Slipper I jeres hund fri uden at checke? {{forumTopicSubject}}
Jeg var lige ude for noget her til formiddag som egentligt rystede mig lidt.
Luka og jeg var ovre på skolens græsplæne for at træne lidt og pludselig kommer der en EB ind på plænen. Jeg ka gennem hegn og beplantning se en ude i skolegården.
Hurtigt får jeg snor på Luka og går. Da vi er halvvejs nede på plænen opdager den anden hund Luka og kommer tromlende. Jeg får råbt Skriiid til den og fortsætter. Jeg ved nemlig at Luka ikke ka li EB'er da han 2 gange har haft uheldige oplevelser med dem. Heldigvis vender hunden om og vi fortsætter ned til den anden udgang. Ikke på noget tidspunkt dukker ejer op og og checker hvad hans hund laver.
Jeg går da altid hen til lågen og checker om der er andre på plænen. Der kommer osse børn og spiller fodbold. Er der nogen finder vi et andet sted.
Lader I bare jeres hund løbe ind på et indhegnet område uden først at checke om der er andre?
maj 2007
Følger: 42 Følgere: 145 Hunde: 5 Emner: 1.145 Svar: 38.402
dec 2012
Følger: 3 Følgere: 1 Hunde: 5 Emner: 52 Svar: 313
maj 2008
Følger: 30 Følgere: 40 Hunde: 3 Emner: 67 Svar: 3.349
Jeg skal ikke risikere, at nogen af mine laver ballade!
aug 2007
Følger: 13 Følgere: 12 Hunde: 3 Emner: 103 Svar: 3.959
nov 2012
Følger: 94 Følgere: 214 Hunde: 4 Emner: 289 Svar: 8.280
Lucky har altid snor på, men det sker vi tager den af ham omme på boldbanen, for at han rigtig kan spæne igennem, og vi kan træne lidt uden snoren.
Men det er kun når jeg har sikret mig der ikke er andre, hvis jeg ser der kommer andre, tager jeg snor på ham med det samme.
igår mødte vi f.eks. en stor hund, det lignede en stor pudel eller sådan noget.
Jeg kunne ikke se nogen ejer, og den gik jo hen imod os. Så lucky op på armen. (Det sker kun når der ikke er en ejer i nærheden, eller de ikke har styr på deres hund)
Lidt efter, kommer der en ejeren gående, og får hunden med sig.
Jeg forstår altså ikke hvorfor man lader sin hund rende så langt fra sig, at man ikke kan se den og de mennesker der kommer fra den anden side. synes det er respektløs overfor andre.
Det er et sted der kommer en del med deres hunde, netop fordi de må gå løs der, men er det ikke fair at man stadig bruger hovedet, og har sin hund hos sig, så andre kan gå i fred med deres hunde?
feb 2013
Følger: 17 Følgere: 4 Hunde: 1 Emner: 80 Svar: 381
jun 2011
Følger: 15 Følgere: 37 Hunde: 1 Emner: 134 Svar: 3.592
sep 2006
Følger: 10 Følgere: 10 Hunde: 1 Emner: 157 Svar: 1.387
aug 2007
Følger: 28 Følgere: 53 Hunde: 2 Emner: 314 Svar: 16.164
jun 2011
Følger: 1 Hunde: 1 Emner: 3 Svar: 94
mar 2013
Følger: 2 Følgere: 5 Hunde: 2 Emner: 2 Svar: 1.401
Chico render ofte fri, men han bliver også hos mig.. Det er også kun på områder som grusveje og cykelstier, og igen kun, hvis der ikke er andre..
Man skal ikke være til gene for andre, det samme gælder jo ens hunde. Man gider jo ikke selv en løs hund, som den TS beskriver..
Slipper I jeres hund fri uden at checke?