1.736 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 37 Svar

Skod-diæt-foder :-( Skod-diæt-foder :-(

Hmmm, når man nu hele sit liv, har forsøgt at fodre hundene "ordentligt", så er det altså lidt træls, når man står med lille Lanka, der nu i over et år har været på nyre-diæt. KÆFT hvor er det deprimerende at læse indholdet.... - hun får mange forskellige slags, men indholdet er stort set det samme smiley

Majsstivelse, hvede, ris, fiskeolie, animalsk fedt, kartoffelprotein, mineraler (inklusiv zeolit), fiskemel, æg, hydrolyseret svineprotein, vallepulver, cellulosepulver, vitaminer og sporstoffer, trikaliumcitrat, taurin, L-carnitin, methionin, solsikkeolie.
Antioxidanter: EU-godkendte tilsætningsstoffer: BHA, BHT, propygallat og ascorbyl palmitat.
Indeholder ikke kunstige farve- eller smagsstoffer.

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Græsslåning (højt græs) og fjerne ukrudt imellem fliser 1.200 kr.
  • Opsætning af savsmuldstapet og male ca 300 m2 205 kr.
  • Køkkenskabe og skabe til mødelokaler 1.800 kr.
  • Samling af havemøbler 300 kr.
  • Kør fliser/sten på genbrugspladsen 500 kr.
  • Slå græs 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Skod-diæt-foder :-(
  • #1   12. jul 2016 @Karina: Jeg havde det på præcis samme måde med Stormy's diætfoder. Han havde Cystinuria (defekt optagelse af cystin i nyrene og deraf følgende store risiko for blæresten). Jeg 'bed det i mig' og fodrede ham med det holdt hans urin fri for krystaller selvom jeg så 'syndede' og gav ham lækre godbidder, som indeholdt alt muligt 'forbudt'.

• #4   12. jul 2016 Hun får både våd- og tørfoder. Og får Bosch, Integra, RC, Hills, Rinti og Specific. Uanset hvad er foderet jo ret "kedeligt" ift. hvad hun er vant til, men det hjælper gevaldigt på appetitten, når jeg kan variere lidt.

Hun trives FANTASTISK på det... I august 2015 var hendes nyretal så dårlige, at dyrlægen ikke mente, hun ville kunne leve 6 måneder mere. Men de måneder er jo forlængst gået, og de sidste nye blodprøver viser forbedrede tal smiley

• #5   12. jul 2016 Ja, du er så enda heldig at kunne variere lidt. For Stormy var det en eneste producent, der lavede en enkelt variant han kunne tåle.
    Han trivedes rigtig fint på det og elskede sin 'skod-mad' højt og slap for blæresten og flere operationer.

• #6   12. jul 2016 Mette Marie - jeg "synder" også lidt indimellem, og giver hende et kødben med en lillebitte smule kød på, når drengene får ben til aftensmad.
    Men derudover holder jeg diæten strengt.
    Hendes godbidder i det daglige er hendes tørkost - eller skiver/stænger af vådfoder, som jeg tørrer i ovnen.

• #8   12. jul 2016 Jeg har heller ikke rigtigt haft problemer med det før.
    Jeg faldt bare over noget nyt nyre-foder, og syntes at varedeklarationen var lidt bekymrende. Og så prøvede jeg at slå op og sammenligne med noget af alt det, hun får i forvejen. Og så er det hele bare same-same... Hmmmmm....

• #9   12. jul 2016 Jeg forstår dig.
    Jeg sværger til kornfrit og har gjort det i mange mange år.
    Så da Laika af to omgange har været på K/D og nyeste idé er Royal Canin Gastro et eller andet til maven, ja jeg er sku ikke fan!
    Jeg hader at fylde min hund med korn, om man vil det eller ej, så kommer der mere ud af hende i den anden ende.
    Og så helt ærligt, 639 kr for 12 kg korn hos dyrlægen?

