Hvad kan jeg gøre? Forstoppelse. Hvad kan jeg gøre? Forstoppelse.
Vaks er på specialfoder for at hans urinsten skal forsvinde.. Den dårlige side af det, er at han enten har rigtig tynd mave eller rigtig hård mave.. Mellemtingen mangler.
Her de sidste par uger har han haft meget hård mave, så hård at han nogen af dagene på enkelte ture har pevet en smule, når han har prøvet at komme af med det.
I dag tog det så lige en lidt voldsom drejning. Han pev noget højere end før og vendte sig også mod sin bagdel, hvilket han på intet tidspunkt har gjort før. Der kom ikke mere end en lille perle på størrelse med en ært ud, hvilket ikke er sket før.
Han har ondt, det er ret tydeligt på ham. Han gemmer sig selv lidt væk og er generelt mere forsigtig indenfor. Udenfor er han frisk, som han plejer og han spiser og drikker også stadig.
Jeg har prøvet at tage ham ud igen, men der ville han ikke prøve.
Jeg ringer til dyrlægen som det allerførste i morgen, for det er rigtig synd for ham, at han skal have det sådan.
Efter en halv roman af forklaring (Må altså blive bedre til at fatte mig kort :/) så er min pointe:
- Har I nogen tips til, hvad jeg kan gøre, for at lette det lidt for ham? Det er jo meget hård afføring, og bestemt smertefuldt at få ud..
apr 2009
Følger: 34 Følgere: 38 Hunde: 8 Emner: 169 Svar: 3.796
jun 2009
Følger: 50 Følgere: 253 Hunde: 3 Emner: 426 Svar: 10.616
Jeg ved ikke, om jeg kan få ham til at spise det, har ikke prøvet at give ham olie før.
jun 2013
Følger: 35 Følgere: 434 Hunde: 7 Emner: 102 Svar: 8.165
rå lever er også godt, men det skal du nok holde dig fra, hvis han er på diætkost.
apr 2009
Følger: 34 Følgere: 38 Hunde: 8 Emner: 169 Svar: 3.796
Jeg hører ind i mellem folk der bruger palmin, det giver en lind afføring, men det er ikke noget jeg selv har haft behov for.
jun 2009
Olivenolie og solsikkeolie (måske raps olie, er ikke helt sikker, lol) er det eneste, vi har. Er det godt nok, eller hvordan?
jun 2009
- Jeg vender tilbage om et lille stykke tid.
jun 2009
Det blev så til rapsolie, vi havde ikke solsikkeolie, som jeg ellers troede.
apr 2011
Følger: 32 Følgere: 53 Hunde: 8 Emner: 200 Svar: 12.247
jun 2009
Og så ringer jeg stadig lige til dyrlægen i morgen, omend ikke andet så han kan få noget smertestillende, for hvis jeg kender min hund ret, så har han virkelig ondt som det er nu.
Hvis olie kan gøre det, så længe han skal være på det her foder (ca 2 måneder endnu), så er det jo helt fint.
jun 2009
Det er jo ikke så meget andet for end at vente til han skal igen.
feb 2009
Følger: 9 Følgere: 10 Hunde: 4 Emner: 168 Svar: 1.626
jun 2009
Er lige vågnet ved at jeg kom til at ramme ham deromme (tror jeg?) i min søvn. Uanset, så gjorde det rigtig ondt på ham.
Jeg smutter til dyrlægen kl 7. Lige nu har jeg simpelthen placeret ham sådan, at jeg ikke kan ramme ham.
Overvejer stærkt at blive hjemme i morgen...
feb 2009
Følger: 9 Følgere: 10 Hunde: 4 Emner: 168 Svar: 1.626
jun 2009
Vi blev enige om, at Vaks skal have halvt af specialfoderet og halvt af det han plejer fremover indtil han er færdig. Jeg måtte gerne blande det op med vand og dyrlægen giver ham så noget afførrende så han kan komme af med det, der allerede sidder der.
Jeg bliver så hjemme, da min mor skal til fysio og ikke kan gå ud med ham, hvis han får behov for det efter fysio.
feb 2011
Følger: 34 Følgere: 94 Hunde: 4 Emner: 957 Svar: 17.912
så ondt som du beskriver han har lyder altså ikke, i mine ører som forstoppelse ....
har I set ham tisse ....
jun 2009
Her til morgen er der gået betændelse i hans højre analkirtel...
Det var der ikke, da jeg stod op, for det tjekkede jeg, men så da jeg skulle ud med ham, så var den hævet og der var lidt betændelse på vej ud af den...
Så han får nok ikke stukket noget op i sin behind for at løsne, det bliver nok noget andet, jeg kan give ham og så smertestillende plus antibiotika imod analkirtlen, som vi har prøvet før. Det har dog aldrig været den højre, altid den venstre...
jun 2009
- Men ja, jeg får nok noget af dyrlægen, når vi skal derover.
jun 2009
jun 2009
Den lyder på pencilin og smertestillende i en uge, lakseolie, og så har han fået sådan en... mil..max noget til hans kære behind, som skal fjerne "proppen".
Det var hans analkirtel i højre side, og den er sprunget og gør MEGET ondt.
jun 2009
Dyrlægen ville knap nok røre ved hans rumpe, fordi han havde så ondt - Han kunne se, at det var smertefuldt.
Så han fik en sprøjte penicilin og smertestillende som skulle vare til i morgen.
Har prøvet at få den der dims ind i hans... hul (Det her er så akavet), men jeg fik ikke det hele ud. Han fik dog en smule ud, så hvis han ikke kan få mere ud i morgen, så må jeg lige få fat i en til af de der... Det er lidt svært at gøre, når han har så ondt..
- Ja, vi bor 5 minutters gang fra dyrlægen, så... det kræver ikke ligefrem lang tid, ahaha ^^
apr 2011
Følger: 32 Følgere: 53 Hunde: 8 Emner: 200 Svar: 12.247
Godt med smertestillende og antibiotika og rigtig god bedring!!
jun 2009
Nej, jeg har ikke fået en ny tid - Jeg skulle bare give ham det her, og så måtte jeg vende tilbage, hvis der stadig var problemer.
I dag har han det faktisk helt fint! Det gør self ondt, og han hviler rigtig meget, men har da fået ham med på at lege, han har spist og drukket helt normalt og endda fået hans pels redt så fint igennem
Han holder meget til i sit bur, haha - Tror næsten, at han skammer sig over lampeskærmen, han har fået på xD
Jo, det er lige præcis sådan noget, jeg har fået! Jeg fik hjælp til at holde ham i går, og jeg ved ikke helt, hvor godt det virkede... Fik vist ikke alt det der op i hans rumpe, fordi han vred sig så meget, det gjorde jo super ondt... Men none the less, så har han i dag kommet af med en ordentlig stor klump. Den gjorde self ondt at få ud, men det gik hurtigt og det gør jo ondt uanset hvad, fordi han har så ondt i hans gump ):
Så.. jeg er rimelig sikker på, at han nok skal få det bedre ^^
Hvad kan jeg gøre? Forstoppelse.