkring, der skulle aflives.... smiley

    Jeg ser nu mere logik i, at man som hundeejer får trænet sin hund til, at ignorere gøende hunde i haver, fremfor, at aflive hele bundtet smiley

    og forresten - takker og bukker for, at du kalder mine hunde "forbandede køtere" ... det sætter jeg pris på smiley


  • #22   1. apr 2013 Er endnu en gang 100% enig med T.

  • #23   1. apr 2013 Hvordan i alverden kan man blive irriteret og vred på en person med en lillebitte 9-10 ugers hvalp??
    Der er skisme da noget i vejen med folk at de kan hidse sig sådan op over at folk går eller står på et offentligt fortov!

    Mine gøer også... meget endda, da de jo er vogtere. Men jeg går altså ud og henter dem hvis jeg kan se at det giver problemer for dem der går (oftere her: rider) forbi..


  • #24   1. apr 2013 Gokke
    Det kan stadig ikke være ejeren til hunden i havens skyld, at forbipasserende er bange for den, så længe der er forsvarligt hegnet ind. Ens hund skal da trænes til, at kunne passere hække med gøende hunde, uden selv at blive bange, eller flippe skråt. Det er ganske almindelig træning.

    Silje brød sig da heller ikke om alle de store farlige hunde inde bag hækkene, men med glad stemme, godbidder, og leg er det nu klaret, og hun kunne ikke være mere ligeglad med dem. Det er da - i mit hoved - en del af træningen ved at have hund.


  • #25   1. apr 2013 Lise - jeg ville først gå hen og blive irriteret på vedkommende, hvis de "parkerede" klods op ad vores hæk i længere tid....

    Og så vil jeg lige indskyde.. det er jo ikke sikkert at ejeren bag hækken, har kunnet se, at det var en bette hvalp...
    Her ville jeg ikke ane det... en tyk ligusterhæk skjuler meget.... smiley



  • #26   1. apr 2013 Gokke
    Kontrol over eget dyr - så hvis ens hund gør, er den så ulydig og uden nogen form for kontrol? Der er da noget galt der.


  • #27   1. apr 2013 Enig med Mette....

    mine ignorerer (stort set) alle hunde bag hække, der flipper skråt.... de har lige en enkelt hver, som de ikke kan udstå synet af, så der går jeg bare en anden vej alt efter hvilken hund jeg går med...


  • #28   1. apr 2013 Jeg kan kun se en der burde have en sprøjte i nakken -.-'

    Jesus. Hunde må simpelthen ikke snakke sammen mere, de skal bare sidde og være små pynteting ligesom Gokkes øjnsynligt er.

    Min kommende hund skal være helt velkommende til at te sig ligesom den har lyst til i vores have, så længe den ikke er aggressiv eller noget i den dur smiley


  • #29   1. apr 2013 Gokke
    Jamen vi må så forblive uenige, for jeg kan slet ikke se fidusen i det du skriver. Om min hund så gøede, dansede ballet, og hoppede på trampolin inde i haven, så skulle de hunde udenfor haven stadig være ligeglade.

    Hvem siger at kvinden vidste, at det var en hvalp der var på den anden side af hækken? Det kan være svært at se igennem tykke hække, og jeg ved hvad jeg taler om - jeg har selv en liguster.


  • #30   1. apr 2013 -T-

    Hvis du ikke aner hvad du bliver irriteret over finder du vel ud af det INDEN du begynder at råbe til folk at de skal fordufte? :=)

    Jeg er af den mening at hundene gene må gø ind i mellem når de er i haven... men de må ikke gø vedvarende og de må ikke genere evt. forbipasserende.... det gider jeg simpelthen ikke og så bliver de stoppet!





  • #31   1. apr 2013 Anya:

    Det var da en mærkelig kommentar?? Hvor for mener du at hunde ikke må snakke sammen mere... det er jo ikke det der diskuteres...



  • #32   1. apr 2013 Nu vil jeg lige skynde mig at sige, at Silje altså heller ikke gør ustandseligt ude i haven. Det er sjældent, men det sker stadig. Bliver hun ved med at gø over ingenting, bliver hun hentet ind, det skal ikke lyde som om jeg bare lader min hund stå og gø uhæmmet.

  • #33   1. apr 2013 Her hører vi kun den ene side af historien... vi ved ikke hvor længe TS har stået ved hækken....

    Du drømmer ikke om, hvor mange mennesker, der kan finde på at stoppe op ved en hæk med gøende hunde, og føre en længere samtale med deres hund om :"nej prøv at høre den faaaaaarlige hund i haven" (suk)

    men det har ikke noget med den generelle lydighed, at gøre om hunden gør i haven....


