{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
4.592 visninger | Oprettet:

tal pænt! det koster ikke noget. {{forumTopicSubject}}

når jeg sidder og kigger på alle de dejlige hunde, her på HG, kan jeg ikke lade være med at blive irriteret over det sprog der bliver brugt! hvad er det der gør at man som "gammel rotte" tror at man kan tillade sig at lynche nye, uerfarne brugere? de spørger ofte om råd, men får en sviner af de åhh, så seriøse brugere. hvad bilder disse "elite" hundeejere sig egentlig ind? kom dog ind i kampen, og vær behjælpelig overfor de lidt mere uerfarne. eller er i bange for at der er en fremtidig konkurrent???
TAL PÆNT! DET KOSTER IKKE NOGET!

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opsætning af gardiner 500 kr.
  • Connect washing machine and dryer to circuit 550 kr.
  • Installering af tørretumbler med lidt for kort ledning 500 kr.
  • Lukket for vand og fjernelse af radiatorer 2.000 kr.
  • Vaskemaskine pumper ikke vand ud 1.350 kr.
  • Samle 2 gaderobeskab. 2 dørs. 700 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  tal pænt! det koster ikke noget.
  • #2   4. jun 2013 Tror der er noget jeg er gået glip af...

• #3   4. jun 2013 øhh ?

• #4   4. jun 2013 Konkurrent til hvad dog?

• #8   4. jun 2013 Tante : luk munden smiley

• #10   4. jun 2013 nej, prøv at gå ind på mange af spørgsmål, der bliver stillet. se hvad andre svarer. så ved i hvad jeg mener smiley f.eks. hvis der er en som ikke ved hvad PL er! husk at nu om dage kan man være hundeejer som 9 eller 16 årig. de kan jo ikke vide alt, hvis de ikke får det fortalt, vel ;-D

• #11   4. jun 2013 Haha... Kan vi ikke lave en gruppe der hedder "brokkeindlæg" Synes efterhånden der er så mange af dem.... Så kan man også lidt nemmere gå uden om dem...

• #12   4. jun 2013 Problemet opstår jo når 2 personer (eller flere er Uenige) - Når en person kommer og spørger til råds, gider folk 99% af gangene ALTID et flinkt svar.. Problemet opstår når den nye person siger NEJ SÅDAN ER DET IKKE.. dermed ville personen ikke have et råd, bare en flok Ja sigere...

ENHVER (næsten) diskussion herinde, er startet med en som søger råd, men som ikke vil høre på hvad folk herinde siger..

• #13   4. jun 2013 Maj-Britt, det ville ellers være lækkert smiley

• #14   4. jun 2013 Jeg har aldrig set nogen bliver talt grimt til for at spørge hvad PL er. Med mindre det er en som HAR parret sin hund af en race i risiko gruppen.
    Og så er det altså helt fair h*n får lidt hug, for den slags sætter man sig altså ind i INDEN man skaber liv.

• #15   4. jun 2013 Kim S, ja det er måske rigtigt, men så kan de jo ignoreres. det giver ikke føde til de brugere som er meget hurtige til at give "sure" svar smiley

• #16   4. jun 2013 Hmmm....

Du revser andre for ikke at tale ordentligt, men bruger selv denne slags beskrivelser om folk herinde: "men får en sviner af de åhh, så seriøse brugere. hvad bilder disse "elite" hundeejere sig egentlig ind?"

Det sker hver eneste gang i disse tråde her - trådopretteren gør PRÆCIS det, vedkommende skælder andre ud for at gøre, men opdager det ikke selv.

Vi er mennesker med forskellige holdninger og meninger, det giver dynamik.

• #17   4. jun 2013 Det koster jo ikke noget at spørge, hvis man ikke forstår... smiley

En sidebemærkning: Caps-lock = at råbe.. og råben er ikke høfligt smiley

• #18   4. jun 2013 Dorte p - Man må jo forvente når man ser ''sure kælling'' eller ''idioter'' som person, så giver man automatisk igen.. Man kan jo heller ikke bare stå til og være en Ja siger, når man ser en person gøre noget som er til skade for hunden, bare for at undgå en diskussion

• #20   4. jun 2013 jeg siger heller ikke at alle er sure, men der er nogle som er lidt hurtige til at dømme. og ja, hvis man vil lave avl, er det et must at sætte sig ind i det, men så skriv "undervisende"... nej det lyder da vist øhhh GGG

• #21   4. jun 2013 Det er da rigtigt at jeg har set hvis der kommer en 13 årig bruger og spørger til råds som kræver dyrlæge, har jeg set nogle snertende svar uden at der kom noget fra TS.. Men udover det så starter 99% af diskussionerne herinde med TS som spørger til råds om noget personen slet ikke vil have råd om, eller bare kun vil høre de råd som h*n selv mente var det rigtige..

• #22   4. jun 2013 Ja, lad os da alle være enige fremover - pakke alle indlæg ind i sukkerklister og vende den anden kind til, når en trådstarter bliver pigesur. Så bliver alt godt.....

• #23   4. jun 2013 Det er altid modtageren, der bestemmer budskabet...
    Og når man kun har ordet, og ikke stemmeleje, tonefald, kropssprog mm, så vil der gå noget kommunikation tabt.

I de tilfælde jeg har set har det været TS, der har skabt den dårlige stemning.

• #24   4. jun 2013 Hvis jeg var Dorte og skrev et indlæg som dette, tror jeg at hun har læst mange indlæg, inden hun skrev dette. Hvor hun har sat på sidelinjen og læst mange af de svar, som er givet tilbage til TS derfor kan det jo være meget svært at give et eksembel. For det forekommer nok helt sikkert i alle indlæg (desværre)

• #25   4. jun 2013 ved ikke hvad jeg ellers skal kalde folk som virkelig sætter sig ind i tingene? "elite" er vel ikke et fy-ord? jeg har selv haft katteri i mange år, og der var da nogle af mine "kollegaer" som vi betegnede "elite". dvs. de vidste det meste om det meste, og kunne derfor hjælpe os andre, hvilket de også rigtig gerne gjorde. så "elite" var en ros for viden.

• #26   4. jun 2013 "Åh så seriøse brugere???"

Prøv at læs tonen i dit eget indlæg og fortæl mig så en gang til, at du taler pænt til andre?

• #27   4. jun 2013 Mariane T, der har du nemlig ret smiley

• #29   4. jun 2013 er man seriøs hvis man hellere vil "skænde" end ignorere? og ja, jeg er ingen engel, men tør faktisk ikke spørge om noget ang min hund. der ringer jeg hellere til dyrlægen. jeg er vild med min hund og har mange planer, men de bliver delt privat. desværre. for der er rigtig mange herinde som har meget viden som vi alle kunne benytte os af.
    ang caps Lock, vidste f.eks. ikke at det blev opfattet som råb. skrev med stort for at fremhæve smiley

• #30   4. jun 2013 Øh... Tit er det vist bedst lige at feje for egen dør før man går igang med andres.

• #31   4. jun 2013 Jeg syns nu generelt tonen er ok herinde men jeg behøver nu heller ikke en flok rygklappere til at gi mig ret. Det skaber ingen dialog.

• #32   4. jun 2013 Dorte, du tør godt skælde andre brugere ud, men tør ikke spørge om noget med hund?

Det første er nok det, der vil skabe de største bølger her - naturligvis afhængigt af, om du ønsker et svar på det med hund...

For her er sagens kerne. Flere har nævnt det i denne tråd - HG er ret afrettet og konfliktfrit for tiden og den smule der opstår handler ofte om, at en trådstarter ikke får det svar, vedkommende forventer, og samtidig er ret dårlig til at tage imod det uventede svar.

Det at være uenig er ikke det samme som at skænde, som at svine, som at hakke på, som at nedgøre...... Det er ganske enkelt bare, at være uenig.

Og uenighed udvikler, for det får os til at tænke os om en ekstra gang. Og kommer der ovenikøbet argumenter, der udfordrer vores egne, så kan det være vi alle ender med at blive en lille smule klogere.

Så i stedet for at tage de negative briller på og se alt som skænd, så prøv at åbn øjnene for det, der kan læres.

• #33   4. jun 2013 Søg på Tonen på HG i forum og læs lidt mete om folks oplevelser og baggrunde for at skrive herinde...
    Det er nok spændende læsning for en ny der ikke har forstået debatstilen og hvor det går galt når det gør det..

Så sent som igår fik jeg en lille sviner fordi en bruger tog noget personligt som var en meget generel snak !! nægter at begynde at ændre mit sprog så meget, så sådan noget ikke sker - så sksl vi slutte hver sætning med "...husk jeg snakker generelt, intet personligt om dig , smil smil smi".. aaah...

Vi er flere tusinde brugere, og ligeså mange holdninger - komplet ro og orden er umuligt !!

• #34   4. jun 2013 Ok, CH.

• #35   4. jun 2013 Et rigtig godt eksembel : gå ind på indlægget : Am bull pige. der er en som søger en am bull pige, Men inden TS når at skrive derinde, så er der flere som allerede har en meget stærk mening om det hele, inden de ved noget. Det er da at være negativ og dømmende.At manden så vil gøre noget helt forkert, det kan vi hurtig blive enig om, for det er jo ulovligt det han har gang i. Men det sker bare tit, at andre herinde meget hurtig får lavet deres egen historie om hvad TS vil med indlæget, inden personen selv kommer på banen.

• #36   4. jun 2013 Hvis den med at ignorere holder den ene vej, så gør det vel også den anden ?

• #37   4. jun 2013 Marianne, den tråd er også et glimrende eksempel på det stikmodsatte.

Nemlig en TS, der skriver et indlæg, han ved er provokerende, skriver ikke på en måde, så konflikt undgås (giver ikke de nødvendige informationer) og vælger at svare temmelig surt på de reaktioner, der kommer.

Sådan en tråd går galt fordi TS ikke formår at lave den på en måde, så der ikke opstår tvivl.
    Og det er kun en sætning, der skal til i det tilfælde der... Men TS mener ikke det rager andre - og med den indstilling går det galt. Man kan ikke få uden at give... hverken her eller andre steder.

• #38   4. jun 2013 F & Z - Der er så lige det lille "men", at rigtig mange af de tråde, hvor debatten er mest hektisk, bliver slettet af TS, hvis vedkommende ikke bliver bekræftet i sine holdninger smiley

• #40   4. jun 2013 Ih jeg gider ikke skrive noget -.CH siger det så tydeligt smiley

miemiv - nå ja, en af HGs store fejl - at tråde bliver slettet og ikke bare lukket for flere indlæg ..l

• #43   4. jun 2013 M-B hvis du skriver det, vil jeg da på en pæn måde skrive tilbage at du er på det forkerte forum smiley :) Ham med am bull ville jeg foreksembel aldrig svare, han gør det da bevist, at provokere og man må da sige at det lykkes

• #45   4. jun 2013 Det kan være det er mig den er gal med, men jeg synes ærlig talt der er flere irriterende tråde som denne end der er "brokkerier" i diverse tråde!

