{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
4.051 visninger | Oprettet:

*Obsternasig*
*Obsternasig*
Følger: 1 Emner: 6 Svar: 37

Hvor mange hunde har du? Og hvor meget plads? {{forumTopicSubject}}

Overskriften siger det hele...

Med plads mener jeg både indendørs og evt. have.
I må meget gerne fortælle om tidligere hjem også, hvis I lyster. ;o)

Og hvad mener du generelt om hunde og plads? Eks.: Hvor mange hunde kan man 'tillade' sig at have i et hus på 70 kvm med have og hundegård på sammenlangt 100 kvm? Er nogle racer, ifølge dig, ikke egnet til at bo i lejlighed? Hvis man bor i lejlighed med en meget aktiv hund, som eks. en BC, hvad bør man så bruge af tid på hunden? Mere eller mindre end som hvis man boede et sted med have?

Fortæl, fortæl!

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nedtagning af reoler, lamper osv. 850 kr.
  • Montere ovn 500 kr.
  • 3,4 meter i diameter hul til trampolin. 75cm dybt 3.390 kr.
  • Klargøring af motorplæneklipper 720 kr.
  • Reparation af robotplæneklipperkabel 1.650 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hvor mange hunde har du? Og hvor meget plads?
  • #1   13. maj 2013 Har haft 4 på 84 kvm. med tilhørende have. Kunne sagtens have 8! Nu har jeg kun 2 og det er absolut mindst 1 for lidt. Border collier er på ingen måde pladskrævende, så om jeg har 1 eller 4 betyder ikke så meget ift. plads. Det betyder noget ift. hvor meget tid jeg har til at træne.

• #2   13. maj 2013 En dobermann 1 år og 6 måneder. To personer.
    To værelset lejlighed på 3 sal, 64 kvm. I indre Kbh.
    Ingen have.

• #3   13. maj 2013 Jeg har to hunde i en to-værelses på 51 m2 på Frederiksberg. Ingen have, da vi er på tredje sal smiley Jeg har en lille pomeranian-tæve og en kastreret rottweilermix. De fungerer fint selvom der ikke er så meget plads, så bliver de jo bare aktiveret og "krudtet af" på nogle gode lange ture med indlagte søgeøvelser og andet sjov smiley

• #5   13. maj 2013 Hos mor har jeg 2 små hunde. En Terrier Brasileiro og en Prazsky krysarik. De kræver ikke meget plads, men vi har 1 tønder land af have + der er marker omkring. Huset er forholdsvis ret stort, og de har hele underetagen når vi ikke er hjemme smiley

Hos min far har vi haft 3 hunde, nu kun 2 (tibber). Det er ikke så stort et hus igen, men de er heller ikke ret aktive ( i forhold til de 2 små hos mor). De har stor have og bliver gået med 4 gange om dagen smiley

• #6   13. maj 2013 min kæreste og jeg har en hund (mops) på 8 mdr. i en 2 værelses på 55 kvm i KBH. Vi flytter dog til sommer til en større lejlighed på 3 værelser og 70 kvm.
    Der er ikke have, men gård i begge tilfælde.

• #8   13. maj 2013 2 stk chihuahua i lejlighed på 77 kvm, og vi har også boet på 38 kvm smiley
    Nu har vi også fået altan smiley

profilbillede
  • #9   13. maj 2013 Hvilke hunde, Maj-britt?

S.R: Trives din BC fint i lejlighed?

• #10   13. maj 2013 Har 3 chihuahua i en lejlighed på 83 kvm uden havne, og kunne godt have 2 mere hvis jeg måtte for manden smiley

• #11   13. maj 2013 Bor i lejlighed på 55 kvm, med taresse og have til (lille) med pt. 4 hunde (alle små racer), 2 voksne og to hvalpe på 6 uger!

