1.244 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 20 Svar

Flåter, lopper og resten af showet. Flåter, lopper og resten af showet.

Hejsa alle hundeglade mennesker!

Sommeren træder ind, og jeg er ved at være lidt træt af, at være bange for, om jeg har overset en flåt på min elskede schæfer, og da jeg skal til Sverige i juli med ham, vil jeg gerne have ham beskyttet.

Hvad anbefaler i af forebyggende mod flåter og andre grumme ting? Jeg har hørt om en pille man kan give hunden. Så har jeg hørt en masse dårligt om Bayvantic..

Han har før fået forebyggende, den ene kunne han ikke tåle, hans humør drejede sig fuldstændig, hvilket åbenbart var en bivirkning, så fik han noget i 2014, men jeg kan simpelhelt ikke huske hvad det hed.

Tak på forhånd, og god dag derude smiley

Bodil Jørgensen får et kuld hvalpe
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Bortskaffelse af haveaffald 500 kr.
  • Fragtmand 1.000 kr.
  • Rengøring af toilet, køkken og vinduer. 300 kr.
  • Opsætning af vaskemaskine og tørretumbler 1.000 kr.
  • Handyman til tilkobling af vaskemaskine 550 kr.
  • Siemens Opvaskemaskine med fejl E:24 – hjælp ønskes 1.120 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Flåter, lopper og resten af showet.
  • #2   30. maj 2016 først: hvor er han bare smuk ! Otto fik program vet til stor race og det holdt fint flåter og lopper borte.han blev aflivet august 2005 der var ikke så mange midler dengang til at beskytte, fjerne flåt/lopper.

profilbillede
  • #3   30. maj 2016 Bruger også bravecto til mine. Det fungerer rigtig godt, og selv sarte Vaks har ingen problemer af det. Jeg finder stadig flåter på ham, for de er virkelig stride i år, men de er altid døde bare få timer efter en tur.

• #4   30. maj 2016 Okay, så bravecto er et hit, vi havde også gået og overvejet dem, men vi har kun hørt kort om dem. Hvad koster sådan en pille til store racer, sådan ca.?

Familien rødtop: Mange tak, vi er også utrolig glade for ham! Jeg er ked af jeres tab, selv om det er mange år siden nu, gør det stadig ondt! Men han var da også en flot fyr! smiley

• #5   30. maj 2016 Her er vi også lige begyndt med bravecto smiley

• #6   30. maj 2016 Men jeg vil være gladest, hvis jeg kan få noget som gør, at flåter ikke bider sig fast, da der er en chance for, at de smitter ved bidet.. Ved godt at chancen er lille, men den er der!

Hvordan er jeres andres erfaringer med bravecto?

• #7   30. maj 2016 Jeg finder normalt ikke nogen på Vaks, men det er virkelig slemt i år. Jeg mener helt bestemt, at de dør for hurtigt til at kunne smitte, men hæng mig ikke op på det.

• Eva
    Eva Tilmeldt:
    jul 2012

Følgere: 9 Hunde: 4 Emner: 16 Svar: 2.043
    #8   30. maj 2016 Jo, der er en risiko for overførsel af sygdomme, så snart flåten bider.

Så vidt min dyrlæge har forklaret, smitter borreliose normalt først efter et døgns tid, mens for eksempel anaplasmose smitter langt hurtigere.

Hvis man vil være helt sikker, skal man derfor undgå, at flåterne bider sig fast, og så er det eneste effektive middel på markedet altså Bayvantic.

Jeg bruger Bravecto til mine hunde, og så børster jeg dem, når vi har været en tur på marken eller i skoven. Jeg har kun oplevet et par flåtbid i løbet af det seneste års tid.

• #9   30. maj 2016 Okay så, det lyder som om, mange af jer bruger Bravecto, så det kan være vi skal prøve det smiley
    Alexandoria: Jeg giver dig helt ret, det er helt sygt med flåter allerede.. Jeg fjerner et par stykker om dagen på min hund.. Her til morgen fjernede jeg 3 flåter, og i forgårs fjernede jeg 2.. Jeg er simpelhelt bare så bange for, at de skulle smitte ham med noget, men den følelse kender i jo alle sammen smiley

• #10   30. maj 2016 Jeg fjernede 7 på Vaks i går.. de er mega stride ved ham.

• #11   30. maj 2016 Hold da op! Jeg kan simpelhelt ikke se, hvad flåter gavner for... Det er nogle lede bæster.

