Allergisk overfor loppemidler og lopper Allergisk overfor loppemidler og lopper
Jeg har 2 shih tzu'er, og den mindste på lidt over 1 år er meget allergisk overfor loppebid. Han bliver rød over det hele, og klør som en gal i flere dage efter, hvilket han naturligvis behandles for, men problemet er at han også er allergisk over for Advantage, Frontline og Bayvantic, alle resulterer i store åbne sår alle steder hvor han er dryppet.
Iflg. min dyrlæge er der ikke meget andet at gøre, jeg har prøve noget aloe vera noget, som lopperne åbenbart elskede, for de trives da i største velbefindende, og det var jo ikke hensigten.
Kom meget gerne med gode råd, det vil jo være forfærdeligt hvis jeg er nød til at aflive min lille skat, for det er så synd for ham.
apr 2006
Følger: 16 Følgere: 16 Hunde: 3 Emner: 16 Svar: 113
jul 2010
Følger: 59 Følgere: 53 Emner: 215 Svar: 12.872
Tilføjer: hold evt. hunden kort klippet (jeg har lavet en vejledning engang, den kan du få hvis du sender din mail adr i en pb)... har du ikke lyst til han skal have piller, så kæm ham flere gange dagligt.
Tilføjer: Capstar har den virkning at lopperne dør når de er på ham, så gerne gå hvor I normalt går så han kan samle op ;o)
jul 2010
jul 2010
Følger: 18 Følgere: 16 Hunde: 1 Emner: 210 Svar: 3.381
Kan købes her:
http://www.porcani.dk/frontline-vet-kutan-spray.html
Datablad:
http://www.google.dk/url?sa=t&rct=j&q=&esrc=s&source=web&cd=4&ved=0CEIQFjAD&url=http%3A%2F%2Fwww.produktresume.dk%2Fdocushare%2Fdsweb%2FGet%2FDocument-13183%2FFrontline%2BVet.%2C%2Bkutan%2Bspray%2C%2Bopl%25C3%25B8sning%2B2%2C5%2Bmg-ml.doc&ei=NTvxUdXYLtGSswaByYC4Bg&usg=AFQjCNGSdh-XoLxZud0JItw6e7p-GKWvGQ&sig2=5RdqO16oSa-TlqBagJfWKw&bvm=bv.49784469,d.Yms&cad=rja
mar 2008
Følger: 15 Følgere: 15 Hunde: 3 Emner: 44 Svar: 2.201
jeg bruger hvidløg har aldrig lopper
dec 2011
Følger: 1 Hunde: 1 Emner: 1 Svar: 3
Frontline spray kan han heller ikke tåle.
dec 2011
Jeg ved bare ikke om det er over for dette stof, eller om det er hjælpestofferne han reagerer på.... suk...
jul 2010
Tilføjer: Nu det er ved at være aften og bliver køligere, så bliver hundene som regel også lidt mere aktive end de har været i løbet af dagen i varmen ;o) sørg for han kommer rundt i haven så lopperne i haven kan springe på ham, også gerne hvis I har bestemt rute i går på tur.
okt 2009
Følger: 13 Følgere: 19 Hunde: 2 Emner: 78 Svar: 1.395
okt 2009
http://www.petdreams.dk/middel-mod-lopper-flater-hunde.html#
okt 2009
(link fjernet)
jun 2013
Følger: 35 Følgere: 434 Hunde: 7 Emner: 102 Svar: 8.165
måske en ide at få dem ind over og se hvad der kan findes af alternativer?
Der er synd for din Shih tzu og forstår din frustration.
Er der katte i huset, er det en rigtig god ide at de bliver behandlet jævnligt for at forebygge at de hopper på hunden.
okt 2006
Følger: 59 Følgere: 48 Hunde: 7 Emner: 335 Svar: 13.904
dec 2011
Han er nu i behandling med Capstar og program vet, så det skulle gerne klare problemet her og nu.
Vi har travet byen tynd igår, men jeg tror desværre lopperne kommer fra et af det mange pindsvin vi har på grunden for tiden.
Jeg har bestilt de brikker man kan sætte i halsbåndet der hedder tic click, så må vi se om de også virker.
Jeg skal nok vende tilbage med respons på dem, og hvis andre har flere gode råd, så er jeg åben for dem også, for nu skal vi bare have fundet noget der virker.
maj 2008
Følger: 130 Følgere: 128 Hunde: 1 Emner: 1.425 Svar: 17.872
Pindsvin har deres helt egen koppeart, som kun kan leve på pindsvin.
De fleste loppeangreb på hunde, er fra katte- og hundelopper.
Det bedste du kan gøre er, at gøre vanvittig grundigt rent, igen og igen. Og sprøjte med utøjsspray.
Uanset hvilke slags loppemidler du bruger på hundene, vil de lynhurtigt få lopper igen, hvis ikke omgivelserne er loppefri.
Loppeæg kan ligge i uendelig lang tid i gulvtæpper, under paneler, i sofaer, mellem gulvbrædder, i hundesengen, i sengetøj, og først blive udklækket når betingelserne er de rigtige.
Lag på lag gulvtæpper, er nærmest umulige at få loppefri, så det er en god ide, at skille sig af med dem, hvis der først er massivt loppeangreb i huset.
Lopperne lægger æg i hundens og kattens pels, hvorefter æggene falder af, alle de steder hvor de opholder sig. De bliver udklækket til larver, og bliver derefter til endnu en gang lopper, der hopper på dyrene. Og så starter hele møllen forfra.
Allergisk overfor loppemidler og lopper