Dog er den ene hvalp allerede afsat, så den ved jeg med sikkerhed ikke bliver! Men kan ikke sige om den sidste bliver boende - for mig ville det i hvert fald ikke være pladsen der var problemet smiley

• #12   13. maj 2013 2 voksne, en corgi og en BC i lejlighed på 66 m2. Ingen have desværre.

• #13   13. maj 2013 Bor i lejlighed på omkring 60 kvm uden have, og har pt en hund.. Malinoisen Asti smiley
    Om nogle måneder skulle vi gerne få hund nr. to - en mini bull igen smiley

Jeg synes ik vi mangler plads til hundene (jeg kunne sagtens bruge mere plads til mit tøj, men det er vidst en anden snak smiley ) - de ligger i sofaen og slapper af sammen med os når vi er hjemme.. Det er kun ude Asti er aktiv smiley

• #15   13. maj 2013 2 whippets + 1 gravhund på 185 kvm. sammen med 3 voksne og en teenager.

Har haft 2 spaniels + 2 gravhunde på 86 kvm sammen med 2 voksne og 2 små børn.

I begge tilfælde med 500 kvm grund.

• #16   13. maj 2013 1 staff, 4 personer, 1 hus (170 kvm) stor have

• #17   13. maj 2013 Vores er i øvrigt: dobermann/schæfer, 2 schæfere og en springer spaniel. Og så har vi hunde i træning og pasning af forskellige racer i perioder.

• #18   13. maj 2013 2 dsg'er og en dober i 165kvm hus samt 900 kvm have.

• #19   13. maj 2013 Jeg har boet på 38 kvm. meter og et frimærke af en have med 2 goldenhanner.

Nu bor vi med 2 labtæver på 122 kvm. og 3000 kvm indhegnet have, som de har fri adgang til.

• #20   13. maj 2013 Hus 110kvm. Stor have. En japansk spids 2 et halvt år, og en papillion hvalp smiley

• #21   13. maj 2013 Vi har tre.. Ingen af dem inde.. De to tæver bor i en længe af stalden, med udgang til hundegård udenfor. De har vel sammenlagt små 20 m2

Vores han bor i en garagebygning på lidt over 30 m2

Om dagen går de udenfor i vores "have" på lidt over 2 Tønder land smiley

• #24   13. maj 2013 1 enkelt hund og hans moar på knap 200m2 hus og 700m2 have :o)

• #25   13. maj 2013 Vi har et lille hus på ca. 100 kvm.
    Vi er pt. To voksne og et MEGET aktivt barn, samt et til i vente. Vi bor her med to små hunde. Vi kunne i den grad godt bruge en udvidelse af stuen og et ekstra værelse når den lille ny melder ankomst, men det har intet med hundene at gøre, de kunne klare sig fint med mindre, ja sågar en 1-værelses! Vi har 800 kvm grund, og det ville være lidt synd hvis min sheltie skulle undværre haven, for hun eeelsker den. Og ligger gerne derude og slapper i al slags vejr, eller tonser rundt smiley min chihuahua bevæger sig kun ud i den ved tvang eller ekstremt godt vejr smiley

• #26   13. maj 2013 Vores hus er 284 m2, hvoraf de 211 er beboelse - resten garage. Grunden er ca 2300 m2.
    Vi har to boxere. Vi kunne sagtens have dem på færre m2, de bruger det meste af deres energi uden for.

• #27   13. maj 2013 Én hund (en cocker spaniel) på 77 m2 3v byhus, med en mindre have + stor terrasse. Vi er to voksne, min kæreste og jeg.

Tilføjelse om tidligere boliger:
    2v lejlighed 86 m2, hund + mig.
    2v rækkehus 75 m2, hund + mig.
    1v lejlighed 31 m2, hund + mig.

