Overfølsomhed Overfølsomhed
Min borzoi på 1 år klør sig forfærdelig meget i pelsen. Det har stået på gennem længere tid, men jeg har troet, det var pga. foderallergi. Har nu haft skiftet til mange forskellige former for allergifoder, men der er ingen forandring.
Jeg læste på denne side: http://www.omhunden.dk/html/borzoi.html og bemærkede at der står "Hudproblemer og overfølsomhed overfor medicin og loppemidler forekommer". Rotte får Bayvantic loppemiddel en gang om måneden som forebyggende. Kan det måske være det, han er allergisk/overfølsom over for?
Jeg har tænkt mig at spørge Dr. Dyr så hurtigt som muligt, men tænkte at det ville være interessant om der var nogle af jer, der har erfaring med mynder og overfølsomhed for loppemidler - og hvad I i så fald har kunnet gøre ved det?
apr 2009
Følger: 34 Følgere: 38 Hunde: 8 Emner: 169 Svar: 3.796
Jeg har fundet frem til nogle loppe halsbånd der rent faktisk virker, de holder endda 6 måneder
Dog vil jeg sige jeg har aldrig hørt om overall reaktioner, men mere betændelses tilstand der hvor produktet er påført.
Mit første forsøg, hvis ikke du vil gennem en allergi test er at skifte til kornfrit foder
apr 2009
Følger: 34 Følgere: 38 Hunde: 8 Emner: 169 Svar: 3.796
Kender du Essentials? Det skulle altså efter sigende været noget af det bedste, jeg hører kun gode erfaringer
feb 2005
Følger: 80 Følgere: 75 Hunde: 4 Emner: 366 Svar: 11.335
okt 2010
Følger: 17 Følgere: 48 Hunde: 10 Emner: 78 Svar: 8.024
Et par stykker har fået så alvorlig allergisk reaktion, at det har krævet indlæggelse og det på meget lille dosis.
De jeg kender, der bruger Bayvantic til whippets uden problemer, bruger det kun i ½ dosis af det normale.
maj 2012
Følger: 9 Følgere: 13 Hunde: 1 Emner: 86 Svar: 1.004
jeg fodrer med kornfrit foder.
skab kunne være en mulighed - men også overfølsomhed for bayvantic, når I andre også har oplevet det.
jeg går til dr. dyr med det
Overfølsomhed
Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside