1.351 visninger
|
Oprettet:
Dansk svensk/ border kender i blandingen? {{forumTopicSubject}}
Hej alle sammen vores lille skønne hvalp Mille på 9 uger er en blanding af dansk svensk og border collie ? Nogen der kender blandingen hvad angår str og udseende ?
har ikke kunnet finde nogen herinde eller andre steder som er blandet sådan, men gad godt hvide hvordan hun kommer til at se ud
mar 2009
Følger: 67 Følgere: 135 Hunde: 9 Annoncer: 2 Emner: 161 Svar: 12.820
feb 2009
Følger: 9 Følgere: 10 Hunde: 4 Emner: 168 Svar: 1.624
det bliver med garanti en aktiv hund, potentielt set en der får svært ved at falde til ro som nogle bordere kan have, så husk fra starten at have rutiner der inbefatter perioder hvor man kun skal slappe af
feb 2006
Følger: 70 Følgere: 139 Hunde: 7 Emner: 758 Svar: 27.197
man kan ikke vide noget om størrelse, udseende og temperament.
men ingen tvivl om aktivitetsniveauet, det kommer jo fra begge sider
okt 2006
Følger: 58 Følgere: 48 Hunde: 7 Emner: 335 Svar: 13.864
Forvent alt fra nærmest det ene til nærmest det andet, og alt der i mellem..
okt 2009
Følger: 1 Følgere: 1 Hunde: 1 Emner: 16 Svar: 51
aug 2013
Følger: 8 Følgere: 15 Hunde: 1 Emner: 50 Svar: 979
Den skal helt sikkert have udfordringer, som spor og lignende.
feb 2006
Følger: 70 Følgere: 139 Hunde: 7 Emner: 758 Svar: 27.197
feb 2009
Følger: 9 Følgere: 10 Hunde: 4 Emner: 168 Svar: 1.624
men ingen tvivl om at det kan blive en hund der som teenager og voksen kan have brug for en times mentalaktivering/træning og en times motion som minimum dagligt
feb 2013
Følger: 9 Følgere: 26 Hunde: 3 Emner: 89 Svar: 7.730
Hvad angik temperament var de dog ret ens: Lærenemme, hyperaktive, nåede meget let et usundt stressnivaeu, hvor man ikke kunne 'nå' dem og de var lidt vel rigeligt nervøse. Det var hunde, der krævede meget af deres ejere og de blev let meget bange for ting og det var meget svært at arbejde sig ud af, da de 'stressblokerede'. De fik 'ideer' om at fx lyspletter eller kantsten pludselig var enormt farlige så det var lidt op ad bakke for begge ejere.
Det er en blanding der kræver mentale udfordringer i form af fx hundetræning eller hyrdning (hvis den fx har hyrdeinstinkt). Og i skal som ejere være ret opmærksomme på om stress bliver et issue.
okt 2009
Følger: 1 Følgere: 1 Hunde: 1 Emner: 16 Svar: 51
jun 2010
Følger: 8 Følgere: 6 Hunde: 3 Emner: 104 Svar: 5.018
Vil skyde på den bliver en mellemting af de 2 racer i størrelse.
Og så vil jeg ønske dig al mulig held og lykke. For at være helt ærlig så tror jeg du får brug for både det, og en vilje af stål.
feb 2013
Følger: 9 Følgere: 26 Hunde: 3 Emner: 89 Svar: 7.730
@Linda: Håber ikke at jeg beskrevet de to jeg har kendt som forfærdelige hunde. Og ja, ønsker sig man sig en aktiv træningspartner til fx agility så er blandingen nok ikke så dum. Jeg tror dog stadig at det er en blanding hvor man skal have lidt fokus på stress og nervøsitet; begge racer kan have problemer med det og hvor meget er der tænkt over det når man lavede et blandingskuld ? Det kan selvfølgelig sagtens være resultatet af en parring mellem to rigtig gode individer fra hver race, men min erfaring siger mig at der ikke er tænkt en hulens masse over om hundene nu også havde en mentalitet der skulle gives videre inden de indgik i avlen.
dec 2009
Følger: 9 Følgere: 8 Hunde: 3 Emner: 2 Svar: 262
min fix er blandet mellem dsg/border, hun vejer 9-10 kg, er en smule mere langhåret end en dsg men ellers ligner hun den
Hun elsker at ligge og hygge dagen lang men er også frisk på at søge og lege, gå lange gode ture og være med hos hestene og jagte mus/rotter som hun er super god til, hun har enormt meget tålmodighed til bare at sidde og stirre ind i et lille hul og håbe der kommer noget frem
tillykke med din lille hvalp
jun 2006
Følger: 4 Følgere: 67 Hunde: 5 Emner: 907 Svar: 17.377
Du kan alligevel ikke nå at se det når den suser forbi
Hold da op en blanding.. Held og lykke
maj 2004
Følger: 13 Følgere: 28 Hunde: 6 Emner: 126 Svar: 5.007
Dansk svensk/ border kender i blandingen?