1.013 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 21 Svar

Når hunden skal tabe sig Når hunden skal tabe sig

Min hund må gerne tabe sig 500g-1kg. Han får derfor slankefoder fra olivers. Han får det blandet op med noget andet foder, der er godt for tænderne.
Samtidig får han ben et par gange om ugen.

Problemet er at han virker til, at være sulten nærmest konstant.
Han kan finde på at spise en slags foder, for derefter at fortælle at han vil have mere. Trods det, at hans olivers stadig ligger tilbage i skålen. Imellem måltiderne gør han også opmærksom på, at han er sulten.

Kan det måske være fordi olivers ikke mætter ham nok?
Jeg vil egentlig gerne bare have nogle gode råd smiley
Hvad er jeres erfaringer med slankefoder?

Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Der kommer ikke vand ud af vandhanen ved vasken. 2.000 kr.
  • Opsætning af hylder 900 kr.
  • hænge gardiner op 450 kr.
  • Rep. af kabelbrud på Alko robot der melder fejl CN010. Brud er fundet men forsøg selv fejler 400 kr.
  • Sette opp beslag til gardin 1.800 kr.
  • Smid et ikea skab ud som er fuldt afmonteret og står på gadeplan 400 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Når hunden skal tabe sig
  • #2   12. jan 2014 Kogte gulerødder var en god ide smiley Det er kun de rå han ikke gider spise.

• #3   12. jan 2014 Nu skal man lige huske , at der er MEGET sukker i gulerødder.... der er faktisk næsten 10% sukker i gulerødder...... så hvis hunden skal tabe sig , er gulerødder ikke det bedste valg....

Måske man kan bruge squash i stedet for , hvis hunden vil spise det .... smiley

Bare en oplysning .... smiley

• #4   12. jan 2014 Det vidste jeg så overhovedet ikke :s

• #5   12. jan 2014 I en periode kan øget viskositet i foderet øge mæthedsfornemmelsen.
    Altså føler hunden sig mere mæt på føde som har et højere vandindhold.
    Hvis du stadig vil fodre med tørfoder kan du opblande det med vand, evt. Blende det til en grød.

• #6   12. jan 2014 Ginne- Vil egentlig gerne fodre med mere råt, men har ikke fryseplads til det smiley

• #7   12. jan 2014 Det kan også være et vådfoder. Eller blot vand i maden. Det behøver ikke være råt - selvom man selvfølgelig får foræret høj viskositet når man råfodre.

• #8   12. jan 2014 Ellers dem der gerne vil råfodre men ikke har fryseplads - da vi havde vores barfforhandling, tilbød vi at opbevarer uden mer pris. Så kunne folk købe 30 kg som blev noteret og få kg-rabat, og bare komme og hente i åbningstiden.

Så hentede folk 4 kg af gangen de kunne have i deres små frysebokse.

Det synes jeg var en god ordning. For os betød det lageret var lettere at styrre, så vi ikke løb tør for bestemte produkter. Kundestrømmen var mere flydende. Og for kunderne betød det de kunne få samme rabat uanset om man boede i hus med god plads eller lejlighed med mikro fryser.

Hvis det har interesse så prøv at hør den nærmeste forhandler om de kunne være interesseret i sådan en ordning? Det kræver så man bor i en ok afstand til forhandleren...

• #9   12. jan 2014 Vi sidder lige og snakker om at det bare er sindssygt svært, at vurdere hvor meget han så skal have af hver ting.
    Hvis han skal fodres med våd, tørt (2 forskellige slags), samt rå ben. Aner ikke hvor meget han så skal have af hver ting. Det er specielt svært, når han gerne må tabe sig lidt.

Det er godt nok en smart måde at gøre det på, og en super god service smiley

• #10   12. jan 2014 synes bare du skulle holde dig til en slags foder og så fylde lidt rå gulerødder på. og så det alm. råd mere motion. måske lære den at trave ved siden af din cykel.

• #11   12. jan 2014 Det er også lidt af et regnestykke.
    Du skal kigge på de forskellige fodertyper du vil bruge.

