{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.745 visninger | Oprettet:

Aggressiv hund har angrebet min hund 2 gange!! {{forumTopicSubject}}

Hej alle!

Det er længe siden jeg sidst var aktiv, men nu har jeg lige brug for jeres mening!

Idag da jeg gik tur med min hund, blev han angrebet af en anden hund, der har angrebet ham for bare 2 dage siden!
Ejeren har ikke styr på hunden overhovedet, og selv om der er flere hundrede meter væk, river den sig løs, og går amok på min hund!

Ingen af gangene har min hund hverken gøet, eller på anden måde "inviteret" til provokation - vi går bare stille og roligt med snor på og hygger os.
Denne gang må jeg slippe min hunds snor - så han kan løbe væk fra den anden -så jeg har hænderne fri til at fange den anden hund!
Da jeg fik fat i den anden hund, stod min pænt nogle meter væk, og ventede på mig.
Men han var skrækslagen og meget utryg!

Ejeren kommer hen og undskylder (igen), og jeg siger til hende, at nu overvejer jeg meget stærkt, at anmelde overfaldet til politiet!
Hun ævler så noget om, at de overvejer mundkurv...

Der skete heldigvis ikke noget med min hund - andet end han blev temmelig bange og rystet...
Så nu overvejer jeg at ringe til politiet og melde den.

Hvad siger i?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Vaskemaskine med vand problemer 490 kr.
  • Ophænging af 80’ tv og væg reol 1.299 kr.
  • 2x Radiator der skal genstartes 1.200 kr.
  • Hjælp til at samle skab 490 kr.
  • Reparation fuge i bruser mellem flise og afløbsrist. 1.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Aggressiv hund har angrebet min hund 2 gange!!
  • #1   5. nov 2015 PS: den hund er aggressiv over for andre hunde også....

• #3   5. nov 2015 jeg havde meldt den - uden at blinke.

Både fordi det er to overfald SÅ tæt på hinanden, plus lamme ejere... at de 'overvejer' mundkurv, er fandme ikke godt nok!

Se på det sådan her... næste gang er det måske en lille hund der kommer alvorligt til skade og måske dør... fordi ingen har anmeldt hunden/ejeren, og derved fået sat en stopper for den.

• #4   5. nov 2015 Meld den dog inden det går HELT galt. Men det kan du jo kun gøre hvis den har haft fat i din hund og du har været hos dyrlægen. Ellers er det påstand mod påstand og så skal du finde flere andre, som også har oplevet den sådan.

• #5   5. nov 2015 Jeg ville også anmelde det. Det er sket flere gange og ejer gør TYDELIGVIS ikke noget ved det. Det kan i hvert fald ikke fortsætte.

• #6   5. nov 2015 om det er en lille hund heller en stor hund. så kan det gøre ret ligemeget. den kan gør ligeså stor skade... jeg ville starte med og melde damen og da du har snak det op til flere gangen så ring og snak med politi om det smiley

• #7   5. nov 2015 Man kan vel som minimum melde hende for ikke at have kontrol over sin hund, kan man ikke?

- Jeg tænker, hvis påstanden ikke er nok, som Mette er inde på.. smiley

• #8   5. nov 2015 Milla:

Igen, påstand mod påstand. Desværre smiley Og man står væsentlig værre hvis man står alene end hvis 5-10 hundeejere melder hende.

• #9   5. nov 2015 Hvad med at ringe til politiet eller sende dem en mail.

Fortælle, at denne person har en hund, som er bidsk.
    Din egen hund er ikke skambidt - endnu? Du forventer at det er et spørgsmål om tid.

Spørg hvad der skal til, for at de vil vurdere hunden og evt hvilke konsekvenser, der kan komme af det. Aflivning?

Måske siger de udprint af dyrlæge journal om bidt hund, måske beder de om underskriftindsamling.
    De fleste af os i dette fora er nok hverken jurister eller politifolk, så vi har ikke perfekt viden om arbejdsgangene. Politiet kan svare på det.

Men ud fra hvad du skriver er det jo spørgsmål om tid? Så det er godt at gøre de indledende øvelser nu.

• #12   5. nov 2015 Er din hund blevet bidt?
    Eller hvordan oplever du disse overfald?

• #13   5. nov 2015 Overfald, udfald eller diskussion? Gik der hul?
    Jeg synes folk oftere og oftere skaber sig helt vildt over ingenting. Det er ret normalt at voksne hunde ikke kan med alle andre voksne hunde, men at kalde det overfald er tit overdrevet. Ofte er det noget helt andet, der er på spil.
    Ejer skal naturligvis kunne holde hunden! Ellers må der hjælpemidler til. En anmeldelse giver ikke noget. Tag i stedet en snak omkring træning, bedre line osv. Det vil hjælpe ejeren med aldrig at sætte sin hund og andre mennesker i så træls en situation igen.

• #14   5. nov 2015 Helt enig Malene..