Kan undre mig over de folk der gang på gang på gang på.......... ja i fatter den, føler trang til at lege "mor" for HG brugerne.

Ved ikke med andre, men jeg har altså en mor og det er rigeligt!

• #46   4. jun 2013 men så gik du vel bare væk fra det oplæg? det var jo tilsyneladende ikke noget der havde nogen interesse for dig BATDOG, når det var en useriøs bruger af HG. smiley

• #47   4. jun 2013 og ang, hvad dette tråd er eller ikke er, så er det jo frit om man vil kommentere eller ej. hvis man har nok i sit eget og syntes at det hele er helt fint, så kan man jo bare gå videre til næste side, ikk!

• #49   4. jun 2013 Dorte - og således kan man også henvise dig, i det tilfælde at du ser indlæg i tråde, som du ikke synes lever op til dine værdier...

Same-same...

• Matilde
    Matilde Tilmeldt:
    jan 2013

Følger: 1 Hunde: 2 Svar: 853
    #50   4. jun 2013 Maj-Britt: for at svare på dit spørgsmål ville jeg personligt sige, at det selvfølgelig er helt i orden det du gør. Du lyder som et fornuftigt menneske, og har selvfølgelig ret. Jeg ville dog anbefale stød-halsbånd til børnene, nu du skriver det er hver dag. På den måde sørger du for at du ikke får overanstrengt armen - det er så besværligt at drikke kaffe og tale i telefon med den "forkerte arm" pga. en tennis albue. Jeg bruger det selv her hjemme til kæresten, og det er yderst effektivt... Man kan få dem i både sort og hvid så de matcher de sort og hvid stribede heldragter de går i (burde gå i) hver dag. Og andre flotte farver når du skal have dem med ud i byen?

• #52   4. jun 2013 sorry! går ind på oplæg som indeholder spørgsmål som jeg selv ønsker svar på. derfor ser jeg de ikke pæne svar. og ja, jeg går væk hvis det ingen interesse har. smiley og så hør jer lige! jeg åbner denne tråd fordi jeg bliver sur, ja! men det er ikke nemt at komme med et synspunkt, som deles af mange (som sender private beskeder til mig) og det så tages til efterretning. det bliver straks en diskusion. og fejlfindings konkurrence. men er da glad for at så mange har læst og kommenteret dette. det var en tråd jeg selv ville følge ;-D

• #54   4. jun 2013 Matilde; hahahah, fantastisk xD

• #55   4. jun 2013 ""Bliver straks en diskussion"" ....et forum er til for...?

• #57   4. jun 2013 Mike : Hvem er "De" ?

• #58   4. jun 2013 Mike/Vegas mor - det ser da ud til at "de" har gjort en eller anden form for indtryk på dig...

• #59   4. jun 2013 Åh, og nu er vi igen ude i "de" og "vi". Den dér gruppering herinde, som ingen nogensinde endnu har kunnet definere.... Men jeg er spændt på, om det her så bliver dagen, hvor det sker smiley

• #61   4. jun 2013 Og har svært ved at skælne imellem "du er dum…" og "din handling.er dum fordi… "

• #65   4. jun 2013 Det må du ikke skrive MB....

• #67   4. jun 2013 jamen så skriver jeg.. at jeg ikke er uenig med Batdog smiley

• #68   4. jun 2013 Ingen ide... dårlig HG karma, men den er vist allerede i bund hos dig smiley

• #71   4. jun 2013 Jeg driller dig lidt Allergisk smiley ;) i got it smiley

• Matilde
    Matilde Tilmeldt:
    jan 2013

#72   4. jun 2013 Hov hov! Hvad med os der ikke er hverken en del af "dem/de", "vi/os" eller de der murere? - Hvor skal vi gå hen? Synes det her lugter af at der er nogen der bliver holdt udenfor, og det må man ikke.. Det er mobning!

• #73   4. jun 2013 Oh no !!! Voksenmobning smiley

• Matilde
    Matilde Tilmeldt:
    jan 2013

#74   4. jun 2013 Hentyder voksenmobning til at det er "voksne der mobber" eller "voksne der bliver mobbet"? For jeg vil <b>stærkt</b> frabede mig at du kalder mig for voksen.. AT du ku' finde på det... Og så i åbent forum.. Altså...

• #75   4. jun 2013 .......ungyld......

Er skammekrogen den vej ?-------->

• #76   4. jun 2013 F & Z niks det er denne vej mod midtjylland ved MIIIIIIIG.... Husk den bette... smiley

• #77   4. jun 2013 Hahaah okay Anika - vi sadler barnevognen og tuller afsted nu;)

• Matilde
    Matilde Tilmeldt:
    jan 2013

#79   4. jun 2013 Jeg ved det ikke Freja, jeg er ikke elite hg'er... spørg "de andre"..

Baddog: Ihhh, nu er det lige før jeg er i tvivl om jeg er det der du sir at man ku være os dem vi murer.. hmmm... tror du leder mig på vildspor for at jeg ikke skal vise freja den forkerte vej til skammekrogen... - Er der ikke nogen der har fortalt dig at man ikke må forvirre folk der bliver let forvirrede?!

• Matilde
    Matilde Tilmeldt:
    jan 2013

#80   4. jun 2013 Og tak Mai-Britt jeg er glad for at du kun bruge mine råd. Jeg deler jo bare af min erfaringer. Sig endelig til hvis du har brug for en til at give dig ret i børneopdragelse, jeg har nemlig ikke nogen selv, så har ingen egentlig viden ud over det jeg udsætter kæresten for.

• #81   4. jun 2013 Mike: Jeg er ret aktiv på Hg.

Hvis du synes jeg er en af "Dem", så har du hermed min tilladelse til at skrive det offentligt.
    Det er jo ikke sikkert "De" er klar over at andre kan opfatte deres hjælp negativt, så det er da kun positivt hvis de får det at vide.. Konstruktivt.

• #82   4. jun 2013 ... lige nu er der en tråd der rigtigt demonstrerer hvordan man kan få hissyfits hvis man ikke får den ønskede respons

• #83   4. jun 2013 Mike: Jeg er også logget ind på HG hver dag, og du har også min tilladelse til at skrive offentligt, hvis jeg er én af "dem".

Det er jo helt gratis at komme med den slags påstande, når man ikke kan følge dem til dørs. Påstande, der er fremsat den ene gang efter den anden. Ofte har det så vist sig, at "dem" er nogle, der ofte er enige, altså har de samme holdninger. Jeg er "mig", jeg har mine egne meninger, ofte er jeg enig med nogle, ofte endda de samme mennesker fra tråd til tråd, men ikke altid.

• Matilde
    Matilde Tilmeldt:
    jan 2013

#84   4. jun 2013 Ud over det er vi nogen (jeg siger ikke hvem) som gerne vil vide hvem vi er i gruppe med, for hvis det er nogen vi ikke synes vi vil være i gruppe med, som vi ikke vidste var i den gruppe vi er i, vil vi gerne have muligheden for at melde os ud.... Eller ind i en anden gruppe hvis der er ledige pladser? Og nej, vi er ikke bange for at være udenfor.. undtagen når det sner og blæser og er nat... Jeg melder mig gerne til at stå for eventuel venteliste?

• #85   4. jun 2013 Matilde: Jeg vil gerne skrives på en venteliste, jeg er ligeglad med til hvad, bare jeg kommer i én eller anden gruppe smiley

• #86   4. jun 2013 M: Det er ikke den slags grupper, jeg taler om, men grupperinger der findes herinde på HG. Jeg er med i mange grupper - de fleste af dem har været døde i 100 år smiley Selv havegruppen sker der ikke noget i..

• #87   4. jun 2013 Måske skulle man tage sit midlertidigeige tilnavn igen...For selvom jeg ikke er med i nogen kliker eller grupperinger, så kan jeg altså også godt finde på at sige min mening (hvilket åbenbart nogen gange opfattes som mopning) - men helst først after midnight \m/ smiley

• #89   4. jun 2013 Det står os frit for at fortælle om jeg er en af "Dem"..

• #91   4. jun 2013 Nej for det er SÅ nemt bare at kaste om sig med sådanne påstande, når man så ikke vil følge det til dørs.

• #92   4. jun 2013 For pokker, hvor vil jeg da gerne have det at vide hvis folk synes jeg er modbydelig mod dem.
    Ellers har jeg jo ikke en kinamands chance for at lave om på det

• #93   4. jun 2013 Ditto til BATDOGS indlæg - jeg synes faktisk ikke, det er fedt, hvis nogle opfatter mig som uforskammet eller hård. Og i givet fald vil jeg da frygtelig gerne vide det.
    Jeg bryder mig virkelig ikke om den slags kollektive beskyldninger.

• #94   4. jun 2013 Enig med Ib og Bente.

• #96   4. jun 2013 Det er lidt noget pjat med ikke at turde spørge, man kan altid få et svar herinde på den ene eller anden måde...

Der er nogen emner hvor folk gang på gang bliver spurgt om dit og dat og så alligevel gør det der er blevet advaret imod, og når det så går galt og sidder og tuder herinde, ja så bliver folk altså lidt stramme i ansigtet...

Eller bare det at folk kan finde på at få hvalpe med en hund på 9 eller 10 år, det burde da være normal tankegang at det gør man IKKE, eller parrer en tæve på lige knap et år...

Der er bare visse ting som hunde mennesker her på HG kan reagere kraftigt på osse mig selv...

• #97   4. jun 2013 Derudover så er det ikke altid nemt at komme frem med sine meninger med sukker og så kommer salt og peber altså frem, vi er alle mennesker med meninger og følelser...

• #98   4. jun 2013 nu bliver der peget så mange fingre af de 'gamle rotter'... med udgangspunkt i en anden nyaktiveret tråd, er det så ok at 'nye brugere' umotiveret deler svinere ud.. sådan bare fordi?
    Hvorfor er det at der kun bliver peget fingre af de gamle brugere - det er da ved gud ikke mere iorden at man som ny (eller mindre aktiv) bruger opfører sig som en røv med ører.

Det er altså IKKE kun gamle brugere som er 'problembørn' her.

