2.013 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 22 Svar

Strigle vs furminator? Strigle vs furminator?

Vi har en furminator til vores Golden herhjemme.
Men ved at mange har en strigle (tror jeg den hedder?)
http://www.zooplus.de/shop/hunde/hundepflege/trimmer_scheren/trimmer/13787

Er der nogen ide i at have begge? Hvis man skal udstille en berner Sennen med tiden smiley

Eller er en furminator nok? (Til at tage underulden smiley )

Bodil Jørgensen får et kuld hvalpe
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Bortskaffelse af haveaffald 500 kr.
  • Fragtmand 1.000 kr.
  • Rengøring af toilet, køkken og vinduer. 300 kr.
  • Opsætning af vaskemaskine og tørretumbler 1.000 kr.
  • Handyman til tilkobling af vaskemaskine 550 kr.
  • Siemens Opvaskemaskine med fejl E:24 – hjælp ønskes 1.120 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Strigle vs furminator?
  • #1   23. okt 2013 Synes en strigle er god til hverdagsbrug, furminatoren skal kun bruges ind i mellem når der er behov

• #2   23. okt 2013 Jeg ville aldrig bruge hverken furminator eller den strigle, du viser, forud for udstilling. Begge dele "skærer" i pelsen, når de tager underulden, og ødelægger dermed også dækhårene lidt. Karte og stålkam - så er man udstillingsklar - også med hunde med meget underuld smiley

• #3   23. okt 2013 Aldrig, aldrig bruge en alm. Furminator på en Bernerpels.

Bernerpelsen er så tyk at furminatoren ikke kan komme igennem, ergo bliver den bare trykket godt ned i dækhårene og skærer så disse over, og pelsen bliver stump og grim at se på.

Den strigle du viser kan bedre bruges en sjælden gang til pelsen, den har længere "knive" dvs. den kommer oftest gennem dækhårene og ned i underulden før den evt. skærer igennem. Men jeg ville kun bruge den en sjælden gang i den værste underulds/fældningstid. På alle andre tider har bernerpelsen bedst af en omgang striglen med en god langtandet strigle.

• #4   23. okt 2013 Tror måske vi har en karte liggende og en stålkam, men dog med meget mellemrum mellem tænderne.
    Men furminator og strigle minder meget om hinanden i funktion?

• #5   23. okt 2013 Kirsten
    Vi har sådan en her http://www.zooplus.de/shop/hunde/hundepflege/kamm_buerste/buersten/1387
    Er det sådan en du mener?
    Godt at vide vi ikke skal bruge furminatoren på berneren smiley den virker dog fortræffeligt på vores Golden smiley

• #6   23. okt 2013 Nej, furminatoren skærer i pelsen, hvor striglen kun reder igennem.

Jeg bruger denne http://media.mediazs.com/bilder/perfect/care/entwirrungsharke/0/300/44046_karlie_perfect_care_entwirrungsharke_03_2012_0.jpg

den virker godt for os, de roterende tænder gør at den ikke river så meget i pelsen.

• #7   23. okt 2013 Lyder meget logisk med brugen på jeres Golden, den har nemlig ikke den tykke underuld, som berneren får hen ad vejen.

Den børste du viser vil være fin til i får bernerhvalpen, det varer en del tid før i får brug for "kraftigere" redskaber. smiley

• #8   23. okt 2013 Kirsten - den du viser, har jeg også til min husky.
    Den er virkelig effektiv, men jeg kan godt fornemme, at han synes den "tager for meget fat", og meget bedre kan lide at blive striglet med de andre - og indrømmet. Så får han sgu lov at bestemme smiley

• #9   23. okt 2013 Karina, griner - alt for husfredens skyld og vi vil jo også gerne gøre det til en behagelig affære for bamserne at blive børstet.

Jeg bruger den primært på ryg og sider, det er mine bamser helt med på, så bruger jeg en mere korttandet strigle/karte på faner, hale og andre lidt sarte steder. Og bruger som du også gerne en grovtandet stålkam. Så holder vi os gode venner og alle nyder seancen.....

smiley

• #10   23. okt 2013 Så tror jeg vi er fint udstyret til en start smiley regner også med at snakke med avler hvad hun anbefaler smiley

• #12   23. okt 2013 Kam og karte har vi. Dog ingen schæferstrigle - hvad gør den?