  • #34   1. apr 2013 Mette:

    Kan du så overhovedet se om der er en hund med, når nu du har sådan en tyk ligusterhæk??


  • #35   1. apr 2013 Lise
    Selvfølgelig. Jeg kan da sagtens se skikkelsen, og små glimt af noget nede ved jorden, der følger mennesket. Men om det er en hvalp eller en lille hund kan jeg heller ikke se. Race, osv. heller ikke, så skal jeg helt tæt på. Om ikke andet, så kan man i hvert fald HØRE at der en hund med.

    Jeg siger altså som T - nu bor jeg i et villakvarter, og her er der altså også mange der stopper op for at føre en samtale med deres hund om, at hunden i haven gør, er farlig/ikke farlig, osv.


  • #36   1. apr 2013 Lise - ser lidt på det som dig.... de må gerne gø i haven, men selvf. ikke lave en pokkers larm over længere tid.... smiley
    De skal jo for pokker have lov, at være hunde...

    Men gør de fordi der er en hund, og jeg beder dem holde kæft (det gør de) starter de altså igen, hvis der står en eller anden lige op ad hækken... og så begynder jeg at blive irriteret, hvis det står på ret længe.... Og ja... må nok erkende, at jeg er et dårligt menneske, og også være irriteret, hvis det var en hvalp vedkommende stod med..... smiley


  • #37   1. apr 2013 Lise - Det er jo det Gokke siger. At hunde er ulydige og uopdragne ligeså snart de gør. Hunde snakker sammen blandt andet ved at gø.

    ALLE de hunde der bor på vejen hvor mine forældre bor, inklusiv mine forældres hunde selv, gør da hvis folk parkere sig ude foran deres respektive haver. De har da lov til at gøre opmærksom på at der er nogle lige udenfor vores martrikel.

    F.eks. så har de 2 af hundene længere oppe forhindret tyveri fordi de gjorde opmærksom på der var nogle.


  • #38   1. apr 2013 Tsk, tsk Tine... og her troede jeg at du var et tålmodigt og venligt menneske smiley
    Du er jo bare lige som alle de andre tossede byboere, der tror de ejer fortovet og vejen ude foran deres hus og så lige 50 meter før og efter huset også (alt dette med undtagelse af når der skal skrabes sne!!)... smiley

    Godt man bor på landet smiley smiley


  • #39   1. apr 2013 Der er ikke noget værre end larmende hunde, og jeg er enig med Gokke og Lise i, at folk bør kunne kontrollere deres hunde, selv i deres have. Især hvis de udviser aggressivitet overfor andre hunde, ligesom eksemplet som trådstarter fortæller om.
    Jeg har selv været nabo til en hund der hver morgen blev sendt i hundegård, og som stod og hylede i flere timer. Det er ikke det samme som en aggressiv hund, men det er pisse irriterende at høre på, og selvom man har have, så skal ens hund altså ikke stå og have lov til at gø af folk der kommer forbi i en uendelighed.


  • #40   1. apr 2013 Lise -LOL smiley ja sådan er jeg smiley
    vi har heldigvis intet fortov, så det med sneen er jeg ret ligeglad med smiley

    Tålmodighed er en dyd, jeg desværre ikke besidder smiley

    Ville også ønske at jeg boede på landet i stedet *GG*


  • #41   1. apr 2013 Anya:
    Du aner ikke en bjælde og nej... det er sgu da ikke en samtale hundene fører gennem hækken!!

    Hvad pokker har tyveknægte at gøre med at en person er ude at gå tur med sin hvalp??



  • #42   1. apr 2013 Gokke - uanset hvor meget de larmer, er der ingen af mine hunde, der bliver trukket ind i nakkeskindet!

  • #43   1. apr 2013 T: Så er du da godt nok uansvarlig overfor dine naboer. Der er ingen der gider at høre på dine hunde i så lang tid.

  • #44   1. apr 2013 Anne P - hvis du nu havde læst mine andre indlæg, ville du også kunne se, at mine hunde IKKE får lov til, at stå og larme vildt og uhæmmet!
    De får lov til at være hunde, og dertil hører et vov i ny og næ, når de leger eller der kommer gæster el. lign....

    Det må mine naboer acceptere.. Ligesom jeg accepterer deres motorsave, hækkeklippere,motorcykler, larmende børn osv osv osv.....

    Men tak for din fine konklusion.... Men har et fint forhold til alle naboer.... har gentagende gange spurgt om de generer.... og ingen på vænget føler sig generet af dem... de fleste ligger ikke engang mærke til at de larmer....

    Det generer tydeligvis mig mere, end det generer naboerne....


  • #46   1. apr 2013 Lise - Mine forældres hunde har jævnligt samtaler gennem hækken, da vi bor på en vej hvor 95% af hundene kommer enormt godt ud af det med hinanden.