F.eks. Hvis du vil fodre halv tørt, kvart råt og kvart med et vådfoder.

Så ser du på hvad tørfoderets siger hunden bør have dagligt til den ønskede kropsvægt og dividerer med to - det er en halv døgnration af tørt.
    Så ser du på hvad vådfoderet anbefaler dagligt til den ønskede kropsvægt, og dividerer med 4 -så har du den kvarte dagsration af vådfoderet.
    Og det rå der tar du en normal dagsration ud fra ca. 2% af hundens ønskede kropsvægt. Og dividerer med 4- og finder her en kvart dagsration af dette.

For at opnå yderligere vægttab, kan man så yderligere skære i den ration som tildeles..

Men ja det er svært. For tallene er jo altid vejledende..

Det vigtigste er at se på hunden og skære op og ned ud fra virkeligheden, fremfor en tabel.

• Eva
    Eva Tilmeldt:
    jul 2012

Følgere: 9 Hunde: 4 Emner: 16 Svar: 2.054
    #12   12. jan 2014 Jeg har blandede erfaringer med de forskellige fodermærker.

På Kingsmoor og Olivers tager Gustav på, hvis jeg vover at give ham mere end halvdelen af den anbefalede dagsration baseret på beregning af kalorieindtag.

På Hike og Wolfsblut holder han til gengæld vægten fint på 2/3 af dagsrationen.

Jeg giver rå gulerødder og rosenkål som snacks - og giver kræet en masse motion smiley

Bevares, Gustav er stadig sulten, men det er han ved at have vænnet sig til smiley

• #13   12. jan 2014 sultne hunde arbejder også bedst..

• #14   12. jan 2014 Doggymom- Vi cykler allerede smiley Et slags foder er ikke rigtig en mulighed. Men ja det ville da gøre tingene nemmere.

• #15   12. jan 2014 Men ellers hvis du vil forsætte med det tøre, så afvej det de anbefaler til den ønskede vægt, træk 10% fra og hæld vand over. Fodre du med to typer så tar du en halv dagsration til ønskede vægt og trækker 10%fra hver portion og hæld vand over. Blend evt. Hvis du har en blender. (Så kan han heller ikke sorterer slankefoderet fra).
    Og øg motionen.

• #16   12. jan 2014 Ginne- Dine svar er virkelig brugbare smiley
    Hvad så hvis jeg giver gulerødder. Skal de så også trækkes fra mængden af tørfoder?

• #17   12. jan 2014 hvorfor er det ikke en mulighed med én slags foder?

• #20   12. jan 2014 Gulerødder og andet ved siden af producentfoder F.eks. Ben osv, ville jeg beregne ud fra råfodring med de ca. 2% af ønsket kropsvægt.

Alternativt ville jeg trække lidt mere fra det tørre den dag. Men er det dagligt der gives andet, så ville jeg personligt regne en mængde ud.

• #21   12. jan 2014 Doggymom- Fordi kræet som minimum også skal have rå ben.

Stine- Har de smagsgaranti?

Ginne- Vi prøver smiley Når denne sæk er tom skifter vi til et alm foder igen. Så må vi regulere mængden

• #23   12. jan 2014 Du skriver i start indlægget : at han kan finde på at bede om mere at det ene foder, selvom der stadig ligger olivers tilbage i skålen .... se så er han jo så ikke mere sulten end som så !

Jeg tror heller ikke meget på slankefoder , jeg blandings fodrer mine med Essential og BARF .... er de lidt til den satte side skruer jeg det virker ret hurtigt ....

de dage de får begge dele får de ½ ration tørt og ½ ration barf af anbefalet mængde , og lidt mindre hvis de skal tabe sig .

• #24   12. jan 2014 Hanne- Nej han er snu smiley Når han ikke får noget så spiser han det andet. Dagen efter begynder han igen om eftermiddagen at tigge løs.

• #26   12. jan 2014 Hanne- kan godt de din pointe, men det er han nu langtfra normalt smiley

Kommentér på:
Når hunden skal tabe sig

Annonce