7.964 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 319 Svar

Hundeviskeren på DMU Hundeviskeren på DMU

Hundeviskeren (Dogwhispere.dk) har lagt et opslag på DMU (dansk muskelhunde union) facebook side sammen med en video:

"Er du en død fisk?????
Se videoen og svar gerne ja, eller Nej"

https://www.youtube.com/watch?v=0MguvGEAQT4

Gå ind og giv jeres mening til kende smiley

Klaphat!

Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Udskiftning af to stk. Ballofix-ventiler 500 kr.
  • Maling oprydning 600 kr.
  • Klippe ligusterhæk og bortkøring af affaldet 1.999 kr.
  • Tømrer søges til rådgivning og delvis hjælp ved renovering 205 kr.
  • Skift af 3/4 tommer brugsvandsrør 1.764 kr.
  • Lugning af bede 2.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hundeviskeren på DMU
  • #1   27. okt 2014 han er desværre en smule for træls at høre på til at jeg kan holde til 13 min..
    kan du lige hurtigt skulle ridse op hvad det drejer sig om??

• #3   27. okt 2014 Nej

• #4   27. okt 2014 Lidt ala de samme svadaer han plejer.
    Brug af kæde er godt - erfaringer fra andre, deres hund trækker når de ikke går med længere (et stort selvmål lige der). Han er ikke CM, "han kan noget og jeg kan noget andet". Han river ikke hundene rundt osv. MEN han tillader sig "bare" at sige nej til hunden. Sån' kort fortalt..

• #10   27. okt 2014 Jeg sidder også og har lyst til at kaste noget ind i skærmen! Bliver helt arrig!

• #13   27. okt 2014 Hov forresten sagde nej til spørgsmålet, om jeg var en død fisk smiley

Det ser jo ud som om jeg sagde nej til Minion smiley

• #14   27. okt 2014 Jeg burde faktisk præmieres fordi jeg så videoen helt til ende.

• #15   27. okt 2014 Så vil jeg også have en præmie smiley

• #16   27. okt 2014 Kender ham ikke, men kors hvor er han dum at høre på smiley

Selvfed og selvglad smiley

Kunne klare 3 min og 49 sek.......

• #17   27. okt 2014 Han snakker jo bare for at høre sig selv - at han begynder at fortælle om sine fødselsdagsplaner sætter bare en stor fed streg under dét smiley

• #18   27. okt 2014 Bla bla bla dødfisk. Bla bla bla betal ved kasse 1.

• #20   27. okt 2014 Minion : jeg udlåner gerne spader til at klapse med smiley

Har ca 12 stks af de store tunge drænspader, skal hilse fra uheldige polakker og sige de slår dælme hårdt smiley

Manden er totalt idiot, og skulle lukkes inde et sted hvor man smider nøglen væk smiley

• #21   27. okt 2014 Aldrig har jeg haft så stor lyst og træng til at slå et andet menneske på baggrund af personens dumhed og totalt idiotiske syn på livet og sin narcissistiske snæver syn

• #23   27. okt 2014 OMG... her troede man lige han var så evig en helgen og nærmest en gud derinde på DMU, men sørmer om ikke han bliver haglet ned af folk smiley

Yes ... godt de piller ham ned smiley

• #24   27. okt 2014 Fred være med at der findes et menneske med så få brikker at flytte rundt med som han har - nej, det der skræmmer mig, er at der er folk der rent faktisk synes han er dygtig, smider penge i kassen og holder ham og hans klamme 'forretning' kørende! Se det er uhyggeligt!

• #26   27. okt 2014 Johnny : ja jeg kom desværre også til at smide en kommentar i tråden derinde, så vidt jeg kan se, er det ham selv der har lagt den op .... så kan han dælme da lære det ... sådan en tosse smiley

Bedragere bliver nemlig altid afslørret før eller siden smiley

• #27   27. okt 2014 Jeg har gjorde mig til kende som den første smiley Jeg så den lige da han havde smidt den på, og tænkte at jeg lynhurtigt måtte kommentere. Måske kunne jeg påvirke nogen til at åbne øjnene smiley

Han har selv smidt den op, så det er fantastisk at han får høvl... jeg troede ellers lige at mine dage på DMU Facebookvar talte smiley

• #28   27. okt 2014 Så kan jeg eddermame også kalde mig selv hundetræner, når det åbenbart kræver så lidt hjerne, viden og forstand.

• #29   27. okt 2014 Tosserne - Han lever jo KUN på det smarte slogan.. "Lydighund på 48 timer"
    Desperate hundeejere er jo solgt på stedet!

• #30   27. okt 2014 Jeps fandt dig da lige ... hehehe smiley men snød jo lidt, har jo set det billede af dig her i en tråd smiley

Tror du overlever, ellers er vi da et par stykker der bliver hældt ud smiley

• #31   27. okt 2014 oooooooog VÆK var opslaget smiley

• #33   27. okt 2014 Der er ikke så meget hokus pokus smiley
    Bare gå ind og ansøg:
    https://www.facebook.com/groups/DanskMuskelhundeUnion/?fref=nf

• #34   27. okt 2014 GGG. for F en spade.. smiley

• #35   27. okt 2014 Jeg forstår slet ikke at han må kalde sig det? Han "rider" på en anden mands brand - godt nok et negativt brand som han selv er inde på, hvilket er endnu mere dumt.

• #36   27. okt 2014 Thaaanks. Johnny! Lortet kom ikke frem da jeg søgte. smiley

• #37   27. okt 2014 kan I ikke linke til den fb side

sorry det er der jo allerede

• #38   27. okt 2014 Hæh.... Tosserne smiley jeg aner ikke hvem du er derinde smiley

HAHAHAHAHAHA..... nååååårrh så han slettede det igen smiley

Fandt han ud af at han havde haft sine 15 min berømmelse ? smiley

• #39   27. okt 2014 Æhh... Nu spørger jeg helt sikkert dumt... Er næsten færdig med den der video, og er nået der til hvor han fortælle at han elsker debatter og er åben overfor debat. Men hvorfor helved må man så ikke få at vide hvad han laver de 48 timer han vil være alene med hunden? Sguda svært at deltage i en debat, når han ikke vil fortælle det, så kan man jo sjovt nok kun gætte sig til hvad han laver med den, og udsætter den for i det tidsrum. Og udover det... Så har jeg lige spildt 13 minutter af mit liv på sådan et fjols smiley

• #40   27. okt 2014 Tjæz:

Se det tænkte jeg også.
    Det bliver da ret svært at have en debat når svaret til det meste er at det må man betale for smiley smiley

• #41   27. okt 2014 Gurli - Tror ærligtalt heller ikke, at du ville genkende mig, hvis du fandt mig.. hæhæhæ smiley

• #42   27. okt 2014 Ja, lige præcis. Og hvem fanden vil betale for noget man ikke ved hvad er, og ikke må få noget information omkring? Det er sguda for mærkeligt smiley

• #44   27. okt 2014 Hanne - jeg har smidt et link længere oppe til DMU gruppen smiley

TjæZ - Han springer let og elegant over som en politiker når man går ham på klingen. "Giver hunden masser af ro" = Spærre hunden inde i en ukendt stald med fremmede lugte og fremmede mennesker i 12 timer

"Bruger kæden - hunden reagere på lyden" - Men hunden reagere ikke på lyden, men erefaringer bundet til lyden af kæden - smerte og ubehag.

Og placering er "låselykke" med kæde eller anden rem på den måde han gør er en vaskeægte CM metode.

• #45   27. okt 2014 ha ha jeg har lige kigget han hjemmeside.. den er bestemt også et besøg værd smiley

og man kan få afrettet sin hund på 48 timer for KUN 3k smiley

• #46   27. okt 2014 Shit nogle priser smiley !!

• #47   27. okt 2014 Og så hedder det whisperer. Han kan sgu heller ikke stave!

• #49   27. okt 2014 Majbritt - Du glemmer den sidste "bli' " = underkast om på siden

• #50   27. okt 2014 Der er et ordsprog der siger at den sidste idiot ikke er født endnu..... Bum bum der har jeg så mine tvivl, han bliver dælme svær at slå..

• #51   27. okt 2014 SHIT det er dyrt! Vi træner ved en uddannet hundeadfærdsterapeut, og hun er ikke engang i nærheden af at tage det halve for det

• #53   27. okt 2014 Der er kommet en ny og LANG tråd - og sørme nu deltager DW selv smiley
    Må se om han vil svare på noget..

• #54   27. okt 2014 Jeg må åbenbart ikke være med i gruppen. Ingen vil godkende min anmodning, lol. smiley

• #55   27. okt 2014 Øvbøv Tosser smiley Men mon ikke der snart kommer nogen og godkender dig smiley

Der står stolpe op og stolpe ned med kritik - Og nu deltager han - og hans argumenter er simpelthen videoer som "Lidt træning fra igår".. Der er nogle få tilhængere - samt 2 der kender nogen der har måttet aflive efter et besøg hos Henrik.

• #56   27. okt 2014 Hahaha, det håber jeg, jeg vil også være med! smiley

Tror mr. Dogwhisperer skal have ændret sit slogan til "ødelagt hund på 48 timer" smiley

• #57   27. okt 2014 "Johnny Jerry Johansen Dogwhisperer Dk Det er simpelthen dine saglige argumenter for den kritik du har fået på tråden?"

(altså at han bare smider en mase videoer op på tråden)

"Dogwhisperer Dk Sorry.......Johnny Jerry Johansen.....Du skal enten op i et stoerre gear, eller se dybere i tingene.
    Du er velkommen til at ringe eller komme forbi."

smiley

• #58   27. okt 2014 Hold da kæft, super godt argument fra hans side! Vil give ham ret. Se dybere i hans meget fine og lærrige videoer. LOL! Han har sgu da virkelig tabt sutten! smiley

• #59   27. okt 2014 Dogwhisperer Dk Vi beloenner daempende signaler..........
    Dogwhisperer Dk Det er det i ikke forstaar

Ak, nu giver det mening..

• #60   27. okt 2014 Ja, hold da op. Det var virkelig en god forklaring smiley

Vil hoppe under dynen nu. Forhåbentlig er jeg godkendt i gruppen i morgen, og kan få nogen vilde grin til undervisning i morgen. smiley haha!