    At de plantede sig ude foran grunden og at hundene gjorde opmærksom på det.

    Men der bliver vi jo nok aldrig enige.

    - Ja det pisse irriterende hvis hunde i deres haver gør fra morgen til aften, men hvis de kun gør det når der går folk med hund forbi så er det fair nok i mine øjne.

    Lise - Men hvad så med de racer der bare har det træk at de er meget vokale og godt kan lide at snakke? De er bare altid ulydige og uopdragne så?

    Jesus en holdning dog -.-'


    Gokke - Hvor er det sørgeligt at du ALTID bliver personlig i debatter. Kan du virkelig ikke forsvare dig uden at skulle pille andre ned personligt?


  • #47   1. apr 2013 Gokke - netop.... de lystrer, så der er ikke nogen grund til at trække dem afsted i nakkeskindet smiley

    Er de totalt uterlige, bliver der kaldt "IND!" og så kommer der to meget slukørede vovser i rask trav, hvorefter de luffer ind i hver deres kurv smiley


  • #48   1. apr 2013 Anya:

    Og du kalder Gokke for personlig??

    Så du mener at en rasende schæfer bare fører en samtale med den lille hvalp...????


  • #49   1. apr 2013 Lise - Ja det gør jeg for det langt fra første gang han sviner mig til. Det bliver trættende i længden.

    Nej det sagde jeg ikke. Jeg reagerede på at der blev sagt at ALLE hunde der gøede var ulydige og uopdragne!

    Jeg har altid kunne styre vores ved at sige slut, og sådan skal det os være med min kommende hund. Men den må gerne sige vov når der kommer nogle og parkere sig foran vores matrikel, det forventer jeg faktisk af den, da jeg godt kan lide den form for vagtsomhed. Hvilket en del racer faktisk har.


  • #50   1. apr 2013 Anya:
    "Hvilket en del racer faktisk har" (vagtsomhed..)

    Ok så... det vidste jeg sandeligen ikke... men jeg har jo også "kun" tm'ere som er vogtende hyrdehunde...

    Står af tråden her og går ud for at nye det gode vejr smiley


  • #51   1. apr 2013 Gokke:

    Ja, jeg tror du har ret smiley


  • #53   1. apr 2013 Mette ; jeg har samme problem her i byen, med min hund. Da han var stor hvalp blev han meget bange for gøende hunde bag hegn og hæk. Jeg havde rigtig lækre godbidder med. Og hver gang vi kom til sådan en hund, satte jeg mig på hug, snakkede roligt ¨med min hvalp og ved den mindste kontakt med ham, fik han godbidden og vi gik videre. Dette gentog vi hvert sted flere gange. I dag forbibder han de steder med godbidder og ros, og ser ikke de vrede hunde.

  • #54   1. apr 2013 Jeg er dælme glad for, at jeg bor på landet og at haven, hvor min frådende schæfer opholder sig, vender mod marken.
    Så er vi da ude over at blive beskyldt for alverdens ting fordi hunden lejlighedsvis udviser territorialadfærd....

    TS - det er ikke sidste gang, din hund kommer ud for ting, der forskrækker den. Det, der er afgørende er, hvordan du får den videre..... Som andre har nævnt.


  • #55   1. apr 2013 Nu har jeg ikke lige læst det hele, men hvis min hund spassede ud over nogen, der valgte at stoppe op og blive stående lige uden for min hæk, så kunne jeg også godt komme i tanke om at bede dem gå videre..
    Hvad får man ud af at blive stående ?
    Vilddyret bliver endnu mere vild og hvalpen bliver mere bange end godt er..
    Der er kun tabere på den måde.

    Gu er det da træls når der er en hund der går helt amok på den anden side af hækken og ja man bliver forskrækket, menjo længere man bliver stående des værre bliver det


  • #56   1. apr 2013 Jeg aner ikke om den schæfer var kedelig. Hvis det er en prioritering for den familie så er det deres sag, ligesom det er vores andres sag, hvis vi prioriterer anderledes.

    Det skal INGEN blande sig i, så længe hunden ikke gør skade på andre eller andres.


  • #57   1. apr 2013 det er sq lidt trist, hvis hunde ikke længere kan få lov, at være hunde.....

  • #58   1. apr 2013 Jeg vil anbefale TS at brænde den sele, hvis hunden kan bakke ud af den.

  • #59   1. apr 2013 Nu VIL du vist bare være kværulerende Gokke.....

    I øvrigt kan hunde godt kende forskel på om det er naboen i naboens have eller nogen, der står og lurer gennem hækken ude på vejen..


