Online Tilmeldt:
28. nov 2012 Følger: 94 Følgere: 213 Hunde: 4 Annoncer: 2 Emner: 286 Svar: 8.310
Internat/gadehunde fra udlandet, historier :) Internat/gadehunde fra udlandet, historier :)
Jeg så lige et afsnit af tv serien Glee, hvor de hjælper med at finde nye hjem til nogle internathunde. Og da jeg jo ved at den slags er et meget større problem i andre lande end i danmark.
Det er også et meget varmt diskutions emne, men det er ikke det jeg vil med tråden, så please, lad være med at begynde at diskutere hvorvidt man skal eller ikke skal hente hunde fra udlandet uanset grunden.
Jeg vil egentligt bare gerne høre jeres historier, de der faktisk har haft sådan en hund tæt ind på livet, har hentet en eller kender nogle der har.
Hvordan fik i ideen, hvorfor valgte i den hund, hvor kom den fra, hvordan fandt i den, hvordan gik det, er det noget i vil gøre igen, osv osv
det er ikke fordi jeg selv skal have en hund fra udlandet, men fordi jeg er nysgerrig og gerne vil høre hvordan det fungere i virkeligheden.
nov 2012
Følger: 94 Følgere: 213 Hunde: 4 Annoncer: 2 Emner: 286 Svar: 8.310
nov 2012
maj 2004
Følger: 32 Følgere: 33 Hunde: 3 Emner: 152 Svar: 1.317
nov 2012
Jeg tror også man virkelig skal være indstillet på hvilket liv de kommer fra, og hvilken en kamp der venter når de kommer, hvis man skal gøre den slags. Og man skal nok også være klar på at det ikke er sikkert at det nogensinde bliver helt godt.
men jeg beundre virkelig de mennesker der kan hjælpe hunde der har haft en så skidt start på livet.
nov 2012
jan 2012
Følger: 3 Følgere: 3 Hunde: 1 Emner: 63 Svar: 361
Han er den bedste, klogeste og mest rolige hund jeg kunne få. I starten var han meget nervøs, men det har han for længst lagt bag sig. Idag er han glad for alle, der gider snakke.
nov 2014
Følger: 1 Svar: 1
Hun blev valgt ud fra en beskrivelse, billeder og samtale med kontaktperson.
Da vi hentede hende, var hun blevet kørt fra Polen til Danmark med en masse andre hunde, men hun hoppede direkte ind i vores bil, som havde hun gjort det 100 gange før. Hun var 5-6 år da vi fik hende, renlig, kunne gå i snor, stjal ikke mad og var generelt meget velopdragen. Hun havde lidt problemer med andre hunde det første års tid, specielt store hunde, men nu kan hun med stort set alle hunde.
Hun er rigtig sød, kælen, lærenem og klog. Hun er som enhver anden hund, og det er ikke til at mærke på hende, at hun har været gadehund.
Jeg tror at det kommer rigtig meget an på hvor hunden kommer fra. De polske hunde er ofte kasserede familiehunde, hvor de græske og spanske ofte kommer fra helt andre forhold. Det er i hvert fald min erfaring.
jan 2010
Følger: 2 Følgere: 1 Hunde: 1 Svar: 53
Den første Happy, fandt jeg tilfældigt, da jeg kiggede efter hvalpe for mange år siden.
Hun var kommet til Danmark og var i en plejefamilie, så derfor havde vi mulighed for at besøge hende først.
Hun var ca 12 uger og lignede en lidt for lille lab. blanding som hvalp.
Det gjorde hun så ikke som voksen.. Hun blev en meget tung "dame" på næsten 30kg(uden at være det mindste for tyk) men med 15 cm ben.
Hun var meget blød psykisk men en glad og fantastisk hund, som bare var min helt specielle soulmate
Hendes krop og små ben blev desværre hendes skæbne da hun var 4 år
Mens vi havde Happy, fik Luffe.
En ældre, lidt større gadehund, der havde levet et hårdt gadeliv.
Han kom lige ud af flyet, ind i bilen og indtog så vores hjem, som om han altid havde boet der
Han var den mest sociale og afbalancerede hund og trivedes fra dag 1 med børn, kat, anden hund, snor og mad i skålen. Han var bare fantastisk!
Han fik desværre akut nyresvigt og døde, før vi også mistede Happy
Den sidste græske hund jeg fik var Bine, som er her på min profil.