• #99   4. jun 2013 Jeg har endnu kun stødt på en til to tråde der udviklede sig til at alle hunde uden tavle skulle aflives, som jeg virkelig krummende tær over - det var ikke så meget emnet (som jeg forøvrigt slet ikke er enig i, men det er en anden sag) men det ordvalg der blev brugt igennem hele tråden - men der vil jeg også sige at ts havde startet tråden med et ordvalg det ikke inviterede til sober tone... Og jeg har ikke opfattelsen af at det kun er de "faste" bruger der revser, men at en hård kommentar kan komme fra alle sider. Måske har jeg bare ikke ledt de rigtige steder??

• #101   4. jun 2013 Hvad betyder PL?

• Matilde
    Matilde Tilmeldt:
    jan 2013

#102   4. jun 2013 Bente H >> Du er hermed skrevet op, som nr 2 på ventelisten!

• #103   4. jun 2013 Godt at jeg ikke var den eneste der undrede mig Tine smiley

• #104   4. jun 2013 Mon vi får en forklaring smiley

• #105   4. jun 2013 Hvor står der PL?

• #106   4. jun 2013 "nej, prøv at gå ind på mange af spørgsmål, der bliver stillet. se hvad andre svarer. så ved i hvad jeg mener f.eks. hvis der er en som ikke ved hvad PL er! husk at nu om dage kan man være hundeejer som 9 eller 16 årig. de kan jo ikke vide alt, hvis de ikke får det fortalt, vel ;-D "

Skrevet af TS et sted i toppen smiley

• #107   4. jun 2013 I starten, da jel lige havde oprettet en profil herinde, følte jeg mig faktisk ret ydmyg (i positiv forstand), fordi jeg ret hurtigt opfattede, at der sad en hel masse mennesker bag skærmene, som havde en utrolig viden og erfaring i forhold til mig, på trods af, at vi altid har haft hund i min familie, og jeg selv har haft egen hund, før jeg fik Keesha - og selv har trænet mine hunde. Men UHA! hvor har jeg lært meget igennem årene! smiley

Hvis de unge nye også kommer herind med en tilbagelænet "jeg vil gerne lære og vide mere"-attitude, så ville disse tråde og konflikter nok ikke opstå.

Det nytter ikke at komme herind med et spørgsmål, som lyser langt væk af uvidenhed og letsindighed EFTER at hundene har parret....for så derefter at kritisere de "hug" - eller kritik, information, vejledning... ,som naturligt er responsen på sådan en trådstart, og så kalde folk for "bedrevidende kællinger", "indspiste grupper" eller hvad ved jeg.

"For at forstå og benytte sig af kundskab, skal man først lære af og være ydmyg overfor dem, der besidder evnen"

• #108   4. jun 2013 Helt deroppe! smiley

Tak smiley

• #109   4. jun 2013 Det skrevne ord er såååå nemt at misforstå især hvis man gerne vil misforstå det især hvis man føler sig en smule trådt over tæerne.

Nogen gange skal man altså lige læse det en gang eller 2 mere for at se at man ikke bliver "mobbet" eller svinet...

Derudover kan man føle sig trådt på hvis man nu ikke lige får de svar man gerne vil have, og det ses så mere end tit herinde...

Jeg har da haft en tråd hvor jeg vidste der ville blive en hård tone netop fordi jeg vidste det var mig der havde trådt i lorten, men den åd jeg så osse og lyttede til de "gamle" garvede og nu har jeg så lært noget nyt, og laver skisme ikke den samme fejl igen og igen som mange har gjort herinde og så skriver at man bliver mobbet eller svinet fordi man gang på gang laver den samme fejl selvom flere igen og igen har skrevet det modsatte og trådstarteren så gør det alligevel... Så må man skisme tage det som en mand eller kvinde eller pige... !!!

Og jeg kan dælmene nok osse se en smule sur ud engang imellem i en tråd, men det kan altid forklares med at jeg er et menneske... (tror jeg skisme nok jeg er...) smiley

• #111   4. jun 2013 Værsesko: http://biodyr.dk/ny/patella-luxation

• #112   4. jun 2013 Matilde: Skønt - tak smiley

• #113   4. jun 2013 BATDOG lige præcis sådan ser jeg det tit ved folk her på HG... smiley

• #114   4. jun 2013 Tak søde Bente smiley Se jeg vidste ikke hvad PL betød smiley

• #115   4. jun 2013 Aha, danke Bente smiley

• #117   4. jun 2013 Ved skisme ikke om jeg er i en gruppe, jo er da med i visse grupper herinde men det er lukket grupper de fleste... smiley

• #118   4. jun 2013 Med det jeg skrev ovenfor mener jeg heller ikke, at jeg er med i nogen "gruppe", men der er visse personer herinde, hvis viden og erfaring, jeg har dyb respekt for (hvad viden angår smiley ), og derfor ofte er enig i deres udsagn, bl.a. indenfor avl. På andre områder kan jeg være uenig, og det kan være hundelov, foder o.s.v.

• #120   4. jun 2013 Øv!
    Det der er da rigtig ubehageligt, Mike...

• #121   4. jun 2013 Mike: Selvfølgelig har du ret til din mening om visse folk på hg, men synes du virkelig, det fremmer den gode dialog at ytre nogle hentydninger, hvis det da altså er den gode dialog, DU ønsker? Er DET konstruktivt?

• #122   4. jun 2013 Og sådan støber man kugler... smiley

• #123   4. jun 2013 Mike/Vega's mor - Jeg synes du antyder noget personligt imens andre bare udtaler sig generelt. Det skaber ikke ligefrem en god stemning i en debat.

• #125   5. jun 2013 Det du GØR er dumt, er ikke det samme som DU er dum..

Jo tak bølgerne kan gå højt, men jeg synes bestemt også der er mange der bare "vil" misforstå alting, og tager mange ting, aalt for personligt.

• #126   5. jun 2013 Mike: Jeg dikterer sørme ikke noget, jeg efterspørger bare lidt refleksion og stiller et par enkle spørgsmål, som jeg så må konkludere, du ikke kan eller vil svare på.

Trist debat- og kommunikationsform smiley

• #128   5. jun 2013 læs dette oplæg, helt fra top. på en god dag. hvor du har fået et knus af manden/konen, børnene eller hunden. se hvor mange der har skrevet, og se hvordan der bliver svaret. håber jeres dag bliver fantastisk:-D

• #129   5. jun 2013 Mike, du har ligesom svaret på at "de" er her, på denne tråd. flot af dig smiley jeg håber derfor at i alle vil prøve mit råd om at læse forfra. det kan være at man finder ud af noget om sig selv. (og andre);-D

• #130   5. jun 2013 Hvor er det dog en ubehagelig hentydning ...

• #133   5. jun 2013 Men jo tak Dorte, jeg har haft en skøn morgen siden kl 6 , ændre ikke på noget i denne tråd eller mit syn på debatstil på HG

• #135   5. jun 2013 Tror de fleste kan huske diverse hjerneblødninger hos forskellige brugere herinde smiley

• #136   5. jun 2013 Kommoden - var det et tilbud?
    smiley

• #138   5. jun 2013 åååårh pis, nu blev jeg lisså glad fordi jeg troede at nogen ville 'scratch my itch', hehe

• #140   5. jun 2013 ja det er da ihvertfald noget at overveje... det er nu meget rart at få at vide hvornår man trænger, hvis man ikke selv har styr på det, hehe

• #148   5. jun 2013 Mike, det du gør i denne tråd er rigtig ubehageligt fordi du laver nogle antydninger, der gør at folk kan gisne en masse - både på egne vegne og på andres.

Det er sådan noget, der skaber konflikter IRL - også så det forslår. Og det gør det også her.

Det er urimeligt at sætte andre i en position, hvor de skal overveje, om det nu også er dem, der bliver omtalt eller ej.

Det er fint, at du har det som du har det - men ærligt talt, så synes jeg du burde holde den slags for dig selv, for det er i den grad med til at skabe splittelse. Og at splitte folk er sgu ikke nogen god egenskab at smide om sig.

At dele folk op i os og dem er ødelæggende. Og det er overhovedet ikke konstruktivt - hvis det altså er fred og fordragelighed, man ønsker.

• #151   5. jun 2013 Tænkte nok det ikke ville blive fulgt til dørs.

Men man kan da altid puste til ilden i stedet for så.

• #152   5. jun 2013 Mike: Det handler ikke om at stille nogle tilpas, det handler om, at man gerne vil have feed-back, så man kan reflektere over sig selv, og jeg finder det højst ubehageligt med den slags beskyldninger, du kommer med. Det her kan DU så reflektere over. Jeg siger det direkte til dig og kommer ikke med hentydninger om visse brugere, der skaber dårlig stemning i tråde. Kan du se forskellen? (Og det sidste tegn her er et spørgsmålstegn - det bruger jeg, når jeg spørger om noget - undskyld sarkasmen).

• #154   5. jun 2013 Jeg finder dine skjulte beskyldninger langt mere ubehagelige end hvis du satte navne på.

• #157   5. jun 2013 jeg ved ikke om jeg er den eneste der tænker det, men hvis man føler sig truffet af mike/vegas udtalelser og vil vide om der er tale om én selv, kan det så ikke være fordi, man måske har på fornemmelsen, at man godt kunne være lidt skrap i nogens øjne af og til ?

og nej, jeg siger ikke i er det, bare lige for at få det på det rene smiley Vi er jo alle mennesker, og læser og modtager holdninger forskelligt i de forskellige tråde.. og for pokker, de fleste af os, kan vel af og til formulere os en smule skrapt, både bevidst og ubevidst.

• #161   5. jun 2013 Arj, nu må I sgu komme ind i kampen... Fordi man stiller spørgsmålstegn ved det rimelige i, at der bliver lavet små hints om unavngivne folk, så føler man sig skyldig?

Lad nu være med de der små beskyldninger.

Og lad mig nu tale rent ud af posen - enten sig hvad der skal siges eller hold mund.
    Det andet fører KUN til ballade.

• #162   5. jun 2013 maj-britt
    er ikke sikker på hvad du mener, men det jeg skrev, er nu blot en tanke jeg luftede. Jeg mener ikke, at det med sikkerhed er sådan, men der må da være en eller anden årsag til reaktionerne.

Men der er vel næppe nogen, der kan sige, at deres udtalelser/indlæg aldrig har kunnet misforstås i en negativ retning af andre brugere herinde?

Og det er vel langt hen ad vejen problemet, nemlig at det hele foregår på skrift, og det kan være pokkers svært som modtager at vide, præcis hvordan modtageren har ment en besked, og selvfølgelig også den anden vej rundt..

• #163   5. jun 2013 ch

nej siger jo ikke, at det er sådan, men bare om det kunne være en af mange muligheder.. og ved ikke med jer, men synes næsten, at det at der køres i det, giver dårligere stemning.

