{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.451 visninger | Oprettet:

Sælge hund med sygdom. {{forumTopicSubject}}

Nogle gange "driller" jeg min hund og siger hun bliver solgt på ebay, hvis hun ikke opfører sig ordentligt.
I dag slog det mig, om jeg overhovedet kan sælge hende, fordi hun har allergi. Det er nyligt opdaget, og vi er i gang med at vaccinere hende mod det. Det er noget hun skal have resten af livet, og kommer til at koste 180 kr. pr. mdr.

Ville I kunne finde på at købe en hund, I i forvejen vidste var syg, og derfor på forhånd vide, der er merudgifter til medicin og dyrlæge?

PS: Min hund er ikke til salg smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Samle 1 hjørneskab og 1 reol 1.500 kr.
  • Opsætning af lampe i lampeudtag 500 kr.
  • Opsætning af rispapirlampe 650 kr.
  • Fikset automatisk rullegardin 400 kr.
  • Reparation af udendørslys 1.002 kr.
  • Nedtagning af gammelt blikskur 7.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Sælge hund med sygdom.
  • #3   2. apr 2015 Uuha den er svær. Umiddelbart nej, for jeg køber hvalp hvor jeg selvfølgelig ikke på forhånd ved, om den har allergi. Så skulle det være i en situation, hvor jeg købte en omplaceringhund jeg vidste havde allergi.
    Det er svært at sige - hvis jeg havde økonomien, hvis vi snakker en væsentligt større udgift, og det skulle virkelig være drømmehunden. Men det tror jeg virkelig ikke jeg ville. Jeg køber mig bare ikke til sygdom hvis jeg på forhånd kan prøve at undgå det smiley

• #4   2. apr 2015 Nej, jeg kan ikke bruge en syg hund til noget.
    Min race er en arbejdsrace, og der er ingen grund til bevidst at købe en syg hund, velvidende at den ikke kan yde optimalt og dermed leve et optimalt liv.
    Noget andet er, hvis ens egen hund udvikler en sygdom. Da kan man være så knyttet, at man kan leve med sygdommen.

• #5   2. apr 2015 Hvis jeg vidste hunden var syg og der ville være ekstra udgifter, så ville jeg ikke købe en syg hund.

• #6   2. apr 2015 Jeg synes også det er svært. Jeg tror det kommer an på hvad det var, hvad det havde af betydning for hunden og hvilke udsigter der var fremadrettet for den, og om økonomien var til det.

Jeg tror ikke selv jeg ville sælge en syg hund, men på den anden side, hvis den kunne få et godt og langt liv for 200 kr ekstra i måneden, så ville jeg nok prøve og være 100% ærlig omkring det.

Lucky har PL 1/1, men er ikke mærket af det,kun når det er meget koldt, men så bliver han inde eller får noget på der varmer omkring benet, for det hjælper. Så ham ville jeg godt kunne sælge, men der ville stå at han havde det.

og så ville jeg selvfølgelig kun tage et symbolsk beløb.

• #7   2. apr 2015 Går helt an på sygdommen smiley Er det noget der på ingen måde påvirker hunden i det daglige og hundens arbejdsevne (såfremt den bliver medicineret)... Så ville jeg ikke have et problem med at købe en syg hund smiley

• #9   2. apr 2015 Generelt set nej, så køber jeg mig ikke til problemer. Og så er det egentlig ligegyldigt om det er en hund eller hest.

Men intet er sort/hvidt, og jeg kunne godt finde på at købe en hund med eksempelvis entropion, hvis der var taget højre for operationsudgifterne i købsprisen, og den naturligvis ikke skulle bruges til avl.

• #11   2. apr 2015 Tak for svar.
    Jeg ville heller aldrig selv købe en hund, der havde en sygdom, heller ikke selvom hunden lever fint med sin sygdom, der bliver holdt nede med medicin.
    Hvis det var en hund, jeg kendte, kunne det godt være, jeg ikke ville være så sort/hvid, men det kommer helt an på hvilken sygdom og hvor meget det påvirker hverdagen.

• #12   2. apr 2015 Jeg vil sige nej. Men vil så også sige at jeg to gange har hentet en hund som viste sig at være syg. Når først jeg har overtaget hunden, så betaler jeg hvad det koster.

• #13   2. apr 2015 Jeg ville aldrig købe en syg hund.
    Men var det fx en hund jeg kendte og holdt af, kunne jeg nok godt finde på at overtage den, hvis ikke det var et kæmpe problem eller ekstremt dyrt i dagligdagen.

• #14   2. apr 2015 njaa, kommer an på så meget..
    hvilken sygdom, og hvordan og hvorledes.. er det en hund jeg kender i forvejen osv osv.

