{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Vaskemaskine med vand problemer 490 kr.
  • Ophænging af 80’ tv og væg reol 1.299 kr.
  • 2x Radiator der skal genstartes 1.200 kr.
  • Hjælp til at samle skab 490 kr.
  • Reparation fuge i bruser mellem flise og afløbsrist. 1.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Sterilisering eller ikke?
  • #1   21. sep 2015 Hvis den hund er den på profilbilledet, der er korthåret, så ændre dens pels sig IKKE. Om den tager på er helt op til dig smiley
    Jeg har selv valgt at sterilisere stort set alle de tæver jeg har haft gennem årene og har ikke oplevet nogen negative effekter af det.

• #3   21. sep 2015 Først hvorfor vil du sterilisere ??

• #4   21. sep 2015 Du kan vælge kun at få fjernes æggestokkene, og lade livmoderen sidde. Det er et mindre indgreb smiley Så kommer de sig også hurtigere, selvom de normalt kommer sig ret hurtigt efter den slags, synes jeg smiley

Fordele:
    Ingen livmoderbetændelse
    Nedsat risiko for mælkekirtelkræft
    Ingen falsk drægtighed

Ulemper:
    Well, du kan ikke få hvalpe smiley Nogle få kan blive inkontinente, men det hører sjældenhederne til.
    Pelsen er mest nogle specifikke racer der får problemer med. Hvilken race er din?

• #5   21. sep 2015 Einstein: hvis man lader livmoderen sidde er der vel stadig risiko for livmoderbetændelse?

• #6   21. sep 2015 Livmoderbetændelse er cyklusbetinget smiley

• #7   21. sep 2015 Einstein: gud hvor smart.. det anede jeg ikke.

• #9   21. sep 2015 Tak for svar.

Det er hende på mit billede (en JRT), så hun er glat- og kortpelset.

Jeg overvejer det, fordi hun ikke skal have hvalpe og så andre positive ting. Plus hun er ikke så god til at holde sig ren.

• #11   21. sep 2015 Min hund blev steriliseret i april i år-hun fik fjernet alt-jeg gjorde det på baggrund af falske drægtigheder og gentagne livmoderbetændelser,hun blev syet med indvendige sting som opløser sig selv..har ihvertfald ikke fortrudt... smiley

• #12   21. sep 2015 Okay, godt at høre.

Hvor længe skal hun holdes i ro bagefter? Dét bliver nemlig svært.

Jeg er godt nok i tvivl om jeg skal gøre det.

• #13   21. sep 2015 Man siger 10 dage, det er på det tidspunkt at stingene skal fjernes hvis der er sting. Din hund skal altså ikke holdes mere i ro end at du gerne må gå lange ture osv. den skal bare have snor på og så må den ikke lege med andre hunde eller hoppe vildt omkring i de 10 dage. Men som sagt gåture må du gerne.

• #14   21. sep 2015 Okay, bare i orden.

• #15   21. sep 2015 Har haft 4 ud af 5 tæver steriliserede ... 2 af dem for nogen år siden var først da de blev syge ... de 2 jeg har nu er både fordi de blev triste i tiden efter, fordi vi rejser med dem og så er det bare rart ikke at skulle tænke løbetid, og sidst og egentlig efterhånden vigtigst de helbredsmæssige gevinster ...
    Min ene har fået mere tæt underuld, men ikke noget der ikke er til at håndtere ..

Og ja som en skriver, det siges de tager på, men det er i høj grad op til ejer, regulering af kost og fokus på motion .... mine er skruet ned i kost og er ikke, racens firkantethed til trods, overvægtige

• #16   21. sep 2015 Sterilisering er, selvfølgelig, et indgreb, men det er ikke et stort et smiley din dyrlæge gør det med garanti dagligt smiley
    Alle mine er steriliserede; der er mange helbredsfordele ved det, blandt andet at du ikke behøver at bekymre dig om livmoderbetændelse som kan være meget farligt. kun få, ofte bestemte racer, får ændringer i pelsen, og selvom nogen får øget madlyst, er det langt fra alle, og slet ikke noget der betyder at du behøver at skifte foder hvis din hund ellers fungerer godt på det smiley og hvis hunden så tager på, så giver du bare lidt mindre foder smiley

• #17   21. sep 2015 Jeg går ind for neutralisering af dyr, der ikke skal bruges til avl/udstilling.
    Vores to chihuahuaer uden stamtavle er neutraliseret (han og tæve) pga. de jo ikke kan/bør bruges til avl. smiley

og så fordi vi undgår:
    Strejfen
    Løbetid
    Hylende hanhund / pasning af den ene
    Livmoderkræft/betændelse
    Falsk drægtighed
    og sikkert mere.

Vores hanhund fik øget madlyst, MEN han tager ikke mere på af den grund... smiley

• #18   21. sep 2015 Det er dejligt at høre. Det er selvfølgeligt rigtigt at dyrlægen gør det hver dag.

• #19   21. sep 2015 Jeg fik steriliseret min JRT tæve efter at hun havde et meget hævet brystparti efter hver løbetid. Hun blev usikker og meget utilpas.

Efter sterilisationen var det intet, vi var selvfølgelig påpasselige men hun var som sådan ikke påvirket af det, hun fik en bodystock på smiley

Dog ligner det at hun ''mangler'' en brystvorte nu, da de sidder lidt skævt smiley

• #21   21. sep 2015 Jeg er FOR at sterilisere og både Tøsen, Zenta og Laika er steriliseret.

• #22   22. sep 2015 Begge mine er steriliseret med kikkert. Her er Kaido dagen efter:

http://www.hundegalleri.dk/fotoalbum/diverse-hund/54560-sterilisation_

• #24   22. sep 2015 Her var Paya dagen efter. Hun var meget træt de tre-fire første dage - gætter på det er fordi hun var på antibiotika og smertestillende. For da hun ikke fik det længere så var der gang i hende.
    Hun var ca. 5½ måned gammel, da hun blev neutraliseret.

profilbillede
  • #29   22. sep 2015 Incurin bruges også ved inkontinens hos steriliserede tæver.

Kommentér på:
Sterilisering eller ikke?

Annonce