Det er de steder jeg har boet med Bella, inden min kæreste og jeg flyttede sammen i byhuset sidste år smiley

• #29   13. maj 2013 2 personer, en Lhasa Apso (og 5 marsvin).
    Vi har 106m2 bolig - bruger nok omkring de 80. (kælder der udover 40m2)
    Grunden er 860m2

• #30   13. maj 2013 2 hunde og 2 mennesker på 150 kvm i københavn. Grunden er på 600 kvm og hundene er en dværgpuddel og Whippet.

Ja, jeg mener der er racer der ikke egner sig til at bo i lejlighed eller i byen, i vores tilfælde kunne vi dog sagtens bo på mindre, vi kommer fra en lejlighed på 50 kvm og det fungerede fint.

Jeg bruger ikke mindre tid på hundene selvom vi har fået mere plads og have, dog er gåturene blevet færre, men længere og vi kan nu lave fodersøg og give ulækre kødben i haven smiley

• #32   13. maj 2013 1 hund og 1 kanin i lejlighed (rækkehus) på 69 m2 i 4 plan med meget lille have for og bag. Har før haft 2-6 katte sammen med hunden samme sted og vil gerne have en hund mere her, men det mås man ikke for boligforeningen smiley
    Har dog flere gange passet andre hunde (inkl. rottweiler) i dage-uger, og det var ikke noget problem.
    Det er jo ikke ligefrem indendørspladsen, der tæller, men hvad man gør med hunden(e) udenfor hjemmet. smiley

• #33   13. maj 2013 2 hunde i et hus på 140 kvm m lille have. Det er en meget aktiv blanding på 8 mdr og en rotteblanding på 5 år. Den lille kan godt lide at tulle rundt i haven. Den store kommer kun i haven med ledsager.
    Hundene er kun i en del af huset, omkring 50 kvm.
    Snart flytter jeg med vovserne i en andelslejlighed på 40 kvm på 1. sal i København, uden have.

• #34   13. maj 2013 Vi er 4 i huset. Min mor, jeg og mine brødre på hhv. 12 og 16.
    Derudover har vi også kat.

• #35   13. maj 2013 84 kvm lejlighed + 2 altaner. En staff og to personer + 2 gnavere. Vi har ingen have. Maggie ligger næsten altid ude på den altan der er sol og logrer ned til menneskerne der går forbi, så hun fylder ikke det store. Hvis man måtte have flere tror jeg ikke det ville blive ekstremt overvældende hvis der var 1 eller måske 2 mere. Hvis vi fik børn ville 2-3 hunde måske være for mange på så lidt plads.
    Mener at de fleste hunde kan være på lidt plads, hvis de stimuleres nok og ordentligt

• #36   13. maj 2013 2 broholmere og 2 petit Basset Griffon. Ganske alm. parcelhus i villakvarter, hvor 4 hunde er max. Grund på 800 kvm, hus på 150 kvm. Ingen lider nød her, men drømmen er en landejendom i det sydfynske.

• #37   13. maj 2013 2 høj aktive Jacks på 60 kvm og altan smiley

Vi er aktive udenfor hjemmet og rolige når vi er hjemme..

Jeg mangler dog mere skabsplads, men det tror jeg ikke vovserne er synderligt påvirkede af smiley

• #38   14. maj 2013 Vi bor på 65kvm, stueetage af et hus, med have... Har 2 hunde, en Coton De Tulear og en Papillon, begge hunde bliver dagligt aktiveret og er altid med ude på gården hvor hestene er, hvor hundene kan rende frit, uden at komme tæt på mulerne smiley

• #39   14. maj 2013 3 chihuahua's på 67 kvm på Amager..
    Har dig en stor park lige overfor og strand 500 m væk..

Har haft 2 chihuahua's og 1 Amstaff på 82 kvm og det var ligeligt med plads.. De små fyldte nærmest mere end den store..
    Igen med park lige overfor..

• #40   14. maj 2013 Jeg har omkring 100 kvm, bor alene med min lille sheltie. Vi har en meget stor have (ved ikke præcis hvor stor), det hele er indhegnet.

