{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.351 visninger | Oprettet:

Dansk svensk/ border kender i blandingen? {{forumTopicSubject}}

Hej alle sammen vores lille skønne hvalp Mille på 9 uger er en blanding af dansk svensk og border collie ? Nogen der kender blandingen hvad angår str og udseende ? smiley har ikke kunnet finde nogen herinde eller andre steder som er blandet sådan, men gad godt hvide hvordan hun kommer til at se ud smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Vaskemaskine med vand problemer 490 kr.
  • Ophænging af 80’ tv og væg reol 1.299 kr.
  • 2x Radiator der skal genstartes 1.200 kr.
  • Hjælp til at samle skab 490 kr.
  • Reparation fuge i bruser mellem flise og afløbsrist. 1.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Dansk svensk/ border kender i blandingen?
  • #1   21. okt 2013 Jeg kan forudse en mellemstørrelse hund med et sindsygt aktivitetsniveau... Men det ved du vel godt, når du har valgt en blanding med arbejdsivrig hyrdehund i?

• #2   21. okt 2013 mener faktisk der er en herinde der har blandingen, det er meget længe siden, og jeg kan huske forkert, men husker jeg rigtigt så var det en meget smuk hund, lidt større end dsg smiley

det bliver med garanti en aktiv hund, potentielt set en der får svært ved at falde til ro som nogle bordere kan have, så husk fra starten at have rutiner der inbefatter perioder hvor man kun skal slappe af smiley

• #3   21. okt 2013 ja det er jo netop en af ulemperne ved at købe en blanding.
    man kan ikke vide noget om størrelse, udseende og temperament.

men ingen tvivl om aktivitetsniveauet, det kommer jo fra begge sider

• #4   21. okt 2013 Det er jo netop charmen ved blandinger, man ved ikke hvad man ender op med smiley
    Forvent alt fra nærmest det ene til nærmest det andet, og alt der i mellem..

• #5   21. okt 2013 Okay smiley som hun ser ud nu er hun jo som en lille terrier i bygningen, hvad angår aktivitets niveau så er jeg klar over det og hun er bliver aktiveret, med gåture og leg på sportpladsen smiley

• #6   21. okt 2013 Tror godt du kan regne med at der skal mere en gåtur plus leg på sportsplads til for at aktivere den.
    Den skal helt sikkert have udfordringer, som spor og lignende.

• #7   21. okt 2013 nu er den jo kun 9 uger. men ja den får behov for udfordringer, det er ikke en hund du motionsmæssig kan køre træt

• #8   21. okt 2013 men ingen grund til overstimmulering før den er ældre, så kan man let få en hund der ikke kan slappe af, og ikke kan finde underholdning selv

men ingen tvivl om at det kan blive en hund der som teenager og voksen kan have brug for en times mentalaktivering/træning og en times motion som minimum dagligt smiley

• #9   21. okt 2013 Har kendt et par eksemplare af den blanding: den ene lignede en DSG og den anden en ultrakorthåret BC. De var ikke i familie.
    Hvad angik temperament var de dog ret ens: Lærenemme, hyperaktive, nåede meget let et usundt stressnivaeu, hvor man ikke kunne 'nå' dem og de var lidt vel rigeligt nervøse. Det var hunde, der krævede meget af deres ejere og de blev let meget bange for ting og det var meget svært at arbejde sig ud af, da de 'stressblokerede'. De fik 'ideer' om at fx lyspletter eller kantsten pludselig var enormt farlige så det var lidt op ad bakke for begge ejere.
    Det er en blanding der kræver mentale udfordringer i form af fx hundetræning eller hyrdning (hvis den fx har hyrdeinstinkt). Og i skal som ejere være ret opmærksomme på om stress bliver et issue.

• #10   21. okt 2013 Har bestemt også tænkt mig at ligge spor til hende når hun bliver ældre, men det kræver og venter lige til jeg kan stole 100% på hende og kalde hende til mig. smiley men der bliver masser af ture på markerne med spor og har overvejet træning men det venter lidt endnu smiley

• #12   21. okt 2013 Uf jeg har kendt nogle stykker DSV ingen af dem havde sikkert indkald. men måske det bare var ejerne som ikke kunne finde ud af at lære dem det.

Vil skyde på den bliver en mellemting af de 2 racer i størrelse.

Og så vil jeg ønske dig al mulig held og lykke. For at være helt ærlig så tror jeg du får brug for både det, og en vilje af stål.

• #14   21. okt 2013 @TS: Start du bare med spor allerede nu (der findes forskellige vejledninger på nettet og herinde). Når man går spor er hunden jo i snor og derfor er indkaldet fløjtende ligegyldigt smiley
    @Linda: Håber ikke at jeg beskrevet de to jeg har kendt som forfærdelige hunde. Og ja, ønsker sig man sig en aktiv træningspartner til fx agility så er blandingen nok ikke så dum. Jeg tror dog stadig at det er en blanding hvor man skal have lidt fokus på stress og nervøsitet; begge racer kan have problemer med det og hvor meget er der tænkt over det når man lavede et blandingskuld ? Det kan selvfølgelig sagtens være resultatet af en parring mellem to rigtig gode individer fra hver race, men min erfaring siger mig at der ikke er tænkt en hulens masse over om hundene nu også havde en mentalitet der skulle gives videre inden de indgik i avlen.

• #15   21. okt 2013 ingen grund til at male fanden på væggen og tro det blir en total ustyrlig, vild aktiv hund,
    min fix er blandet mellem dsg/border, hun vejer 9-10 kg, er en smule mere langhåret end en dsg men ellers ligner hun den
    Hun elsker at ligge og hygge dagen lang men er også frisk på at søge og lege, gå lange gode ture og være med hos hestene og jagte mus/rotter som hun er super god til, hun har enormt meget tålmodighed til bare at sidde og stirre ind i et lille hul og håbe der kommer noget frem smiley
    tillykke med din lille hvalp

profilbillede
  • #16   21. okt 2013 Hundens udseende bliver det sidste du behøver bekymre dig om....
    Du kan alligevel ikke nå at se det når den suser forbi smiley

Hold da op en blanding.. Held og lykke

• #17   21. okt 2013 Man bør vel forvente det værste ved enhver blanding - Og håbe på det bedste smiley

Kommentér på:
Dansk svensk/ border kender i blandingen?

Annonce