• #61   27. okt 2014 Jeg er forlængst blokkeret fra den tosse gruppe. Jeg kunne vist ikke klappe i takt med idioterne.
    Men det lyder til at alt er ved det gamle

• #62   27. okt 2014 Det bliver ret interessant nu. Nu vil han faktisk svare på spørgsmål.
    I første omgang vil han svare på kritik omkring brug af kæden

• #63   27. okt 2014 I skal være velkommen til at læse med, kan opdatere en gang imellem smiley :
    https://dl.dropboxusercontent.com/u/41261229/Dogwhisperer%20Dk.docx

• #64   28. okt 2014 Jeg kunne magte 5,5 minut... Gud nej, hvor er han selvfed på den rimelig trælse måde.... smiley

• #65   28. okt 2014 Nu kommer guldkornene smiley

"Dogwhisperer Dk I min hoejre haand har jeg godbidder i min venstre haand en snor som sidder paa kaeden, godbidden holdes 50 cm fra hundens naese, og foeres langsom taetter paa hunden, naar den tager hovedet frem for at ta den......tager jeg godbidden tilbage, siger tsh, og koerer kaeden op og ned 1 gang, det er 3 ting paa samme tid, det skal goere lyn hurtigt saa der ikke kommer tryk i kaeden,,,,,,,,,hunden kan ikke forholde sig til alle 3 ting paa 1 gang, den forsoeger som regel 1 eller 2 gange mere, inden den kigger paa mig..........og i overfoert forstand.....siger......jeg ved ikke hvad du mener, altsaa vi goer den forvirret, hvilket vi ogsaa goer fremadrettet i traeningen, paa den maade VIL hunden altid soege raad hos mig........naa men.......tilbage til kaeden.......naar hunden saa ser paa mig.......klikker jeg med munden, og giver hunden godbidden,,,,,,,,,,,,,men goer intet med kaeden.......dette forsaetter en rum tid, ........nu siger jeg ikke lyden med munden mere, kun for at sikre mig at hunden har sammensat lyden af kaeden med nej........i foerste omgang...........nu kan hunden JA,NEJ OG BLIV..........er det at bruge avensiver? JA, det er det, der er ingen smerte forbundet med dette, hverken fysisk eller psykisk......"

Tænk at han rent faktisk skriver dette i ramme alvor...

• #67   28. okt 2014 Det forklarer fint, hvorfor han er så tilbageholdende med at fortælle om hvad han faktisk laver.
    Han aner det ikke selv.
    Det han gør er at lave et simpelt forhold til en fremmed hund med fokus på eet enkelt element.
    Det virker. Jeg har selv brugt tricket utallige gange med udstillingshunde.
    Problemet er bare at virkningen ophører når hunden kommer tilbage til de vante rammer.
    Jeg tror faktisk, at han selv tror han har fundet de vise sten. Men alt han bruger er et æld gammelt værktøj, som forudsætter at man har et meget simpelt forhold til hunden.
    Det forklarer også, hvorfor hans egen hund reagere så upålideligt som den gør

• #68   28. okt 2014 Hvorfor hølvede da tage den omvej, først at gøre hunden forvirret for derefter at prøve på at få kontakt, i stedet for noget så enkelt og positivt som almindelige kontaktøvelser?
    Han er da helt væk! smiley

• #69   28. okt 2014 arhmen altså. Jeg ka' slet ikke. Jeg har ikke noget pænt at sige til ham før jeg har sovet på det. Vrøvl med vrøvl på og ekstrem dårlig formulering.

House buster - tak for et billigt grin i min overtræthed smiley
    "Det forklarer fint, hvorfor han er så tilbageholdende med at fortælle om hvad han faktisk laver.
    Han aner det ikke selv."

• #70   28. okt 2014 What the F...?
    "det er 3 ting paa samme tid, det skal goere lyn hurtigt saa der ikke kommer tryk i kaeden,,,,,,,,,hunden kan ikke forholde sig til alle 3 ting paa 1 gang, den forsoeger som regel 1 eller 2 gange mere, inden den kigger paa mig..........og i overfoert forstand.....siger......jeg ved ikke hvad du mener, altsaa vi goer den forvirret, hvilket vi ogsaa goer fremadrettet i traeningen, paa den maade VIL hunden altid soege raad hos mig...."

• #71   28. okt 2014 Han har vist en kæde fetich.
    Jeg bruger selv aldrig andet, men jeg har da aldrig hørt nogen væve så meget i det

• #72   28. okt 2014 Johnny - Han bruger da 3 ting på én gang fordi han så håber på at bare én af tingene virker.... og så ved hverken han eller hunden stadig, hvad det var der virkede - ergo er han nødt til at prøve med den der kæde igen, så han til sidst får ret og hunden opgiver, fordi den er så forvirret, at den den kapitulerer....OMG! smiley

• #73   28. okt 2014 Han gør hunden forvirret, så den søger råd hos ham?????

Tossen forstår jo simpelthen ikke hvad han laver.
    Men Igen så forklarer det da hvorfor hans egen hund er forvirret og ikke aner hvad en simpel kommando betyder

• #76   28. okt 2014 Holy crap, jeg vidste godt, at han var tosset, men det der? Det er jo ligefrem ulogisk tænkning, han har gang i.

Det er da ikke mærkeligt, at hans hund ikke engang kan finde ud af at adlyde, den er jo røv-forvirret konstant, lol.
    Vaks ville blive en noget frustreret hund, hvis jeg gjorde sådan ved ham.

• #83   28. okt 2014 Der er flere guldkorn:
    Men dette staar selvforlelig ikke alene, men naar hunden kan de 3 kommandoer, kan vi kommunikerer sammen, efterfoelgende faar lyden i kaeden en ny betydening.......nu betyder den ikke NEJ mere, men.....kig paa mig, der kommer en kommando lige om lidt......altsaa vi giver hunden en FORWARD, til at om lidt skal vi MAASKE stoppe til venstre, eller hoejre, eller andet..........puha......det er sgu godt vi har en Ghostrider til at skrive vores kommende bog..........smil......

Vi glæder os jo allerede til den bog !

• #85   28. okt 2014 Er stadig ikke godkendt smiley for pokker. Vil også læse de gode guldkorn smiley

• #86   28. okt 2014 Majbritt den mand kommer til at tjene SÅ mange penge - jeg håber og tror på det bedste - at han måske en dag tager en relevant uddannelse og rent faktisk ligger stilen om.

Tosserne, jeg har gemt alt hvad han har skrevet her, men kun hvad han selv skriver ikke alle andre :
    https://dl.dropboxusercontent.com/u/41261229/Dogwhisperer%20Dk.docx

• #87   28. okt 2014 smiley O_o dag 1 er fyldt med træning, hva.. Heste har han også fin forstand på.. Forvirring af hunden.. Og intet andet end kæden virker for ham. Han er slet ikke til grin smiley

• #88   28. okt 2014 Jeg slog en hård kritik op på "dogwhisper.dk"s Facebook side, og rådede en dame som havde tænkt sig hans træning, til at lade vær.. I stedet for at svare tilbage på min kritik, slettede idioten mit lange indlæg, i stedet for at svare tilbage...
    Nej uha, man skal endelig ikke tage en debat op, eller komme med kritik..

• #89   28. okt 2014 C&N - han er talentløs. Og når man går ham på klingen snakker han altid uden om som en veldresseret politiker. Og selv når han rent faktisk tør udtale sig, så kommer der det ene vulapyk efter det andet.. Suk smiley

• #90   28. okt 2014 Jeg har det skidt med ham, krummer tær og får næsten ondt af manden, han må simpelthen være alternativt begavet;( nogen burde have fortalt ham at det ikke giver mening det der kommer ud af hans mund, får en følelse af at forældre og skole må have fejlet het;(

• #92   28. okt 2014 ".......jeg skifter sindstilstand.....bliver mere koncentreret at se paa, dette ser hunden med det samme, nu er vi klar til at vise hunden 3 kommandoer........."

Ja man fornemmer jo nærmest at lyset dæmpes i takt med at rynkerne ruller sammen i panden.
    Samtidig med at radioen spiller lyden fra hvem vil være millionær
    https://www.youtube.com/watch?v=v0Zc47x648o

• #97   28. okt 2014 Selvfølgelig bliver hunden glad, når der omsider kommer et menneske til den, efter den har været efterladt en hel nat for sig selv, alt andet ville vel for silvan være mærkeligt! Men hvad pokker er det den mand ønsker at opnå ved det der? Ja, jeg må altså tilstå at jeg ikke forstår det smiley

• #98   28. okt 2014 Det er fand'me uhyg'ligt du!

• #99   28. okt 2014 Holdt ud hele vejen. Men hold nu op hvor er han alt for karl smart og hvor er han god til at tale uden om. Det er utrolig usammenhængende det han siger. Og så får jeg flip af at det blæse i mikrofonen!
    Han siger at de er kendte, tja jeg har aldrig hørt om ham eller deres metode og gudskelov for det. smiley

• #100   28. okt 2014 Yay!! Er med i gruppen nu. Lol smiley

• #101   28. okt 2014 Velkommen til den hellige gral smiley

profilbillede
  • #102   28. okt 2014 Wow o.o
    Selv med hensyn til heste er han lost xD
    'Dogwhisperer Dk I horsmanship sidder du paa hesten, det goer du ikke i showmanship'

Der kan jeg så fortælle(hvilket jeg ville have gjort, hvis jeg var med i gruppen, samt havde set tråden) at horsemanship er al omgang med hesten, ikke kun at sidde på den smiley
    Men ja, han er da suuuuper sej smiley

• #104   28. okt 2014 Synes det lyder så skræmmende bevidst at træne en hund efter at opnår forvirring, det giver ingen mening i mit hoved at det skulle ende i en hund med tillid ....

Kunne godt tænke mig at vide om han på nogen måde har forholdt sig til det du Ts fortæller i #55 at nogen kender til hunde har måttet aflives efter at have været udsat for hans metoder....

Det er jo helt forfærdeligt at det er tilladt at træne på den måde, en forvirret hund er jo en usikker hund ....

• #105   28. okt 2014 Han svare generelt ikke rigtig på noget som helst.
    Jeg havde lidt kontakt med en af dem der måtte aflive, men han ville ikke deltage. Det var vidst gået ret vildt for sig da ejeren forlangte sine penge igen. Henrik skulle efter sigende have truet med at hænge ejer ud på Youtube/facebook med påstand om at ejer havde slået hunden.

Jeg skal lige understrege at jeg ikke kender sandheden og det blev ikke uddybet yderligere.

• #107   28. okt 2014 Jeg er i hvert fald ikke en død fisk, jeg er en sprællevende kvinde! smiley

• footrot.flats
    footrot.flats Tilmeldt:
    jun 2013

Svar: 478
    #108   28. okt 2014 1½ minut inde blev jeg træt af at høre på ham... efter 3½ lukkede jeg ned, for det er akkurat den samme gang mund L O R T han lukker ud igen... Jeg har diskuteret med ham siden han startede op med den aller første hjemmeside (hawaiiansk teleshop fra '70'erne så det batter!!) og han er ikke kommet ét skridt videre!!

• #109   28. okt 2014 Jeg undres over hans trang til at forsvare sig uden egentlig at sige noget.
    Hvem er de videoer rettet til? Fans eller kritikere?

På mig virker det som om han ønsker kritikken, som om han gerne vil have disse diskussioner. Er det for at kunne spille misforstået og den eneste der er kritisk overfor alm. brugte træningsmetoder?
    Jeg synes han virker utroligt arrogant og jeg har stadig til gode at se at han kan noget med andres eller egne hunde, både praktisk og teoretisk. I de debatter hvor han har deltaget glimrer han ikke ligefrem med sin teoretiske viden. Har heller ikke set noget super-træning påen eneste af de videoer jeg har set.

Gad godt at vide hvad det er for foredrag han vælger at bruge sin fødselsdag på (i øvrigt helt sindsygt, jeg mener hans fødselsdag!!!?!? Seriøst, hvis han var 14 eller derunder kunne jeg måske forstå det).

