Flåter, lopper og resten af showet. Flåter, lopper og resten af showet.
Hejsa alle hundeglade mennesker!
Sommeren træder ind, og jeg er ved at være lidt træt af, at være bange for, om jeg har overset en flåt på min elskede schæfer, og da jeg skal til Sverige i juli med ham, vil jeg gerne have ham beskyttet.
Hvad anbefaler i af forebyggende mod flåter og andre grumme ting? Jeg har hørt om en pille man kan give hunden. Så har jeg hørt en masse dårligt om Bayvantic..
Han har før fået forebyggende, den ene kunne han ikke tåle, hans humør drejede sig fuldstændig, hvilket åbenbart var en bivirkning, så fik han noget i 2014, men jeg kan simpelhelt ikke huske hvad det hed.
Tak på forhånd, og god dag derude
jun 2009
Følger: 231 Følgere: 102 Hunde: 11 Annoncer: 1 Emner: 140 Svar: 2.993
jun 2009
Følger: 50 Følgere: 253 Hunde: 3 Emner: 426 Svar: 10.534
maj 2011
Følger: 1 Hunde: 3 Emner: 4 Svar: 14
Familien rødtop: Mange tak, vi er også utrolig glade for ham! Jeg er ked af jeres tab, selv om det er mange år siden nu, gør det stadig ondt! Men han var da også en flot fyr!
mar 2013
Følger: 3 Følgere: 3 Hunde: 1 Emner: 38 Svar: 521
maj 2011
Hvordan er jeres andres erfaringer med bravecto?
jun 2009
jul 2012
Følgere: 9 Hunde: 4 Emner: 16 Svar: 2.043
Så vidt min dyrlæge har forklaret, smitter borreliose normalt først efter et døgns tid, mens for eksempel anaplasmose smitter langt hurtigere.
Hvis man vil være helt sikker, skal man derfor undgå, at flåterne bider sig fast, og så er det eneste effektive middel på markedet altså Bayvantic.
Jeg bruger Bravecto til mine hunde, og så børster jeg dem, når vi har været en tur på marken eller i skoven. Jeg har kun oplevet et par flåtbid i løbet af det seneste års tid.
maj 2011
Alexandoria: Jeg giver dig helt ret, det er helt sygt med flåter allerede.. Jeg fjerner et par stykker om dagen på min hund.. Her til morgen fjernede jeg 3 flåter, og i forgårs fjernede jeg 2.. Jeg er simpelhelt bare så bange for, at de skulle smitte ham med noget, men den følelse kender i jo alle sammen
jun 2009
maj 2011
aug 2007
Følger: 1 Følgere: 5 Hunde: 2 Emner: 4 Svar: 724
Min tåler fint bayvantic, men han tåler ikke bravecto. Han klør, bliver trist og generelt bare anderledes. Nexgard har samme virkning, den skal blot gives oftere, og den tåler min hund uden problemer.
okt 2011
Følgere: 5 Hunde: 5 Emner: 46 Svar: 1.542
Min egen hanhund fik Anaplasmose mens han var på Bravecto.
Jeg bruger Bravecto til 2 af hundene og den sidste er på Nexgard lige nu. Jeg har generelt store problemer med at få alle 3 til at indtage de der piller. De 2 tøser er ellers normalt altædende.
Pipetter kan min hanhund ikke tåle, så der er ikke så meget at rafle om for mit vedkommende.
dec 2013
Følger: 4 Svar: 95
Har ikke fundet flåter på mine endnu i år
Kender også flere der har haft god erfaring med Seresto-halsbånd.
jan 2013
Følger: 1 Emner: 8 Svar: 489
Hvor langt op i Sverige skal i? For skal i et stykke op, er der behov for noget som er mere kraftigt end vi bruger i Danmark,,dette kan købes hos dyrlægen.
maj 2011
Men nu skal vi pænt langt op i, vi skal op omkring Småland i et sommerhus i skoven, Stoor risiko for flåter tror jeg, så hvis man skal bruge noget lidt stærkere, må jeg lige høre dyrlægen ad, hvad de anbefaler
Mange tak for jeres alle svar, det hjælper faktisk, og det er alligevel ret hyggeligt at læse
jan 2013
Følger: 1 Emner: 8 Svar: 489
Men her hjemme er bayvantic super godt.
God tur til Sverige.
Du har pas og rabies vaccination på plads?
maj 2011
Hunden: Ja pas og rabies er helt i orden.. Vi har altid rejst med ham, han har efterhånden været 3 ture med til Kroatien i løbet af hans 6 år, og nu Sverige
maj 2011
Der skal til gengæld også være klimaanlæg el. aircondition i huset, hvis man skal have hund med
jun 2016
Følger: 1 Svar: 2
http://www.peticare.dk/peticare-hundepleje/petAnimal-protect-2009/Beskyttelse-mod-myg-myggespray-heste-og-hunde.html
maj 2011
Flåter, lopper og resten af showet.