• #164   5. jun 2013 Jeg er fuldstændig enig med CH.

• #165   5. jun 2013 Karina - netop min pointe.

Men - hvem er det, der har ansvaret? Dem, der ikke synes det er fedt at have en eller anden beskyldning på sig uden at kunne være sikker på, at det EGENTLIG handler om dem, eller den, der fremsætter beskyldningen?

Ville det ikke i sidste ende give mest mening, hvis man holdt den for sig selv - eller bekender fuldstændig kulør, så der ikke skabes en dårlig stemning?

• #166   5. jun 2013 ch

jeg synes det er lidt et dilemma, for ja, det er ikke sjovt at have en beskyldning rettet mod én, men der nævnes jo ikke nogen specifikt, så det kan i bund og grund lige så godt være mig eller nogle helt andre. Så hvis man føler der er en beskyldning rettet mod en, hvad er så grunden til, at man føler dette?

og hvis man ønsker afklaring, så synes jeg da, at det ville være bedre at kontakte mike/vega over pb, hvis man er bekymret for om det er en selv, og tage den privat, i stedet for at tage den offentligt, med risiko for mudderkastning fra alle mulige andre.

• #168   5. jun 2013 Jeg tror ikke at der er grupper herinde, men det kan måske føles sådan, idet at det er tit de samme der går igen, i de fleste tråde. Når en TS lige er blevet færdig med sit indlæg, så skal jeg da love for at nogen er meget hurtig til at komme på banen. Det er ikke med gode råd, eller lige så pæne svar til TS. Hvis det foreksembel er et indlæg ang parring, der bliver overhovedet ikke svaret TS nej lige det modsatte. Løftet pegefinger om hvorfor få endnu et kuld, når der er så mange hvalpe tilsalg. Er din hund og den anden blevet tjekket for både det ene og det andet. Vildt fedt at være TS der sidder med et spørgsmål, som der ikke bliver svaret på, men et voldsomt angreb, som ikke komme os ved, hvad TS gør privat. Der er virkelig nogen som tror de har ret, fordi de mener de har mere viden, til at høvle folk ned i et indlæg. Jeg har tit sat på sidelinjen og tænkt sådan kan man bare ikke svare folk, ville de virkelig gøre det hvis de stod ansigt til ansigt med personen ??? En debat som denne har været her mange gange før, i andre indlæg, tit dem som måske godt ved at det godt kunne være dem der er tale om, ja så vender hele samtalen om og bliver til pjattet svar, spørgsmål og kommentar

• #169   5. jun 2013 Karina, se jeg synes jo netop at Mike skulle have kontaktet dem, hun taler om i pb - eller lade det ligge.
    For det kan ikke andet end at give problemer at fremsætte en kollektiv beskyldning med ukendte modtagere.

"Jeg ved at der er nogen herinde, der har stjålet en pengepung"
    Alle kigger på hinanden, alle begynder at gisne om hvem, ingen stoler på hinanden, alle leder efter fejl hos hinanden.

Nej - har man noget at sige, så siger man det sgu direkte eller også holder man kaje. Det er min mening.

• #170   5. jun 2013 ch

det kan sagtens være, at mike/vega kunnet have handlet anderledes.. men når nu tråden handler om tonen, er det måske ikke helt ved siden af at sige, at hun til tider opfatter nogle brugere som værende skrappe.

Jeg kan da også sagtens sige, at jeg af og til ser brugere være skrappe i deres svar. Men det behøver da ikke være en direkte beskyldning om, at de snakker grimt osv konstant. Men handler nok mere om at jeg tolker deres formuleringer skrapt i enkelte situationer. Det er jo ens egen personlige opfattelse af forskellige situationer.

Men jeg ved så også, at jeg selv kan komme til at formulere mig uheldigt. det kan alle.

• #171   5. jun 2013 Karina, hun vil ikke navngive dem, men siger, de er her i tråden... Hvad skal det til for?

Hvad konstruktivt er der i at dele op i dem og os når det handler om at bevare en god tone?

Jeg ser også brugere være skrappe i deres svar. Jeg ser også brugere være afsindig følsomme. Jeg ser også nogle, der er skruphysteriske og overreagerende, jeg ser brugere der edderbankme er gode til at lade kritik prelle af og tage brugbare ting til sig.

Men det er bare ikke bestemte grupper eller bestemte profiler hver gang - og det er lige præcis SÅDAN en påstand, der skaber problemer.

Når man har behov for at sige, at det er bestemte profiler, der oftest laver problemer, at man vil udpege dem til dels ved at sige at nogle er i denne tråd - men ikke vil tage konfrontationen direkte ved at sige hvem de er, så er det sgu hyklerisk og IKKE fremmende for en god tone, tværtimod.

• #172   5. jun 2013 ch

den del overså jeg, det er måske lige over grænsen.
    Men hvis hun føler, at det gentagne gange er samme brugere, og har på fornemmelsen, at disse ikke vil være modtagelige overfor en henvendelse omkring dette, hvad så ?

Men ja, det er der bliver sagt, at nogle/alle disse er i denne tråd, og så ikke vil tage den med disse, er ikke okay.
    Men så var det nok bedre, at de brugere der ville vide om det var dem, fx sagde, at hun kunne skrive en pb til dem og be- eller afkræfte dette, og så evt forklare nærmere omkring hvad der er grund til holdningen. Men så skal de brugere jo så også være åbne overfor en anden parts holdning smiley

• #174   5. jun 2013 Som du ser er der flere, der er kommet med en opfordring. Jeg tror ikke der er så mange i denne tråd, der ikke gerne ville høre, hvis det var dem, der var tale om.

Jeg har snart hørt det der fremsat så mange gange uden folk har villet gå hele vejen og sige hvem hulen, de mener tilhører denne mytiske gruppe som alle ved hvem er, men tør nævne navne på.....

Jeg tror nok det ville være på sin plads at starte med sig selv....

• #176   5. jun 2013 Mike, det er fair nok at du synes jeg er hård og grim i min mund. Det er du i din fulde ret til at mene.

Jeg er dog ikke enig - jeg er direkte, skriver hvad jeg mener, men holder bolden på egen banehalvdel og overholder de mest gængse regler for ordentlig debatskik.

Det har jeg tænkt mig at blive ved med - så hvis det er DET, der er indbegrebet af den grimme tone på HG, så håber jeg da at HA'erne griber ind.
    Indtil nu har jeg aldrig modtaget en advarsel for min måde at kommunikere på herinde.

• #178   5. jun 2013 Men - tak for tilkendegivelsen, det er klædeligt.

Jeg håber du vil være ligeså ærlig overfor de øvrige i denne tråd, som du mener falder ind under den forsamling, du omtaler.... Få kortene på bordet.

• #180   5. jun 2013 DENNE her:

"Det er de samme brugere som sidder herinde hver dag og rakker uvidende brugere ned !
    De er os ofte med i de tråde der giver anledning til ballade."

DEN vil jeg dog ikke have siddende på mig!

• #181   5. jun 2013 mike/vega

det er selvfølgelig også i orden, det var nu også bare en ide til et løsningsforslag smiley

og om det rager hende noget, aner jeg absolut intet om, men andre brugere virkede da en smule bekymrede for, om det skulle være dem.

• #183   5. jun 2013 Mike, nej, for mig ændrer det ikke noget i forhold til tonen fordi jeg ved, at jeg gør det bedste jeg kan og at jeg faktisk 99% af tiden holder mig inden for rammerne for almindelig høflig debatskik.

Det kan jeg ikke gøre bedre.

Men det er da altid rart at vide, om man bliver forstået eller misforstået...

• #184   5. jun 2013 mike/vega

hver vores opfattelse af noget er unikt. Det er det der er skønt, for ellers kunne vi ikke have en masse gode lærerige debatter herinde, men de forskellige opfattelser, kan også give nogle problemer, fx med hvordan noget sendes og modtages, især på skrift.

Men det gør ikke ens egen opfattelse mere rigtig eller forkert end andres. for en selv, er den jo rigtig. smiley

• #186   5. jun 2013 mike/vega

netop, og det tror jeg er noget af det vigtigste, især når man skal snakke om sådan noget som tonen.
    At man selv føler/opfatter at fx CH, som du selv nævner, synes ofte er for hård.

Det er din opfattelse, ch er ikke af samme, men hvis man holder respekten for hinanden, kan man måske blive lidt klogere på hinanden, og hvordan indlæg kan fortolkes smiley

• #187   5. jun 2013 Nå jeg opfattes som værende hård, har det næppe noget med tonen at gøre (hvis man kigger efter), men mere med argumentationen.
    Og der er fair nok, det er ikke alle der kan eller vil argumentere så langt som jeg kan og vil.

Men at sige at jeg rakker nye ned og skaber ballade i trådene - DET er direkte usandt. For det gør jeg ikke.

• #190   5. jun 2013 Mike, det var så lige det, du skrev som var kendetegnende for "dem" - og jeg er den eneste du har afsløret som værende en af denne gruppe.... Derfor min kommentar. Det er jo svært at vide, hvad der gælder for hvem her....

• #191   5. jun 2013 Wow!

Er der en der i den grad formår at holde bolden på egen banehalvdel og som faktisk altid formår at skrive pænt når vi andre er ved at miste tålmodigheden så er det er CH.

Den havde jeg ikke set komme.

• #192   5. jun 2013 Mike: hvorfor skal det være sødt? Man kan da nemt fortælle folk sin mening om en given situation uden hverken at skulle pakke ting ind, eller tilsvine folk. Og jeg synes ikke nødvendigvis at tonen og det at være direkte behøver at have noget med hinanden at gøre. Jeg tror at det der gør sig gældende, er den rolle man sætter sig selv i, og hvordan man vælger at tolke et svar.

• #193   5. jun 2013 Og så vil jeg gerne tilføje at det er længe siden HG har været så "kedeligt" som det er nu.

• #194   5. jun 2013 Fristes til at sige AMEN til Kommoden..

• #196   5. jun 2013 Det gjorde jeg jo så os smiley Heh

• #197   5. jun 2013 Jeg tænker lidt... At når nu en person som CH bliver nævnt, så tror jeg måske det kan have noget at gøre med hvordan man modtager et svar. I en debat handler det jo sjovt nok om at debattere, og her kan tingene selvfølgelig godt gå hedt til sig. Ikke dermed sagt at det er lig med at folk tilsviner hinanden, men mere det at man selvfølgelig smider rundt om sig med argumenter, for at fremme sin sag. Og det er måske ikke så sjovt, hvis ens argumenter gang på gang bliver skudt i sænk, fordi andre kan henvise til undersøgelser, som bliver understøttet af link, osv. omkring at vedkommende derfor ikke har ret i sine udsagn.