• #110   28. okt 2014 Kan godt huske hawai-siden, med musik og gif's alle vegne, det var også dengang han hed Prinzen smiley

• #111   28. okt 2014 Randi jeg tænkte det samme, han siger egentlig ikke noget som helst. Han snakker bare for at holde sig vågen, han kommer jo på ingen måde med noget brugbart. Hverken til den ene, eller anden metode.

Og ja jeg så også hele videoen... -.-

• #112   29. okt 2014 I er berømt og berygtet smiley

"Anny Vera Nielsen Johnny …Måske du bare skulle hoppe over i hundegalleri……og lukke r….."

• #113   29. okt 2014 Var færdig af grin over den kommentar! Hahaha!

• #114   29. okt 2014 LOL, what!

Jeg viste faktisk nogle få af hans videoer til en veninde. Åbenbart er jeg lidt hysterisk, for hun synes ikke, det var så slemt Det er nok heller ikke så slemt, hvis man sammenligner med, at fx. slå hunde eller hunde, som viser mere direkte frygt, som de kan gøre med kryb osv, men damn.. alle de små dæmpende signaler, det er bare tydeligt, at de hunde ikke kan lide ham.

Kan slet ikke snuppe den mand og hans "metoder".

• #115   29. okt 2014 Det er nu heller ikke af aller værste skuffe, men stadig skidt smiley
    Den frygt flere af hans hunde udviser hentyder til at der også bruges grovere metoder bag kullisen - Men den endelige sandhed kender vi jo trods alt ikke. Så vi må jo nøjes med at kritisere ham for de metoder han vil stå frem med, men ikke engang dem vil han svare på smiley

• #116   29. okt 2014 Johnny der behøver ikke være grove metoder bag det.
    Hvis han dyrker hundenes usikkerhed, sådan som han selv beskriver det,. Så vil man sikkert kunne kue en hund helt uden "vold"
    Men jeg fatter ikke formålet.
    Jeg har altid lært at gøre det modsatte ved at være så forudsigelig som muligt overfor især nye hunde, men også overfor mine egne.

• #117   29. okt 2014 Så skete det - tråden blev slettet selvom alle kritikere holdt en sober tone og brugte saglige argumenter smiley

"Anikritikkerene" fik tilgengæld frie tøjler med tilsvininger og personlige angreb. "Johnny du er sikkert en fraskilt gammel mand der bor alene i sin lejlighed hvor selv hunden ikke gider snakke med dig" Noget i den retning

Housebuster - Jeg tror egentlig heller ikke at han er fysisk over for hundene - pånær hans egen rotte der udviser et par tydelige triste træk. Jeg tror ikke at han gør det nu, men måske tidligere. Men det er tydeligt i næsten samtlige af hans videoer at se han tvinger hunden ud i utrygge rammer. Og hele Eventyret starter jo med et "Roligt kropophold i en lukket stald" men det gør jo ikke en hund usikker i hans egen overbevisning smiley

• #118   29. okt 2014 Ærgeligt den blev slettet. Der var måske 2 ud af utrolig mange, som ikke kunne holde tonen helt.. smiley

• #119   30. okt 2014 Jeg hader ham.. Han er forfærdelig!
    Sidst han var med på udstilling rendte han rundt med et film crew i røven og skulle låne alle mulige hunde - og det var så tydeligt at han ikke anede hvad pokker han lavede!
    Han var forvirret og hunden løb bare rundt med ham smiley smiley Dog whisperer my ass!!!

• #121   31. okt 2014 Jan P - Ja for at få Henrik til at søge råd his dig ikk? smiley

• #124   31. okt 2014 Et er at han selv synes han er fantastisk (jeg kunne godt mistænke ham for at have en narcissistisk personlighedsforstyrrelse.) Men at andre falder i med begge ben fatter jeg ikke en lyd af. Måske er der nogle damer/mænd der synes han er lækker og derfor synes han er fantastisk...?

• #125   31. okt 2014
    Kender ikke fyren på videoen og synes han er en smule irriterende, men kan meget godt lide budskabet og synes det er aktuelt i denne tråd

http://youtu.be/VnhczCcNNRE

• #126   1. nov 2014 Jeg har tidligere skrevet kommentarer et andet sted til hans forretning.. og jeg undrer mig over at folk afleverer deres hunde til en de ikke kender... hunden skal så bo i en stald.. og hvad han så udsætter den får vides ikke... for det fremgår ingen steder.. men det er jo det samme som når nogle mennesker hyrer en hundelufter.. hvem ved hvad hunden udsættes for i andres varetægt?

Kæder er for mig gammeldags og har man som træner behov for straf redskaber.. så bør man ikke være hundetræner.. og jeg er selv hundetræner.. så jeg ved da lidt om hvad jeg taler om;-)
    For mig minder han RIGTIG meget om CM.. den der med kæden om bag nakken.. klassisk CM metode.. og det gør da at hunden lystrer.. for der mærker den hurtigt smerte og kvælning.. og når han siger at hunden reagerer på lyd.. så har den også mærket ubehag.. ellers ville den ikke reagere.. jeg begriber ikke folk vil betale manden penge for at mishandle deres hunde.. men så længe der er nogen der vil have nemme løsninger så kan andre også tjene penge..

Selv ville jeg aldrig efterlade mine hunde uden mig et fremmed sted.. ever!
    Selv hos min dyrlæge er jeg med også når den skal opereres.. jeg er dens beskytter og tro væbner;-)

Men jeg ville rigtig gerne se den mands metoder FØR de videoer der er lagt ud med resultaterne.. men lidt sjovt de ikke eksisterer ikke sandt;-)

• #127   2. nov 2014 Der er overhovedet ingen kommentarer. Og gud hvor er han en klaphat. Jeg blev en død fisk efter 4 min og 57 sekunder.

• KK-Lab
    KK-Lab Tilmeldt:
    dec 2007

Følger: 1 Svar: 4
    #128   2. nov 2014 Det er hvad han er bedst til. Slette alle indlæg/kommentarer osv. og true med at smide folk i retten !!! For så bliver folk så nervøse/bange at de bare holder sig væk, og så kan han fortsætte.

• #129   2. nov 2014 Manden har ret i det meste af hvad han siger, men her på HG lever janteloven!!

• #130   2. nov 2014 Men INGEN fik lov til, at være alene med min hund i 48 timer, ikke engang 1 time, for at træne den.

• #131   2. nov 2014 Michael uddyb gerne hvad du synes han har ret i? smiley

• #132   2. nov 2014 Ja, det vil jeg da faktisk også gerne vide?

• #133   2. nov 2014 Nu havde jeg ikke set nogle videoer, hvor han træner, det har jeg så nu, og jeg trækker mine ord tilbage.

• KK-Lab
    KK-Lab Tilmeldt:
    dec 2007

#134   2. nov 2014
    Hvis jeg må spørge Michael H, hvad har han eksempelvis ret i?

• #135   2. nov 2014 Spørg du bare, jeg har lige svaret.

• #136   2. nov 2014 Så lige hvordan han bruger en kæde, og det var nok for mig....IDIOT

• #137   2. nov 2014 Men janteloven lever stadig på hg smiley

• #138   2. nov 2014 JAmen det er sq da meget nemmere, når man sætter kæden derop....
    Hunden reagerer prompte .... det gør nas, og den kan ikke få luft.....
    Hvorfor i alverden har jeg ikke tænkt på det noget før..... DOH!

• KK-Lab
    KK-Lab Tilmeldt:
    dec 2007

#139   2. nov 2014 Utroligt at han bliver ved med at få så mange likes på FB, det virker til at folk på ingen måde læser de anmeldelser folk har smidt op.
    Men OK han sletter jo også alle kommentarer på hans opslag som IKKE hylder ham ??
    Men stadig er der en del dårlige anmeldelser.

• #140   2. nov 2014 well..... M fik lige slettet 4 kommentarer lige i rap....
    Han spurgte blandt andet hvorfor han smider kvæl på en hvalp... og hvorfor han trækker kæden helt op i nakken både på hvalp og voksen....

De blev slettet få sekunder efter....

• KK-Lab
    KK-Lab Tilmeldt:
    dec 2007

#141   2. nov 2014 Jep, men hvis man læser de anmeldelser der er på FB så er der de samme spørgsmål, som ikke er slettet ?!?
    Måske man ikke kan slette anmeldelser og de kommentarer der måtte være der?

• #142   2. nov 2014 * TjæZ & Pinknaptostrupperen * Skriver: 28. okt kl. 12:00
    Ja, jeg må altså tilstå at jeg ikke forstår det.

Jeg mener hans opførsel er indlysende.
    Han hader alt og alle, inklusiv sig selv, og det skal gå ud over alle.

Hanne H skriver: 28. okt kl. 12:00
    Det er jo helt forfærdeligt at det er tilladt at træne på den.

Min kommentar er:
    Uanset om det er forbud eller tilladt, ville han jo sagtens kunne gøre det,
    og uden at det blev bedre. Han er ustyrlig god til at snyde og fuppe folk,
    men det er den slags mennesker jo!

jeanette s. i går kl. 01:59

Jeg er fuldstændig enig med dig!

Og afslutningsvis: Desværre for hundene, er der alt for mange hundeejere,
    der - endda uden at kende ham - bære sig ad på tilsvarende måde,
    fordi det er den "opdragelsesmetode" de selv er opdraget efter.

• #143   2. nov 2014 Janteloven lever nemlig højt her Michael, man kan kun komme med den slags udtalelser hvis man havde heddet Anders Hallgren eller Irene Jarnved, så havde det været helt i orden og "epokegørende ny-fortolkning" hehe.

Men lad os da hellere få 12.000 hunde aflivet i gaskammeret end sende dem i hænderne på sådan nogen nazi-bødler.

BITCHES RULES! smiley

• #144   2. nov 2014 Alle de tråde du deltager i Allan, er det eneste du kommer med, en sønderlemmende kritik af, hvor stor hønsegård, hvor meget jantelov der er her på HG. Nu kalder du også os ?? for bitches - Ja for jeg går ud fra at du referer til alle der deltager seriøst i div. tråde -
    Sig mig, hvad har du egentlig selv at bidrage med til debatterne,udover at latterliggøre/nedgøre andre debatører ? Det er da efterhånden en smule trættende, at hver eneste tråd jeg åbner, har du et negativt indlæg, som på ingen måder er sagligt ?
    Hvorfor deltager du ikke med noget viden og nogle holdninger der viser hvad du kan og hvilket hundemenneske du er ?? Eller måske du ikke tør ?

• Irene L
    Irene L Tilmeldt:
    mar 2011

Emner: 2 Svar: 120
    #146   3. nov 2014 Allan #143, det er da noget sludder, Henrik bruger antallet af aflivede hunde som en salgstale... Intet andet

I hans lange, kedelige video, som jeg ikke gad se det hele af, brugte han noget af tiden på, sådan by the way, lige at komme ind på hvad han også gør og kan, og det er jo salgsmæssigt genialt.
    På mig virker det lidt desperat, at lægge den video op og imødegå kritikken.

Ud over det, så er det stadig ikke korrekt at han gerne debatterer, for det sker jo aldrig, selv om han bliver inviteret til det.

