1.467 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 24 Svar

Hvalp kløe Hvalp kløe

Min hvalp på 9 uger kløer sig rigtig meget. Vi har lige skiftet foder til Royal canin, og vi er ret sikker på at det er fodret han ikke kan tåle derfor skifter vi imorgen. Men den lille hvalp klør, hans ører er kløet til blod, underben røde efter han har bidt sig. ?? hvad kan jeg gøre nu og her?

Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Forhave + have 1.500 kr.
  • Klipning af hæk 2.000 kr.
  • Hækklipning 1.600 kr.
  • Græsslåning 350 kr.
  • Hjælp til fjernelse af ukrudt i forhaven 1.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hvalp kløe
  • #2   28. maj 2015 Har snakket med dyrlæge de ville give loppemidlen og har han fået, også skifte foder da de var ret sikker på det var pga det. Han fik happy dog før.

• #3   28. maj 2015 Jeg synes altså ikke det lyder godt at en så lille hvalp allerede er så ramt af allergi.
    smiley

• #5   28. maj 2015 Han er schæfer. Nej dyrlæge så ikke på hvalpen. Det er først blevet slem her til aften med at klø så meget.

• #7   28. maj 2015 Det kan være skab

• #9   28. maj 2015 Vi har flere dyr, og de klør ikke. smiley

• #11   28. maj 2015 Ring til opdrætter og spørg om de kender problemet. Spørg om de andre hvalpe har samme problemer.
    Få en erfaren hundeejer til at gennemse hvalpen for utøj mv.

• #12   28. maj 2015 Jeg synes i skal søge dyrlæge i morgen, det kan være mange forskellige ting der kræver behandling.
    Det jeg tænkte på først var hårsækmider, der kommer ofte først i ansigtet/hovedet og på benene. Det kan jo også være andet, men det er bedst at få det diagnostiseret ordentlig fra starten af, så det ikke bliver værre.

Og ja kontakt også opdrætter og hør om der er andre der har det samme.

• #15   28. maj 2015 Foderallergi burde vel reelt slet ikke kunne vise sig før ved en 4+ mdr.'s alderen hvor hunden først har været eksponeret for et bestemt protein så meget at det er blevet til et allergen?
    Eller?

Hunden SKAL til dyrlæge og den SKAL have kløestillende medicin og ret sikkert også antibiotika hvis den har kradset hul ...

Jeg har en bjæfer med foderallergi. Hun debuterede med de første udbrud da hun var omkring 5+ mdr. Hendes udbrud skal selvf. stoppes så hurtigt som muligt da det er MEGET pinefuldt at have de udbrud !!!

Hvis man har den rigtige medicin er hunden symptomfri inden for et kvarters tid = Ingen kløe, smerter, ingen risiko for at kradse/klø hul nogensteder = mindsker risikoen for hotspot som er ENORMT forstørret for allergihunde, pga. deres dårlige immunforsvar.

Jo hurtigere din hund udredes, hvis det er allergi, jo før kan du begynde forebyggelse af udbrud, hyposensibilisering og hvad der ellers skal til for at sikre hundens livskvalitet.

Ikke at stoppe sådan et anfald er dyrplageri ...

Påstår dyrlægen at det er allergi så få bestilt en tid ved en af landets eksperter i hudsygdomme.

• #16   28. maj 2015 Kias første udbrud var selvf. aften og nat = vagtdyrlæge til at stoppe udbrudene som vi ikke vidste hvad skyldes.

Men sådan er vi så forskellige ...

• #18   29. maj 2015 Han kommer til dyrlæge Idag. Snakket med ny dyrlæge og hun mener ikke foder kan give så voldsom en kløe. Men en hvalp på 9 uger skal ikke klø sådan. Og ja det er voldsom især igår aftes lidt bedre her til morgen.

• #19   29. maj 2015 Du må meget gerne lige opdatere.
    Husk, at er det hårsækmider må der ikke gives binyrebarkhormon, det er der utrolig nok dyrlæger der ikke aner noget om.
    Rigtig god bedring.

• #21   29. maj 2015 Hvis det er øremider skulle han da ikke vide hale, ben og så voldsom at han er rød.

• #24   29. maj 2015 Jeg tror stadigvæk at det kan være så simpelt som utøj. Det var TS selv der insisterede på at det ikke var utøj når de andre dyr ikke var ramt.
    Det var TS der insisterede på at det var allergi :o)

Lad os håbe at det IKKE er allergi. Det meste andet kan behandles og så er hunden rask. Allergi er oftest kronisk og det er hårdt og DYRT at have en allergihund ...

Jeg krydser alt hvad krydses kan for at det ikke er det :o)

• #26   29. maj 2015 Han har været ved dyrlæge nu, dyrlæge har ikke set noget lignede før.
    Han skal havde øredråber 3 gange daglig og antibiotika i 10 dage.
    Det har ikke noget med fodre at gøre, eller allergi da dyrlæge mener det er for tidlig i hans aldre. Men hvad det er vides ikke men vi skulle prøve dette og se om det slår det ned.

• #27   29. maj 2015 Vi opdagede først hans øre igår, men nej han havde det ikke da vi købte ham. Men godt vi kom til dyrlæge da han var igang med at ødelægge sine ører helt pga det har kløet sådan.

• #29   30. maj 2015 Godt I kom til dyrlæge, rigtig god bedring.

• #31   30. maj 2015 Nej ikke noget med kontrol kun hvis det ikke går bedre. Ja det er tidlig og dyrlægen undre sig os over hvordan det kan ske. Han er fra en schæfer avler med fuld stamtavle. Fra DKK. Så han er ægte, men det er meget tidlig.

• #32   30. maj 2015 Et billede af vores schæfer.

profilbillede
  • #34   30. maj 2015 Han kløer ikke sådan mere. Men hans ører er ikke særlig pæne men håber det bliver bedre.

• #36   30. maj 2015 Han skal havde hans 12 ugers tjek. Så der vil hun os se ører igen.

• #38   31. maj 2015 Det er canaural øredråber og clavubactin som piller.

• #40   31. maj 2015 Vi har snakket med avler, og hun siger de andre ikke har noget. Vi blev nemlig rådet til af dyrlæge at sige det videre til de andre mennesker med hvalpe, men vi ved ikke hvem der har dem. smiley han ører var nu meget fine da vi fik ham, men det er gået hurtig ja. Hun kunne ikke se nogle øremider og kunne ikke sige hvad det var, ud over at hun aldrig har set en hvalp se sådan ud. Han havde betændelse flere steder i huden og helt rød, også var hans ører varme og gule/røde indeni.

• #42   31. maj 2015 Happy dog, til hvalpe op til 5 mdr.

• #44   31. maj 2015 Er happy dog maxi baby. smiley

Kommentér på:
Hvalp kløe

Annonce