3.725 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 34 Svar

Christel A
Christel A
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 4

Aflive 1årig hund (aggressiv). Aflive 1årig hund (aggressiv).

Hej. Er lidt trist i dag da min bekendte har sagt hun vil aflive sin 1 årige hund i dag pga. han er blevet angst og forleden knurrede over nogle gårdmænd hvorefter han farrede ud med rejste børster, så hun måtte holde ham tilbage. Udover det har han rejst børster og knurret af hendes kæreste, fordi kæresten tog en ny frakke på.
Hunden er ellers kærlig og glad overfor dem han kender (børn og voksne) og kan lege med alle fremmede hunde. Hun har ikke fået ham undersøgt af adfærdsekspert eller dyrlæge - men har i dag bestilt tid at han skal hen og aflives.

Er det bare mig eller er det en lidt "billig" løsning? Jeg ville mene der må være en grund til at en 1 årig hund laver disse udfald mod fremmede mennesker og han i det mindste kunne få en chance til at blive undersøgt om han har ondt eller hvad det er der tricker ham. Men dødssprøjten får han i hvertfald i dag, fik jeg afvide.

Hvad er jeres mening?

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Brændekløvning 4.000 kr.
  • Hjælp til installation af LG smart tv og tv-streamer 800 kr.
  • Diverse opgaver 4.060 kr.
  • Anthony Bok spisebord 1.275 kr.
  • Handyman 1.000 kr.
  • Reparation af Weber gasgrill 1.200 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Aflive 1årig hund (aggressiv).
  • #1   5. jan 2015 Jeg synes ikke hundens adfærd lyder vildt alarmerende. Men det er jo svært når man ikke har set det.
    Min far har en hund der kommer fra et rigtigt dårligt sted, og hun kan også opføre sig sådan
    Hun stopper når hun har fået mulighed for at hilse og bider ikke.
    Og hun er 300% bedre end da han fik hende

Men hvis din veninde hverken kan eller vil arbejde med hunden, så er det måske bedre at aflive end at den enten skal leve som uønsket eller ende som kaste bold
    En død hund lider trods alt ikke, men det er da synd at der ikke er vilje til at gøre noget ved problemerne

• #2   5. jan 2015 (Håber dog ikke hun så er en af dem der drøner ud og anskaffer en ny hund)

• Christel A
    Christel A Tilmeldt:
    jan 2015

#3   5. jan 2015 På de seneste 5 år har hun haft 6 forskellige hunde og 3 katte, så det kan jeg desværre ikke afvise.

Men giver dig helt ret i det du skriver.

• #4   5. jan 2015 Enig med Ditte. Lige præcis den alder kan være typisk i hundens udvikling for at være en periode hvor den pludselig bliver bange for velkendte ting. Men hvis hun ikke har gidet at sætte sig ind i det, så er hunden måske bedre tjent på denne måde.
    http://www.aabysogns.dk/files/7413/8246/5207/Hvalpens_udvikling.doc

• #5   5. jan 2015 Christel
    Den der brug og smid væk kultur når det kommer til levende væsner, synes jeg så er meget mere bekymrende, end at aflive et dyr man ikke magter
    Det er SÅ sørgeligt smiley

• Christel A
    Christel A Tilmeldt:
    jan 2015

#6   5. jan 2015 Ja, men synes i det hele taget det er noget underligt noget at folk anskaffer sig dyr, hvis de ikke gider at bruge tid og kræfter på dem.
    Man tager jo frivilligt ansvar over et andet levende væsen, og går med til at beskytte og tage sig af dem, ligesom man gør når man vælger at få børn.
    Dyrene kan jo heller ikke tale for sig selv, så det er vel vores ansvar at læse deres signaler og hjælpe dem hvis de har ondt eller er bange/har problemer.
    Nu taler jeg ikke lige om denne situation, men bare generelt.

• #7   5. jan 2015 Lige præcis Christel

• #8   5. jan 2015 Det er mange gange den bedste løsning for alle parter med en aflivning.
    Det der pisser mig af, er den skrækkelige indstilling visse folk har til drt at have dyr.
    Alt det der følger med, som disse folk slet ikke magter eller er rustet til.
    Anskaffer sig en nuttet hund, uden at ane hvilken type hund det er, og hvordan de bedst muligt tackler evt problemer hen af vejen.