• #41   14. maj 2013 2 hunde på hhv 21 og 16 kg i lejlighed på 60-65 kvm med (lille) fælles have. Jeg har så adgang til rigeligt med friløb/træningsplads/marker til spor osv i stalden hvor min hest står.

• #42   14. maj 2013 ved ikke hvor stor lejligheden er på men sikkert rundt 80 .har god plads til mig og mine 2 hunder...

vi har have , stor hundegård( den er over dobbelt så stor som min tidligere lejlighed ) og vi bor på en gård med skov og bade / fiskemuligheter smiley

min mening er hvis man motionerer og gir hunden nok opgaver så har ikke det noe å si hvor stor/lille plads man bor på. uansett hvor stor bolig du har så skal jo hunden ud på tur og bruge kroppen og hjærnen sin smiley

• #43   14. maj 2013 En masse hunde har vi - ikke ret meget plads .. æv .. så vi er nødt til tage de små bæster ud engang imellem, gå en tur med dem eller noget i den stil .. irriterende er det ...

• #44   14. maj 2013 Baloo(labrador) og tøsen (labrador mix) + deres 6 hvalpe. Vores hus er på 178 kvm. Og haven på 3100 kvm. smiley

• #45   14. maj 2013 Vores hus er på 254 kvm, haven omkring 5000 kvm (3000 er indhegnet).

Bor to voksne og tre børn, en enkelt hund, en hønseflok og to kaniner. - Kunne godt tænke mig en hund mere smiley

• #46   14. maj 2013 To slædehunde og tre mennesker på 150 kvm. Hundene går dog kun på de 50 kvm i stueetagen. 100 kvm have.
    Pladsen er ikke afgørende hvis man kommer afsted med hunden hver dag, så den kan bruge sin krop.
    En have er vigtig, da racen skal have lov til at være ude.
    Ingen hunde skal bo i lejlighed uden have, efter min mening. Jo måske de små vejrforskrækkede hunde, men ellers ikke. Hunde er naturdyr, der skal kunne trække frisk luft, ligge ude i solen, og løbe og lege når de har lyst, synes jeg.

• #48   14. maj 2013 1 alaskan malamute og 2 personer i lejlighed på 52 kvm, uden have smiley Vi kunne sagtens have haft en Mutte mere i lejligheden da det er et sted de skal hvile og ikke lege! Men vores arme ville nok ikke kunne klare det i længden vi bar Maliq op og ned til han var 10 måneder og vejede 35 kg og var temmelig stor, det var ikke altid lige sjovt!
    Men nu er vi flyttet, Maliq og jeg bor hos mine forældre, i stort hus, med 2 andre hunde og 4 katte, der er 800 kvm have til at boltre sig i! smiley

• #49   14. maj 2013 80m2 hus, 3000m2 indhegnet grund, nu 3 hunde 2 tervueren og en lille cocker

• #52   14. maj 2013 2 Labrador på hhv. 5 år og 9 måneder i lejlighed på 106 kvm uden have men med 7 kvm altan - 2 voksne og 1 barn smiley

• #53   14. maj 2013 2 voksne,1 irsk terrier, 1 dobermann, hus 154 kvm, have 2048 kvm. Hundene er rimeligt rolige indendørs, men haven bruges i vidt omfang til at spæne rundt i smiley
    Men altså de får nu stadig 2 x min. 1 times gåtur samt træning ude omkring i landskabet.
    Har boet på på 50 kvm lejlighed med to irske terriers uden at opleve pladsen som et problem, så længe hundene bliver aktiveret og stimuleret.

