{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.712 visninger | Oprettet:

Det værste ved at have hund... {{forumTopicSubject}}

... er når der pludselig er noget galt smiley

Sidder helt alene hjemme med hunden, og kan pludselig høre at hun trækker vejret lidt underligt "indad" - det har vi oplevet et par gange før, hvor det hurtigt gik over i løbet af 15 sekunder.
Men nu blev hun ved... og der er IKKE pauser mellem de underlige vejrtrækninger... det lød som om hun trak vejret HØJT og lidt besværligt indad, både som om hun skulle hoste men også som om hun bare trak vejret i stød indad i stedet for at trække vejret normalt.

Hold kæft, jeg fik et kæmpe chok. Begyndte jo at stille scenarier i mit hoved op om hvordan jeg, uden kørekort og bil, sent om aftenen skulle prøve at fragte hende ned til dyrlæge mens hun ikke kunne trække vejret..
Fik hende op af kurven og HELDIGVIS stoppede det så.

Har så hørt om reverse sneezing men ikke lyttet til, hvordan det rent faktisk lyder - og det, som jeg oplevede med Freja, lyder ret meget som reverse sneezing efter at have søgt lidt på Youtube.
Troede bare ikke at det var så HØJT, det lød virkelig som om min kære hund var ved at blive kvalt og kun kunne trække vejret indad samtidig med at hun alligevel prøvede på at hoste smiley

Så puha, tror egentlig bare jeg lige måtte ud med lidt nerver. Var virkelig, virkelig bange for at hun var ved at blive kvalt, sådan som hun trak vejret i stød og MEGET højlydt. Men det beroliger lidt at vide, at det vist "bare" var reverse sneezing og ikke noget livsfarligt..


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Det værste ved at have hund...
  • #1   19. jun 2015 min ældste gør det også af og til ....jeg holde en finger for hvert næsebor, det skulle efter sigende gøre noget med at de tvinges til at trække vejret via munden, og så stopper det ... det virker her ... men farligt er det jo ikke ...

  • #2   19. jun 2015 Det gik også over så snart jeg fik hende op. Men har aldrig oplevet det på den her måde før, i sådan en intensitet - det lød altså GODT nok voldsomt, virkelig som om hun blev kvalt og kæmpede for at trække luft indad... Men nu man har prøvet det én gang, går man måske ikke så meget i indre panik hvis det sker igen

  • #3   19. jun 2015 Lucky har det også, og det lyder frygteligt og på en så lille hund som Lucky ser det frygteligt ud, det ligner hans ribben er ved at eksplodere, det er frygteligt smiley
    Heldigvis kan det ved Lucky stoppes ved at tage ham op, holde ham for næsen lidt og så få ham til at slappe helt af. Men jeg hader det, for det er virkelig ikke sjovt når det sker, og det er jo bestemt heller ikke behageligt for hunden.


  • #4   19. jun 2015 Uuha har godt hørt om reverse sneezing men troede vitterligt bare at det var at nyse indad. Dét var det så ikke.. ret ubehageligt at overvære, også. Hvis det sker igen, må jeg huske dén med at holde dem for næsen, det kan jeg god huske, at andre også har snakket om.

  • #5   19. jun 2015 Arnold har også nogle anfald af reverse sneezing engang i mellem, og første gang jeg oplevede det, blev jeg også virkelig bange og troede at han ikke kunne få luft. Jeg plejer, ligesom Hanne at holde for næseborene et par sekunder og så plejer det at stoppe igen smiley

  • #6   19. jun 2015 Der er også nogle, hvor det hjælper at nusse/massere den stille op ad halsen, men her holder jeg ham for næsen (Det synes han bestemt ikke om) og så sidder jeg med ham i armene så han falder helt til ro, det plejer at hjælpe.
    Kan godt forstå du blev urolig, det gjorde jeg også i starten, og min mor turde ikke passe ham, før jeg forklarede hende at det nok skulle stoppe igen, men han har ikke rigtig haft det når hun har passet ham heldigvis.
    Jeg bliver stadig ked af det når jeg ser han får det, for det må da være vildt ubehageligt for ham, og det er så frygteligt at se på/overvære.


  • #7   19. jun 2015 Det er lige netop frygteligt at se på - troede som du siger, GP, at hun ikke kunne få luft. Hun har aldrig haft det så slemt, det plejer at være et par gange hun lige trækker vejret "underligt", men her blev det bare VED.. godt at have lidt "løsninger", hvis det skulle opstå så voldsomt igen smiley

  • #8   19. jun 2015 Ja, det lyder ikke så rart. Jeg plejer at holde Fella for snuden i nogle få sekunder og så stopper det

  • #9   19. jun 2015 Det kan lyde meget voldsomt smiley

  • #12   19. jun 2015 Når man ikke ved, hvordan (og hvor højt!) reversed sneezing kan lyde, så bliver man rigtig forskrækket smiley
    Begge mine har reversed sneezing, og ja, jeg synes at det er ubehageligt, når de får et "anfald", selv om jeg har hørt/set det rigtig mange gange efterhånden.

    Så jeg kan godt forstå, at du har fået en ordentlig forskrækkelse smiley


  • #13   19. jun 2015 Det lyder nemlig ret voldsomt - især, hvis man ikke lige er klar over, hvad det er og hvordan det lige lyder.
    Isabelle, havde netop tænkt på den med Falck, men heldigvis har vi nogle søde naboer, som jeg er sikker på gerne vil hjælpe hvis det går galt - normalt bor min mormor/morfar 5 min. væk herfra, og siden jeg stadig bor hjemme er her ofte forældre med bil, men det er jo ikke altid, at de er hjemme eller kan komme hurtigt nok. Så er det godt, at selvom jeg går i lidt indre panik, så ér der altså backup hvis det går helt galt smiley


  • #14   19. jun 2015 Jeg synes godt nok at det værste ved at have hund er når man skal sige farvel til dem. Selvom jeg har prøvet det mange gange så er det sg* lige hårdt, hver gang man ved at det er sidste gang man kæler med hunden og visker farvel i dens øre.

  • #15   19. jun 2015 Dét tror jeg også er det værste - har ikke oplevet det med hund endnu, kun kat. Det næstværste skulle jeg vel have skrevet smiley

Kommentér på:
Det værste ved at have hund...

Annonce