Det gør mig så trist smiley

• #9   5. jan 2015 Det er et tydeligt eksempel på, at man slet ikke har sat sig ind i at få hund. 6 hunde og 3 katte på 5 år lyder meget voldsomt, det ville da være underligt, hvis hun skulle have fået alle de "umulige" dyr, jeg håber ikke der kommer flere til listen smiley

• #10   5. jan 2015 Kendte engang desværre en som også tit fik ny hund og så mente hun der opstod et problem og gik af med hunden igen . Det skete ofte . 3 hunde på kun et år og ingen af dem har hun idag . Det sidste jeg har hørt er at hun har en hund nu som hun stadig har . Det er desværre trist at nogle ikke kæmper mere for deres dyr som de vælger at få istedet for alle andre løsninger .

• #14   5. jan 2015 Jeg kan ikke se noget galt i at man løfter den slags problemer med *folket* og får gennemdiskuteret andre løsninger på den slags problemer. så står man selv bedre rustet til at diskutere en evt løsning med personen.

Når der ikke er smidt navn på kan jeg ikke se et problem smiley

• Christel A
    Christel A Tilmeldt:
    jan 2015

#15   5. jan 2015 Som skrevet er det ikke min veninde, men en bekendt (som bor ved siden af mig), så jeg deler blot mine oplevelser og hvad hun har fortalt mig, for at høre om det er mig der er helt galt på den.
    Jeg er ikke ude på at hænge nogen ud.

• Irene L
    Irene L Tilmeldt:
    mar 2011

Emner: 2 Svar: 120
    #17   5. jan 2015 Min holdning er at du skal tage en alvorlig snak med din bekendt om hendes hundeforbrug.
    Det kan for så vidt være ligegyldigt hvad vi andre mener, det er dig, der har fingeren på pulsen vedr. situationen og derfor er det dig, som kan og bør gøre noget for at hjælpe din bekendt og hendes hund.
    Vi kan nemt blive enige om, at det er en skidt situation, men vi kan intet gøre.
    Det kan du heldigvis smiley

• #18   5. jan 2015 Må jeg spørge til hvad for en race det er ?
    Jeg ville ta en alvorlig snak med din bekente om det at ha hund .
    Der er en grund til at hunden er som den er, og der er ingen der siger at hunden ikke kan rettes op ,derfor spørg jeg også til racen smiley

• #19   5. jan 2015 Man kan altid være uheldig, at den sidste udvej er en aflivning.
    Men undskyld, 6 hunde og 3 katte på 5 år? smiley
    Den bekendt lyder som en person, der altid kun falder vor søde hvalpe og killinger uden at tænke over, hvad for et arbejde der følger med og først og fremmest også et ansvar for et levende væsen.
    Nej Christel, du skal ikke have dårlig samvittighed.
    I øvrigt, svømmer A T ikke altid lidt mod strømen??

• #20   5. jan 2015 Hvilken race? For der er jo forskel på racer, sind, væremåde osv.

• #21   5. jan 2015 Ja, aber gleich 6 hunde?

• #22   5. jan 2015 Der skal jo være en der er Rasmus modsat smiley

• #23   5. jan 2015 Jeg kan ikke rigtig se, hvordan veninden bliver udstillet. Så kan ALLE negative udtalelser jo være "at udstille" smiley
    For mig er det mest skræmmende, at hun måske vil gå ud anskaffe sig endnu en hund.

• #24   5. jan 2015 Den skal jeg lige have igen...man må ikke være bekymret for naboens hund uden det er udhængning? men man må godt have ondt i røven over ens veninde der er enlig mor, og hendes indkomst? Jeg ved godt hvem jeg syntes udhængte hvem grimmest!

• #25   5. jan 2015 Ud fra det du skriver, så synes jeg nu heller ikke det lyder forfærdelig voldsomt. Var det med gårdmændene hjemme hos dem selv? For så lyder det da nærmest som om hunden vogtede og de ikke har trænet det ordentligt mht. vogterinstinktet. Hvad racen er det?

Det samme med jakken, det kunne lyde til en kombination af unghund og manglende miljøtræning. Lia kunne også være en lille fis i spøgelsesalderen og knurre af ismaskinen, elboksen, og ja... min mand når han kom hjem fra arbejde og hun ikke kunne se ham ordentligt ude i gårdspladsen eller hvis han kom i en anden bil, så skulle han også ÆDES, lige indtil han sagde "hej" og det gik op for hende at det bare var ham. Det er der slet ikke noget af i dag og det varede heller ikke længe mens det stod på, nogle få uger.

Men det er som sagt svært at vurdere uden at have set hunde og uden at vide hvilken race det er.