Heldigvis er det ikke så slemt med Laika, hun er på kornfrit nu og så må vi lige se, hun har ikke dårlige nyrer og sidst havde hun et LILLE udslag på en af værdierne, men intet særligt, men jeg frygter jo også at hun en dag skal være på det fast smiley

Jeg elsker at variere det for mine hunde, forskellige slags kornfrit, vådfoder, råt og rester.

• #10   12. jul 2016 Hun trives FANTASTISK på det... I august 2015 var hendes nyretal så dårlige, at dyrlægen ikke mente, hun ville kunne leve 6 måneder mere. Men de måneder er jo forlængst gået, og de sidste nye blodprøver viser forbedrede tal

Og så kalder du det et "skod-foder" ??????????
    smiley

• #11   12. jul 2016 Haha ja, jeg ved godt det ikke er fair. smiley
    Det er det optimale foder for hende nu... Ingen tvivl om det overhovedet. Og jeg er dybt taknemmelig for, at de varianter findes smiley

• #12   12. jul 2016 Hvad mærke er det ?

• #13   12. jul 2016 Hun får stort set alt, hvad jeg kan komme i nærheden af.
    Lige nu har jeg Bosch, Integra, RC, Hills, Rinti og Specific derhjemme. Noget af det som tørfoder, noget som vådfoder - og noget i begge varianter...

• #14   12. jul 2016 Okay smiley

• #15   12. jul 2016 Min allergihund, en jack russell terrier, får RC anallergic. Han er multiallergiker, og specielt over for kylling. Hans foder er lavet af knuste hønsefjer!!!!!
    Han får dog også prescription diet z/d, lavet på kyllingelever. Men det er det første tørfoder han spiser med velbehag, og han trives på det

• #16   12. jul 2016 Begge mine får Hills J/D. Skodfoder? Måske, men det er det foder de begge trives på, så jeg overlever nok. Og jeg køber det hjem fra England, så er det til at betale smiley

• #18   13. jul 2016 Men Live er da ikke diætfoder?

• #20   13. jul 2016 Hehe bare vi er enige smiley

• #22   13. jul 2016 Hvis det virker for din hund, så må det absolut være det vigtigste smiley

Kan sagtens følge dig i at det er vanvittigt at give så mange penge for et foder, som mest indeholder majs, hvede og ris. Men hvis hunden trives på det, og har forbedret nyrefunktion pga. foderet, så må man jo nok bare betale, se glad ud og ikke tænke for meget over det smiley God bedring.

• #23   13. jul 2016 Ja men det er da trist at se indholdsfortegnelsen på HUNDEfoder og der så intet kød er i?
    Til den pris burde der da være penge til det smiley

• #24   13. jul 2016 Janni: Helt enig. Det er trist, men åbenbart nødvendigt for at hunden trives.

• #25   13. jul 2016 Lige med nyrediæt skal det være lavt proteinindhold.

• #26   13. jul 2016 Ja, desværre smiley

• #27   13. jul 2016 Ja, protein er nærmest gift for en hund med nedsat nyrefunktion.
    Jeg har også en opskrift på hjemmelavet mad, som jeg brugte til hende, da hendes appetit var HELT væk.
    Det bestod for ca. 90% vedkommende af ris og smuldret toastbrød.
    Og så var der en lillebitte smule brunet kød og hårdkogt æg i.
    Men hey.. det virkede.
    Lanka syntes det smagte skønt, og det fik hende i gang med at spise igen, så nyrerne kunne blive renset lidt.
    Og hun er i live..
    Imod alle odds...

Så må jeg bide tænderne sammen og acceptere, at hun lige nu er MINDST dobbelt så dyr at fodre på som drengene, selvom hun kun er knap halvt så stor, og drengene får foder der - efter min mening - er af noget højere kvalitet smiley

• #28   13. jul 2016 Det er bare spøjst, at det er de dårlige fodertyper, der "redder" hunde, ik ?

Og så også, at de vedbliver at blive kaldt "dårlige" ... jeg vil da mene, at hvis jeg kan holde liv i min hund vha et foder, men ikke af et andet, så tror jeg nok at jeg ydmygt ville mene, at det foder, der holdt liv i min Fido, var det bedste .. ????