  • #60   1. apr 2013 Nu må du lige vise mig, hvor du ser nogen skriver at hunden skal stå og gø 2 timer til hinanden..

    Det bliver nok lidt svært at finde, for nej, det er der faktisk ikke nogen der skriver smiley

    Prøv nu at nøjes med at læse det, der står og så lade folk selv skrive det de mener i stedet for at gætte dig til, hvad de mener.


  • #62   1. apr 2013 Jeg fulgte min hund små 30-50 meter tilbage (væk fra huset igen) han kom aldrig ud af selen.
    Heldigvis. Men selv hvis han kan komme ud af den behøver han ikke opdage at det er muligt at komme ud af selen. Jeg har både snor i sele og i halsbånd så jeg har 2 chancer hvis en af delene knækker eller måske kommer ud af tingene.
    Og er endt med at jeg ikke tager min hund med i stalden igen. Ikke foreløbig i alt fald.
    Men alfa omega. Jeg vil ikke trække en skrækslagen hvalp forbi en stor hund der tydeligt ikke ønsker vores tilstedeværelse.
    I dag har været et helvede at få ham ud. Han flygter hver gang jeg har skulle have ham ud og tisse i dag.
    Men ud skal han jo. Og der er testet med pølser og bacon. Ingen af delene kan lokke ham ud. Jeg har haft taget hans legetøj med ud og har ville lege med ham udenfor. Det vil han heller ikke. Han kikker max ud af døren også smutter han ind under bordet eller sengen igen.
    Ligemeget hvor lys og glad min stemme har været. Jeg har leget med hans hpivedyr, jeg har trykket løs på hans tøjand den plejer at kunne lokke ham til hvad som helst. Selv den var ikke god nok til at han ville ud.
    Så indrømmer gerne at jeg er ked af den oplevelse han har fået. Og en ting er helt sikkert. Han kommer ikke med ud og gå tur igen, før han er tryg ved hans have igen.

    Men tak for jeres svar, jeg har taget det til mig og alt er læst igennem 1-3 gange.


  • #63   1. apr 2013 Han er virklig blevet seriøst skræmt. Start forfra hjemme i haven / stuen, op byg hans tillid og selvværd op igen. Succes-lege med masser af ros. Og så stille og roligt på gåture igen.

  • #64   2. apr 2013 Det er vigtigt at du ikke forsøger at lokke ham. Så fanger han hurtigt at der er noget at være på vagt overfor.
    Din indstilling og attitude er hamrende vigtig. Du skal udstråle ro og sikkerhed så hunden mærker at der ikke er noget at være bange for.

    Er du usikker, så er hunden også.


  • #65   2. apr 2013 Jeg ville have taget kræet under armen, gået forbi grunden, og forsat som om intet havde sket.
    At blive stående kan kun bekræfte hunden i at det er en farlig situation.


  • #66   2. apr 2013 Og på den måde får hunden tillid til at ejeren har styr på farene.

  • #67   2. apr 2013 Er ret enig med Alfisten i hendes betragtninger...

    Det er da noget af et paradoks at langt de fleste brokker sig over hunde i snor, der gøerog skaber.. men i dette tilfælde..??


  • #68   2. apr 2013 En hund, der opfører sig sådan binder man ikke af og forlader.. Og slet ikke på et sted med SÅ mange mennesker, som der er i en zoo i helligdagene.

    Min tidligere hund ville nok have gjort det samme, så hun kom IKKE med sådanne steder.
    ingen grund til at udsætte hverken hund eller andre besøgende for ubehageligheder


  • #69   2. apr 2013 Hovsa.. Forkert tråd.. Sorry

  • #70   2. apr 2013 Haha..... Men enig med dig, *Ib* smiley

  • #72   2. apr 2013 Jamen altså nogen gange, så smutter det når man prøver at følge med i alt på en gang smiley

  • #73   2. apr 2013 Housebuster ; ved at gøre sådan, bekræfter du blot din hvalp i at dette er farligt.

  • #74   2. maj 2013 Tr.
    Vi har faktisk fået en følgehund som bor 100-200 meter fra os, jeg skal bare selv hente ham.
    Første gang vi hentede ham så skulle vaks bæres hele vejen op efter den anden hund.
    Jeg går op efter den anden hund og hjem i haven hvor de leger i haven gerne en times tid, så går vi op med den anden hund igen.
    Pt bliver vi i haven, vi venter stadig på at høre den fra haven af igen.
    Hvilket endnu ikke er sket (det skal passe sammen med at nogle skal gå forbi mens hunden er i haven.
    Men vaks trives fint i haven igen. Han er begyndt og ville ud alene i haven nu smiley


Kommentér på:
"du kan da bare holde styr på din hund"

Annonce