{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.228 visninger | Oprettet:

Hund der tisser inden for :( {{forumTopicSubject}}

Hej er der nogen der har nogen råd til hvad jeg kan gøre? Jeg er ved at blive vanvittig! Min tæve på 9 måneder tisser i sengen og over alt i huset. Jeg får tur med hende 7 gange om dagen og så bliver hun lukket ud i haven vær gang hun har spist, leget, drukket osv. Selv lige efter en gå tur kan hun finde på at hoppe op i sengen og tisse smiley jeg ved simpelt hen ikke hvad jeg skal gøre?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Montering af toilet 1.500 kr.
  • Samle spisebord 356 kr.
  • Mureropgave. Se på og evt lave en revne på en mur 3.000 kr.
  • Tilslutning og opsætning af vaskeskab 2.500 kr.
  • Gummibælg vaskemaskine 1.050 kr.
  • Vaskemaskine 850 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hund der tisser inden for :(
  • #2   21. jun 2015 Alle hunde giver en form for signal, når de skal af med noget. Så er det op til OS at lære at læse de signaler. Nogle hunde søger lidt væk. Nogle går lidt ned i knæ, nogle begynder at snuse rundt. Det er vigtigt at lære hvad ens hunds signaler er. Når man ser signalet, går man stille hen og henter sin hund, tager den op i armene og vender den om, så den ligger på ryggen. Taler med stille stemme, går ud hvor det er tilladt at besørge, vender hunden om og kommer med den kommando, som man nu vil bruge. Når hunden så har besørget, så roser man selvfølgelig.
    Hvis hunden når at besørge indendørs så tager man en avis (gerne SøndagsBerlingeren), gør den gennemvåd og slår………………….. sig selv oven i hovedet. For man har misset hundens signal!!
    Og nej, det er IKKE nok bare at lukke hvalpen ud i haven. Man går med ud HVER gang!
    Dette kræver dog at man risikerer at miste ½ afsnit af Paradise eller at maden bliver kold eller at veninden ikke lige bliver svaret på FB eller mobilen. For man har øje for hunden HELE tiden. Hvor er den nu? Hvad laver den? Man skal ikke forfølge den rundt, men så må man slukke for TV og musik og lytte sig til hvad den nu laver.
    At have en hvalp som man gerne vil gøre renlig kræver et stort arbejde og er et 24/7 job, men det lønner sig i sidste ende.

• #3   21. jun 2015 Har hun gjort det hele tiden? Hvad har du ellers gjort for at træne renlighed med hende?
    Er helt enig med Mette. Du skal med UD i haven og rose hende hver gang hun har tisset, og så er det bare med at være så opmærksom på signalerne som det er muligt.

• #4   21. jun 2015 Går du med ud i haven??

En hund lærer intet automatisk, og hvis du blot lukker ud og tror det er fint, så kan det være problemet.

Hold døre lukket og hold øje med hunden konstant. Den "dårlige" vane skal brydes og det gær den kun, hvis du træner din hund. Ros når den tisser m.m. uden for.. ignorer hvis den gør det indenfor..

• #7   21. jun 2015 Udover hvad de andre har skrevet, så skal du nu smide din seng ud og købe en ny. Gulvet skal du rengøre grundigt i rodalon. For alt der er tisset på, lugter hjemmevant, og der vil den tisse igen. Og så kører spiralen.

Så forfra med alt, for noget er gået galt et sted.

• #8   21. jun 2015 Jeg købte hende for ca en måned siden, og ejeren sagde hun var 100% renlig men der er hun altså ikke! Jeg går med hende ud i haven vær gang. Og jeg har prøvet at lære hende det, men det hjælper ikke smiley

• #9   21. jun 2015 Aj aj. Du har prøvet en måned. Giv hende lige tid og læs hvad jeg har sat ind smiley

• #10   21. jun 2015 Vi har snakken med en hundeadfærds træner og hun sagde det med at tisse i sengen havde noget med stres at gør, hvad kan man gøre ved det?

• #11   21. jun 2015 Lukke døren til soveværelset.

• #12   21. jun 2015 Hunden kan godt være urenlig ved dig, selvom den har været renlig før. Sørg for at gå med hunden ud i haven HVER gang og ros hver gang for at hun tisser. Og hold godt øje med hendes signaler. Så skal det nok komme.

• #14   21. jun 2015 Lyder mærkeligt

• #15   21. jun 2015 jeg ville også få den undersøgt for urinvejs infektion først er der noget galt så er alle andre tiltag jo omsonste

• #17   22. jun 2015 Vi har fået hende undersøgt ved dyrelægen for vi tænkte også det kunne være underlivs betændelse eller noget andet, men der var ikke noget galt med hende hun er sund og rask. Hun er en chihuahua, når vi går ture tisser hun rigtig mange gange små dråber. I den tid jeg har haft hende har hun kun besørget to gange uden for, og resten af gangene i huset smiley

• #18   22. jun 2015 De tidligere ejer solgte hende fordi hun havde brækket ryggen og kunne ikke gå ture med hende mere.

• #19   22. jun 2015 Som de andre siger: hvis hunden er utryg, så besørger den ikke bare lige sådan på tur. Så besørger den på en tryg plet i haven. Og det kan godt være, at du er nødt til at stå i 20 lange minutter ude i haven, før hun gør det. Hvis hun kun har besørget to gange uden for, så lyder det ikke til, at hun har fundet et trygt sted.

Du sagde, at du går med hende ud i haven.. men pointen er altså, at du skal gå med hende ud i haven og blive der til hun er tryg og har tisset, også selvom det kan tage lang tid smiley Ellers er der ingen idé ved "at gå med hende ud i haven"

Kommentér på:
Hund der tisser inden for :(

Annonce