• #15   5. nov 2015 Hmm god pointe, måske skal TS lige forklare om der var tale om bid (skambid) eller hvad smiley

• #16   5. nov 2015 Du kan få startet en journal på den pga bekymrende adfærd. Jeg talte med den ansvarshavende betjent flere gange i forbindelse med naboens hund blev ved med at løbe gennem hækken og angribe vores når vi gik forbi. Det er en Malteser og jeg var seriøst bange for at den dag det ikke lykkedes mig at losse den væk at så mine , dengang, 3 store hunde seriøst ville kunne skade den ved f.eks at lægge den ned eller lign. Derfor ringede jeg for at høre hvor jeg og genboen , der også har hunde, ville stå hvis det værst tænkelige skete. Det korte af det lange blev de lavede en notits på det , som de blev orienteret om var lavet og kom det til senere at skulle være aktuelt vil der stå i notits på adressen at hunden er kendt for det og Der er henstillet til fra politiets side, at de skal holde kræet på egen matrikel og i snor på offentlig vej.

• #18   5. nov 2015 Ok, jeg har fået lidt at tænke over smiley

For jeg ville nok anmelde det - men tror jeg giver ejer en chance, og går hen og taler med ejer.

Hunden opførte sig også underligt da jeg stod med den.
    Jeg havde grebet fat i selen, og så kom ejer over til mig og undskyldte.
    Så ville jeg lige "snakke" lidt med hunden - for at vurdere hvordan den reagerede på mig (jeg havde ikke fat i selen længere, nu stod ejeren med den).
    Satte mig ned, og rakte hånden (håndflader opad) stille hen imod hunden.
    Den undgik mig, og så respekterede jeg, at hunden ikke ville "snakke".
    Hunden var helt oppe og køre, virkede aggressiv, men også bange.... smiley

Så tænker jeg - de sidste på måneder når jeg kom forbi deres hus, har jeg hørt hunden gø og gå totalt amok - så kunne jeg høre ejer råbe helt sindssygt til den... smiley
    Måske hunden har fået den helt forkerte opdragelse - altså har fået tæsk?
    Det underlige er, at deres anden hund er totalt rolig og fuldstændig upåvirket...

• #19   5. nov 2015 Min hund blev overfaldet 2 gange - den forsøgte at bide min hund...
    Heldigvis fik den ikke fat....

• #22   5. nov 2015 Det lyder som om at der er en vis risiko for at det godt kan ende helt galt med den hund smiley
    Jeg ville nok starte med at tage en snak med ejer af hunden, og forklare dem at hvis ikke de får bedre styr på hunden, så ser du dig nødsaget til at anmelde dem til politiet, og dernæst ville jeg hive fat i de andre hundeejere i området, som også har haft den slags oplevelser, så I samlet kan aflevere en anmeldelse, hvis ikke de får styr på hunden.

• #26   6. nov 2015 Jeg har selv stået i en lignende situation med en samojedhund, der gentagne gange røg afsted efter mine hunde. Ingen af dem blev bidt, men det var møgubehageligt. Jeg prøvede virkelig at snakke med ejeren om det. Men hun var komplet uimodtagelig og var af den mening at hundene kun havde godt af at 'finde ud af det selv'. Hendes var dobbelt så stor som mine.....
    Jeg gik til politiet (mødte rent fysisk op på stationen istedet for bare at ringe) og fortalte om det og at jeg ikke rigtigt vidste hvad jeg egentlig kunne eller burde gøre; der var jo ikke sket nogen fysisk skade, det var bare møgubehageligt. De tog det alvorligt og tog ud og snakkede et alvorsord med gimpen (det ringede de og fortalte mig at de havde gjort). Jeg mødte aldrig hendes hund i løs udgave mere. Den gik i snor og hun undgik mig - problem solved.

• #30   7. nov 2015 I er godt nok large, de fleste af jer smiley

Hvis en hund, ikke en, men hele TO gange er kommet drønende over i hovedet på jeres hunde og en ejer, er kommet og sagt "undskyld" bagefter .. så er det bare sådan ?

Der er da ikke ret meget at sige til, at folk har så mange problemer med andres hunde op i hovedet på deres egne - det er jo helt risikofrit og bare man pipper et lille "undskyld" - så er det OK.

Nej, det forstår jeg slet ikke det der.
    Men - jeg er også kendt som hende den skruphysteriske hvor man hellere må tage sin hund i snor, når jeg går på stranden med mine.
    Og nej, jeg har aldrig anmeldt nogen - men jeg har edderdylme lodset et par hunde langt væk - mine hunde, mit ansvar - de skal ikke overrendes af andre hunde, fordi folk er så pisse ligeglade med alt andet end dem selv.

• #32   7. nov 2015 Ida Kristine -

Det glæder mig da at høre smiley

Jeg tænker bare, at hvis ingen siger noget til en situation, der kan udvikle sig uheldigt, så kan politiet jo heller ikke reagere på den. Nej, jeg tror ikke politiet tager sig af en sådan anmeldelse - men det kan være de gør det, når den 10ende anmeldelse på samme hund tikker ind ? Måske ?

Jeg ved ihvertfald bare, at jeg ikke ville være den, der stod og ventede på min hund blev bidt ...

• #34   7. nov 2015 Som jeg skrev, I er dælme large herinde smiley

Første gang kan være et uheld
    Anden gang er ligegyldighed - og så er der ikke mere at tale om.

Nej, jeg gentager - der er ikke noget at sige til at så mange har alle de problemer med andre folks løse hunde - det er jo risikofrit at lade sin Fido styrte rundt som den lyster smiley

Kommentér på:
Aggressiv hund har angrebet min hund 2 gange!!

Annonce