Da jeg mistede Happy, var jeg virkeligt langt nede længe men en dag fik jeg tilbudt at få Bine, som var født i et bur i en kæmpe hvalpefabrik, vokset op i buret og selv brugt som fødemaskine indtil "fabrikken" blev lukket af nogle fantastiske dyreværns mennesker
Alt var nyt for hende. At gå på græs, asfalt, i snor, være inde, biler, lyde i et hjem osv men hun må ha været lavet af et helt specielt stof
Hun var en stille hund, der ikke gjorde opmærksom på sig selv, men hun var på, så snart man tilbød hende det mindste opmærksomhed og det var umuligt at lade vær, for hun elskede bare livet og blomstrede op for hver sejr
Hun fik desværre meningitis for et par måneder siden og blev kun ca 6 år. Det var ALT for tidligt, vi havde så meget vi skulle nå sammen
Selv om jeg nu har fået en lille Shih tzu hvalp fra dk, testet i hoved og numse, så er jeg slet ikke i tvivl om jeg får en Gadehund igen, på et tidspunkt.
Jeg vil ikke prøve på at få det til at ligne en dans på roser altid, at få en gadehund. Man skal gøre sig klart om man "gider" og magter det, hvis den man nu får, har en del med i baggagen der skal arb med.
Men det er altså langt fra alle gadehunde, der er så traumatiserede at de ikke kan indgå i en alm dansk familie, hvis man virkeligt selv vil.
jun 2008
Følger: 10 Følgere: 9 Hunde: 3 Emner: 56 Svar: 3.215
Han kom til DK tre uger senere, og faldt bare direkte ind i "flokken" med det samme. Han var tillidsfuld, rolig, selvstændig, puttesyg, kærlig, intelligent og smuk.
Han blev desværre syg med ryggen, og havde rigtig ondt til sidst, så vi sendte ham over regnbuebroen for snart to år siden. Jeg savner ham HVER dag. Men han fik næsten fire dejlige år her i DK, og jeg fortryder ikke et sekund.
nov 2012
jeg tror også at man skal være lavet af et særligt stof for at kunne håndtere de hunde der har de lig i lasten. Og man skal nok være indstillet på at man skal give hunden den bedste tid, også selvom den måske bliver kort pga sygdomme. Det er i hvert fald det jeg får ud af jeres historier
Åh patte, der er jeg enig, man skal ikke holde liv i alt fordi man kan, og den hund havde da bedre af at få fred
jun 2010
Følger: 42 Følgere: 61 Hunde: 11 Emner: 383 Svar: 3.514
Nogle turister fortalte en tilknyttet til et internat på Kreta at de havde set nogle mænd mishandle en lille lysebrun hundehvalp i en gyde. Men de fandt ingen lille hvalp i gyden. Ikke før et par dage efter. Her så en medarbejder fra internatet en pose midt i alt andet skrald i en stor skraldespand. I den pose lå en lille, underernæret og rædselslagende lysebrun hundehvalpe på omkring 6-8uger.
Hvalpen kom med tilbage til det fattige og overfyldte internat i Grækenland. Der var hunde og katte over alt, larmen var ubeskrivelig, begrænset plads og meget varmt. Midt i dette så jeg for første gang hvalpen. Selv om han på dette tidspunkt var 4-5 måneder var han meget lille og meget tynd. Hans pels var underlig ru, tynd og beskidt-. Hans øjne løb, og han var meget bange. Desuden boede han i en lille kattetrasportkasse og have siddet i den i omkring en måned. Og selvfølgelig blev jeg NØD til at tage hvalpen med mig. Så efter et par dyrlægebesøg, vacciner og pas var det af sted i flyet mod Danmark.
Da hvalpen (som nu var blevet døbt Noah efter foreningen som reddede ham – Noah’s little ark) kom hjem blev det endnu tydeligere hvor mærket han var af sit liv på gaden og internatet. Han krøb langs væggene med halen helt under maven. Han så ikke på en, og så man på ham (eller talte til ham) trillede ham med det samme om på ryggen hvor han lå med lukkede øjne. Han tissede på gulvet hvis han blev bange og turde ikke kommer over til en, selv om man kunne se på at han gerne ville. Selv om han ikke turde komme direkte over til en krøb han efter en uanset hvor man var i huset. Om aftenen når jeg skulle i seng hjalp jeg Noah op i fodenden hvor han blev. Men om morgenen når jeg vågnede lå han og sov tæt op at min hals. Men jeg tænkte dog også ved mig selv ”bliver det her nogensinde en glad og tryg hund?”.
