Myndegruppen

Myndegruppen

Medlemmer: 76
Forside Forum Medlemmer Annoncer Hunde
816 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 5 Svar

Overfølsomhed Overfølsomhed

Min borzoi på 1 år klør sig forfærdelig meget i pelsen. Det har stået på gennem længere tid, men jeg har troet, det var pga. foderallergi. Har nu haft skiftet til mange forskellige former for allergifoder, men der er ingen forandring.
Jeg læste på denne side: http://www.omhunden.dk/html/borzoi.html og bemærkede at der står "Hudproblemer og overfølsomhed overfor medicin og loppemidler forekommer". Rotte får Bayvantic loppemiddel en gang om måneden som forebyggende. Kan det måske være det, han er allergisk/overfølsom over for?
Jeg har tænkt mig at spørge Dr. Dyr så hurtigt som muligt, men tænkte at det ville være interessant om der var nogle af jer, der har erfaring med mynder og overfølsomhed for loppemidler - og hvad I i så fald har kunnet gøre ved det? smiley

Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Samling af spisebord 1.350 kr.
  • Reparation af opvaskemaskine 1.200 kr.
  • 2 lamper og 2 billeder 500 kr.
  • Tilslutning af komfur 350 kr.
  • Tage ned en lampe i taget 335 kr.
  • Havemand til ukrudsrydning i indkørsel 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Overfølsomhed
  • #2   20. sep 2013 Jeg har heldigvis ikke selv nogen med allergi - andet end loppe allergi smiley

Jeg har fundet frem til nogle loppe halsbånd der rent faktisk virker, de holder endda 6 måneder smiley Fremfor at hælde gift i nakken, for man hører bare ofte om reaktioner.
    Dog vil jeg sige jeg har aldrig hørt om overall reaktioner, men mere betændelses tilstand der hvor produktet er påført.

Mit første forsøg, hvis ikke du vil gennem en allergi test er at skifte til kornfrit foder

• #3   20. sep 2013 Der er ofte korn produkter i allergi foder.
    Kender du Essentials? Det skulle altså efter sigende været noget af det bedste, jeg hører kun gode erfaringer

• #4   20. sep 2013 Har du overvejet om den har skab? Der er rigtig meget af det for tiden.

• #5   23. sep 2013 Bayvantic tåler ingen af mine og jeg har mødt flere whippetejere, der har oplevet det samme.
    Et par stykker har fået så alvorlig allergisk reaktion, at det har krævet indlæggelse og det på meget lille dosis.

De jeg kender, der bruger Bayvantic til whippets uden problemer, bruger det kun i ½ dosis af det normale.

• #6   3. okt 2013 tak smiley

jeg fodrer med kornfrit foder.

skab kunne være en mulighed - men også overfølsomhed for bayvantic, når I andre også har oplevet det.

jeg går til dr. dyr med det smiley det er ikke blevet bedre...

Kommentér på:
Overfølsomhed

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside

Annonce