• #16   30. maj 2016 Hvis din hund har tendens til at være sart over for loppe- og flåtmidler, så ville jeg vælge nexgard fremfor bravecto.
    Min tåler fint bayvantic, men han tåler ikke bravecto. Han klør, bliver trist og generelt bare anderledes. Nexgard har samme virkning, den skal blot gives oftere, og den tåler min hund uden problemer.

• #17   30. maj 2016 Jeg kender nu hunde her på Bornholm, der har haft Borrelia mens de var på Bayvantic, så jeg ser det ikke som værende mere sikkert. Flåterne bed lystigt på selvom mine tidligere var på Bayvantic.

Min egen hanhund fik Anaplasmose mens han var på Bravecto.
    Jeg bruger Bravecto til 2 af hundene og den sidste er på Nexgard lige nu. Jeg har generelt store problemer med at få alle 3 til at indtage de der piller. De 2 tøser er ellers normalt altædende.
    Pipetter kan min hanhund ikke tåle, så der er ikke så meget at rafle om for mit vedkommende.

• Emilie KP
    Emilie KP Tilmeldt:
    dec 2013

Følger: 4 Svar: 95
    #18   30. maj 2016 Jeg bruger Nexguard til mine 3. Det skulle gerne virke på samme måde som Bravecto men gives en gang om måneden så mængden af gift hunden får i kroppen er ikke så stor smiley
    Har ikke fundet flåter på mine endnu i år smiley
    Kender også flere der har haft god erfaring med Seresto-halsbånd.

• Hunden
    Hunden Tilmeldt:
    jan 2013

Følger: 1 Emner: 8 Svar: 489
    #19   30. maj 2016 Jeg vil anbefale dig bayvantic, det gør at flåterne ikke bider på.

Hvor langt op i Sverige skal i? For skal i et stykke op, er der behov for noget som er mere kraftigt end vi bruger i Danmark,,dette kan købes hos dyrlægen. smiley

• #20   30. maj 2016 Mange tak for alle jeres svar, det gavner virkelig! Men jeg er stadig lidt i tvivl hvad hulen jeg skal købe, for jeg vil helst undgå de flåt bid, så Bayventic lyder bedst, og jeg sidder og bliver i tvivl om det nu var Bayventic han ændrede adfærd med, eller om det var Frontline.. Det er trods alt snart 6 år siden.
    Men nu skal vi pænt langt op i, vi skal op omkring Småland i et sommerhus i skoven, Stoor risiko for flåter tror jeg, så hvis man skal bruge noget lidt stærkere, må jeg lige høre dyrlægen ad, hvad de anbefaler smiley

Mange tak for jeres alle svar, det hjælper faktisk, og det er alligevel ret hyggeligt at læse smiley

• Hunden
    Hunden Tilmeldt:
    jan 2013

Følger: 1 Emner: 8 Svar: 489
    #22   30. maj 2016 Hvis du skal langt op og i skoven er bayvantic og se andre mærker ikke stærke nok. Du må en tur forbi dyrlægen, og have en recept på noget stærkere noget. smiley
    Men her hjemme er bayvantic super godt.
    God tur til Sverige. smiley

Du har pas og rabies vaccination på plads?

• #23   31. maj 2016 Det er heller ikke en allergisk reaktion som sådan.. Mere en bivirkning mht. hand adfærd.. Men jeg må se på en bayventic og en smut til dyrlægen smiley

Hunden: Ja pas og rabies er helt i orden.. Vi har altid rejst med ham, han har efterhånden været 3 ture med til Kroatien i løbet af hans 6 år, og nu Sverige smiley Næste år hedder den nok Kroatien igen smiley

• #24   31. maj 2016 Her er hans første tur til Kroatien, her var han 2 år, og han nød aftnerne og klimaanlægget i huset smiley
    Der skal til gengæld også være klimaanlæg el. aircondition i huset, hvis man skal have hund med

profilbillede
  • Thor Bay J
    Thor Bay J Tilmeldt:
    jun 2016

Følger: 1 Svar: 2
    #25   9. jun 2016 Jeg kan klart anbefalde Peticares petAnimal protect 2009. smiley Jeg brugte det sidste gang jeg var i Sverige, og hverken min fars hund eller jeg selv, havde problemer med tæger/flåter. smiley

http://www.peticare.dk/peticare-hundepleje/petAnimal-protect-2009/Beskyttelse-mod-myg-myggespray-heste-og-hunde.html

profilbillede
  • #26   9. jun 2016 Det vil jeg da kigge lidt på, tak for inputet smiley

Kommentér på:
Flåter, lopper og resten af showet.

Annonce