{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.409 visninger | Oprettet:

Slipper I jeres hund fri uden at checke? {{forumTopicSubject}}

Jeg var lige ude for noget her til formiddag som egentligt rystede mig lidt.

Luka og jeg var ovre på skolens græsplæne for at træne lidt og pludselig kommer der en EB ind på plænen. Jeg ka gennem hegn og beplantning se en ude i skolegården.

Hurtigt får jeg snor på Luka og går. Da vi er halvvejs nede på plænen opdager den anden hund Luka og kommer tromlende. Jeg får råbt Skriiid til den og fortsætter. Jeg ved nemlig at Luka ikke ka li EB'er da han 2 gange har haft uheldige oplevelser med dem. Heldigvis vender hunden om og vi fortsætter ned til den anden udgang. Ikke på noget tidspunkt dukker ejer op og og checker hvad hans hund laver.

Jeg går da altid hen til lågen og checker om der er andre på plænen. Der kommer osse børn og spiller fodbold. Er der nogen finder vi et andet sted.

Lader I bare jeres hund løbe ind på et indhegnet område uden først at checke om der er andre?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Fix en lampe 620 kr.
  • Opsætning af stikkontakt til vaskemaskine 500 kr.
  • Shelf units need fixing to wall 650 kr.
  • Varme i radiator - stiften virker ikke 800 kr.
  • IKEA PAX garderobeskab 2.500 kr.
  • Samle to pax skabe uden låger 650 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Slipper I jeres hund fri uden at checke?
  • #1   15. jun 2013 Mine hunde bliver ikke sluppet nogen som helst steder med mindre jeg er 100% sikker på at der ikke er andre!! De går ikke hen til et hjørne uden at have snor på heller!!

• #4   15. jun 2013 Vis vores hund skulle være løs, ville vi da også tjekke inden. Man ved aldrig hvad det er man møder. Men vi har så også haft problemer med løse aggressive hunde her ude. Men af hensyb til andre og sig selv og ens hunde så skal man være obs på alt omkring sig især inden man slipper dem løs.

• #5   15. jun 2013 Jeg er helt på linie med Mette.
    Jeg skal ikke risikere, at nogen af mine laver ballade!

• #6   15. jun 2013 Tør ikke tage nogen chancer. Slet ikke med de små "kællinger" jeg har. Det ville være, at lege med deres og andres liv pga. hundeloven.

• #7   15. jun 2013 det er så træls sådan noget.
    Lucky har altid snor på, men det sker vi tager den af ham omme på boldbanen, for at han rigtig kan spæne igennem, og vi kan træne lidt uden snoren.
    Men det er kun når jeg har sikret mig der ikke er andre, hvis jeg ser der kommer andre, tager jeg snor på ham med det samme.

igår mødte vi f.eks. en stor hund, det lignede en stor pudel eller sådan noget.
    Jeg kunne ikke se nogen ejer, og den gik jo hen imod os. Så lucky op på armen. (Det sker kun når der ikke er en ejer i nærheden, eller de ikke har styr på deres hund)
    Lidt efter, kommer der en ejeren gående, og får hunden med sig.

Jeg forstår altså ikke hvorfor man lader sin hund rende så langt fra sig, at man ikke kan se den og de mennesker der kommer fra den anden side. synes det er respektløs overfor andre.
    Det er et sted der kommer en del med deres hunde, netop fordi de må gå løs der, men er det ikke fair at man stadig bruger hovedet, og har sin hund hos sig, så andre kan gå i fred med deres hunde? smiley

• #8   15. jun 2013 Min render kun løs hvis der ikke er andre. Hvis der kommer nogle, kommer han i snor smiley

• #9   15. jun 2013 Har Silje i en tøjsnor, så hun er - teknisk set - aldrig rigtigt løs. Men sådanne 25 meter er alligevel et godt stykke, og jeg tjekker altid om der er nogen i nærheden, inden jeg lader hende rulle den ud. Det kan så hurtigt gå galt.

• #10   15. jun 2013 vores er kun frie arealer som vi 100% kan overskue de går heller ikke om hjørner eller andet uden de er i snor eller jeg har tjekket først mvh steffen

• #12   15. jun 2013 Jeg holder altid øje, før jeg slipper min, og kommer der nogen - med eller uden hund - bliver hun kaldt ind og får snor på.

• #14   15. jun 2013 Kunne det tænkes at hunden måske var 'gået hjemmefra' alene, og ejeren rendte og ledte et andet sted?

• #15   15. jun 2013 Odin er kun fri hjemme og på stranden, men kun, når vi er sikre på, at han bliver hos os..
    Chico render ofte fri, men han bliver også hos mig.. Det er også kun på områder som grusveje og cykelstier, og igen kun, hvis der ikke er andre..
    Man skal ikke være til gene for andre, det samme gælder jo ens hunde. Man gider jo ikke selv en løs hund, som den TS beskriver..

Kommentér på:
Slipper I jeres hund fri uden at checke?

Annonce