Hvis dette fortsætter, kan man måske godt føle det som et personligt angreb, på trods af at det blot er en god og saglig debat der er gang i. Nu kender jeg ikke CH, men har dog læst og set nok til at jeg anser hende, som værerende en person der virkelig kan argumentere for sin sag, og finde ud af at formulere sig skide godt på skrift. Og jeg tænker at det lige netop er grunden til at hun bliver nævnt.

• #199   5. jun 2013 Hehe smiley

• #200   5. jun 2013 Tjeaz, det er sgu en lidt kedelig sag, hvis man på grund af gode skriftlige evner, lyst og talent for at argumentere bliver dømt ude på et debatforum *GGG*

Men - du har ganske givet ret i, at det ikke nødvendigvis er skidesjovt at stå overfor en, der argumenterer herfra og til månen, hvis man ikke selv har samme passion....

• #201   5. jun 2013 Jeg er helt enig, men hvis nu ens argumenter gang på gang bliver skudt ned, så kan man måske godt nå derfor for man ikke længere føler, at det er en debat man køre, men derimod en personlig hetz mod en? smiley Igen, så kommer det jo virkelig meget an på, hvordan man vælger at tolke et svar, og hvilken rolle man sætter sig selv i smiley

Men du har ret, forhelved hvor er det dog sørgeligt hvis det er årsagen. Men som andre nævner... Så har jeg også endnu til gode at se dig i en debat, hvor du tilsviner folk, eller rakker ned på nye brugere/hundeejere. Men jeg har tilgengældt ofte set dig knalde folks argumenter til gulvet, fordi de ikke havde noget belæg for deres påstande. Sååå, ja smiley

• #203   5. jun 2013 Perfect example...

Jeg skriver, jeg synes noget er hyklerisk.

Det opfattes som om, jeg skriver at vedkommende er en hykler...

To vidt forskellige ting... Det ene er en holdning jeg har om en adfærd eller en handling - bliver på min egen banehalvdel.

Det andet er en personlig sviner....

Og her konverterer man så en holdning om en handling til at være en personlig sviner... Så bliver det altså svært at gøre noget rigtigt...

• #206   5. jun 2013 Og fordi kommoden trækker en gammel sag frem, så er det rimeligt at konkludere, at min udtalelse om, at jeg synes noget var hyklerisk er det samme som at kalde dig hykler?

Jeg kan godt se, at det på den måde bliver rigtig svært at se det positive i at andre udtrykker deres mening, når det er på den måde tingene opfattes...

• #207   5. jun 2013 (Hmmm.. du må gerne skrive andre er uforskammede, men andre må ikke sige at din handling er hyklerisk.... bum bum...)

• #209   5. jun 2013 Det må jeg.... Det har du ret i.

Men ikke uden at blive kategoriseret som hård, ikke pæn i min mund og ikke sød smiley

• #210   5. jun 2013 Jeg synes det er forkert at folk stejler over der bliver sat navn på, når flere skriver at Mike bare kan nævne deres navn hvis det er dem....

Jeg vil også gerne vide, hvis det er mig...

Men jeg må i den grad stemme mig enig med mange af de andre.. Jeg synes det er "sjældent" at man får så brugebar og konstruktivt kritik herinde som CH formår at give, synes absolut hun er en af mine favorit brugeren herinde smiley

• #211   5. jun 2013 Har sagt det mange gange før i disse herlige tonedebatter...

Alting starter med en selv.

• #213   5. jun 2013 If You Wanna Make The
    World A Better Place
    Take A Look At Yourself, And
    Then Make A Change smiley

• Matilde
    Matilde Tilmeldt:
    jan 2013

• #217   5. jun 2013 Det sjove er, at jeg faktisk ikke var en af dem, der bad om at få det at vide, hvis jeg var en af synderne *GGG*

Men jeg er den eneste, der har fået sat navn på. Så jeg tænker at jeg må være repræsentativ for dem, du synes er ballademagerne... eller noget..

Og ja, naturligvis bliver jeg da ved. Synes der er mange gode spørgsmål i forhold til den oplysning du har givet.

Et af dem er - hvad skal jeg forandre på for at DU ikke længere synes jeg er upæn, usød og hård?

• #218   5. jun 2013 Jamen jeg synes det er fint, du giver et navn til kende når folk selv ber om det smiley
    Og selvf. Er sådan noget med kemi, venskaber og hvad og hvem man godt kan lide individuelt. smiley

• #219   5. jun 2013 Jeg håber jeg tydeliggøre i mine indlæg at det kun er okay, at nævne dem der selv "giver lov" - det er blot min mening smiley

• #221   5. jun 2013 Mike, det er ret tydeligt at vi to læser den samme sætning meget meget forskelligt....

"For det er vel ik vigtigt hvad JEG synes

Jeg er jo bare Mikes mor "

Martyrium?
    Hvad helt præcist skal det bruges til?

Hvis jeg nu gerne vil vide, hvad jeg skal ændre på for at din opfattelse forandres, er det så ikke ok-rimeligt at give et svar på det?

• #225   5. jun 2013 Det er ikke det jeg skriver...

Jeg skriver at jeg gerne vil vide, hvad der skal til.

Det er af simpel interesse for kommunikation, jeg spørger. Jeg synes generelt jeg har godt fat i kommunikation og i at opføre mig nogenlunde hæderligt. Når jeg alligevel opfattes som hård, upæn og usød, så er det interessant for mig at vide, hvad der skal til for ikke at blive opfattet sådan.

Og i det hele taget er den information vel også den, der kan gøre det meningsfuldt at nævne mit navn i første omgang?

• #227   5. jun 2013 Hvorfor dit og hvorfor dat?

Du har selv bragt mit navn på bane, det har jeg faktisk ikke bedt dig om.

• #230   5. jun 2013 Det gjorde jeg faktisk ikke.

Jeg fremlagde det synspunkt, at jeg synes det er bedre at holde sin mund fremfor at komme med løse beskyldninger mod halvt unavngivne profiler.

Flere bad om at få at vide, hvis de var blandt - jeg gjorde ikke.

Men de, der gjorde må jo så konstatere, at de ihvertfald ikke hører til den gruppe, der blev omtalt - men at jeg gør... måske som den eneste, hvem ved...

Dog synes jeg det er ganske klædeligt at melde kulør, når man så HAR fremsat synspunktet, bevares.. men det er vist ikke det fulde billede, vi har fået.

Derfor - tilbage til det, jeg egentlig argumenterede for - sig det hele eller sig intet.

• #233   5. jun 2013 Der er jo altså ingen der tvinger dig til at debattere med mig. Men ja, naturligvis bliver jeg da ved eftersom temaet ikke er udtømt og dette er et debatforum.

Jeg ville ikke have at du gjorde noget som helst, jeg argumenterede for en holdning - sig det hele eller lad være, det andet skaber mudder og irrelevante personlige diskussioner (my point proven perfectly)

Gruppe = mere end en... Sorry, jeg har sgu ikke så mange forskellige ord for at være mere end en.

Som sagt - der er dælme stor forskel på hvordan vi to forstår den samme sætning.....

• #234   5. jun 2013 Og - du behøver skam ikke at kunne lide den måde, jeg skriver på. Men når du vælger at pege mig ud, så får du mine ord at se...

Skulle NOGEN da bare sidde og tage imod...?

• #235   5. jun 2013 dorte p, I'm your new biggest fan and I thank you for your courage to create this thread. I agree complete! I applaud you!

• #238   5. jun 2013 Må også indrømme jeg ikke syntes alle tråde her inde udvikler sig lige godt og har også fået et indtryk af nogen bruger her inde ikke er nogen man skal debattere med, for de ved ikke hvordan man kan gøre det på en ordenligt måde uden at det skal føles som en hak i næbet.
    Det er som om .. "kan de andre snakke sådan, så prøver jeg sgu også og se om jeg ikke kan".
    Man kan være ny hunde ejer og kan ikke vide alt, man søger info, en svar man kan bruge og tage til efterretning, ikke et slag over nallerne og med det samme få afvide - "har du ikke læst op på hvilken race du har købt dig?" " har du slet ikke sat dig ind i hvad det vil sige at havde hund" - JO det har de fleste faktisk, men der kan komme uventet overraskelser med ved at havde hund og derfor kan man godt søge vejledning...
    Syntes det er lidt ærgerligt, derfor jeg ikke søger råd herinde omkring hund, men hellere snakker med folk der har forstand på hunde IRL, for de ved da hvordan man kan svare ordenligt og faktisk tager heller en god debat face to face, for der snakker man ikke så nemt så grimt som hvis man gemmer sig bag sin computer...

• #239   5. jun 2013 I'm also a fan of Mike/Vega's mor, Katrine S, Camilla S osv,,,,

• #240   5. jun 2013 michael H-- I would also like to have the same guarantee of safe conduct! Well said!

• #242   5. jun 2013 Nu kommer jeg hverken til dit DKK, SKK, KHKG udstillinger, så dig kommer jeg aldrig til at snakke med, kommer jo ikke rendende for at få dit udsagn om noget Maj-britt hehe ..

Og det er lettere at være hardcore når man sidder bag skærmen end det er når du snakker i IRL smiley

• #243   5. jun 2013 Og så syntes jeg nu egentlig det er fint beskrevet i mit indlæs hvad jeg mener, så forstår slet ikke du får træng til at spørge - selvfølgelig udover at være spydig..

• Matilde
    Matilde Tilmeldt:
    jan 2013

#246   5. jun 2013 camilla s >> det er også nemmere at misforstå når man sidder bagskærmen? Så det svar du får på et spørgsmål er muligvis "hardcore" for dig men en almindelig kommentar for mig?

• #247   5. jun 2013 Når du spørg hvad jeg mener, når du egentlig udmærket godt ved hvad jeg mener smiley

Matilde - det er uden tvivl lettere at misforstå hinanden gennem en computer, men syntes stadig at tone kan ramme en spids ind imellem hvor det tangere til at være meget hårdt i sær når det er simple spørgsmål der kommer .. syntes det skide ærgerligt, for det skrammer folk væk som egentlig vil hjælpes..

• #249   5. jun 2013 Øv hvorfor spiste jeg den sidste pose popcorn igår!?!?!? Møg!

• #250   5. jun 2013 Sitting behind a computer screen is not the same as being an anonymous person.
    There's a psychology of false power that certain personality types who may otherwise be quite 'public' could have once they get behind the screen.