I mine øjne er han et lavpunkt indenfor hundeopdragelse, men jeg kan godt forstå, at nogle, desværre, falder for hans sludder.

• #147   3. nov 2014 Velkommen til mit talkshow bla bla bla [trækker en død fisk op af hatten] bli bla bla. Og nu til det spændende TAK FOR IAFTEN smiley

• #149   4. nov 2014 Hvorfor skriver du engelsk kan godt forstå begge sprog men hvorfor smiley

• #151   6. nov 2014 Og nu har han gang i en ny tråd inde i DMU-gruppen smiley

Han er det mest ubrugelige stykke **cencuret ord** der kan gå på 2 ben smiley

• #152   6. nov 2014 Han er da et "skønt" individ

profilbillede
  • #154   6. nov 2014 Den gruppe er virkelig sin egen værste fjende.... smiley

• #155   6. nov 2014 eller hundenes smiley

• #156   6. nov 2014 Ja, også dem.

• Ruske
    Ruske Tilmeldt:
    nov 2017

Følger: 1 Hunde: 1 Svar: 129
    #157   17. nov 2017 forstår ikke i har så meget imod ham, jeg har set en del af hans videoer og syntes meget af det han gør giver god mening med en hund skal have kærlighed og konsekvens, ellers bliver det jo bare endnu et nyt curlingbarn

• Ruske
    Ruske Tilmeldt:
    nov 2017

#159   17. nov 2017 nævner jeg noget om 48 timers intensiv træning, jeg skriver at mange af hans videoer giver mod mening... LÆS for du kommentere!

• Ruske
    Ruske Tilmeldt:
    nov 2017

#161   17. nov 2017 Jeg undlader at kommentere mere på dit opkast, du snakker som du har forstand til DKK snob.

• Ruske
    Ruske Tilmeldt:
    nov 2017

#165   17. nov 2017 er sikker på alle jer er 100 procent perfekte trænere, jeg har ingen tvivl om det. I kender den sande hund hver og en af jer. Den skal have blid psykologisk træning præcis som hunde i fortiden fik det af deres mor smiley

• Ruske
    Ruske Tilmeldt:
    nov 2017

#166   17. nov 2017 og i har dybde gående journalistik i baghånden da alle videoer er blevet set,vurderet med et skarpt proffesionelt syn så derfor er jeres kommentarer naturligvis 100 procent saglige.

• Ruske
    Ruske Tilmeldt:
    nov 2017

#169   17. nov 2017 det er godt Isabella. Jeg stoler på din saglige udmelding.

• Ruske
    Ruske Tilmeldt:
    nov 2017

#170   17. nov 2017 man behøver da ikke grundig research for at skrive noget om et andet menneske offentligt, hvorfor dog det?

• #176   17. nov 2017 En nyoprettet bruger hiver en 3 år gammel tråd frem.....hvad vil du opnå, Tommy?
    Vil du debattere hans såkaldte træning? Vil du reklamere? Vil du høre andres mening?

Når man kaster en påstand ud, om at hunde, der ikke underkues bliver curlingbørn, så havde du vel forventet svar på tiltale....eller hvad?

• Ruske
    Ruske Tilmeldt:
    nov 2017

#177   17. nov 2017 du kan se på de film at hunden er knækket , er du på månen? Fiona er da helt knækket psykisk hvem kan ikke se det, den måde han river og flår i halsbåndet, det er en gyser uden lige.

• Ruske
    Ruske Tilmeldt:
    nov 2017

#178   17. nov 2017 vil ikke reklamere debattere eller diskutere, jeg forstod bare ikke den voldsomme kritik. Og sagde at jeg syntes nogle af hans videoer så fornuftige ud. Jeg google bare hans navn og vupti så kom den her tråd frem ,længere er den faktisk ikke

• Ruske
    Ruske Tilmeldt:
    nov 2017

#179   17. nov 2017 men man bliver angrebet som om man har pisket en eller anden

• Ruske
    Ruske Tilmeldt:
    nov 2017

#180   17. nov 2017 har jeg skrevet noget som helst om at underkue? hvor får du den påstand fra din hat?

• Ruske
    Ruske Tilmeldt:
    nov 2017

#182   17. nov 2017 det er da rent gisning!! du aner jo ikke noget som helst om den påstand du kommer med gør du?

• Ruske
    Ruske Tilmeldt:
    nov 2017

#184   17. nov 2017 du skriver han smadre en ung boxers liv har jeg ret?

• Ruske
    Ruske Tilmeldt:
    nov 2017

#186   17. nov 2017 faktisk er jeg røv ligeglad med dogwhiperer og det lamme navn, jeg skriver bare jeg ikke forstår alt det negative fordi JEG har set rigtig mange af hans videoer for at udvige min egen horisont, og jeg synes der er rigtig mange gode fif.

• Ruske
    Ruske Tilmeldt:
    nov 2017

#189   17. nov 2017 ja tak skal du have DKK snob.

• Ruske
    Ruske Tilmeldt:
    nov 2017

#191   17. nov 2017 ja det er klart man vil langt hellere have en hund der springer op på alt,bider i alt,gør af alt og alle.. for sådan en hund der er nemlig i super god balance ingen tvivl.

• #192   17. nov 2017 #180 - Nej, det siger jeg! Han underkuer i den grad de hunde, han har med at gøre. Men jeg forventer ikke, at du kan se det, for så havde du ikke klappet i hænderne over hans metoder.

Og skulle vi så lige prøve, at du ikke kalder folk øgenavne? Ellers får du en kort karriere herinde.

• Ruske
    Ruske Tilmeldt:
    nov 2017

#194   17. nov 2017 karriere? jeg skal sku ikke have nogen karriere herinde. Jeg kommer med et udsagn og så fordi du føler dig trådt over dine små prinsessefødder skal jeg jeg tie stille? DU siger hunden er underkuet og det vælger jeg at sige du er en hat til. Det ene udsagn mod det andet.

• Ruske
    Ruske Tilmeldt:
    nov 2017

#199   17. nov 2017 nej jeg er absolut ikke så prof, jeg har bare levet med hunde hele mit liv på gård hvor der er plads til en hund kan være hund. Ved ikke engang hvad det fine udtryk betyder, men jeg syntes mange af de ting jer ser i hans videoer giver god mening for mig..

Har intet tilhørsforhold til ham Henrik eller nogen anden, er ikke ude på at reklamere noget som helst.

• #200   17. nov 2017 Ruske - Du kan lige så godt lære, at deltager du på et debatforum, så nytter det ikke at svine dem til, som ikke deler din mening.
    Du behøver ikke kalde mig hverken det ene eller andet.

• Ruske
    Ruske Tilmeldt:
    nov 2017

#201   17. nov 2017 Emma den hund du hentyder til var livsfarlig for andre mennesker husk nu at fortælle hele sandheden.

• Ruske
    Ruske Tilmeldt:
    nov 2017

#203   17. nov 2017 Når man kaster en påstand ud, om at hunde, der ikke underkues bliver curlingbørn, så havde du vel forventet svar på tiltale....eller hvad?

Er det sagligt Rikke?

• Ruske
    Ruske Tilmeldt:
    nov 2017

#205   17. nov 2017 har jeg på noget tidspunkt kastet sådan en påstand ud? Når du skriver sådan så skriver jeg du er en hat for du er en hat når du skriver sådan

• #207   17. nov 2017 Jeg skal lige høre, hvad er det for en hund du mener emma hentyder til? Hvordan livsfarlig?? Hvem har bedømt hunden som livsfarlig?? Det lyder da godtnok meget interessant

• Ruske
    Ruske Tilmeldt:
    nov 2017

#209   17. nov 2017 Det er en hund der overnatter i en stald fordi den er voldsomt truende og hakker ud efter folk, mener det er en rottweiler men husker det ikke præcist.

• #210   17. nov 2017 #208, det giver mening, man kunne let komme til at dø af grin over Buller smiley

• #211   17. nov 2017 Ja men alle hunde på 48 timers ophold overnatter da i stalden smiley

• Ruske
    Ruske Tilmeldt:
    nov 2017

#212   17. nov 2017 den er for farlig til at være sammen med hans egne hunde og være indenfor, om det er rigtigt den metode han gør skal jeg ikke kunne sige for så klog er jeg nemlig ikke,

• Ruske
    Ruske Tilmeldt:
    nov 2017

#216   17. nov 2017 jeg husker videoen! husker ikke racen eller navnet på hunden! Jeg husker til gengæld at den var totalt ude af balance og snappede og viste tænder bare den kom i nærheden af mennesker

• #218   17. nov 2017 Hør nu her Ruske, alle hunde som er på genopdragelse i 48 timer hos Herren i Faxe overnatter i stalden i en hesteboks, så nulstilles de nemlig og er klar til træning dagen efter!!

• Ruske
    Ruske Tilmeldt:
    nov 2017

#220   17. nov 2017 men den specifikke video vi taler om er om en hund der er sindsygt ude af balance, og derfor har han af samme grund optaget præcist den hund i en hesteboks.

• #221   17. nov 2017 Nej, det er klart du, som fan af ham/hans metoder, ikke er enig i at han underkuer/nedbryder hundene, han har i såkaldt træning. Men nu er der jo heldigvis professionelle, og ikke mindst -uddannede mennesker, der er enige i, at det er dybt forkert.

http://www.dyrefondet.dk/nyheder/vis.htm?nid=48

• Ruske
    Ruske Tilmeldt:
    nov 2017

#222   17. nov 2017 men emma du er da velkommen til at finde 2 videoer med en hund i hesteboks så tager jeg gerne mine ord i mig igen

• Ruske
    Ruske Tilmeldt:
    nov 2017

#223   17. nov 2017 i bliver ved med at linke til en skrammel hjemmeside med et link der er 3 år gammelt. Eller hvad med dem der skriver ind til tv2 og få stoppet hans vandvid.. Jeg er bare ikke enig det må jeg vel have lov til?

• Ruske
    Ruske Tilmeldt:
    nov 2017

#226   17. nov 2017 jeg har købt adgang til hans videoer forstår du det? derefter googlede jeg hans navn

• Ruske
    Ruske Tilmeldt:
    nov 2017

#228   17. nov 2017 se på hans egne hunde, er er da også totalt underkuede og "slukkede" det ses tydeligt.

• #229   17. nov 2017 Ruske, alle hunde der er med i hans 48 timers program, sover isoleret i en hesteboks.

Kan du evt. finde videoen til den hund du hentyder til?

• Ruske
    Ruske Tilmeldt:
    nov 2017

#233   17. nov 2017 præcis den video.. du mener ikke den er nervøs og agressiv? = livsfarlig for feks børn

• #234   17. nov 2017 Mener han helt alvorligt, at det er en god ting, at vovse har halen lavt, og "trods alt" logre med den?

Ruske, kan en hund ikke knurre og snappe ud, uden at være livsfarlig?

• Ruske
    Ruske Tilmeldt:
    nov 2017

#235   17. nov 2017 hvad skal jeg svare på kære Emmas mor,datter snart en hvalp?

