{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.009 visninger | Oprettet:

Færdselsprøve {{forumTopicSubject}}

For nylig har jeg flere steder læst om en såkaldt færdselsprøve, bla. i DcH-bladet, men ingen steder har jeg kunnet læse mig frem til hvad det er. Nogle der kan forklare mig hvad det er og fortælle mig om, hvad prøven går ud på? :o)

Jeg er nødt til at smutte fra tråden nu, men kigger ind senere og læser svarene.

Hilsner fra Rikke

Kommentarer på:  Færdselsprøve
  • #1   14. aug 2006 Og så alligevel kan jeg blive lidt og kigge efter svar ;o)

• #2   14. aug 2006 Nå okay :o)

Sådan at der skal udføres forskellige øvelser blandt folk?

• #3   14. aug 2006 Tak for dit svar. Tænkte nok, at det var noget i den retning, men skulle lige vide mig sikker ;o)

• #5   14. aug 2006 hvordan kan man komme til en sådan prøve eller hold? det lyder intressant og var da noget som alle hundeejere vile ha godt af smiley

• #6   14. aug 2006 Jeg tror at vi har sådan en Færdselsprøve når at vi slutter året(til sommerferien) der går vi i Byen og får en Is eller pølse...

• #7   14. aug 2006 Schæferhundeklubben for Danmark.

Almindelige bestemmelser for FP
    Færdselsprøven består af to dele, en lydighedsdel - Del A - og en praktisk færdselsdel
    - Del B.
    Hunde af alle størrelser og racer kan deltage. Hundene skal være 12 måneder for
    at deltage.
    Ved starten af hver del, skal hver hundefører melde sig til dommeren på en sportslig
    måde, med hunden i line ved at indtage GST foran dommeren.
    Ved prøvens afslutning gives der ikke point men kun bestået eller ikke bestået.
    Lydighedsdelen skal være bestået med mindst 70% af pointene, for at man kan gå
    videre til del B.
    Der er ingen tidsfrist for en gentagelse af prøven. En dommer må max. bedømme
    15 hunde ved en FP.
    Del A - lydighedsdelen
    Lydighedsdelen kan aflægges på en træningsplads eller i frit terræn.

• #8   14. aug 2006 Tak for jeres hjælp :o)

Så blev jeg også klogere i dag ;o)

Kommentér på:
Færdselsprøve