• #251   5. jun 2013 Jeg oprettede på et tidspunkt, for lang tid siden, en tråd hvori jeg bad om råd til vores hvalp som knurrede af vores søn.

Jeg fik mange svar, og en del af dem gik på at jeg burde finde et nyt hjem til hunden da vores søn åbenbart ikke fik nogen grænser !!

Hmm, utroligt hvad folk kan få ud af et enkelt eller to spørgsmål..

Jeg fik også mange gode råd til hvordan vi kunne prøve at løse problemet...af dem der virkelig ved hvad de taler om.

Selvfølgelig vil der være sammenstød ind imellem, men lad dog være med at tage det personligt - og kan man ikke det så find et andet forum hvor tonen passer bedre.. Undskyld men har så svært ved at tage det seriøst, synes sgu hg er et udemærket sted smiley

• #252   5. jun 2013 http://www.hestegalleri.dk/forum/Generel-diskussion/966747-guide_til_godt_debatsprog

Jeg nu ikke det virker som om HG er så slemt, men disse "regler" er gode at have i baghovedet smiley

• #253   5. jun 2013 Roolig nu Tarzan -.-

• #254   5. jun 2013 Eh hvad står NN for??

• #256   5. jun 2013 Den kongelige, har lige smækket lidt vodka i min cola smiley

• #257   5. jun 2013 Ah tak for det smiley alle de der moderne forkortelser...kan godt mærke jeg er blevet ældre smiley smiley

• #258   5. jun 2013 Du kommer bare, har ladet flasken stå på bordet hehe

• #259   5. jun 2013 Eller det er Cuba strawberry med vodka... Og ja så lidt cola smiley

• #260   5. jun 2013 Hi Snuden! Come over to my house and I'll make you hot popcorn and cocktails!

• #261   5. jun 2013 Michael H. Jep.

• #262   5. jun 2013 "Vi kunne jo evt tage den med sex med familiemedlemmer." What am I missing here? Explanation? ;-D

• #263   5. jun 2013 Lige et spørgsmål.... Min hund har endelig fundet ud af at lege (hun anede ikke hvad hun skulle når vi kastede bold, pind eller tov...), Og hun er blevet rigtig glad for sit tov. Sådan et lille et med knude for enderne og en tråddusk..
    Nu hiver hun og bider i den, men nu får hun tråde af, nogle af dem, har jeg snuppet, men en del får hun spist... Sker der noget ved det? Eller kan maven godt klare de tråde?
    Det er jo lavet til hund, såh ?? S

• #265   5. jun 2013 Batdog: har endnu ikke mødt en hund hun ikke bryder sig om smiley jo mops/fransk er hun lidt bange for, når de grynter smiley

• #266   5. jun 2013 Batdog, den er lidt dum med den der landsopdeling, for helt Sønderjylland vil jeg ikke kalde det her smiley bor i Egtved smiley

Hvad er en pels wubba??

• #267   5. jun 2013 Emmi har engang spist et stykke af en bamse, min mand måtte hive det ud af enden på hende. Hun fik sig en slem tarmbetændelse..

• #268   5. jun 2013 Snuden, they pass many foreign objects that the dogs pass when they poop and unless it's some thing BIG, you need not worry. (you may have to pull out a thread from the other end once in a while smiley Some people think it's terrible but actually it is not. I also have one dog who will not play with a ball and two who do and one who taught himself to 'apport' and all three get many 'bamser' every week that they 'kill' but they do not eat the inside stuffing. So don't worry! By the way I make a killer version of a Bloody Mary, Blue Gin and Tonics, and other famous drinks with ingredients not fit for HG open forums.

• #269   5. jun 2013 Snuden: Hunde som spiser tråde fra de tov kan i værste fald (sjældent) få tarmslyng.

• #270   5. jun 2013 Man kan da sagtens gemme sig bag skærmen selvom man har navn og profil billede .. vi to kommer som sagt aldrig til at møde hinanden, så vi to kan sagtens gemme os bag skærmen for hinanden .. titte bøøøøh ..

• #271   5. jun 2013 Jeg har også et spørgsmål, hedder det gedin og gedigen??

• #272   5. jun 2013 Tak..

• #273   5. jun 2013 Camilla, YES! You rock!

• #275   5. jun 2013 Tine: puha det lyder ikke rart!

Den kongelige : jeg tager gerne imod advarsler, det er ikke alt man skal tage for gode varer.. Så gode og knap så gode ting ved legetøj tager jeg til overvejelse.

Det er sjældent jeg drikker drinks. Jeg er mest til øl smiley min far har oplært mig godt smiley

• #276   5. jun 2013 Nej det var det bestemt ikke, hun var noget sølle..

• #277   5. jun 2013 Batdog, nej før boede vi i Kolding, men flyttede for 6 mdr siden ca

Tarmslyng ligefrem... Hvordan det? Laver trådene knuder eller?

Hun er ikke så meget til pivedyr..

• #278   5. jun 2013 Det kan godt være ...

• #279   5. jun 2013 Jeg kan huske vi engang opererede en hund med forstoppelse.
    Da Dyrlægen åbnede fandt han en mave hvor en stor del var nærmest rådnet op. Og det meste af tarmen var også rådden.
    Hunden kunne ikke redes.
    Det vi trak ud af den stakkels hund var, Rådne snore, bamse fyld og andet i den stil. Det stank for at sige det mildt. Men dette er faktisk det eneste tilfælde jeg kan huske hvor det gik galt for en hund at æde den slags.
    Problemet er at hunden ikke kan fordøje det, og det kan have svært ved at forlade mavesækken. De tråde som kommer ud i tarmen sidder måske fast i den anden ende i maven, Eller hvis de er lange kan de sno tarmen, hvilket så kan give tarmslyng og forrådnelse.

Mine hunde får lov at lege med tov og bamser. Men jeg fjerne løse snore og fyld

• #280   5. jun 2013 Snuden it is good to be careful and think of the worst possible thing that can happen. It was easy for me to teach my dogs not to eat the rope or toys by watching them and simply telling them. They understand! They learn then to spit out what they have chewed on. Maybe though my dogs have not had any problems because they are long with straight intestines or because of hybrid vigor! smiley ;-).

My German grandfather gave us beer every evening with dinner since we were two!

• #281   5. jun 2013 Ej puha det lyder ikke rart.... Så er det da ikke helt ufarligt sådan noget..

• #282   5. jun 2013 Batdog: Det er korrekt man må aldrig hive. Det skal komme ud af sig selv. Eller med hjælp fra dyrlægen

• #283   5. jun 2013 That's why I no longer have long hair! I shaved it off. Now it's grown back though.

• #284   5. jun 2013 Det minder mig om når lady har et styk langt græsstrå dinglende ud af den anden ende, til tider.... Ret charmerende når hun ingen hale har til at dække af med smiley
    Så jeg har altså pillet et par strå eller 3 ud... Nasty!!

• #285   5. jun 2013 Vil lige sige at "bamsen" hang 15 cm ud af enden på Emmi, hun pressede og pressede men kunne ikke få det sidste ud. Det viste sig så at der var en knude i enden af trevlen og at den derfor ikke kunne komme ud.

Ingen af os vidste at man ikke må hive det ud.

• #286   5. jun 2013 Jeg har et spørgsmål mere - til den kongelige kennel... hvorfor skriver du på engelsk?? egentlig er jeg bare nysgerrig, du må givet kunne forstå dansk?

• #290   5. jun 2013 Jeg var helt ude af den, hun blev først syg efter nogle dage - sked blod så det lignede et slagtehus en morgen da vi stod op og kastede op - jeg var sikkert på hun var døden nær smiley

Tror dog hun er holdt op med at spise bamser smiley

• #291   5. jun 2013 Græsstrå tror jeg altså ikke det skader man hiver i bare det gøres forsigtigt. Jeg vil næsten tro de knækker før de ødelægger noget. Men helt ærligt jeg ved det ikke sikkert.
    Tine: Stakkels vovse. Godt det endte godt smiley

• #292   5. jun 2013 Var så lettet efter hun havde været i røntgen og vi fik besked om at, der ikke sad en eller anden klum bamse fast derinde smiley Så ja det endte godt, men sikke en forskrækkelse..

• #293   5. jun 2013 Hmm.
    Hold da op hvis CH er ubehagelig, så må størstedelen her på HG gå under kategorien ballademagere.
    Og gad vide hvor meget aktivitet og konstruktive svar der ville være hvis alle disse ballademagere satte sig på hænderne. Jeg gætter på et rimelig dødt HG!
    Er man automatisk ballademager hvis man er træt af alt piveriet? Hvorfor er det SÅ svært at sortere i det gode og dårlige?

• #294   5. jun 2013 People usually think I'm from England by the way I speak, but some can tell that I'm form the states: New York. I grew up just outside the city, was a clothing designer in NYC, but have also lived in San Diego, Indiananoplace, Miami, Denver, Boulder, and I got stuck the last 10 or so years before coming to this fine land, in Philadelphia. --a horrible city. People all get stuck there but some think it's cool, it's not. It's horrible! I'm not a good American, not by a long shot. But I am American. East coast personality. 5 nationalities inside me. Fast talking. I'm not your average 53 year old person. I'm very young at heart and though I've have had a very hard life, I am still laughing!! Life is good. How about you? Tell us something about you!

• #295   5. jun 2013 i think i remember you form a few years back when you gave "people" a heart attack because you had puppys on your lovely mixed, is that right?

• #296   5. jun 2013 Jeg husker dig os, Den Kongelige... Fra da du lavede "Designerhvalpe"... Kan det ikke passe?

• #297   5. jun 2013 Det er snyd. Jeg må ikke få alkohol.
    Nu mobber i mig !!!

• #298   5. jun 2013 Den er jeg med på smiley

• #300   5. jun 2013 Yes! **Ilder-mor** """people""" had a heart attack indeed because I did not get every genetic test known in the dog world, bred a mixed dog, and bred a merle! How DARE I!! They are designer though! They are wonderful and healthy and all the people, who bought the puppies I would sell, adore them because they are so special. All so different! We are all good friends pga that special something about Flora Danica and the incredible father dog. I cannot wait to go and see the giant brown puppy Sofus, on Fyn and they just got another puppy but say he will never be a Sofus. None were sold on HG pga the mess """people""" made on my market ad, but three people wanted Shadow and three people wanted Fumo and I just could not sell them. We are so happy with our family!