• #29   13. jul 2016 Jeg ved ikke om sådan noget som Hills og Specific har et dårligt ry generelt?
    RC har jeg det ret neutralt overfor (Aqui er "vokset op" på det)
    Og Integra, Rinti og Bosch kendte jeg overhovedet ikke, før jeg stod med en nyre-syg hund, så det har jeg ikke hørt nogle fordomme om smiley

• #30   13. jul 2016 Jeg tror det er fordi vi lige pt bliver tudet ørene fulde - fx af nogen herinde - med at hvis vi ikke råfodre eller bruger et eller andet svinedyrt foder lavet af tørret kød, så er man nærmest ikke værdig til at være hundeejer smiley
    Jeg skriver 'skod' i anførselstegn fordi det absolut ikke er det. Det var foderet (Royal Canin Veterinary Diet Urinary S/O low purine), der gjorde at Stormy havde et godt liv uden blæresten og evt flere operationer (det var dælme ikke sjovt den dag det blev nødvendigt fordi en sten blokerede urinrøret smiley ). Min hund skulle pga sin sygdom helst have så lidt animalsk protein som overhovedet muligt. Så at ris var nr 1 på ingredienslisten var jo kun godt. Jeg reserverede så en smule af noget som han synes var ultralækkert til træning. Som almindelige godbidder fandt vi faktisk nogle små ris-fiduser i maxizoo som udelukkende indeholder vegetabilske ingredienser. Det var ikke hans nyresygdom eller noget, der havde noget med hans foder at gøre, der tog livet af ham i utide.
    Perle og Clinton bliver fodret med Royal Canin (Maxi adult og Medium Junior). Noget som herinden ofte udråbes som et virkelig dårligt foder. Men altså jeg har afprøvet flere forskellige slags til Perle (bla. nogle af de mærker som roses i høje toner herinde). Det er simpelthen Royal Canin hun helst vil have og det hvor hun er flottest i pelsen. med Kingsmoor, Taste of the Wild og Wolfsblutt gik hun fra foderet..... Clintons opdrætter har fodret sine hunde med Royal Canin i al den tid jeg har kendt hende (snart 20 år). Hun laver tophunde og har hunde i virkelig flot kondition og pels og de får flotte kuld. Mange af hundes hunde er blevet meget gamle (15-17 år). Sådan ville det vel næppe være hvis foderet var så elendigt at det nærmest ikke var egent som 'hundeæde' smiley
    I sidste nr af Canis var der en ret interessant artikel om netop fodring og de myter der er omkring det smiley

• #31   13. jul 2016 Er det muligt at se den artikel fra vands et sted?

• #32   13. jul 2016 Jeg vil tro at man skal holde bladet for at se den.

• #33   13. jul 2016 Det var en skam. Altid spændende med mulighed for at lære noget nyt

• #34   13. jul 2016 Jeps. Vi holder det i klubben og så går bladet på omgang mellem trænerne og bagefter ligger det til fri afbenyttelse for de almene medlemmer i klubhuset. Der er ofte ret interessante artikler i smiley

• #35   13. jul 2016 Mette Marie

Jeg tror af en af grundene til, at RC er så godt til "hunde med problemer" er, at de forsker langt mere end noget andet fodermærke gør.
    De var hvad de propper i, og de ved hvad der virker.

Mange af de andre fodertyper vinder jo indpas blot de skriver "der er kød i skidtet" - at de står med den ene hånd for øjnene mens den anden "rører i gryden" og famler i blinde demonstrerer jo på fineste vis, at de rent faktisk ikke aner hvad de har gang i, og klart bliver overhalet af bl andet RC, som ved hvad de foretager sig, qua al deres forskning.
    De andre fodertyper kan ganske enkelt ikke følge med smiley

Men trenden "hellere død en med korn" har jo vundet frem - så der er salg i skidtet .. det MÅ være godt for der er jo ikke korn i smiley

• #36   13. jul 2016 Lige med nyrediæt handler det om at der skal være så lavt et proteinindhold som muligt og det giver ret god mening.
    Men med alle andre skavanker, der er det nok ikke lige frem kød eller ikke kød der er afgørende for om det virker. Og der finder jeg det trist at man laver foder i den prisklasse uden at bruge kød.
    Det er jo ikke en ko man fodrer men en hund.
    Det ses også i supermarkedsfoder, der er heller intet kød i.
    RC behøver ikke smide kød i deres foder, for de sælger deres foder på navnet.
    Da jeg købte hvalp for 9 år siden, der troede jeg da også at RC var det bedste af det bedste. Ud fra navnet.
    Jeg blev da heldigvis klogere.