• Ruske
    Ruske Tilmeldt:
    nov 2017

#236   17. nov 2017 Kære krøllet kærlighed, nu ved jeg ikke om du nogensinde er blevet bidt af en hund som barn eller voksen? Fra nervøsitet til den snapper i hjernen er livsfarligt tæt forbundet kan vi være enige om det?

• Ruske
    Ruske Tilmeldt:
    nov 2017

#237   17. nov 2017 og ikke at den snapper dig inde i hjernen håber du forstår min manglende retorik .

• Ruske
    Ruske Tilmeldt:
    nov 2017

#238   17. nov 2017 og Emma det var hverken en boxer eller en rottweiler... 1-1 vil jeg sige den står smiley

• #241   17. nov 2017 Jeg vil våge at påstå, at hunden i den video, på ingen måde er livsfarlig.

Klart at nervøsitet og angst kan føre til bid. men derfra og til "livsfarlig" er der langt.
    Kan slet ikke se den hund i videoen, skulle slå et barn ihjel, i forbindelse med dens nervøsitet.

• Ruske
    Ruske Tilmeldt:
    nov 2017

#242   17. nov 2017 nej det er klart Jinx.. jeg stoler på din alletiders vurdering

• Ruske
    Ruske Tilmeldt:
    nov 2017

#243   17. nov 2017 siger ikke den slår ihjel men hvis der er den MINDSTE chance for den skambidder et barn skal der tages konskvens.!

• Ruske
    Ruske Tilmeldt:
    nov 2017

#244   17. nov 2017 lad os forstille os et barn på 4 år går hen mod den og evt falder mod den... ville du lade dit barn være forsøgskanin? Det bliver et hvidglødende nej tak herfra ihvertfald

• #246   17. nov 2017 Ruske, har du overvejet at kigge ind ad?
    Vi sidder 4-5 personener, som er meget enige om, at vovse ikke er spor farlig, og du påstår stadig, at den er et livsfarligt bæst!

Måske skal du læse lidt op på hundeadfærd, og hvordan man læser en hund.

• Ruske
    Ruske Tilmeldt:
    nov 2017

#249   17. nov 2017 det ved jeg sku da ikke om den har, ved du!?

• #250   17. nov 2017 Nej Ruske, når man har en hund med problemer som angstbidning, så sørger man for, at vovse slet ikke kommer i en situation, hvor den skal presses af børn.

• Ruske
    Ruske Tilmeldt:
    nov 2017

#251   17. nov 2017 ja det er klart krøllet kærlighed for det har du helt sikkert styr på i det offentlige rum

• Ruske
    Ruske Tilmeldt:
    nov 2017

#253   17. nov 2017 nåh jamen så må jeg se hvilken hund du så hentyder til?

• Ruske
    Ruske Tilmeldt:
    nov 2017

#254   17. nov 2017 nåh men jeg er sådan set ligeglad med hvor mange herinde der er uenige med mig, min point var bare at jeg mener selv jeg er et nogenlunde selvtænkende individ som ikke dømmer på noget andre har skrevet. Jeg har set en del af hans mange videoer og syntes det giver god mening meget af det. Det med 48 timer aner jeg intet om, måske det er at presse hunden det kan jeg tildels godt være enige i.

• #257   17. nov 2017 Ej ruske c'mon. Hvis du har en hund, der har tendens til at angstbide, så tager du den sq ikke med en tur ned gennem strøget.......

• Ruske
    Ruske Tilmeldt:
    nov 2017

#258   17. nov 2017 det har jeg da heller ikke tænkt mig at gøre, men nu er det jo ikke min hund vel?

• Ruske
    Ruske Tilmeldt:
    nov 2017

#259   17. nov 2017 hvornår har han fået vane for at slette sine videoer? Det har jeg ikke bemærket.

• #260   17. nov 2017 OMG smiley Det stikker jo helt af smiley

Ruske, du har én opfattelse, andre har en anden. Prøv at finde fred med at du ikke bare kan råbe højere, og så få ret. For du får næppe overbevist dem her i tråden om det du siger. Det er meget nemmere at du bare accepterer det.

• Ruske
    Ruske Tilmeldt:
    nov 2017

#262   17. nov 2017 Majbritt jeg er glad for at du er langt klogere når det handler om hunde end ham. Især med dit DKK snob navn, det er noget der giver bonus i min opfattelse af dig.

• Ruske
    Ruske Tilmeldt:
    nov 2017

#263   17. nov 2017 råber højere? jeg skriver min mening ligeså vel som i skriver jeres, men det er vel jer der syntes jeg er på månen og det er skam helt ok med mig, har lige skrevet min mening længere oppe.. jeg råber ingen steder.

• Ruske
    Ruske Tilmeldt:
    nov 2017

#265   17. nov 2017 OMG godt udtryk forresten.. bevidner visdom.

• Ruske
    Ruske Tilmeldt:
    nov 2017

#268   17. nov 2017 jamen kan da kun sige i lige måde og jeg har da råbt om at skulle have ret, du misforstår hele diskussionen desværre.

• Ruske
    Ruske Tilmeldt:
    nov 2017

#269   17. nov 2017 kan ikke få øje på den boks buller sidder i, i den video?

• #270   17. nov 2017 Hvad ER diskussionen?

• Ruske
    Ruske Tilmeldt:
    nov 2017

#271   17. nov 2017 det kan du ikke få øje på?

• Ruske
    Ruske Tilmeldt:
    nov 2017

#273   17. nov 2017 nu er jeg slet ikke med, undskyld min manglende sans for ironi eller hvad det nu er.

• #274   17. nov 2017 I #176 spurgte jeg, hvad du ville opnå -
    Du svarede i #178 "vil ikke reklamere debattere eller diskutere"

- så nej. Men du har måske ændret mening?

• Ruske
    Ruske Tilmeldt:
    nov 2017

#275   17. nov 2017 har jeg givet udtryk for jeg vil opnå noget?

• Ruske
    Ruske Tilmeldt:
    nov 2017

#276   17. nov 2017 jeg skriver bare at jeg har set nogle videoer som jeg ikke forstår så meget kritik af, og mere har jeg vel ikke gjort i virkeligheden?

• #277   17. nov 2017 #276, vi andre forstår kritikken. Du gør ikke. Hurra! Hvis du søger en masse der bakker dig op, så er du helt sikkert havnet det forkerte sted smiley

• Ruske
    Ruske Tilmeldt:
    nov 2017

#278   17. nov 2017 er du helt væk? Har jeg lige skrevet jeg er ligeglad med hvad andre mener og jeg ikke vil opnå noget. Jeg forholder mig kritisk til det omdømme, det er vel dig der prøvet at overbevise mig og ikke omvendt?

• Ruske
    Ruske Tilmeldt:
    nov 2017

#280   17. nov 2017 ja det er præcist fair nok.. bingo!

• #281   17. nov 2017 Åh... jeg kommer nok til at fortryde, at jeg blander mig... Men so be it.

Ruske - der er ingen tvivl om, at straf og pres virker. Man kan SAGTENS få en hund, til at opføre sig "pænt" vha. metoder, som i et eller andet omfang medfører ubehag for hunden. Når vi herinde reagerer så voldsomt på fx. Hundehviskeren og Milan, er det fordi vi har valgt en anden vej. En vej, hvor vi kan opnå det samme, uden at påføre hundene ubehag - og hvor de både bevarer humøret højt under træningen, og også bagefter.

Der er vel ingen der kan være i tvivl om, at det for et socialt dyr som hunden er ret ubehageligt, at blive efterladt i en hesteboks? En lidt usikker eller stresset hund vil i den situation, som den allerede finder ubehagelig, også reagere endnu mere voldsomt, hvis den oplever pres/stirren osv. fra fremmede mennesker, som vi ser i videoen. Og det vil eskalere, når den så oplever, at alle den signaler om, at den finder det ubehageligt, ikke bliver respekteret, men bare bliver overskredet.

Det samme med kvælerkæden oppe om ørerne. Det har INGEN anden årsag, end at tilføre hunden mest muligt ubehag, når det trækkes i det, fordi de er så ufatteligt følsomme på det sted. Tænk på, at man nærmest kan lamme en fuldvoksen mand, med et slag lige bag ørerne.

En hund vil kæmpe imod det ubehag. Den vil kæmpe og kæmpe - lige indtil den giver op. Når den oplever, at uanset hvad det gør, for at slippe væk, skabe afstand osv. Så giver den op. Og så ser man de der hunde, der bare trasker viljeløst rundt ved siden af "træneren", helt uden liv i hverken krop eller øjne.

Og når man så VED, at det kan trænes med andre metoder. Med respekt for hundens grænser. Med fokus på, at hunden har det GODT imens. Ja, så går bølgerne altså lidt højt, når der dukker nogle op, som lovpriser metoderne smiley

• #282   17. nov 2017 Men hvis du er så ligeglad, hvorfor så trække en gammel tråd frem? Det må da betyde at du ikke er helt ligeglad.

Og nej, jeg forsøger ikke at omvende dig. Du har lov at synes præcis hvad du har lyst. Men jeg fortæller dig bare at du nok ikke får omvendt nogle her i tråden. Så det er lidt spild af krudt at du farer sådan frem.

Hav en dejlig weekend smiley

• Ruske
    Ruske Tilmeldt:
    nov 2017

#283   17. nov 2017 jeg er ligeglad med din mening og din måde at præsentere dig på Bomstærk. For den tone du ligger for dagen gør at jeg ikke gider høre på noget af det du siger modsat karina som er et menneske som dig blot langt langt mere intelligent at høre på

• Ruske
    Ruske Tilmeldt:
    nov 2017

#284   17. nov 2017 Jeg tror på det du siger Karina ingen tvivl, du ved hvad du snakker om, når jeg ser en video med et stramt kvælerbånd så ser det voldsomt ud men hvis hunden er nået derud hvor alm opdræt ikke længere virker så må man vel gå en anden vej? Hvis den lærer fra start at bare et lille uskyldig nyk i en kæde når man går tur behøver det slet ikke at blive voldsomt.

Jeg er ikke fan af vold og man skal kue sin hund så den går med halen imellem benene, slet ikke! En hund med grænser er en glad hun det er MIN mening, og jeg sabler ikke folk ned herinde som har en anden mening end min, men jeg skal da love for at hvis man stikker ud fra mængden får man svar på tiltale, det ændre dog ikke en prut ved min opfattelse af de videoer JEG har set.

• Ruske
    Ruske Tilmeldt:
    nov 2017

#285   17. nov 2017 og jeg er IKKE ude på at ændre nogens mening eller få ret som en lille tudeprinsesse.. jeg stiller bare et kritisk sprøgsmål Bomstærk, kan du forstå det?

• Ruske
    Ruske Tilmeldt:
    nov 2017

#286   17. nov 2017 og hør nu her, jeg lovpriser jo ingenting.. jeg skriver bare at mange af de videoer jeg har set hvor han feks træner en lille hvalp stille og roligt, snakker stille til den, lærer den skal sidde og ikke farer rundt som en flue i et glas, lærer den at gå i ALM snor og kæler med den. Jeg syntes ikke hans egne hunde på nogen måde bæger præg af misrøgt eller virker indelukkede, tværtimod. Hans Dansk/svenske er super opmærksom og elsker at få kommandoer, det kan man se på den. Alting har 2 sider.