• Matilde
    Matilde Tilmeldt:
    jan 2013

#303   5. jun 2013 Tine A >> <i>Jeg har også et spørgsmål, hedder det gedin og gedigen??</i>
    Altså jeg ville sige at det kommer da an på hvad du spør om og hvem du spør?
    Hvis du spør en jyde: "Hvad er det der hænger for vinduet?" kunne svaret være "Det e' Gedin!"
    Hvis du spør "Hva ska vi ha til middag?" kunne svaret være "Ged-igen..."
    Så jeg vil sige at begge ord kan være rigtige afhængigt af konteksten, Tine..

Og apropo emnet på denne tråd; så synes jeg det er total unfair at folk sidder og blærer sig med deres alkohol!!

• #305   5. jun 2013 Bravo

• #306   5. jun 2013
    "jeg syntes nu egentlig tonen er ret pæn tagert i betragtning hvor store fjolser folk somme tider er her inde." The fools are the people who think they get to decide who the fools are.

• #309   5. jun 2013 Jeg tror jeg dør af grin.... Tak tak tak Winnie.

• Matilde
    Matilde Tilmeldt:
    jan 2013

#310   5. jun 2013 Winnie >> Hahahahahahaha! Og jeg er hende den mærkelige der sidder under bordet og taler med sig selv... Tror jeg vil forestille mig HG på den måde i alle tråde!

• #311   5. jun 2013 Ha ha ha Winnie - det var virkelig dagens indlæg.

Én eller anden kontakt Lars von Trier, her er et seriøst oplæg til hans næste film.

• #312   5. jun 2013 Det er humor på højt plan ;p

• #314   5. jun 2013 Nu er jeg helt tabt - findes der to unævnelige dronninger herinde? Nu er jeg virkelig nysgerrig efter at vide, hvem de to er smiley Skal vi ikke lave en officiel kroning i det mindste? Kanonskud kan jeg godt nok ikke klare, men lidt røgelse har jeg dog smiley

• #315   5. jun 2013 Lige så nysgerrig som Bente??

• #317   6. jun 2013 Hvis jeg kender en Dronning er jeg sku nød til at vide det så jeg kan gå og blære mig med det smiley

• Matilde
    Matilde Tilmeldt:
    jan 2013

#318   6. jun 2013 Bente >> er total med på en kroning/ud-af-skabet-med-dronningerne-ceremoni: jeg har en rulle serpentiner og 1/2 meter limegrøn papirsdug jeg kan smide i puljen.

• #322   6. jun 2013 Matilde og Tante Gurli: Så er vi ved at være der - det skal nok blive godt smiley Hermelinkåber må vi nok se i øjnene, at vi ikke kan skaffe smiley Og så mangler vi så også lige at vide, HVEM der egentlig skal krones - ud over Maj-Britt smiley

• #328   6. jun 2013 Nej hør hov - nu troede jeg lige at jeg var kommet på den grønne gren ved at betale kontingent til illuminatierne, og så skal man pludselig osse være dronning?

Det er altså ikke fair *sur trutmund*

• #329   6. jun 2013 Aaai......

Så vil jeg bare være prinsessen..... smiley

• #332   6. jun 2013 Maj-Britt: Sælskind og badekåbe er perfekt, og du er så god til at sy smiley Mht kroning så kan vi skabe vore egne traditioner her på HG.

• #333   6. jun 2013 Tante Gurli: Måske er der to? For den lille sure mand, der sviner andre, mens han sidder og piller ved sin diller kunne måske også godt kandidere til det job?

• #338   6. jun 2013 kan der overhoved være 2 dronninger ?

Er HG så moderne ???... Homo dronninger

Cool

• #340   6. jun 2013 åh ja. Så ville selv jeg ikke have noget imod at være dronning, og det er ellers ikke en titel jeg plejer at misunde andre.

• #342   6. jun 2013 Maj-Britt: Kan godt se, du har en pointe dér.

Kommoden: Ja, ja, det er ham smiley

• #343   6. jun 2013 Er der mulighed for jeg kan komme med til cermonien? - eller er jeg ikke en del er "gruppen" lol smiley

• #344   6. jun 2013 Michelle: Du skal have fat i Matilde, det er hende, der fører ventelister *GG*

• #345   6. jun 2013 Bente, Ventelist, for søren, ØV.. Hvad hvis jeg gennemføre en eller anden optagelsesprøve eller sådan noget - Må man så komme foran i køen smiley ?

• #346   6. jun 2013 Michelle: Jeg må blive dig svar skyldig, jeg kender ikke helt reglerne smiley Men jeg er næsten sikker på, at der er mystiske ritualer og optagelsesprøver..

• #347   6. jun 2013 Så er jeg med igen smiley manden ville pludselig være social igår, og spille ludo og super yatzy smiley

Er vi nået fra en gruppe til kun 2 personer nu??

• #349   6. jun 2013 Snuden dog - tænk, at du har et liv smiley

Tante Gurli - måske kan vi være hofdamer til dronningegruppen?

• #351   6. jun 2013 Jeg tabte som altid i ludo, men vandt i yatzy weee smiley OG fik masseret mine ben smiley så det betaler sig at have en smule liv udover denne spændende side smiley nogle gange smiley

• #352   6. jun 2013 Uh det her er lidt ak81 -supportgruppe agtigt smiley

• #355   6. jun 2013 Isabelle - Linse ? smiley

• #356   6. jun 2013 Shit det er ikke nemt at følge med mere.. Har bare været væk siden i går aftes..

Der er sket meget.. dronninger, konger, en mand der vil være social og spille ludo, en englænder der i virkeligheden er fra Usa, en dame med lilla hår.... nogle vil have drinks, andre må ikke ... nææ jeg fatter ikke en klap !!!

• #357   6. jun 2013 Batdog.. hmm tror det var før..

• #359   6. jun 2013 du glemmer ham den sure der leger med sin diller ovre i hjørnet *G*

• #360   6. jun 2013 Ja hun er kommet sig.. Haha ja der er ski knald på hende, Ace kan næste heller ikke følge med smiley

Nåhh ja for søren, ham med dilleren - ham glemte jeg hahaha..

• #361   6. jun 2013 Er altså nød til at fortælle jer noget ... hehe kan næsten ikke lade være med at grine..

Ved morgenbordet, sidder min yngste søn og leger med en legomand, eller faktisk sådan en fransk hvid klovn med en spids hat (i Lego)... min ældste søn sidder og kigger på den og siger.... er det egenlig ikke sådan en pjevert...... hahaha jeg var ved at få morgenmaden galt i halsen... gud jeg synes det lød så sjovt - måske det bare er mig der har en beskidt tankegang *GGG*

• #362   6. jun 2013 bwahahahah,, den kommentar så jeg slet ikke .. *G*
    jamen man må jo melde sig ind i de der illuminatier, hvis man vil være noget herinde,,, jeg håber bare ikke at navnet indebærer sådan noget glimmerfimseri med at sparkle i solskin

• #363   6. jun 2013 den sødeste er fra da min venindes dreng var en 10 år eller deromkring.
    Hun kunne jo tjekke historikken og hvad han ellers bedrev på nettet.... hun holdt vistnok op med at bekymre sig, da han havde søgt på 'blød seks'

• #364   6. jun 2013 LOOOOL gad vide hvilken forklaring han fik af google.. måske man skulle prøve..

• #367   6. jun 2013 SM er vel bare, når man godt kan lide at lege cowboy på lagnerne smiley

• #368   6. jun 2013 Min tankegang er så vist også det der er mest beskidt ved mig smiley er slet ikke i tvivl om at min mand vil give mig ret smiley

• #369   6. jun 2013 Kæft den her tråd kommer noget omkring. Nu er vi så nået til børns interesse for sex og manglende viden om SM smiley

• #372   6. jun 2013 Det med børn... Min søn på 5 spurgte i bilen, om hvor babyer kommer ud... Jamen de kommer jo ud af maven svarer jeg... Nej siger han så, hvor kommer de ud af maven henne??? Øhh jo nede ved tissekonen.... Kommer de ud af tissekonen!?!? Nej nej (kigger desperat på manden ved siden af i passagersiden, som bare glor lige ud og ignorer al snakken).., de øh kommer ud lige mellen tissekonen og måsen... Aaaaad kommer de ud af måsen?!?!?!
    Nej da! Der er et lille hul lige mellem tissekonen og måsen...stilhed... Og så et "" nå okay"..

Tak for hjælpen kære mand!!!!

• #373   6. jun 2013 Jeg gruer for den dag han vil vide hvordan babyen er kommet derind smiley

• #374   6. jun 2013 Tja da det jo er farmand som "har anbragt baby derinde" Så må det vel være farmand som forklare hvordan smiley

• #376   6. jun 2013 Hvis han spørger i morgen hvor han stadig er 5 så har jeg meget svært ved at skulle forklare det.... Nu jeg tænker over det så mener jeg har har spurgt lidt ind til det, hvor vi vist svarede at en baby kommer når mor og far hygger/ leger voksenleg alene.

Sys ikke en på 5 skal vide ALT det endnu....men vil heller ikke bilde ham noget fis ind.
    Vi har i min familie altid været åbne omkring sex og snakket om det, og det vil jeg også med ham, men han er jo kun 5 ..... Min lille baby smiley

• #377   6. jun 2013 Og nej farmand fortæller intet...han er ikke god til personlige samtaler desværre...meget sjældent ihvertfald

• #378   6. jun 2013 hehe min ældste kom hjem fra børnehave og fortalte mig om kondomer og p-piller.
    Men tiderne var måske anderledes dengang.
    Det har aldrig generet mig at tale med børnene om bier og blomster osv. Hellere at de høre sandheden, end de høre småbider og skjulte hentydninger, de så kan bygge videre på og få nogle skræmmende resultater ud af.

Jeg er temmelig frisindet. men der er grænser. Min den ene fortalte mig en dag han var omkring 13 - 14år, at jeg da gerne måtte låne hans porno blade hvis jeg ville. Ahem nej tak. DER, lige der gik min grænse smiley
    Men ellers kan de spørge mig om alt og jeg vil svare efter bedste evne.

• #379   6. jun 2013 Haha når jeg var med min far ude at køre (han var eksport chauffør) så kiggede jeg tit i hans pornoblade... Og jeg anede ik hvad jeg så, så jeg spurgte ham til sidst... Og vupti så var alle blade væk.... Først senere fandt jeg jo så ud af, hvad det var for nogle haha

• #380   6. jun 2013 Haha. Glæder mig ikke til vi når de akavede øjeblikke herhjemme.
    Indtil videre er det største dillemma at fortælle knægten, at der altså ikke ligger en baby i maven på ham, bare fordi der gør det på mor smiley

• #382   6. jun 2013 LOL.