Vores Golden er bare hyggehund, så det betyder ikke noget at hun ikke har udstillingspels smiley her er furminatoren genial til al hendes fældepels.

• #13   23. okt 2013 Hyggehund eller ej, en god dækpels er jo det, der beskytter hunden bedst mulig mod vejr og vind. Det er derfor man har fremavlet den, det er ikke kun for udstillings skyld

• #14   23. okt 2013 Schæferstriglen har gode lange tænder, der rigtig kan komme til bunds i pelsen inkl. underuld.
    Vi har også overvejet at anskaffe en, men vores tre bamser er ikke af den allermest voldsomme type hvad angår pels, så vi klarer os egentlig fint med den anden.

Og du har helt ret, Lene - det er ærgerligt at få ødelagt den gode beskyttende dækpels af Furminatoren, det ses desværre ofte.

• #15   23. okt 2013 Brug aldrig furminator til langhårshunde det ødelægger deres pels!!!

Jeg bruger en karte, og sådan en som Kirsten linker til der tager underulden uden at skære i den, og så har jeg en bredtandet stålkam, det er rigeligt til at rede igennem med.

• Malou T
    Malou T Tilmeldt:
    okt 2013

Følger: 1 Emner: 1 Svar: 6
    #16   24. okt 2013 Jeg ville også bruge en "kam" smiley
    Er i gang som hunde frisør.

Der vasker vi hundene, og tørre sammentidig med vi børster, det gør at underulden løsnes og man derfor kan rede dem godt i bund og hvis det bliver gjort grundigt nok, stopper deres fældning ofte hurtigt efter en stor tur smiley

Jeg vil gerne tage billede af de to kamme/ børster jeg bruger i mit arbejde imorgen, hvis det har din interesse smiley
    Har ihvertfald aldrig hørt noget negativt eller dårligt om arbejdet og de er nemme at bruge begge to. Bare man børster lige med børsten så man ikke river hunden.

• #17   24. okt 2013 Nu er jeg ikke trådstarter, men jeg vil i hvert fald meget gerne se de redskaber, du bruger Malou! smiley

Man kan aldrig få for mange gode råd omkring vores bamser. smiley

• Malou T
    Malou T Tilmeldt:
    okt 2013

#18   24. okt 2013 Kirsten, det vil jeg bare gøre imorgen tidlig når jeg møder smiley
    Nej det er jo lige det, og ofte skal der ikke særlig mange hunde frisør "tricks" til at gøre en stor forskel. Og vil med glæde hjælpe.

jeg køre også ud og ordner skønne bamser som jeres (på sjælland) hvis det skulle have interesse for nogen. Hvor jeg sammentidig meget gerne vil vise og rådgive om pelsplejen, omkring fjerning af underuld osv.. smiley

• #20   24. okt 2013 Det er altid dejligt med en masse tips smiley

• #21   25. okt 2013 Isabella, sådan en (King coat) har jeg også prøvet, og det blev en engangs foretegelse. Den ødelagde pelsen.

Jeg bruger aflang pigbørste, og synes den er absolut nr. 1. Der ud over bruger jeg kan til evt. filtre. Jeg har prøvet meget forskelligt, men vender altid tilbage til pigbørsten.

• Malou T
    Malou T Tilmeldt:
    okt 2013

#23   25. okt 2013 Her er de to eneste og meget effektive redskaber jeg bruger i mig arbejde til forskellige bamse hunde smiley har faktisk haft to af slagsen i dag.

Afhængig af hundens pels syns jeg personligt furmimator har tendens til at knække dæk hårene afhængigt af hvor "effektiv" man er. Hvilket gør deres yderste pels "stift" ala en ruhårets på sigt.

profilbillede
  • #25   25. okt 2013 Jeg har forskellige karter, også en flexcarte, hvor hovedet er bøjeligt, så man aldrig kan komme til at trykke så hårdt at man læderer huden.

• Malou T
    Malou T Tilmeldt:
    okt 2013

#26   26. okt 2013 Det er en vane sag tror jeg. Jeg arbejder rigtig godt med de røde uden nogle problemer dog den lille model smiley

Kommentér på:
Strigle vs furminator?

Annonce