• #287   17. nov 2017 Man må gerne sætte grænser for sine hunde. Mine må fx. ikke hverken gå rundt på bordene eller stjæle mad.
    Der er bare så mange måder, at lære dem det på, uden det bliver ubehageligt.
    Metoder som opbygger samarbejde, tillid og relation, og det er den vej, jeg personligt har valgt.
    Jeg er sikker på, at de fleste herinde, respekterer, at der er flere veje til det samme mål. Men det gør så også ondt på de fleste, hvis de kan se på hundenes kropsprog, at der har været taget temmelig ubehagelige metoder i brug undervejs.

• Ruske
    Ruske Tilmeldt:
    nov 2017

#288   17. nov 2017 et barn der har fået en ordentlig skideballe så jorden ryster, (ja jeg er far til 2 på 9 og 11 og jeg kender hvad de kan finde på hvis der ikke er grænser) de render jo heller ikke jublende rundt efter et fur.. Men det har intet med vold at gøre eller psykisk overgreb, nu bevæger jeg mig måske ud på endnu tyndere is men hunde og små børn har altså en del sammenligning. Og nej mine er ikke små, små mere.

jeg tror mange af de videoer hvor hundene virker slukkede er tildels fordi de er blevet sat på plads og dels fordi det ikke er deres ejer, men det har jo ikke noget med terror eller overgreb at gøre hvis i spørger mig.

• Ruske
    Ruske Tilmeldt:
    nov 2017

#290   17. nov 2017 Maj britt jeg kan ikke diskutere med dig mere desværre, vi er for langt fra hinanden og vi begge to taler for døve ører, lad os blive enige om vi er uenige.

• Ruske
    Ruske Tilmeldt:
    nov 2017

#293   17. nov 2017 åh gud majbritt ja det hele taler til din fordel skal vi ikke bare sige det så?

• Ruske
    Ruske Tilmeldt:
    nov 2017

#295   17. nov 2017 Jinx jeg ved ikke hvordan du skal opdrage din basse, det er jeg sikker på du selv har styr på. Jeg blander mig ikke i andres opdragelse af deres hunde, jeg siger bare hvordan jeg tror det kan lykkes. For min hund vel at mærke.

• Ruske
    Ruske Tilmeldt:
    nov 2017

#296   17. nov 2017 Emma god point, virkelig.. du har forstået essensen.

• Ruske
    Ruske Tilmeldt:
    nov 2017

#297   17. nov 2017 Jeg har en grand danois og jeg ved den hund kan blive meget farlig hvis den feks overtager dominansen, min dreng vejer 33 kg og min hund vejer 80 kg.. det kan blive rigtig grimt og det skal der være 0,0% chance for sker.

• #298   17. nov 2017 Av Ruske, der skød du dig selv i foden smiley

• Ruske
    Ruske Tilmeldt:
    nov 2017

#299   17. nov 2017 det bemærkede jeg ikke?

• Ruske
    Ruske Tilmeldt:
    nov 2017

#301   17. nov 2017 ej stop nu please.. Jeg siger HVIS, dette er et eksempel på noget der IKKE må ske. Jeg kender min hund og kan stole 100% på den, og jeg er overbevist om at det kan jeg netop fordi jeg har opdraget den med kærlighed og konsekvens som livet nu engang er sat sammen for alle.. ALT har en konsekvens.

• Ruske
    Ruske Tilmeldt:
    nov 2017

#302   17. nov 2017 Dominans forkommer kun mellem samme arter, aldrig har jeg hørt noget så vanvittigt før

• #304   17. nov 2017 Hvorfor høre man aldrig om hamstere og kaniner der er dominerende og vil overtage magten?

Det er åbentbart kun heste og hunde der gør den slags......

• Ruske
    Ruske Tilmeldt:
    nov 2017

#305   17. nov 2017 jeg kan ikke snakke mere med dig Majbritt, det er som at slå i en dyne.

• #306   17. nov 2017 Jeg er rørende enig med Majbritt...

• Ruske
    Ruske Tilmeldt:
    nov 2017

#308   17. nov 2017 Zzzz godnat unger, jeg har ting jeg skal... se maling tørrer eller noget.

• #309   17. nov 2017 Ruske, hvis du har mod på at læse om den nyere forskning, så prøv at kigge lidt på de her artikler fra Dyrefondet (det kan vi vel godt blive enige om, er en troværdig kilde, som arbejder for bedst mulig velfærd for dyrene?)
    om dominans, lederskab, at "sætte hunden på plads" osv.
    Jeg tror Betina forklarer det noget bedre, end jeg ihvertfald kan. smiley

http://www.dyrefondet.dk/OPLYSNING+OM/vi_afliver_myterne.htm

• Ruske
    Ruske Tilmeldt:
    nov 2017

#311   17. nov 2017 og om 10 år kommer der ENDNU en undersøgelse der er ENDNU bedre.

• Ruske
    Ruske Tilmeldt:
    nov 2017

#313   17. nov 2017 og til sidst så fratager vi en hund at være hund.. men i skal gerne sætte sløjfe i håret og gå til hundedans for min skyld bare jeg bliver fri.

• Ruske
    Ruske Tilmeldt:
    nov 2017

#314   17. nov 2017 se hvor gode mennesker er blevet igennem tiden til at passe på hinanden efter flere hundrede års psykolog forskning.. der er ingen stress eller krige mere, det hele kører på skinner

• Ruske
    Ruske Tilmeldt:
    nov 2017

#316   17. nov 2017 så bliver jeg også beskyldt for hunde vil tage verdens herredømmet smiley smiley

• #317   17. nov 2017 #312 - måske MaiBritt. Men "Vi afliver myterne" er nu ret gode artikler, som forklarer tingene helt nede på jorden. Hvis du spørger mig smiley

Tænker ikke jeg ville komme så langt, hvis jeg istedet opfordrede til at læse Hallgreens "Alfasyndromet" smiley

• Ruske
    Ruske Tilmeldt:
    nov 2017

#318   17. nov 2017 jeg kan godt lide dig Majbritt.. du har forstået essensen af kloden og naturriget, jeg er stensikker;)

• Ruske
    Ruske Tilmeldt:
    nov 2017

#320   17. nov 2017 dette er taget fra et hundeLEKSIKON!

http://www.hundeleksikon.dk/dominans.html

• Ruske
    Ruske Tilmeldt:
    nov 2017

#321   17. nov 2017 altså side 1 for mennesker der skal forstå en hund.

• Ruske
    Ruske Tilmeldt:
    nov 2017

#322   17. nov 2017 men store hunde kunne aldrig finde på at være dominerende.. pjat med mig.

• Ruske
    Ruske Tilmeldt:
    nov 2017

#324   17. nov 2017 okay Isabelle.. du er hundepsykolog går jeg ud fra?

• Ruske
    Ruske Tilmeldt:
    nov 2017

#326   17. nov 2017 så man har studeret hundes adfærd på en høne er det det du siger?

• #327   17. nov 2017 Ruske - jeg kan ikke læse linket, men jeg kan formentlig godt forestille mig, hvad der står. Der står det sammen, som i AL litteratur, som er mere end 20 år gammelt.
    Ting som så er blevet kopieret igen og igen, indtil man begyndte at forske i, om det nu også var rigtigt.

I dag siger forskerne, at dominans kun foregår i flokke af samme art. Dvs. hunde og hunde imellem - ikke hunde og mennesker. Og meget af det, som man tidligere mente var dominans-adfærd, har senere vist sig at være fx. stress, eller reelt bare, at hunden ikke har lært, at der er en anden adfærd, den nemmere opnår belønning for.

• Ruske
    Ruske Tilmeldt:
    nov 2017

#329   17. nov 2017 siger ikke det skader at være ALFA! hvornår har jeg sagt det?

• Ruske
    Ruske Tilmeldt:
    nov 2017

#330   17. nov 2017 Isabella.. det er HVIS der er adfærdsproblemer og ingen grænse, det er ikke dens natur men naturen skal have 1 leder slut færdig... du læser jo slet ikke det der står?

• Ruske
    Ruske Tilmeldt:
    nov 2017

#333   17. nov 2017 så man gad ikke studere Ulve det var for besværligt?

• #334   17. nov 2017 Så når hunden sætter sig ovenpå ejeren i sofaen. Så er det ikke for at dominere. Det er enten for at blive nusset, eller for at få den bedste plads i solen.
    Når den STORMER ud af døren, så snart den bliver åbnet - så er det ikke fordi, den ikke "kender sin plads, der siger at lederen skal gå ud først", men bare fordi den er glad og nysgerrig, og gerne vil ud på tur.
    Og når den knurrer, fordi den har verdens bedste ben, og du kommer for tæt på. Så er det heller ikke dominans. Den fortæller bare, at den er glad for sit bytte, og forventer, at du viser lige så meget forståelse, som en hund ville gøre, og lader den være i fred.

• Ruske
    Ruske Tilmeldt:
    nov 2017

#335   17. nov 2017 det her er virkelig en debat der vil noget.. Men vi kan blive ved til solen går ned og det gider jeg faktisk ikke.. nu skal jeg ud og kneppe hunden og tæske konen.

• #338   17. nov 2017 Ruske - det er næsten umuligt at studere vilde ulve, fordi de er så sky og bevæger sig over store afstande. Derfor foretog man en masse forskning på ulve i fangenskab, der OGSÅ har vist sig, at være "forkert", fordi man der kigger på en flok som har begrænsede ressourcer og iøvrigt ikke har de famliemæssige bånd, som en vild flok ville have.

Og noget af den allernyeste forskning viser så, at hunden slet ikke nedstammer fra ulven - så ikke engang hvis man tager hensyn til, at arten efterfølgende er domesticeret og tilpasset mennesker, kan man bruge forskning af ulve til ret meget.

• #339   17. nov 2017 Hov - Du var hurtigst Isabelle smiley

• Ruske
    Ruske Tilmeldt:
    nov 2017

#340   17. nov 2017 nåh hvad stammer de så fra, mennesker?

• #341   17. nov 2017 Nej - Ulven og hunden nedstammer fra en fælles fortidig art (ved faktisk ikke engang, om man har et navn for den) Så hunden er ikke en domesticeret ulv, men en anden art, der opstod side om side med ulven.

• Ruske
    Ruske Tilmeldt:
    nov 2017

#342   17. nov 2017 hundedoktoren er vel også en upålidelig kilde går jeg ud fra?

https://www.netdyredoktor.dk/hund/sygdomsleksikon/d/dominansaggression/

• Ruske
    Ruske Tilmeldt:
    nov 2017

#343   17. nov 2017 netdyredoktor my mistake. Håber ikke jeg bliver savet midt over af denne fejl

• Ruske
    Ruske Tilmeldt:
    nov 2017

#344   17. nov 2017 giv mig 1 link med den påstand som er vertificeret.

• #347   17. nov 2017 Jeg kan ikke finde noget på dansk - men der er en masse på engelsk.
    Bla. denne artikel:
    http://www.ibtimes.com/dogs-wolves-evolved-common-ancestor-dog-domestication-more-complex-previously-thought-1543518

• Ruske
    Ruske Tilmeldt:
    nov 2017

#348   17. nov 2017 på saxo.com? med et eller andet læserbrev...

