2.111 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 15 Svar

Allergisk overfor loppemidler og lopper Allergisk overfor loppemidler og lopper

Jeg har 2 shih tzu'er, og den mindste på lidt over 1 år er meget allergisk overfor loppebid. Han bliver rød over det hele, og klør som en gal i flere dage efter, hvilket han naturligvis behandles for, men problemet er at han også er allergisk over for Advantage, Frontline og Bayvantic, alle resulterer i store åbne sår alle steder hvor han er dryppet.

Iflg. min dyrlæge er der ikke meget andet at gøre, jeg har prøve noget aloe vera noget, som lopperne åbenbart elskede, for de trives da i største velbefindende, og det var jo ikke hensigten.

Kom meget gerne med gode råd, det vil jo være forfærdeligt hvis jeg er nød til at aflive min lille skat, for det er så synd for ham.

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Maling af 2-3 meter skur 1.300 kr.
  • Problemer med vaskemaskinen 500 kr.
  • Fjernelse af gammel oliefyr/kedel 500 kr.
  • Flytte vandhane og tilrette afløbsrør 1.200 kr.
  • Græsslåning (højt græs) og fjerne ukrudt imellem fliser 1.200 kr.
  • Lugning af ukrudt i hæk 1.130 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Allergisk overfor loppemidler og lopper
  • #1   25. jul 2013 Bayer har lavet et halsbånd mod lopper og flåter. Seresto hedder det. Det holder 7-8 mdr. Ligner et gl dags loppehalsbånd, men hverken lugter eller afgiver farve. Måske det var et alternativ.

• #2   25. jul 2013 Siger som Madan (ikke m?) Blå ;o) og ellers rengør tit også sprøjt kurve med Trinol 810 eller KvitD, ikke give dem til hunden før de er tørre.

Tilføjer: hold evt. hunden kort klippet (jeg har lavet en vejledning engang, den kan du få hvis du sender din mail adr i en pb)... har du ikke lyst til han skal have piller, så kæm ham flere gange dagligt.

Tilføjer: Capstar har den virkning at lopperne dør når de er på ham, så gerne gå hvor I normalt går så han kan samle op ;o)

• #3   25. jul 2013 hehehe synes ikke at have set før det er et N ;oP

• #5   25. jul 2013 har du prøvet det LR har til både hund heste og Kat
    jeg bruger hvidløg har aldrig lopper

• #6   25. jul 2013 Jeg har lige givet ham capstar vet, men det forebygger jo ikke, og lige så snart han har en loppe på sig, starter cirkusset med kløe og allergi igen.
    Frontline spray kan han heller ikke tåle.

• #7   25. jul 2013 Seresto indeholder samme virkemiddel som bayvantic og advantage, og det er dem han er mest allergisk overfor.
    Jeg ved bare ikke om det er over for dette stof, eller om det er hjælpestofferne han reagerer på.... suk...

• #8   25. jul 2013 Nej capstar forebygger ikke, men har man et loppeproblem kan den være med til at hunden får ro i løbet af en 10 min, da de dør ret så hurtigt (dem der er på hunden eller hopper på hunden indenfor 24 timer). Rengør tit, især sprækker i gulve osv. sprøjt hans kurve med Trinol 810 eller KvitD, så snupper de også lidt lopper.

Tilføjer: Nu det er ved at være aften og bliver køligere, så bliver hundene som regel også lidt mere aktive end de har været i løbet af dagen i varmen ;o) sørg for han kommer rundt i haven så lopperne i haven kan springe på ham, også gerne hvis I har bestemt rute i går på tur.

• #9   25. jul 2013 synes jeg har læst om noget brikker man sætter i halsbåndet som udsender magnetiske/elektriske impulser som skræmmer utøjet væk??

• #10   25. jul 2013 kan ikke lige finde det, men faldt over dette her

http://www.petdreams.dk/middel-mod-lopper-flater-hunde.html#

• #11   25. jul 2013 her var den

(link fjernet)

• #12   25. jul 2013 Advocate har jeg hørt om at nogle hunde med allergisk reaktion overfor andre midler kan bruge, det fås dog på recept hos dr. dyr.
    måske en ide at få dem ind over og se hvad der kan findes af alternativer?
    Der er synd for din Shih tzu og forstår din frustration.
    Er der katte i huset, er det en rigtig god ide at de bliver behandlet jævnligt for at forebygge at de hopper på hunden.

• #13   25. jul 2013 Program vet er forebyggende og bruges sammen med Capstar. Det er også tabletter. Men tjek indholdet sammen med dyrlægen, når din vaps er så allergisk.

• #14   26. jul 2013 Skønt med jeres hjælp, takker mange gange.
    Han er nu i behandling med Capstar og program vet, så det skulle gerne klare problemet her og nu.

Vi har travet byen tynd igår, men jeg tror desværre lopperne kommer fra et af det mange pindsvin vi har på grunden for tiden.

Jeg har bestilt de brikker man kan sætte i halsbåndet der hedder tic click, så må vi se om de også virker.

Jeg skal nok vende tilbage med respons på dem, og hvis andre har flere gode råd, så er jeg åben for dem også, for nu skal vi bare have fundet noget der virker.

• #15   26. jul 2013 Jeg tror bestemt ikke, at det er pindsvinelopper, som angriber hundene.
    Pindsvin har deres helt egen koppeart, som kun kan leve på pindsvin.

De fleste loppeangreb på hunde, er fra katte- og hundelopper.

Det bedste du kan gøre er, at gøre vanvittig grundigt rent, igen og igen. Og sprøjte med utøjsspray.
    Uanset hvilke slags loppemidler du bruger på hundene, vil de lynhurtigt få lopper igen, hvis ikke omgivelserne er loppefri.
    Loppeæg kan ligge i uendelig lang tid i gulvtæpper, under paneler, i sofaer, mellem gulvbrædder, i hundesengen, i sengetøj, og først blive udklækket når betingelserne er de rigtige.

Lag på lag gulvtæpper, er nærmest umulige at få loppefri, så det er en god ide, at skille sig af med dem, hvis der først er massivt loppeangreb i huset.

Lopperne lægger æg i hundens og kattens pels, hvorefter æggene falder af, alle de steder hvor de opholder sig. De bliver udklækket til larver, og bliver derefter til endnu en gang lopper, der hopper på dyrene. Og så starter hele møllen forfra.

Kommentér på:
Allergisk overfor loppemidler og lopper

Annonce