• #37   13. jul 2016 Vi vil jo alle det bedste for vores hunde. Der er ingen grund til at dunke hinanden i hovedet med det. Vi vælger vel (håber jeg da) at fodre med det, som vores hunde fungerer bedst på. Så inden Lotus`korsbåndsoperation og imens vi havde 3 hunde, havde jeg 3 forskellige slags foder. Pisse besværligt, men pyt med det. Kaido fik Wolfsblut og aldrig har hun haft mere trist pels og mere afføring end i den periode. Da Lotus så blev opereret og skulle have J/D valgte jeg ganske enkelt at jeg, for første gang i mit liv, skulle have flere hunde og kun EN slags foder, hvis J/D`en passede til Kaido. Og bingo, det gjorde den søreme. Så 2 hunde EN slags foder....... Weeeeeeiiiii

• #38   13. jul 2016 Ja, dine hunde er da bestemt evidens for at du er god til at vælge rigtigt når du shopper hundemad, Janni smiley

• #39   13. jul 2016 Mette, det er altså også rart at kunne nøjes med een slags.
    Mine får også det samme smiley

• #41   13. jul 2016 Jeg må indrømme at jeg undrer mig over hvor høj prisen er for foder, sådan generelt set. Kan sagtens se fornuften i at et foder, der kommer fra et firma, som har forsket/eksperimenteret meget, samt et foder med højt indhold af kød, selvfølgelig skal op i en vis pris.
    Men ofte hænger det bare ikke helt sammen. Rent logisk, bør et foder med højt indhold af kød, koste mere end et foder med højt indhold af korn, i og med at kød koster væsentligt mere end korn. Men ofte er prisen stort set den samme. Det giver ikke mening, i min verden.

Det vigtigste er jo at finde et foder, som hunden trives på. Men det er ikke fair at prisen er så høj, hvis foderet primært indeholder billige ingredienser (så som hvede, ris, majs, roetrævler osv.).

• #42   13. jul 2016 Præcis!

• #43   14. jul 2016 Jeg holder på at hundene får det de trives bedst på smiley At jeg så helst vil have høj kød % på det kommer i anden række smiley
    Vi går så på kompromis her hjemme smiley De får deres kød ( råt ) hver aften og jeg varierer tørkosten så det ikke altid er det samme smiley :D

Det virker her, men dermed ikke sagt at det virker hos naboen.
    Min rådgivning i butikken er den samme, køb det din hund har det godt med.
    Har en del kunder som gerne vil fodre kornfrit, men hvor hunden bare ikke virker på det. Jamen så må vi retur til foder med korn. Nemt smiley

Jeg oplever at mange er blevet lidt "bange" for at vælge korn foder. Det er nærmest gået religion i den. Tænk hvis man nu er en dårlig hundeejer hvis man kommer til at købe "forkert" foder!!
    Især de nye hvalpe ejere er vildt frustrerede og kan ikke finde rundt i det. Bruger ofte lang tid på at simplificere det lidt for dem. Det er ikke raketvidenskab.

Og til sidst smiley Fedt du har fundet et foder som din vufling kan tåle og som hjælper smiley :D

• #44   14. jul 2016 Tak Elin - det er også det vigtigste for mig. At diæt-foderet faktisk ikke bare holder hende i live, men at hun stortrives og er glad og livlig.
    Jeg er SÅ taknemmelig for, at de diæt-varianter findes smiley

Kommentér på:
Skod-diæt-foder :-(

Annonce