• Ruske
    Ruske Tilmeldt:
    nov 2017

#349   17. nov 2017 kan godt se dyredoktoren ikke står en chance mht research i forhold til dit link

• Ruske
    Ruske Tilmeldt:
    nov 2017

#350   17. nov 2017 bogen har 1 anmeldelse, sikkert fra hans søster

• Ruske
    Ruske Tilmeldt:
    nov 2017

#351   17. nov 2017 om ikke andet er vi enige om vi er uenige. Men alt lykke til jeres opdragelse af hunde, jeg har respekt for hvert et menneske der gør sit bedste. Slutter af i en ordentlig tone er vel som at stoppe legen mens den er god.. kan jeg få lidt credit for det så i det mindste?

• #352   17. nov 2017 Værsgo:

http://www.sciencedirect.com/science/article/pii/S1558787808001159

Så kan du selv søge videre derfra smiley

• Ruske
    Ruske Tilmeldt:
    nov 2017

#354   17. nov 2017 den der har du været længe om at finde;)

meget længe.

• Ruske
    Ruske Tilmeldt:
    nov 2017

#355   17. nov 2017 så Jinx du er klogere end de professorer og psykologer der har skrevet den artikel, det tager jeg da hatten af for.

• Ruske
    Ruske Tilmeldt:
    nov 2017

#356   17. nov 2017 så en vagthund der står i lænke har på intet tidspunkt et tankesæt der siger "jeg vil skide på dig menneske hvis du kommer herhen så river jeg dig i småstykker"?

• #357   17. nov 2017 JA FOR FANDEN....det tog ligepræcis søgeordene; Dog ethology dominance på google scholar, så fandt jeg en artikel fra 1999, syntes der skulle nyere forskning til...og derfor trykkede jeg på "citeret af xxx antal" for at finde nogle der relaterer sig til emnet men som er nyere...

Det tog mig max 3 minutter efter jeg var færdig med at læse indlæggene...jeg kan ikke gøre for jeg først har åbnet tråden nu smiley :D smiley

• Ruske
    Ruske Tilmeldt:
    nov 2017

#360   17. nov 2017 men en vagthund i lænke er vel "kontrolleret" forkert opdragelse?

• Ruske
    Ruske Tilmeldt:
    nov 2017

#362   17. nov 2017 Majbritt jeg klapper hælene sammen den dag din opfattelse står derinde... der er nok en grund til de ikke har taget den skide seriøst til at starte med, undskyld mig

• Ruske
    Ruske Tilmeldt:
    nov 2017

#364   17. nov 2017 så tror jeg ikke du har set en gal vagthund.

• #371   17. nov 2017 En gang i mellem undres man sig over, de der personager der vist nok graves frem under en sten, som kommer ind og genopliver gamle tråde, med en eller anden mærkelig og meget uigennemskuelig agenda smiley

Nu har jeg høvlet mig igennem en gammel tråd jeg engang har haft svaret i, blot for at konstatere, at vores kære nye medlem, vist ikke er den hurtigste knallert på havnen smiley

Fred være med det, hundevrøvleren er og blir en hundevrøvler, og jeg tror sgu snart jeg bestiller tid til Bent deroppe, for efter et besøg fra Bent ( med EU i baglommen ) Slipper vi for at høre mere om den forbistret hundevrøvler smiley

• #372   17. nov 2017 Åh gud... Nu igen... Jeg har ikke læst alle de svar der har været efter tråden blev efterladt i 2014 :D.

Ruske, drop det. Han er en åndsbolle der ikke aner hvad han laver. Og alle hans videoer afspejler hans store Robinson/stripper ego, og IKKE morderne (efterhånden gammel) viden om hunde adfærd, træning eller opdragelse.

Husk, at han er blevet lidt "bedre" til at sortere i sine offentlige videoer og hvad de indeholder af hunde adfærd.
    Av for en usikker, eller nok nærmere direkte BANGE GD. "God træning".
    https://www.youtube.com/watch?v=_FMRIk1daRw

Se lige hans egen rotte. Ved man bare lidt om adfærd så kan man bide mærke i savlen, slikken om munden, usikker løft af ben, rul om på maven, gaben, kiggen væk. Blot fordi den skal have et skide halsbånd på. Øv det ville skære i mit hjerte hvis min hund udviste den adfærd når jeg hev halsbåndet frem.
    https://www.youtube.com/watch?v=xr5q-Qeyk4w

En usikker dobber. Arhmen, jeg gider ikke engang. Hvis man ikke kan se at hunden presses ud i alt for grænseoverskridende situationer så skal man nok bare holde sig til Cesar Milan som inspiration kilde.
    https://www.youtube.com/watch?v=0M0pvnCxhtI

• Ruske
    Ruske Tilmeldt:
    nov 2017

#374   20. nov 2017 Jamen AG jeg er der mere end klar på at få andre inputs selvfølgelig, og min GD har jeg ingen problemer med, den er en tumling på alle måder og det elsker jeg den for.

• #375   21. nov 2017 Ruske - prøv evt. at læse denne artikel. Hallgreen er én af de allermest anerkendte, og artiklen opsummerer stort set alt det, vi har drøftet i den her tråd smiley

http://www.dyrefondet.dk/nyheder/vis.htm?nid=109

Jeg har faktisk tænkt en del over tråden siden jeg deltog i sidste uge. Noget af det, jeg har overvejet mest, var den der vendning om at "hunden skal sættes på plads". Hvad er det for nogle situationer, der opstår, hvor det er nødvendigt? Uanset hvor meget jeg tænker efter, så kan jeg ikke komme i tanke om noget tilfælde, hvor jeg har overvejet, at sætte nogle af de tre, jeg har nu "på plads".
    Jeg har heller aldrig oplevet, at de har sat hinanden på plads.

• #377   21. nov 2017 "Man kan sætte halsbåndet på den ENE vej eller den ANDEN vej" smiley smiley smiley

Han er simpelthen så sjov (selvom han tydeligvis ikke forsøger at være det), ham hundevrøvleren smiley

• #378   21. nov 2017 Der er mange guldkorn. Han et lidt hunde Danmarks svar på Amalie. Det var engang et absurd komisk og tåkrummene klip hvor han skulle agere hund med halsbånd og hans veninde skulle være træner og korrigere ham. Det så ikke rart ud selvom han prøvede at holde masken.

• Ruske
    Ruske Tilmeldt:
    nov 2017

#379   21. nov 2017 problemet herinde er bare for mit synspunkt at det hele bliver en religion og mangel på åbenhed. Jeg siger ikke at han er mister fantastic og har aldrig nævnt, ej har jeg heller aldrig nævnt at den måde forskellige mennesker herinde opdrager deres hund på er forkert.

Nu siger jeg det for sidste gang, jeg har set stort set alle hans videoer så jeg må gå ud fra jeg har baggrund for min mening. Hans måde igennem 10 videoer hvordan han kærligt opdrager en hvalp virker super godt på min hund og mig, ingen nedladende ord,råben, skrigen eller straf. Jeg har bare en fornemmelse af at mange af disse kommentarer herinde er taget ud af en kontekst som ikke er fair.

Jeg har været inde på dominansagression som min hund aldrig har lidt af, men derigennem mener jeg at man skal "slå ned" enten ved at ignorer hunden totalt når den får lov at gø og skabe sig, eller have et farligt kvæler hansbånd hvor den kan mærke det strammer højt på halsen, og nej ikke så den bliver kvalt.

Når tingene bliver en religion og der kun er den og den måde at gøre tingene på så har det ingen mening, hvor der er religion på et højt plan og en vejs kommunikation skaber alle de krige der har været til dato.

Og når folk herinde begynder at skrive alle mulige ting om hvad jeg ved og ikke ved noget om så gider jeg ikke kommentere på det. At jeg ingen forstand har på noget og sender links omkring en metode. Jeg har sendt link fra netdyredoktor.dk men intet er rigtigt ud over folks egen mening.

• #381   21. nov 2017 Jeg tror da de fleste herinde har erkendt, at det ER muligt at finde klip med "Hundehviskeren", hvor han gør noget fornuftigt? Og så længe hunden er sød og rar og gør, som der bliver forventet, så er jeg da heller ikke i tvivl om at han er venlig og kærlig overfor dem.

Der hvor kæden hopper af, er netop, når de IKKE gør det, han ønsker. Så ryger han ud i nogle (set med mine øjne) alt for voldsomme og ubehagelige metoder, som jeg under ingen omstændigheder ville udsætte mine egne hunde for.

Nu nævner du selv "dominansaggression", om et tilfælde, hvor du mener, det er nødvendigt, at "have et farligt kvæler hansbånd hvor den kan mærke det strammer højt på halsen".
    Hvis det er aggression overfor andre hunde, så kunne det istedet være en mulighed at erkende, at den anden hund er tættere på, end ens egen hund magter, og så bare skabe afstand? Frem for at blive så ubehagelig, at man tvinger hunden til at blive i en situation, som den på alle måder viser, at den ikke bryder sig om?
    Så kan man faktisk belønne sig ud af, at komme tættere og tættere på UDEN at blive ubehagelig og risikere at skade hundens tillid til én, og relationen i det hele taget.

• Ruske
    Ruske Tilmeldt:
    nov 2017

#383   21. nov 2017 Nu spørger jeg dig helt stille og roligt, hvor meget har du undersøgt hos Henrik og for den sags skyld cesar milan, jeg er ikke fan af man sparker sin hund og når jeg siger det sådan så er det en kraftig overdrivelse fordi cesar markere bare med benet når han skal have den til at snappe ud af den situation som hjernen på hunden nu engang er i.

Jeg har set næsten alle videoer fra Henrik og jeg kan som et intelligent individ selv sortere i det jeg syntes er godt, men at udlægge ham som en psykopat og intet anende stodder er ganske enkelt forkert.

• Ruske
    Ruske Tilmeldt:
    nov 2017

#384   21. nov 2017 Jinx jeg er så ligeglad med hvad du tror og ikke tror, nu kaster du beskyldninger ud igen fordi du ikke kan skrive noget sagligt. Det siger mere om dig end det gør om mig.

Jeg skriver IGEN jeg har INTET forhold til Henrik på nogen måde, har aldrig mødt ham eller skrevet med ham forstår du det?

• Ruske
    Ruske Tilmeldt:
    nov 2017

#386   21. nov 2017 Ag jeg spørger dig.

• #387   21. nov 2017 Det værste ved at det dominanspladder er at folk får skabt en konflikt med deres hund, og derved mistillid, der går begge veje. Og det kun fordi man tillægger hunden nogle antropomorfiske træk, som den ikke selv besidder.
    Det er nu engang ikke særlig hundsk at prøve at overtage verdens herredømmet. Men skulle det ske, er jeg ret sikker på de ville være bedre til jobbet, end vi har vist os at være. smiley

• #391   21. nov 2017 Hold nu op Maj-Britt. Jeg nåede kun ca. 1 minut ind, så kunne jeg ikke holde ud at se mere smiley

• Ruske
    Ruske Tilmeldt:
    nov 2017

#394   21. nov 2017 jeg er da bedøvende ligeglad med hvad du tror og ikke tror? Nu famler du igen efter ting at skrive som er negative.