• #54   14. maj 2013 vi har 4 japanske spids, et hus på 110 kvm og grunden er omkring 900 kvm. Vi bor i parcelhus, så der er naboer rundt om.

ifølge lovgivningen er 4 hunde max, hvis du ikke har over 100 m til nærmeste nabo, så det er vel grænsen for hvor mange hunde, jeg mener, man kan have.

jeg mener, man skal bruge lige så meget tid på hunden, hvis man bor i hus med have som hvis man bor i lejlighed, dog ville lufteturene for vores vedkommende blive flere, hvis vi boede i lejlighed uden have.
    nu går vi 2 gange om dagen, det kunne de selvfølgelig ikke nøjes med, hvis de ikke havde haven.
    men ellers skal man ikke tro at bare fordi man har en have at lukke dem ud i, så behøver de ikke andet aktivitet

• #55   14. maj 2013 Connie: Helt enig, hundene skal ud at opleve noget udenfor haven.

• #56   14. maj 2013 Beboelse på 275 m2 med fri adgang til indhegnet have på...øhhh.... mange mange m2. Der ud over har vi ca. 120 ha lige rundt om huset til fritløb, musegravning og sporsøg efter de forskellige dyr der nu måtte færdes.

• #57   14. maj 2013 Bor i en 3 værelses på 76 kvm, med en lille hund og en lille kat, ingen have men med stor lukket altan smiley Og jeg mener ikke det er forsvarligt, at have en stor hund her, har haft folk med store hunde på besøg og her er simpelthen ikke nok plads, der var især en, der væltede ALT med sin hale. Men endnu en lille hund, måske en Chihuahua er ikke udelukket, synes jeg - men så nok heller ikke mere smiley

• #58   14. maj 2013 Vi er 4 personer bor i hus på ca 120 kvm. Med 3engelsk bulldog 3 papegøjer vi har stor have

• #61   14. maj 2013 1 hund, 240kvm samt 1000 kvm grund.

• #62   14. maj 2013 bor på en gård med "familien Rødtop" har to tønder land, gårdsplads hegnet ind, 3 løbegårde og en terrasse i forbindelse med vores udestue, hundene er mest i køkken bruyggers udestue terrasse og udendørs, kun Vicky Trunte og Rødtop i sofaer og soveværelse.

• #63   14. maj 2013 Jeg har 1 (snart 2) hund på 65m2 + have.

Jeg mener, at de fleste racer kan klare sig med meget lille plads, hvis de bliver motioneret og aktiveret nok udenfor hjemmet.
    Med hensyn til lejlighed og hundens størrelse, ville jeg nok ikke have en stor race i en lejlighed på 5th uden elevator. Men det har ikke noget med pladsen at gøre.

Hvor mange man kan have på den plads man har, mener jeg igen har noget at gøre med hvor meget de bliver aktiveret. Og så skal man naturligvis lige huske på loven med hensyn til 4 hunde, og ens egen formåen, det kræver naturligvis mere at have flere hunde end en. Og på evt gener for naboer hvis man har meget gøende racer.

• #64   14. maj 2013 Vi har tre hunde på 120m2, hvor de så kun må være i underetagen.. + 300m2 indhegnet gårdhave til fri afbenyttelse og have hele vej rundt om huset, men kun ifølge med os, for haven er ikke hegnet ind.. Vi bor på landet med marker til tre sider, grusvej og mose til den fjerde side..
    markerne har de sidste år været slå-græs, som vi måtte benytte til gå turer til hundenes store fornøjelse, men nu har de sået majs smiley

Om man kan have hund i lejlighed eller ej, kommer meget an på racevalg og ens eget aktivitetsniveau..

• #65   14. maj 2013 Jeg bor med 4 pyreneerhunde og en kat i en bolig på 70 m2, 120m2 staldbygning og en grund på 2400 m2, hvoraf vel 1500-1800m2 er indhegnet. Hundene er overalt i huset.