Svaret fik jeg allerede den anden morgen med Noah. Her vågnede jeg nemlig ved at en lille hvalp slikkede mig i ansigtet og så småt begyndte at logre. Men der var stadig lang vej med Noah. Han var bange for alt – biler, mennesker, hunde, halsbånd, seler, snoren, pivedyr og stort set alt andet. Men med tid, tålmodighed og træning ændrede Noah sig dag for dag. I dag er det svært at genkende den Noah har jeg husker tilbage på den lille bange hvalpe han var. Han er i dag verdens gladeste hund. Hans hale (ja hele hans krop) logre konstant. Han spjætter nærmest af glæde når man siger noget til ham. Han er ekstremt kontaktsøgende og vil bare så gerne alting. Hans frygt er nu væk og han hilsner uden problemer på andre hunde, dyr og mennesker. Turer i bilen, toget, gennem byen i myldretiden osv. er bestemt heller ikke noget problem. Og han ELSKER at træne og er ekstremt intelligent. Skal han lære et eller andet og er det svært lige at regne ud hvad det er kigger han på hvad Cleo gør og kopierer det derefter. Han er uden tvivl det bedste hund jeg har trænet med, han lærer nye kommandoer på ingen tid og er enormt let at motivere. Han ejer ikke skyggen af aggressivitet. Når han f.eks. har fået et kødben kommer han over med det og ligger tæt op af en med det og så der det meningen man enten skal holde i det også eller nusse ham mens han spiser det. Alt i alt en enormt dejlig hund – kunne ikke have ønsket bedre hund.
jun 2010
Følger: 42 Følgere: 61 Hunde: 11 Emner: 383 Svar: 3.514
okt 2012
Følger: 3 Følgere: 4 Hunde: 4 Emner: 8 Svar: 65
Hvis du vil se de gadehunde der er til adoption her fra Dubai, så kan du kigge på facebook, søg på siderne og gå ind og find albummerne "dogs for adoption": Animal action Abu Dhabi, K9 friends Dubai, Dubai senior dog project, Sharjah dog & Cat shelter, SNIFF, SOS for Emirates dogs.
okt 2012
okt 2012
feb 2014
Følger: 1 Hunde: 1 Emner: 2 Svar: 47
Jonesy (den lille) var efter sigende aggresiv, dette har jeg dog på ingen måder oplevet. Hos os er han et sødt lille puttevæsen med frækt på og så er han ret klog.
Mindy den mellemste fik jeg fordi hun aldrig var glad hos sin tidligere familie. Det skal dog siges at dette ikke er tilfældet hos os. Hun var ret nevøs i starten og virkede som om hun ikke kendte til noget. Hun er stadig forbeholden overfor fremmede, men bliver bedre dag for dag (har ikke haft hende så længe). Desuden er hun den sødeste og blideste hund jeg kender.
Til sidst er der Louie, som egentlig skulle have været aflivet pga. hans adfærd. Jeg remser op: Urenlig, kan ikke være sammen med andre hunde, hader mennesker, jager alt, gør af alt og alle, kan ikke være alene hjemme, vil ikke gå på græs osv.
Hos os har han ikke været det store problem. Han kan godt lige gø af fremmede, derefter snuser han til deres hænder, bakker giver et bjæf og derefter er han cool. Han er fantastisk at træne med, villig og lærer hurtigt.
Når man anskaffer sig sådanne hunde skal man være bevidst om, at det kræver noget af en. Selvom man får en voksen hund skal man ikke regne med at de kan gå lige ind i en hvilken som helst familie uden at man arbejder for sagen.
Hos mine hunde har der heldigvis ikke været nogle helbredsmæssige problemer (7-9-13).
nov 2012
Noah er virkelig noget af det mest nuttede jeg nogensinde har set, og lyder som en rigtig lille charmør der stjæler alle hjerter. Men sikke dog en trist historie, stakkels lille pus, det er jo slet ikke til at se på ham (eller nogle af de andre) at han har haft en hård start på livet, og hvor er det fantastisk at du tog ham med hjem og fik ham gjort til en dejlig tillidsfuld lille hund..
Internat/gadehunde fra udlandet, historier :)