• #15   2. apr 2015 Jeg vil også sige, det kommer an på hvilken sygdom hunden har
    Så ja hvis jeg falder for den

• #16   2. apr 2015 Jeg har købt en hund, jeg vidste havde epilepsi. Det var ikke noget der i det daglige påvirkede hende. Hun fik ikke mange anfald om året, 3-4 stk, og var frisk og glad.

Men om jeg gjorde det igen ville helt komme an på sygdommen.

• #17   3. apr 2015 Nej, jeg ville ikke købe en hund, som jeg vidste havde en sygdom, men jeg har været med til at omplacere en, jeg havde opdrættet, som havde problemer med demodex.

Historien er, at de folk, der købte ham af mig, blev skilt, da hunden var ca. 1 år. Manden beholdte hunden og var rigtig glad for ham, gjorde sit bedste for at give ham et godt liv, men skiftende job/uddannelser med upraktiske arbejdstider og skiftende boliger, gav et uroligt og stressende liv. Der begyndte at blive hudproblemer, og efter forskellige forsøg fra dyrlæges side, for at behandle ham for allergi, fandt en ny dyrlæge frem til at det var demodex.

Ejeren kunne godt se efterhånden se, at situationen ikke var god for hunden, så han kontaktede mig vedr. finde andet hjem til hunden. Jeg sagde helt ærligt, at det troede jeg ville blive meget svært, for hvem ville have en hund med hudproblemer ?
    Det viste sig, at det ville en af mine andre hvalpekøbere. De havde en tæve, og ville gerne have en legekammerat - ikke noget avl, bare hyggehunde, og de var ikke skræmte af demodex problemet. Det korte af det lange er, at de overtog ham, var enormt glade for ham, og da han først kom ind i en mere rolig hverdag, kom demodex problemet aldrig mere i udbud.

Så hvis man er totalt ærlig omkring det pågældende problem, så kan det godt ind i mellem lade sig gøre at finde nyt hjem til en hund med et sundhedsproblem, og det kan blive til glæde for alle.

• #20   3. apr 2015 Mike: Jeg tror ikke min hund forstår hvad jeg siger, for trusler om at sælge hende, gør ingen forskel i opførsel, og hun svarer mig aldrig. smiley

• #21   3. apr 2015 Jeg synes det kommer helt an på hvilken sygdom det drejer sig om og i hvor høj grad det påvirker hunden.
    Barley har allergi og efter at have været turen igennem med hypersensibiliserring og kost ændringer, og er vi nu kommet til at han fungerer helt fint, så længe han får det rigtige foder. Nu er han efterhånden en ældre herre og jeg ville gå gennem ild og vand før jeg ville begynde at tænke på at finde nyt hjem til ham, men jeg er sikker på at han ville være en god hund at have, på trods af foder-restriktionerne.

Men igen - det kommer meget an på hvad det er for en sygdom, hunden har.

• #22   3. apr 2015 Hej ! Når jeg læser dit indlæg får jeg opfattelsen af at du er ved at forberede et muligt salg af din hund og lige skal finde ud af om du kan komme af med den. Jeg ville aldrig sælge/købe en syg hund. Du er den heldige ejer af hunden, hvis du ikke gider behandle på din hund resten af den liv eller syntes det er for dyrt, ser jeg kun en mulighed det er at du betaler det det koster at få hunden aflivet. Jeg syntes det er helt forkert at sælge den også selv om du fortæller at den er syg. Det er din hund, dit ansvar , så hvis du ikke gider at have en syg hund så få den aflivet.

• #23   3. apr 2015 Benedikte: Jeg tror ikke TS vil sælge hendes hund når hun skriver hunden ikke er til salg.

• #24   3. apr 2015 Fuldstændig rigtig Emma, min hund er IKKE til salg, det var bare en tanke jeg fik, om folk kunne finde på at købe hund med sygdom.

• #25   3. apr 2015 Hvis det "bare" er allergi vil man godt kunne sælge.. MEN man skal gøre det med forbehold og være 100 procent ærlig om de "fejl" hunden har..

Så er køber forberedt på at dette kan gå hen og blive en hund der tømmer pengepungen.

• #27   3. apr 2015 Synes den generelle holdning er, at de fleste af jer ikke vil købe en syg hund, og det vil jeg heller ikke.

Hvis vi nu tager min hund på 2 år som eksempel, den har jo "kun" allergi, og med medicin skulle det kunne holdes nede og hunden vil ikke have nogle gener af dette. Hvis det var jeres hund, og der skete et eller andet i livet, der gjorde at det var umuligt at have hund/give hunden et godt liv. Ville I så forsøge at sælge hunden eller aflive?