• #26   5. jan 2015 det jo normalt for unghunde at de kan ha lidt roterende fis i kasketten i perioder og tro alt er farligt, min kammerats hund er inde i en total piveskid periode, hvor imod jeg aldrig har haft sådan perioder med mine tidl hunde, dog fik jeg aflivet Tessa (rottweiler) som 3årig da hun netop blev mere og mere angst(over et par år) og vi til sidst ikke stolede på hende, når vi luftede hende, selv hjemme blev hun mere og mere vagtsom og nervøs, så i samråd med 2 dyrlæger,blev vi enige om, at det var møg synd for hende og eftersom jeg selv ved hvor forfærdelig det er at være bange og på vagt konstant, ja så kunne jeg kun gi dyrlægerne ret.. Jeg mener dog ikke en unghund burde aflives og igen, er ejer utryg, så det ejerens valg, men er det fordi det bare er besværligt, så burde man nok købe en bamse istedet for. Elsker man sit kræ, er man vel også villig til at se tiden an, arbejde lidt med vovsen osv. Men igen, folk er forskellige og når alt kommer til alt, så det ejers valg og i denne situation, er det nok bedst for hunden at blive aflivet, når nu ejer ikke kan/gider arbejde med problemet

• #27   5. jan 2015 Igen mit spørgsmål: Hvorfor sker det med 6 Hunde i løbet af 5 år?

• #28   5. jan 2015 Jeg syes ikke man skal aflive uden at få hunden undersøgt først, og som TS beskriver hundens adfærd, lyder det ikke alarmerende. Men det kan jo have været værre end det egentlig lyder.
    Jeg vil dog give Ditte ret i (indlæg #1) at aflivning ikke er den værste skæbne for en hund.
    Ved du med sikkerhed at hundeejer ikke har fået undersøgt hunden?

• #29   5. jan 2015 PS: er der andre end mig der tænker, at tråden kunne være en Troll?

• Christel A
    Christel A Tilmeldt:
    jan 2015

#30   5. jan 2015 Hunden blev desværre aflivet her kl. 12.
    Han var blanding af Broholmer og Rottweiler.
    3 af de 6 hunde hun har haft er solgt, 1 har hendes søster fået, 1 er blevet aflivet da den pludselig var "ulovlig" og så ham her er den 6.
    Begge kattene blev givet til internat, tror jeg nok, men er ikke sikker.
    Jeg sletter nok tråden, da der ikke er mere at gøre nu - jeg takker for de forskellige meninger smiley

• #31   5. jan 2015 Golden : Hvorfor tænker du troll ??

Den har jeg meget svært ved at få øje på, måske man skulle passe lidt på med at mistænke gud og enhver mand for trolle bare fordi de er nye på siden smiley

• #32   5. jan 2015 Jeg vil da gerne lige sige, at med den gennemgang af forskellige hunde Burde hun at stoppe med at ha hunde NU, det er sku synd, for de hunde det går ud over smiley

• #33   5. jan 2015 Det var da rigtig ærgeligt. Altså mig undrer det ikke at en blanding mellem en broholmer og en rottweiler vogter nu hvor den er ved at være voksen. Det ville da snart være mærkeligt andet.

• #34   5. jan 2015 # 31 Fordi det lyder alt for sørgeligt med 6 hunde og 3 katte på 5 år.

• #35   5. jan 2015 Stakkels hund smiley

• #36   5. jan 2015 Golden : Derfor behøver ts ikke at være en troll.

Min nabos ene svigerdatter har også haft en del hunde på få år, hun bliver træt af dem i løbet af kort tid, og sælger dem igen, i løbet af 1 år har hun haft 3 forskellige hunde, og er nu på den 4 smiley
    Så ja, det er sørgeligt at folk er sådan, men derfor behøver dem der fortæller om dem, ikke at være trolle rolle-folk smiley

• #37   5. jan 2015 Jeg kender nu også til folk der anskaffer sig kæledyr og skiller sig af med dem som vi andre skifter underbukser pga. de mest ubetydelige "problemer" - eller "problemer" som de var advaret om i forvejen (dvs. ikke problemer med ganske almindelig, normal adfærd ved det dyr de nu engang havde adskaffet sig).

• susanne
    susanne Tilmeldt:
    sep 2010

Følger: 1 Emner: 2 Svar: 103
    #38   5. jan 2015 suk suk .. Der er bare nogle mennesker som hverken skál ha hunde eller børn

Kommentér på:
Aflive 1årig hund (aggressiv).

Annonce