Aggressiv hund har angrebet min hund 2 gange!! {{forumTopicSubject}}
Hej alle!
Det er længe siden jeg sidst var aktiv, men nu har jeg lige brug for jeres mening!
Idag da jeg gik tur med min hund, blev han angrebet af en anden hund, der har angrebet ham for bare 2 dage siden!
Ejeren har ikke styr på hunden overhovedet, og selv om der er flere hundrede meter væk, river den sig løs, og går amok på min hund!
Ingen af gangene har min hund hverken gøet, eller på anden måde "inviteret" til provokation - vi går bare stille og roligt med snor på og hygger os.
Denne gang må jeg slippe min hunds snor - så han kan løbe væk fra den anden -så jeg har hænderne fri til at fange den anden hund!
Da jeg fik fat i den anden hund, stod min pænt nogle meter væk, og ventede på mig.
Men han var skrækslagen og meget utryg!
Ejeren kommer hen og undskylder (igen), og jeg siger til hende, at nu overvejer jeg meget stærkt, at anmelde overfaldet til politiet!
Hun ævler så noget om, at de overvejer mundkurv...
Der skete heldigvis ikke noget med min hund - andet end han blev temmelig bange og rystet...
Så nu overvejer jeg at ringe til politiet og melde den.
Hvad siger i?
nov 2011
Følger: 7 Følgere: 6 Hunde: 2 Emner: 6 Svar: 374
sep 2005
Følger: 1 Følgere: 102 Hunde: 2 Emner: 364 Svar: 6.227
Både fordi det er to overfald SÅ tæt på hinanden, plus lamme ejere... at de 'overvejer' mundkurv, er fandme ikke godt nok!
Se på det sådan her... næste gang er det måske en lille hund der kommer alvorligt til skade og måske dør... fordi ingen har anmeldt hunden/ejeren, og derved fået sat en stopper for den.
maj 2007
Følger: 42 Følgere: 145 Hunde: 5 Emner: 1.145 Svar: 38.395
apr 2008
Følger: 28 Følgere: 265 Hunde: 2 Emner: 262 Svar: 7.511
dec 2010
Følger: 87 Følgere: 66 Hunde: 4 Emner: 1 Svar: 915
jun 2014
Følger: 3 Følgere: 95 Hunde: 2 Emner: 344 Svar: 3.110
- Jeg tænker, hvis påstanden ikke er nok, som Mette er inde på..
maj 2007
Følger: 42 Følgere: 145 Hunde: 5 Emner: 1.145 Svar: 38.395
Igen, påstand mod påstand. Desværre
jun 2015
Følger: 2 Følgere: 1 Emner: 7 Svar: 451
Fortælle, at denne person har en hund, som er bidsk.
Din egen hund er ikke skambidt - endnu? Du forventer at det er et spørgsmål om tid.
Spørg hvad der skal til, for at de vil vurdere hunden og evt hvilke konsekvenser, der kan komme af det. Aflivning?
Måske siger de udprint af dyrlæge journal om bidt hund, måske beder de om underskriftindsamling.
De fleste af os i dette fora er nok hverken jurister eller politifolk, så vi har ikke perfekt viden om arbejdsgangene. Politiet kan svare på det.
Men ud fra hvad du skriver er det jo spørgsmål om tid? Så det er godt at gøre de indledende øvelser nu.
jun 2013
Følger: 34 Følgere: 434 Hunde: 7 Emner: 102 Svar: 8.048
Eller hvordan oplever du disse overfald?
mar 2009
Følger: 67 Følgere: 135 Hunde: 9 Annoncer: 2 Emner: 161 Svar: 12.820
Jeg synes folk oftere og oftere skaber sig helt vildt over ingenting. Det er ret normalt at voksne hunde ikke kan med alle andre voksne hunde, men at kalde det overfald er tit overdrevet. Ofte er det noget helt andet, der er på spil.
Ejer skal naturligvis kunne holde hunden! Ellers må der hjælpemidler til. En anmeldelse giver ikke noget. Tag i stedet en snak omkring træning, bedre line osv. Det vil hjælpe ejeren med aldrig at sætte sin hund og andre mennesker i så træls en situation igen.
jun 2013
Følger: 34 Følgere: 434 Hunde: 7 Emner: 102 Svar: 8.048
apr 2008
Følger: 28 Følgere: 265 Hunde: 2 Emner: 262 Svar: 7.511
jul 2006
Følger: 35 Følgere: 974 Hunde: 8 Annoncer: 2 Emner: 244 Svar: 9.460
nov 2011
For jeg ville nok anmelde det - men tror jeg giver ejer en chance, og går hen og taler med ejer.
