{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
627 visninger | Oprettet:

sterilisation af Tæve. {{forumTopicSubject}}

Hej.
Min tæve på 8 år har i dag været hos dyrlægen. Jeg opdagede at hun havde noget udflåd bagtil og jeg blev bekymret. Tæven er ikke ydrelig påvirket.Tog derfor til dyrlæge. Tæven fik taget røntgen billede som viste en mild form for livmoderbetændelse lige nu. Jeg fik så 2 valgmuligheder enten skulle hun på pencillin og abortsprøjter i noget tid og dette var ikke sikkert virkede som det skulle. Eller også skulle hun steriliseres. Men hvad skal jeg vælge er helt i tvivl smiley
Kom gerne med jeres erfaringer omkring medicin behandling af livmoderbetændelse.

Kommentarer på:  sterilisation af Tæve.
  • #1   3. okt 2017 Generelt har jeg ikke meget tiltro til medicinsk behandling af livmoderbetændelser på den lange bane, men jeg valgte sidste år at udskyde Sunshine's sterilisering med den behandling, du beskriver.

Det gik fint, men det var kun en udskydelse, for som forventet fik hun livmoderbetændelse igen i næste løbetid, og jeg fik hende steriliseret. Behandlingen kostede for en så stor hund som Sunshine næsten det halve af en sterilisation, så hvis du har en stor hund, og pengene er en del af beslutningen, så er medicinsk behandling en dårlig ide, eftersom du sandsynligvis alligevel skal sterilisere på et tidspunkt.

• #2   3. okt 2017 Du kan lige så godt bare få operation overstået.

• #3   3. okt 2017 Jeg ville sterilisere med mindre det er en avlstæve som skal have hvalpe i næste løbetid.

• #4   3. okt 2017 Tæven skal ikke have hvalpe. Hun er 8 år.

• #5   3. okt 2017 ca 25% af ikke steriliserede ældre tæver får livmoderbetændelse, og hvis tilbagefaldsprocenten er stor for dem der først har fået det, ville jeg heller ikke være i tvivl om sterilisation er vejen frem ... den næste gang er det måske ikke så stille en omgang ... fik en gang en på 7-8 steriliseret hun livede gevaldigt op ...

• #6   3. okt 2017 Jeg ville sterilisere!! uden tvivl........ Jeg er så hundeangst for en uopdaget livmoderbetændelse. Jeg har oplevet 2 hunde, som ikke klarede det smiley

• #7   3. okt 2017 Jeg ville sterilisere.

• #8   3. okt 2017 Jeg forstår slet ikke dilemmaet? Hvad i alverden kan tale imod en operation i det her tilfælde?

• #9   3. okt 2017 Har netop været igennem det med min tæve - der var ingen tvivl, hunden blev steriliseret dagen efter det blev konstateret, og rigtigt nok, så var livmoderen næsten 3 gange så stor end normalt.

(hunden havde ingen udflåd, ingen øget drikkelyst, bare lidt mere træt og mindre appetit end normalt - kunne lige så godt have været falsk drægtighed, men det mente jeg ikke det var og krævede scanning)

• #11   3. okt 2017 Tak for jeres svar smiley
    Jeg spurgte også fordi jeg kun vil min hund det bedste smiley
    Men ikke altid nemt at tage stilling til hvilken behandling der er bedst når det er første gang man har en tæve.
    Men er ikke i tvivl nu hvilken ting jeg vælger smiley Sterilisation bliver det smiley
    Kontakter dyrlægen imorgen tidlig og får det gjort smiley Håber på nogle flere gode år endnu sammen med min skønne hund smiley

• #12   3. okt 2017 Vi mistede også Mimi pga. uopdaget livmoderbetændelse... Så det er rigtig godt at du har opdaget det inden det blev for slemt smiley

Må man sprøge hvad man ca. skal regne med sådan en operation koster? Regner selv med at få en tæve når det er og vil gerne spare sammen så jeg har råd til operationen og evt. yderligere medicin eller hvad der nu skal til.

• #13   4. okt 2017 Priserne svinger mellem 2500-5000 kr for en almindelig kastration af en tæve..

Hvis hunden har livmoderbetændelse forhøjes prisen. My's kastration pga. livmoderbetændelse kostede 7500 kr!

• #14   4. okt 2017 Jeg ville afgjort også sterilisere.
    Min Lina blev steriliseret, da hun var ni p.gr.af koks i løbetiderne (tre på et halvt år). Jeg turde ikke vente længere.
    Lina blev som en unghund igen - fjantet og legesyg.
    Her et billede taget dagen efter operationen smiley

profilbillede
  • #15   4. okt 2017 Helt klart sterilisation ! Håber at operationen er gået godt ?

Har haft 2 tæver med galoperende underlivsbetændelse smiley De overlevede gudskelov begge 2.

• #16   6. okt 2017 Opdatering smiley
    Operationen er overstået uden komplikationer ??
    Jeg er rigtig glad for at det blev gjort i tide ?? Så nu ser jeg frem til endnu flere år med min sille smiley
    Tak for alt jeres input ??

• #18   6. okt 2017 Godt valg smiley

• #19   6. okt 2017 Og tak for en god tilbagemelding. Det tror jeg, du bliver glad for i stedet for at gå og bekymre dig om, hvornår det kommer igen.

• #20   6. okt 2017 God beslutning og dejligt at høre.
    Selv om mine steriliserede tæver har fået besværlig pels (MEGET underuld) efter sterilisation, har jeg ikke fortrudt et sekund. Det er SÅ dejligt ikke at skulle frygte livmoderbetændelse.
    En af vores gode venners eurasiertæve fik livmoderbetændelse som ni-årig. Hun blev akut steriliseret, men overlevede ikke. Det har jeg tænkt på en del og glædet mig over, at vores tøser blev steriliseret INDEN eventuel betændelse.

• #21   7. okt 2017 Dejligt at alt gik vel, og tak for tilbagemelding smiley

Kommentér på:
sterilisation af Tæve.