Jeg hører også til dem, der mener, at ikke alle hunde egner sig til lejlighed uden have. De er ikke så meget størrelsen, jeg ser som problemet, evt. trapper kan være et problem for store hunde, men det er mere mangel på have, jeg ser som et problem.
    Jeg går 2 gange dagligt med mine hunde, men derudover nyder de i den grad at være i haven, så det ville jeg synes var synd, hvis de skulle undvære.
    Mine hunde går mest i snor, når jeg går med dem. Det er ikke den nemmeste race at lære et sikkert indkald - selv om nogen af dem er ganske ok - og det bliver ikke nemmere af at have flere med af gangen. Samtidig er der ikke særlig gode muligheder for at gå med løse hunde, her hvor jeg bor. Så deres behov for at spænne igennem, tonse rundt og lege opfyldes i haven, hvor der heldigvis er masser af muligheder.
    Derudover nyder de bare at være derude, holde øje med hvad der foregår i området - det er trods alt det, de er lavet til - eller bare ligge og sove derude.

• #66   14. maj 2013 Balder og jeg bor i den nederste del af huset, sammen med en kammerrat smiley

profilbillede
  • #67   14. maj 2013 Da vi startede med at få hund - schæfer - boede vi i sommerhus på 56 kvm og med 1600 kvm have til.
    Det var fint. Siden flyttede vi i et andet sommerhus - 68 kvm og 2000 kvm. Det var også glimrende.
    Nu bor vi på omtrent 300 kvm og 9000 kvm grund. Har nu to hunde. Det er stadig fint.

Synes ikke plads på noget tidspunkt har været et issue, dog har vi sat stor pris på at have relativt meget udendørsplads altid. Det ville jeg helst ikke undvære.

• #68   14. maj 2013 Vi bor 2 mennesker og Enzo på 68 kvm indendørs og 20-24 kvm have. Vi flytter i hus om 1½ måned hvor vi får lige omkring 220 kvm bolig, minus overetagen på omkring 64 kvm hvor Enzo muligvis aldrig kommer op. Grunden er 550 kvm stor.

Vi har lige nu kun 1 hund, men engang næste år skulle vi gerne få en mere.

Vi har indtil nu haft det fint med den plads vi har, men vi glæder os til at få mere plads og jeg synes at Enzo er blever meget rastløs på det seneste, så han vil helt sikkert elske at få mere plads.

• #69   14. maj 2013 2 mennesker, og en chihuahua på 50 kvm 1 sal (så uden have)
    Jeg kunne sagtens have et par stykker mere, hvis økonomien havde været til det smiley

Men jeg håber at vi engang finder noget der er billigere at bo i med have, og så skal vi have mindst 1 hund til. smiley

• #71   14. maj 2013 THCA: Mine bordere er ligeglade om de bor i villa eller en papkasse. Og lejlighed er overhovedet intet problem.

• #72   14. maj 2013 To mennesker og en hund..

100 kvm hus .. Derudover er der kælder..
    Haven er lidt over 1000kvm .. Hele haven er hegnet ind. Hunden bruger huset, haven, terrasse og drivhuset..

• #74   20. nov 2017 En voksen, to marsvin og en hund på 31 kg i en lejlighed på 32 kvm + 2 kvm terrasse og uden have ??

Passer ofte de gamles ulvehund, og oplever aldrig problemer med pladsen. Ulven er absolut IKKE en udehund frivilligt, han skal trækkes ud på tur. Og selvom mine forældre har en lækker have, og terassedøren står åben, så går han kun frivilligt derud, hvis der grilles. Ellers ligger han hellere på sin boxmadras i entreen smiley

• #78   20. nov 2017 Tråden poppede op i morges, som om der var nyt svar i den.
    Og eftersom at den springer i nr fra #72 til # 74, ser det ud til at en eller anden har skrevet i tråden, fortrudt og slettet igen.

Mærkeligt smiley

• #79   20. nov 2017 Hov ja, jeg kiggede ikke på datoen. Så bare at den lå under seneste smiley

Kommentér på:
Hvor mange hunde har du? Og hvor meget plads?

Annonce