Hunden opførte sig også underligt da jeg stod med den.
Jeg havde grebet fat i selen, og så kom ejer over til mig og undskyldte.
Så ville jeg lige "snakke" lidt med hunden - for at vurdere hvordan den reagerede på mig (jeg havde ikke fat i selen længere, nu stod ejeren med den).
Satte mig ned, og rakte hånden (håndflader opad) stille hen imod hunden.
Den undgik mig, og så respekterede jeg, at hunden ikke ville "snakke".
Hunden var helt oppe og køre, virkede aggressiv, men også bange....
Så tænker jeg - de sidste på måneder når jeg kom forbi deres hus, har jeg hørt hunden gø og gå totalt amok - så kunne jeg høre ejer råbe helt sindssygt til den...
Måske hunden har fået den helt forkerte opdragelse - altså har fået tæsk?
Det underlige er, at deres anden hund er totalt rolig og fuldstændig upåvirket...
nov 2011
Heldigvis fik den ikke fat....
dec 2010
Følger: 10 Følgere: 26 Hunde: 6 Emner: 278 Svar: 8.703
Jeg ville nok starte med at tage en snak med ejer af hunden, og forklare dem at hvis ikke de får bedre styr på hunden, så ser du dig nødsaget til at anmelde dem til politiet, og dernæst ville jeg hive fat i de andre hundeejere i området, som også har haft den slags oplevelser, så I samlet kan aflevere en anmeldelse, hvis ikke de får styr på hunden.
feb 2013
Følger: 9 Følgere: 26 Hunde: 3 Emner: 89 Svar: 7.730
Jeg gik til politiet (mødte rent fysisk op på stationen istedet for bare at ringe) og fortalte om det og at jeg ikke rigtigt vidste hvad jeg egentlig kunne eller burde gøre; der var jo ikke sket nogen fysisk skade, det var bare møgubehageligt. De tog det alvorligt og tog ud og snakkede et alvorsord med gimpen (det ringede de og fortalte mig at de havde gjort). Jeg mødte aldrig hendes hund i løs udgave mere. Den gik i snor og hun undgik mig - problem solved.
jan 2006
Følgere: 87 Hunde: 5 Annoncer: 1 Emner: 373 Svar: 14.827
Hvis en hund, ikke en, men hele TO gange er kommet drønende over i hovedet på jeres hunde og en ejer, er kommet og sagt "undskyld" bagefter .. så er det bare sådan ?
Der er da ikke ret meget at sige til, at folk har så mange problemer med andres hunde op i hovedet på deres egne - det er jo helt risikofrit og bare man pipper et lille "undskyld" - så er det OK.
Nej, det forstår jeg slet ikke det der.
Men - jeg er også kendt som hende den skruphysteriske hvor man hellere må tage sin hund i snor, når jeg går på stranden med mine.
Og nej, jeg har aldrig anmeldt nogen - men jeg har edderdylme lodset et par hunde langt væk - mine hunde, mit ansvar - de skal ikke overrendes af andre hunde, fordi folk er så pisse ligeglade med alt andet end dem selv.
jan 2006
Det glæder mig da at høre
Jeg tænker bare, at hvis ingen siger noget til en situation, der kan udvikle sig uheldigt, så kan politiet jo heller ikke reagere på den. Nej, jeg tror ikke politiet tager sig af en sådan anmeldelse - men det kan være de gør det, når den 10ende anmeldelse på samme hund tikker ind ? Måske ?
Jeg ved ihvertfald bare, at jeg ikke ville være den, der stod og ventede på min hund blev bidt ...
jan 2006
Første gang kan være et uheld
Anden gang er ligegyldighed - og så er der ikke mere at tale om.
Nej, jeg gentager - der er ikke noget at sige til at så mange har alle de problemer med andre folks løse hunde - det er jo risikofrit at lade sin Fido styrte rundt som den lyster
Aggressiv hund har angrebet min hund 2 gange!!