• #396   21. nov 2017 Ja Maj-Britt, og den skal jeg så SLET ikke se! Kan godt huske den, fra dengang de kørte på TV for mange år siden!
    Tænk at så blød en hund som en husky ved forkert behandling, kan presses helt derud, hvor man mener, at de metoder er nødvendige, for at få den til at "fungere"... Det er vanvid!!!

• #399   21. nov 2017 Åh ja - DET klip har jeg heller ikke noget imod at se. Udover at jeg er lidt bange for, at søde Holly ikke ligefrem får den pæneste behandling efterfølgende smiley

• Ruske
    Ruske Tilmeldt:
    nov 2017

#402   21. nov 2017 er helt enig med dig AG. Jeg har set rigtig mange CM videoer og mange af de hunde han prøver at få tilbage er svigtede og underkuede hunde som har det sindsygt dårligt og et tv show på 40 minutter gør ingen gavn, alle de ekstreme metoder han bruger er mod hunde der har det ekstremt svært og ikke almindelige hunde, hunde skal aldrig straffes det er min mening om det. Farlige og problemhunde har jeg hverken erfaring eller en ensporet mening om.

• #403   21. nov 2017 Den her er også rigtig "god" en med CM. Han viser hvor effektivt det er at kvæle en hund smiley

https://youtu.be/ZY-_vpo-Ayc

• #406   21. nov 2017 Hvorfor trækkes en 3 år gammel tråd op, der opfordre en til at gå ind på en anden side?

• Ruske
    Ruske Tilmeldt:
    nov 2017

#407   21. nov 2017 Frk jensen det har jeg svaret på een gang, læs nu hele tråden ligesom du skal sætte dig ind i ting fra start til slut

• #408   21. nov 2017 Jeg kan stadig ikke se hvorfor denne tråd hives op.. Der findes da både hundevisker og CM tråde der er under 3 år gamle og ikke opfordre folk til at skulle ind og skrive på DMU's side..

• Ruske
    Ruske Tilmeldt:
    nov 2017

#410   21. nov 2017 genere det dig ? Og hvis det gør så lad den ligge og undgå at kommentere på den?

• #411   21. nov 2017 Ruske - Ja det gør det faktisk, for jeg gider ikke til at sidde og scrolle DMU's side igennem for at skrive derinde..

Hvorfor har du ikke lavet din egen tråd, det giver ingen mening at hive denne tråd op..

• Ruske
    Ruske Tilmeldt:
    nov 2017

#412   21. nov 2017 det er jeg rigtig ked af prinsesse men eftersom du har haft tid til at kommentere på den 2 gange så har du nok også tid til at scrolle igennem tråden.. gå en tur få lidt frisk luft og så går det hele nok alligevel.

• #413   21. nov 2017 Nu er jeg ikke royal smiley

Der er sådan en fin knap der hedder "Sidste kommentar" og en der hedder "Sidste læste"

Desuden så kommer man helt automatisk ind på den nyeste kommentar når man har kommentare slået til..

Vil du gerne have folk går ind på DMU da?

Hvem har i øvrigt tisset på din sukkermad, siden du er så nedladende?

• Ruske
    Ruske Tilmeldt:
    nov 2017

#414   21. nov 2017 hvornår er prinsesse blevet nedladende? har jeg sagt noget nedladende der stødte dine små fødder da? Nu er jeg helt forvirret, du bliver irriteret over en gammel tråd og nu er det mig der er har en sukkermad der er tisset på?`

• Ruske
    Ruske Tilmeldt:
    nov 2017

#415   21. nov 2017 har jeg opfodret nogen til at gå ind på dmu?

• #416   21. nov 2017 Man kalder ikke fremmede kvinder en prinsesse smiley Medmindre de rent faktisk ER det, og det er jeg heldigvis ikke..

Haha.. Jeg har desværre ikke små fødder..

Jeg spurgte om hvorfor der blev hevet en tråd op der opfordre en til at gå ind på DMU's side.. Det kan jeg ikke se du har svaret på...

• Ruske
    Ruske Tilmeldt:
    nov 2017

#417   21. nov 2017 som jeg skriver til dig så står svaret længere oppe i tråden hvad er det mere du vil have ud af den her mærkelige samtale?

• #418   21. nov 2017 Ruske - Hvis du læser hvad tråden handler om, så står der netop "Gå ind på DMU's side"

• #419   21. nov 2017 Ruske - Og jeg skriver igen, jeg kan ikke se hvor der står hvorfor der bliver hevet en tråd op hvor der opfordres til at gå ind på DMU's side..

At du kan lide hundehviskeren er da fint for dig, hvorfor så ikke lave din egen tråd?

• Ruske
    Ruske Tilmeldt:
    nov 2017

#420   21. nov 2017 du skal have dine skolepenge tilbage frk jensen, det bliver min sidste kommentar til dig.

• #421   21. nov 2017 det kræver man har betalt nogen..

• #422   21. nov 2017 Sidst jeg var på udstilling, var bulldog folkene især slemme, til at sige "tssch" til hundene, og enten lave "bløde" spark i siden, eller stikke fingrene ind mellem de bageste ribben på dem...

Kan slet ikke forstå, at man kan hænge fast i de metoder.

• Ruske
    Ruske Tilmeldt:
    nov 2017

#424   21. nov 2017 så majbritt hvorfor har du så skrevet tilbage til mine holdninger ? Hvis tråden virkelig handler om noget andet? Ro på nu ik;)

• Ruske
    Ruske Tilmeldt:
    nov 2017

#425   21. nov 2017 jeg er meget forbavset over hvilke type mennesker der er herinde det må jeg tilstå, jeg stillede et spørgsmål, KUN et spørgsmål fra start. Forklarende mine holdninger og forsvarede ingen. Nu tager jeg en gammel tråd op, er fan af CM,forguder Henrik, kender ham, jeg er ignorant,dyremishandler og slår mine børn... det er jo helt til grin,

Mod tumper kæmper selv guderne forgæves er der et gammelt udtryk der hedder.

• Ruske
    Ruske Tilmeldt:
    nov 2017

#428   21. nov 2017 det løb er kørt for jeg er ude for pædagogisk rækkevidde ik sandt ? smiley Jeg kan kun trække på smilebåndet over dig Majbritt

• Ruske
    Ruske Tilmeldt:
    nov 2017

#431   21. nov 2017 kig nu hele tråden igennem, ja jeg overdriver ingen tvivl om det men holdningen er vidst ret tæt på.

• Ruske
    Ruske Tilmeldt:
    nov 2017

#432   21. nov 2017 Isabelle.. flot navn forresten, det hele handler om at tage de bidder af forskellige holdninger og sortere... alt er en balance gang. Det er min point men det forstås ganske enkelt ikke fordi det er defineret som sort/hvidt

Giver det mening for nogen?

• Ruske
    Ruske Tilmeldt:
    nov 2017

#434   21. nov 2017 men har jeg sagt på noget tidspunkt jeg er tilhænger af hård uretfærdig disciplin? jeg har spurgt hvorfor folk sabler ham ned da jeg ser nogle af hans videoer som god opdragelse ik sandt?

• #435   21. nov 2017 Og har du ikke også fået svar på det?

• Ruske
    Ruske Tilmeldt:
    nov 2017

#436   21. nov 2017 undskyld krøllet? Du må uddybe

• #437   21. nov 2017 Har du ikke fået svar på, hvorfor folk på HG går i baglås, når der bliver snakket om faxefyren og cm?

• Ruske
    Ruske Tilmeldt:
    nov 2017

#438   21. nov 2017 nu er jeg slet ikke med, prøv at læse tråden igennem og så vend tilbage.

• #439   21. nov 2017 Du spørger, hvorfor folk sabler gutten ned. Folk svare. Du går i selvssving med øgenavne og diverse andre knap så pæne gloser.

Jeg behøver ikke læse tråden igen, har fulgt med siden du kommenterede første gang.

Der er kommet flere fine links, der beskriver hvorfor deres metoder er forkerte, men du fejer dem væk.

Netdyredokterens mening kan du ikke bruge til noget, for dyrlæger er ikke adfærds eksperter.

Folk i den her tråd, gør ikke andet, end at svare på dit spørgsmål, igen og igen.

• Ruske
    Ruske Tilmeldt:
    nov 2017

#440   21. nov 2017 jeg tror du har mistet fokus, er ked af at sige det.

• #443   21. nov 2017 Ruske jeg tror virkelig inderligt på, at du vil det bedste for din hund. At du ikke ønsker noget som helst, der går i retning af pres, overgreb osv.
    Og ja, du KAN godt finde nogle videoer, hvor Faxemanden lever op til den filosofi. Der er bare desværre alt for mange eksempler på, at han ikke gør. Og der er så mange andre sindsygt dygtige folk derude, der opnår bedre resultater - med venlige metoder baseret på samarbejde. Hvor der ikke lige pludselig kommer en "smutter" ift. et spark, en slag, et kraftigt ryk i et "velplaceret" kvæler-halsbånd.
    Og så er det bare nemmere, at man fra starten får tunet ind på de sider, de links, de trænere, der opdrager og uddanner deres hunde på den måde. Så man ikke skal sidde og sortere i en mands videoer, hvor man måske ser 5-6 stykker der er ok, og så kommer der 1-3 stykker, hvor man står af på metoderne.

Giver det mening?

• Ruske
    Ruske Tilmeldt:
    nov 2017

#445   21. nov 2017 jeg er helt med på hvad både AG og Karina mener, og netop den holdning er repsektabel!

man skal sondere markedet og finde de guldkorn man kan på alle måder, være et selvtænkende individ og ikke stole blindt på 1 "religion" Jeg er helt med på hvad i 2 skriver ingen tvivl om det, jeg stillede bare et spørgsmål fra ja en oldgammel tråd jeg fandt via google, fordi det var behændigt.

Jeg plukker lidt æbler her og lidt pærer der og så har jeg fået en lækker hund ud af det. at komme ud i ekstremere har jeg aldrig været så rå straf har aldrig været nødvendigt men blot et lille vink af det her må du og det her må du ikke.

• Ruske
    Ruske Tilmeldt:
    nov 2017

#447   21. nov 2017 Jinx det er for sent at trække i land nu, nu skal du være den forstående og er ligeglad med hvad folk gør, du beskylder mig for at kende ham og at jeg frempromovere hans metoder, det er for sent at ligge sig i læ af andres meninger selvom du starter blødt ud.

• Ruske
    Ruske Tilmeldt:
    nov 2017

#449   21. nov 2017 måske... kan du se det? Måske, han gør sig ikke klogere end dig. Du dømmer det gør han ikke

• Ruske
    Ruske Tilmeldt:
    nov 2017

#452   21. nov 2017 det kan du ikke se? Du beskylder mig for div ting og nu er du ligeglad med hvordan folk opdrager deres hund?

• Ruske
    Ruske Tilmeldt:
    nov 2017

#454   21. nov 2017 Maj britt har du set hans årsregnskab da?

Kommentér på:
Hundeviskeren på DMU

Annonce