• #28   3. apr 2015 Ja så ville jeg aflive

• #29   3. apr 2015 Jeg vil sige det er afhængig af hvilken sygdom , og til hvem man sælger. Hvis det er en sygdom hunden kan leve et godt liv med, ville jeg gerne sælge til den rette ejer. <eller selv overtage sådan en.

• #30   3. apr 2015 Jeg tror, hvis det ellers var noget allergi som ikke var så slemt, altså noget der ikke generede hunden når den bare fik medicin, altså f.eks. som min nu afdøde hund vaks der havde loppeallergi, det var jo slemt lige når en loppe bed, men resten af tiden mærkede vi det ikke, og han fik derfor kun medicin på det tidspunkt. Og det var noget der ikke krævede en masse af nye ejer i forhold til det, tænker på at der er nogle former der kræver en del flere hensyn og ændringer på dagligdagen, end andre.
    Så ville jeg først se om jeg kunne finde et andet hjem, som var 110% bevidste om det og ønskede hunden og kunne give hunden hvad den havde brug for, kunne jeg ikke finde dette, ville jeg aflive hunden. (jeg ville ikke skrive noget om aflivning i annoncen) smiley

• Amy S
    Amy S Tilmeldt:
    mar 2015

Følger: 1 Svar: 2
    #32   4. apr 2015 Vi har lige købt en hund på 6 år, som har foder- og støvmideallergi. Det kan holdes nede med det rigtige kost, som vi giver ca. 500kr for om måneden og derudover støvsuger ekstra ofte og grundigt, samt ikke lader hende være under dynerne osv. Sælger var helt ærlig omkring disse "problemer", og vores dejlige tæve lever et dejligt liv uden gener, så længe disse ting er taget hensyn til. Man kan aldrig vide om den hund man køber, hvalp eller voksen, pludselig bliver syg alligevel. Vi valgte ikke vores hund fra pga allergi, og så længe en hund kan leve et godt liv helt uden gener synes jeg det er vanvittigt at aflive et dyr blot fordi man ikke har råd til de par 100kr ekstra hver måned, så hellere finde nogle der har råd og overskud til at give hunden et normalt og godt liv. Det er min holdning, modsat mange andres smiley

• #33   4. apr 2015 Jeg tror nu de fleste er enige med dig Amy, at man ikke bør aflive en hund, hvis den kan have et normalt og godt liv med visse hensyn.
    Min tråd handler om, om folk vil købe en hund de i forvejen ved er syg, og der derfor er merudgifter til medicin/dyrlæge, og det er der mange der ikke vil.

• Amy S
    Amy S Tilmeldt:
    mar 2015

Følger: 1 Svar: 2
    #34   4. apr 2015 Okay, men i hvert fald har vi med glæde anskaffet os en hund som har allergi uden problemer smiley

• #35   5. apr 2015 Amy, dejligt at høre din historie, og gud ske lov er der da også hjem til hunde, der ikke er "perfekte" og som har en rigtig dejlig hund alligevel.

• #36   5. apr 2015 Jeg ville ikke købe en hund jeg vidste havde allergi. Jeg har hund med allergi og jeg synes ikke at det er "bare". Jeg synes bestemt de ekstra udgifter der hører med er kedelige udgifter, som jeg hellere ville bruge anderledes, jeg ville helst være fri for at give medicin dagligt, vaske poter med svampedræbende shampoo + rense ører + børste tænder på hunden hver anden dag og jeg ville helst undværre at opleve hvordan hunden har det hvis allergien alligevel træder i karakter i perioder. Nu har jeg hunden og elsker den meget højt så selvfølgelig gør jeg de ting der følger med og betaler for det, men jeg vil ikke købe mig til til de problemer velvidende om at de er der.

• #37   5. apr 2015 Hov hov jeg har overtaget en hund der koster mig spidsen af en jetjager, hun blev hentet som værende sund og rask. Det er hun bare ikke. Men jeg elsker min gamle pige og jeg betaler hvad tingene koster.
    Som udgangspunkt ville jeg ikke bevidst søge efter en syg hund, men når jeg har sagt ja tak, så tager jeg også hunden med hjem. Også selvom jeg med det blotte øje sagtens kan se at hunden ikke er rask. Jeg trækker ikke i land. Jeg har lidt den der, at jeg tager hunden med hjem og så tager jeg ansvar for den.

Her min gamle tøs på 10 år som er dyr i drift. Hun har været min i 3,5 år smiley

profilbillede
Kommentér på:
Sælge hund med sygdom.

Annonce