• #383   6. jun 2013 Sikke dog en syret tråd. smiley Har først læst den her til aften. Men jeg vil altså godt melde mig som hoffotograf

• #384   6. jun 2013 Uhh uhh Tine. Det er under den nye tråd med dronninge afstemning du skal gøre det smiley

• #386   6. jun 2013 Den har jeg jo så set efterfølgende;-) har ikke tid til hg lige pt så går jo glip af en masse.:-(

• #387   6. jun 2013 Jeg er faldet af på den..

• #388   6. jun 2013 Jeg melder pas.;)

• #389   7. jun 2013 Allergisk - Du må altså lige forklare: Mener du, at det er en ubevidst handling at have en ren rø* ? Og hvorfor?

:o/ smiley smiley smiley

• #390   7. jun 2013 P.S. Og hvad filan har det med emnet at gøre???

• #391   7. jun 2013 Ingen idé Mie... Det er sort snak.

• #392   7. jun 2013 Ti hi - Jeg troede lige jeg havde misset en pointe, men nææh...det gav sgu bare ik' mening det der *GGG*

• #393   7. jun 2013 SÅ har vi alle misset en pointe smiley

• #394   7. jun 2013 Rart at se, at jeg trods alt ikke er den eneste, der er lidt fatsvag smiley

• Matilde
    Matilde Tilmeldt:
    jan 2013

#395   8. jun 2013 Ej!! Kan man ikke sætte HG på pause? Regnede med at hvis jeg ikke lukkede internet siden på tab'en ned, så ville den pause? Hvorfor går det så stærkt?

• #396   10. jun 2013 So Kommode, you are writing in English but you don't want me to. Why that's hypocritical! You must want attention. '-) I'll give you some!

I've reported the image you've stolen, that has a copyright on it, to the artist that created the artwork. She may sue you if you do not remove it. It's illegal to steal someone's artwork and use it for your own purposes.

Is that enough attention for now? I hope so. I can give you more if you'd like. I have SO much to give! Oh and I made MY icon. Among other things I'm an artist. Have a nice day. I will.

• #401   10. jun 2013 Batdog : Filteret er aktiveret smiley

• #403   10. jun 2013 Den kongelige kennel.. Jeg spurgte til hvorfor du skriver på engelsk, da du uden tvivl kan læse hvad vi skriver.. Jeg fik det meste af din livs historie, og mange tak for det da. Men jeg fik vist ikke svar på hvorfor du skriver engelsk?? Kan du overhovedet ikke dansk?

• #405   10. jun 2013 Åhh ja Maj-Britt.. Når det er noget med sten og glashuse, så må man gerne bjeffe lidt smiley

• Matilde
    Matilde Tilmeldt:
    jan 2013

#408   10. jun 2013 Mental filter? - er det sådan et der kan få stemmerne til ikke at snakke i munden på hinanden? Er det noget man kan købe eller er det kun de privilegerede hg'ere der får sådan et?

• #409   10. jun 2013 Jeg tror sørme da ikke jeg får svar på mit spørgsmål..

• #411   10. jun 2013 Hi Tine,

I've answered this question many many times, and more recently in depth on a thread from which I was blocked from by Maj-britt. You will notice that I was not rude or inappropriate at any time, as were many others, who were down-right abusive, yet I was blocked. It's par for the course here. So assuming you'd not seen me explain it before, here is the link:

http://www.hundegalleri.dk/forum/Generel-diskussion/547630-smaa_hunde_er_hidsige_og_fremfusende___

Apparently, according to the rude people who do not understand English yet are sure that I do not write well (I don't, I write exceptionally well), and who also, often write in English themselves (logic isn't a strong point among some people here), the explanation I give in the thread I've linked to translates to me wanting attention! Imagine that! One person came up with THAT brilliant irony a few weeks ago, and lacking any semblance of originality, many people have jumped upon the bandwagon. Then they proceeded to write in English after bashing me for doing so, and claiming that doing so is a call for attention (again--that STELLAR logic, LMFAO)

So that's the explanation, Tine but I will add that surely you see the 'flavor' around here, right? I mean it's not rocket science to see that! It's not a particularly friendly place with a gang ready to pounce on anyone for the express purpose of stroking their own egos. Could you imagine what they would do to me if I attempted to write in Danish? They are not really concerned with me writing in English. It's just the attack du jour and I'm the person they attack at this time.

So, now let me say opmærksomhed opmærksomhed opmærksomhed opmærksomhed opmærksomhed opmærksomhed opmærksomhed opmærksomhed opmærksomhed opmærksomhed opmærksomhed opmærksomhed opmærksomhed opmærksomhed. That word seems to be a popular one so I guess I'll write it as well! smiley From where I'm sitting, I seem to be far less interested in opmærksomhed of all those who claim I want it. The humor! smiley

Who the heck looks for attention by writing in their natural tongue to people who claim to understand it perfectly (I could give you another link for mega-lulz)? I don't feel 'cool' for writing in English. I'd feel cool writing in Danish!! Nonetheless, I AM cool ( I'm so cool, that I have to wear a heavy coat in the summer), and righteous and honest and don't tolerate people who either haven't turned their brains on, lie, or try to hurt other people.

I'm going swimming with the dogs and my husband in the fjord so I don't have time to see if you are part of the hater group here on HG. I hope not. Still, I've answered you respectfully and honestly. Have a fine rest of the day, Tine.
    Monica

PS
    Some don't want or most likely are too lazy to read my posts, and I'm perfectly fine with that! I sometimes cannot understand, nor read every post here either and no one reads EVERY post anyway. Still, some trolls make the threads about me, instead of sticking to the subject, and then I'm blocked, and they go on and on and ON and on and on and ON and ON talking about not reading what I've written. Some people have an axe to grind, and their dogs must have full bladders hehe! They also seem to be extraordinarily amused by writing what the 10 people before them wrote!

Oh Maj-britt, that was a cheap shot blocking me, though it was your choice to make and I respect that. I don't understand what drives the inner you but did you know that we have SEVERAL friends in common on FB? I wonder how they'd feel about your treatment of me and some others here? Do you wonder as well?

• #413   10. jun 2013 "Så tak for at du bemærkede mit stylede billede... "
    wrote Konelige Kommode4 a few post above, about 50 minutes before this post.
    What she writes is an abject lie. I will post two pictures now, one, THE FIRST is her icon of the stolen artwork, and the second is from the artists website. I love liars--not!

profilbillede
  • #414   10. jun 2013 and here is the original by the artist. NO DIFFERENCE!! A LIE!

profilbillede
  • #416   10. jun 2013 Ups.....

• #417   10. jun 2013 Hvordan er det nu den der med dobbeltmoral er....... ?

• #419   10. jun 2013 About glass houses and stones. I was asked to remove the picture of you, which was not my icon and actually WAS styled, unlike the one Kommode stole unless you count minimizing it as styling hahahahhahahaa!! I don't recall that yours was copyrighted either but willingly and immediately took it down when asked. Oh btw, the picture was on FB so it was no longer yours to begin with Mag-britt. Bet you didn't know that! Not yours at all. It belonged to FB and they didn't mind at all. OK back to the glass houses and stones. Maj-britt taught me to complain about this stolen, copyrighted picture by complaining about her picture that I had used. The lesson Maj-britt taught me was, if an image is not your own, you ought to report it, so I did. How do you like THAT glass house and THOSE stones?

I'm sure, after writing the to artist of the stolen and 'styled' (blatant lie) picture and giving her all links to complain, there will be some fallout. While it's flattering Kommode that you tried to copy me, you broke the law, lied about it, and now risk the consequences. I'm shocked you still have the picture up! I do not recommend it!

• #422   10. jun 2013 Ok, I changed my profile picture to one with a "lilla paryk" although I have no idea where that moniker came from. And feel free to complain to the owner of the photo because i did not 'style' it. You have to report it to me, because it IS me!

• #424   10. jun 2013 Hold da op den her tråd kommer vidt omkring.
    Skulle det være lovligt at tage et billed bare fordi man tegner lidt på det? Ja jeg fatter hat lige nu!

• #425   10. jun 2013 hahahaha så enig M,

• #426   10. jun 2013 ...

• Snøfte
    Snøfte Tilmeldt:
    maj 2011

Følger: 1 Svar: 1
    #430   10. jun 2013 BATDOG:
    Jeg er forvirret - hvem er det, som skulle mene at vedkommende ligger til grund for enhver hændelse her på HG, og hvorledes har denne person ytret dette?

• #431   10. jun 2013 LOL
    Så passer min titel som Royal medløber da helt fantastisk smiley

• #434   10. jun 2013 Jeg klapper lige jer alle sammen på ryggen ;-D

• #435   10. jun 2013 Træk dog kløerne ind folkens....

• #437   10. jun 2013 Det håber jeg ski heller ikke da smiley

• #438   10. jun 2013 Mange tak for forklaringen Kennel Royal..

Der er efterhånden ret mange medløbere herinde.. og rygklappere haha

HG - en stor familie, eller næsten smiley

• #442   10. jun 2013 Noget helt andet.... sig mig Minion, havde du ikke veer forleden dag? Går du fra du ikke har født smiley

• #449   10. jun 2013 kan man egentligt være fed på andres vegne end sine egne?
    for så har jeg nogen kilo som jeg gerne vil uddelegere...

• #454   10. jun 2013 I skal ikke komme ind på hvilke fagforeninger I er medlem af... er du gal det er noget folk kan blive uenige om... Hk, Dansk Metal og hvad de ellers alle sammmen hedder.. nævner man Kristlig - uhh ha ikke godt. Sådan en diskussion overværede jeg forleden.. smiley

• #455   10. jun 2013 Jeg er vist ikke medlem af nogen klub eller forening (bortset fra Værkstedets spareklub) - jo SKAT - men forsøger at melde mig ud! smiley

• #456   10. jun 2013 Det kan også være et dyrt medlemskab Miemiv smiley

• #461   10. jun 2013 Så lang en tråd, med så meget intetsigende pladder i et offentligt forum.... det stikker da helt af!!

• #462   10. jun 2013 ... og det fordi?

• #463   10. jun 2013 Men vi taler da nogenlunde pænt (for lige at gå tilbage til starten) smiley

Og iøvrigt laver jeg lige en gang thimiankartofler, bbq nakkekoteletter og salat, hvis nogle kongelige højheder skulle være interesseret smiley

• #464   10. jun 2013 Orh lad da vær.... Det er kedeligt at være seriøs hele tiden smiley

Jeg er forresten hverken medlem af folkekirken, DKK eller pirat klubben smiley

.... Laver snart klubben for mennesker der ikke er medlem af nogen klub smiley

• #465   10. jun 2013 At man kan lade vær med at læse det hvis det ikke behager en smiley

Kommentér på:
tal pænt! det koster ikke noget.

Annonce